Zaman: 13 Kas 2025 02:10

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 46 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: LANCER 2011 SİLKELEME SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2013 10:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
Merhaba arkadaşlar 2011 lancer aracım bulunmakta üzerinde prins yaglama sistemi takılı aracımda yeni başlayan bir ağrıza bulunmakta ama bir türlü çözemiyorum çıldırmak üzereyim düşük devirde araç hafif hafif silkeliyor sonra deviri yükseltince bi sorun yaşamıyorum bununla ilgili bir aydır sanayide gitmediğim usta kalmadı herkes bir birinin üzerine atıyor servis bir sorun bulamıyor lpg taktırdığım yer bujiden dedi dedi bujileri değiştirdim tamirci lpg den ded lpg beynini değiştirdim ama halen sıkıntı devam ediyor servis makinaya baglıyor ama bir sorun gözükmüyor yardımcı olabilecek bir arkadaş varsa sevinirim iyi çalışmlar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2013 10:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
hayır sürekli yapıyor belli aralıklarla motor agrıza lambası yanmıyor serviste cihaza bağlattık hiçbir ağrıza gözükmüyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2013 10:45 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
İyi bir Usta çözer bu sorunu...

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2013 10:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
herkes bişey söylüyor ama sonuç yok servis gittik 2 lpg prins yetkili servise gittim 2-3 tane usta gezdim sonuç yok herkes bişey değişecek diyor ama değiştirincede sonuç alamadık.Arabayı satmak en iyisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2013 11:03 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Havalardan olabilir. Soğuk havada motoru ısıtmadan çıkarsanız yapabilir diye düşünüyorum. Aracı 2-3 dk. rolantide ısıttıkdan sonra yola çıkın o şekilde bir deneyin.

Aklıma gelen son ihtimalde çok alakası olmayabilir fakat baskı balatanın kontrolü...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2013 11:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
şimdi söyle açıklayayım sorunu araba ısındığındada yapıyor ısınmadanda seyir halinde 2000- 3000 devir arasında gaz basarken hafif hafif sanki gaz yemiyor gibi ama gaza yüklendinmi hiç hissetmiyorum. forum sayfalarınını inceliyorum sadece bende var sanıyordum geneli itibariyle aynı sorun var bi hevesimiz arabaydı oda kalmadı artık arabaya binmek gelmiyor içinden...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2013 11:43 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Yaklaşık 1 yıldır lancer kullanıyorum. Aracı ilk aldığımda alışamadığımdan sanırım 1-2. viteste 1000-2000 devirleri arasında silkeleme yapıyordu. Düşük devirlerde hızlı vites değiştirince ve debriyajdan ayağı hızlı çekince silkeleme oluyor. Genellikle 1. ve 2. viteste çok hissediliyor. 2000 devir 40 km üstü süratlere çıkınca silkeleme olmuyor. Fakat yüksek süratlerde bile debriyajdan tek seferde ayağı hızlıca çekince hafif bir silkeleme olabiliyor. Araba altınızdan kayar gibi bir his oluyor. Şimdi ayağımı yavaşça debriyajdan çekiyorum. Silkeleme, atlama veya tekleme gibi sorunlar olmuyor...

Bu silkeleme yada tekleme gibi durum geri vitestede olabilir. Zamanla alışırsınız :) Diğer lancer sahipleride bu konuda yorum paylaşırsa araçlarda karakteristik birşey olup olmadığını daha rahat anlayabiliriz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2013 12:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2012 15:20
Mesajlar: 424
Şehir: Ankara
İsim: Kenan
Araç: birsekiz cevete
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
AnakinSkyWalker yazdı:
1-2. viteste 1000-2000 devirleri arasında silkeleme yapıyordu. Düşük devirlerde hızlı vites değiştirince ve debriyajdan ayağı hızlı çekince silkeleme oluyor. Genellikle 1. ve 2. viteste çok hissediliyor. 2000 devir 40 km üstü süratlere çıkınca silkeleme olmuyor.


şu 1 ve 2. viteslerdeki durumu ara ara ben de yaşıyorum. zaten arkadaşlar "şu debriyajı bir türlü öğrenemedin" deyip duruyorlardı. geçen akşam o arkadaş sürüyordu da lancer'ı, aklıma geldi sordum "şöyle şöyle oluyor mu" diye. "yoo" cevabını alınca "sorun bende yo yo kamon" diyerek sevinmiştim. son cümle biraz olmadı :Ç

_________________
fatoş almış oragınni, ot biçmeye gidormuş...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2013 12:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
evet aynı sorun mevcut bendede genelde 2 viteste agagını debriyajdan cekince küt diye vuruyor ama alıştık artık ona takılmıyorum heralde genetik bir sorun :) ama benim aracımdaki sorun daha başka bişey düşük devirde sanki bi pislik var gaz veya benzin yemiyor gibi hafif hafif hissettirmeden sallama yapıyor aracı sürekli ben kullandıgım için farkediyoru usta binince bişey yok abi diyor cıkıyor kaliteli usta kalmamış ve ya lancerdan anlayan yok


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2013 13:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
Benzindede oluyor gazdada oluyor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2013 14:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
aracım 60000 binde 14000 km önce lpg taktırdım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2013 17:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
belki bir ihtimal çok tozlu civarlarda kullanıldı ise MAF sensörü doğru değer okuyamıyor olabilir.
Kirli/kalitesiz benzin kullandınız, filtreyi tıkadı desem, lpg'de de aynı sorun varmış, ondan olamaz gibi.

Sarsma olayı viteste ilerlerken mi oluyor? vites boşta iken de yapıyor mu?
gaz pedalının sensörü çok hassas değil, bu sebeple gaza anlık kısa bas çek yapmanız da sarsılmasına sebep verebilir.
2000 devrin altında viteste giderken, elimden geldiğince yavaş çekiyorum ayağımı gazdan, yoksa birden gazı kestiği için sarsması normal

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2013 17:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
evet mesela vitese taktım hafifce gaz verip ilerleken 2000- 3000 devirde sanki gaz yemiyor gibi hafif hafi kekeleme yapıyor devir yükselince gayet güzel bir şekilde devam edebiliyorum biraz önce benzini fulledim 1 depo benzinde kullanacam bakalım ne olacak biraz önce benzindede yaptı yani araba çalışırken hiç bir sorun yok pıtır pıtır çalışıyor egr valfi tıkalı desem onuda temizlediler.buji desem oda değişti tüpün ecusunu bile değiştirdiler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2013 17:41 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Benzinde de yaptı demişsin fakat benim baştada şüphelendiyim şey; Ankara nın soğuk havasında gaz ile çalışırken motor alt devirlerde yeterince ısınamadığından yapabiliyor olacağı geliyor aklıma. Benzinle bir süre kullanın bakalım. Soğuk havadandır problem çıkmaz ins...

Eskiden amcalar ızgaranın önüne kışın gazete v.s. koyarlardı soğuk hava motora gelmesin diye. Geçen gün bir serçe gördüm aklıma geldi, nostalji olsun :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2013 18:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2011 12:42
Mesajlar: 133
Şehir: Bursa
İsim: ozan
Araç: Lancer 1.6 Invite
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
Bir de motorda şu meşhur zor çalışma problemi için değiştirilen parça değiştimi acaba. Bir arkadaş daha önce 2. viteste hafif silkeleme olayının bu değişimden sonra kaybolduğunu söylemişti.
Ama baskı balata daha büyük bir ihtimal gibi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2013 18:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Bir sorum olacak : Gaza sabit bastığınızda yani belli bir devirde sevretmek istediğinizde mi bu silkeler gibi hissi yaşıyorsunuz?

Kendi deneyimimi tarif etmem gerekirse sanki yol dalgalı da ondan yapıyor gibi düşünmeme sebep olacak derecede silkeleme tekleme benzeri bir his yaşadığım olmuştu. Ancak bu durum araç soğuk havada ve yeni hareket ettiğim esnada olan birşey gibi geldi bana. Bu durumu zor da olsa hissettiğim sırada gaza sabit bastığımı biliyorum. Gaz pedalının sensör ile okulma yapması ya da rolanti motoru ile alakalı bir benzin gönderme durumu olabileceğini düşünüyorum. o yüzden başka yerlerde sorun aramak bence boşa olur ki bir sorun değil okuma durumundan ibaret.

Dediğiniz gibi gaza yüklenirseniz hiç bu bahsedilen kesilme hissini yaşamadan seri şekilde hızlanıyorsunuz. Yukarıda Toygun'un dediği kısa süreli basçek olayını da denemiştim. Hızlı şekilde ayağınızı gaza basıp çekerseniz araç istifini dahi bozmuyor. yavaş şekilde gaza bastığınızda tepki veriyor.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2013 22:24 
Çevrimdışı

Kayıt: 02 Tem 2013 19:48
Mesajlar: 299
Şehir: BURSA
İsim: Ahmet
Araç: 2004 Lancer AT
Meslek: Teknisyen
Kan grubu: ARh+
Yaş: 36
Ateşleme sisteminizi kontrol ettirebilirsiniz. Sadece buji değişimi ateşleme sorununu ortadan kaldırmaz. Eski aracımda buji kabloları eski olduğu için kalkışta ve düşük devirlerde silkeleme ve tekleme sorunu yaşıyordum,yüksek devirde ise pek anlaşılmıyordu. Bir gece araç çalışırken kaputu kaldırdım ve buji kablolarının sağa sola kaçak yaptığını açıkça gördüm,ertesi gün hemen değiştirdim ve sorun halloldu. Aracınızdaki ateşleme sistemini tam olarak bilmiyorum ama kabaca bobin,kablo,distribütör kontrolü yaptırabilirsiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2013 12:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
emin kardeş merhaba

aynen söylediğin gibi bende o sıkıntı baş gösteriyor bende ankaradayım yeni asfalt atıldı yollara o dalgalanmadan mı yapıyor gibi düşündüm ama ondanda değil aracı seref ustaya götürdüm bi sorun göremedi yani arabayı sürekli kullanan kişi hissediyor.sensör hatası benimde aklıma geldi halen araştırma içindeyim :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2013 12:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
ahmet kardeş merhaba araç 2011 lancer buji kablosu yok arabada boin var bobinide başka bir arabadan sökük taktık yine aynı sıkıntıyı yaptı aküyü ölçtürdük buji bobin değişti başka ne kaldı bilmiyorum ustalarda değiştirecek bişey bulamıyor artık :)))


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2013 12:34 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2012 18:33
Mesajlar: 1032
Şehir: Adana
İsim: Arcan ARICAN
Araç: Lancer 1.6 ADRICLARN MT SR Evo X Bodykit
Meslek: Otelcilik
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 41
Bende benzer bir şey yaşıyorum. Ama sanırım bu bir arıza değil, motorun bir fonksiyonu gibime geliyor teklemeden öte.
Hızla gidiyorum mesela çevre yolunda afyonda, sonra baktım önüm kalabalıklaşıyor, ayağımı gazdan çekiyorum.
Yani performanslı sürüşten ekonomik sürüş konumuna geçiyorum. İşte o anda oluyor tam. (Bu geçiş dediğim şey benim hissiyatımdır, arabada öyle bir düğme yok öyle algalamayın yani.) Sanki araba benim ekonomik moda geçtiğimi algılıyor; ki algılıyor da bunu yapıyor; hafif bir böyle büyük dişliye takıp daha az güç üretme moduna geçiyor. Bunun gibi bişi işte yani ben öyle düşünüyorum. Hani vitesli bisiklete binersiniz düz yolda önce küçük dişliyle hızlanırsınız hızlanırsınız, sonra büyük dişliye geçince böyle bir ağırlık olur birden pedalda. Daha az güç ile daha fazla yol alırsınız ya... onun gibi birşeye benzetiyorum ben... Tabii tam olarak anlatabildim mi bilemiyorum ama "tekleme - silkeleme" dediğiniz şey nasıl tarif edilir başka onu da bilemedim.

_________________
Aracım Hakkında Herşey viewtopic.php?f=33&t=10117


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 46 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye