Merhaba arkadaşlar. Tanışma bölümünde 1 eylül itibari ile ASX sahibi olduğumuzu paylaşmıştım. O günden bu yana aracımla alakalı izlenimlerimi ve naçizane punto ile karşılaştırmalarımı yazmak istedim ancak belirtmeliyim ki yazacaklarım kesinlikle bir tartışma yaratmak ya da sınıfları farklı olan bu iki aracı aynı kefeye koymak için değildir. Punto gibi bir araçtan sonra ASX almak isteyen dostlara fikir vermesi amacıyla yazma gereği duyuyorum. Ben alma sürecinde özellikle bilgi yetersizliği sebebiyle çok zorlanmıştım. Bu yüzden herkes elini taşın altına koymalı ve insanların işlerini kolaylaştırma amaçlı bu tip yazıların yazılması gerektiğini düşünüyorum. Dediğim gibi bu yazı kesinlikle ASX ya da punto çok iyidir ya da kötüdür şeklinde bir yazı değildir. Tamamen bilgilendirme amaçlıdır. Evet başlayabilirim
Ben temel taşıt olarak motosiklet kullanan biriyim. Öncelikle bunu söylemeliyim. Yıllardır motosiklet kullanmaktayım. Motosiklette gücü özellikle torku çok severim. Asla hızı sevmem. Önemli olan gerektiği yerde gücün elimin altında olduğunu bilmektir. Bu sebeple 1150 cc ve 85 bg touring bir motor kullanmaktayım. Hal böyle olunca yakıt konusu ASX aynı diyebilirim.
Araba konusunda da aynı şey geçerli hatta motosiklet gibi değil inanılmaz güç beklentim yoktur. Hız konusu da aynı şekilde. Son hız değil, limitlerde aracın bana sunduğu konfor önemlidir. Yani arabada benim için önce güvenlik hemen arkasından donanım ön plandadır. Bu sebeple ASX ten önceki aracımız da full + full du.
2006 model olan eski puntomun genel olarak özellikleri
ABS, ASR, EBD, hillholder yani yokuş kalkış desteği, park ve yağmur sensörleri, 6 hava yastığı, açılır cam tavan, çift bölgeli otomatik dijital klima, alaşımlı jant, kapı altı aydınlatması, cam ve direksiyon kumandaları ışıklandırmalı, fabrika çıkışı sport paket yani ekstra müzik donanımı, spoiler, marşpiyel şeklindeydi. Spor model olduğundan 77 değil 95 beygirdi. 6 ileri şanzımana sahipti ve 1.4 benzinliydi. Yıllarca sorunsuz bindik ve 100.000 km de memnun olmamıza rağmen biraz daha büyük ve yıl olarak daha güncel bir araç almak adına galeri ile takasa girdik. Üstüne para vererek 33.000 km de ASX intense 2011 model aracımızı aldık. Galeri arabamızı 21.900 tl den satışa koydu. Sahibini bekliyor. Umuyorum alan yıllarca sorunsuz biner.
Gelelim izlenimlerime..
ASX in olumlu özellikleri Puntoya göre çok fazla.
-Geniş ve büyük bir araç(Punto iki kişi için ideal)
-Yol tutuş harika(Punto da iyi ancak ASX çok daha iyi, hissettiriyor)
-Yakıt neredeyse aynı gözüküyor. Belki ASX çok az daha fazla olabilir. Henüz tam ölçümleyemedim.
-ASX in iç dizaynı çok sade. Gece bindiğimde neden bu kadar karanlık demiştim. İç aksamın rengi bunda çok etkili.
-Çukur ve tümsek performansı ASX in tabiki daha iyi. 17 " jantların ve aks mesafesinin rolü.
-Sürücü pozisyonu görüş açısı harika.
-intense donanımındaki ekstralar çok iyi. anahtarsız çalıştırma, geri görüş, koltuk ısıtma, otomatik kapanan yan aynalar vb. çok işlevsel ve keyifli.
-Güvenlik konusunu yazmama bile gerek yok. ASX ödülleri olan çok güvenli bir araç.
Peki olumsuz bir şeyler yok mu, Puntonunda hakkını yememek gerek
-Hillholder puntoda çok daha başarılıydı. ASX te devreye girsem mi girmesem mi diye düşünüyor ve bu da can sıkıyor.
-cam tavan açılması güzel yollarda çok iyiydi. ASX in de açılsa süper olurdu.
-6 ileri vites çok iyiydi ve uzun yolda vazgeçilmez bence, özellikle yakıt konusunda, ASX te olsaydı süper olurdu.
-Kumanda ışıkları, kapı altı ışıkları ve park sensörü çok iyiydi. Böyle bir araçta nasıl olmaz gerçekten insan hayret ediyor.
-İlk kalkıştan sonra kapı kitlenmesi çok iyiydi. ASX te bu özelliğin olmasını çok isterdim.
-Yedek parça ucuzdu, Keşke ASX te daha ucuz olsa
-Yol, motor ve rüzgar sesi bu ölçüde almıyordu. Yine de o kadar şikayetçi değilim. Neticede b sınıfı bir araç daha küçük ve ASX gibi özellikle davlumbaz boşluğu yoktu. O sebeple daha sessizdi.
Uzun uzun ASX in özelliklerini yazmayacağım. Zaten bu forumdaki herkes benim gibi tüm forumu okumuştur.
Özetle Diğer rakipleri arasından ASX i seçmiş olmamdan hiç pişman değilim. Bana göre performansı gayet yerinde. İstersen küçük küçük gidiyor, istersen canavar gibi. Donanımlar gayet yerinde(Yukardaki küçük detaylar da olsa ne güzel olurdu)
Tabiki vergi yüzünden muhtemelen çıktığı yıla göre aynı paraya aldık ancak bu konuda yapılacak bir şey yok. Yine özellikle dış görünüm olarak bence rakiplerinden sıyrılıyor. Daha ciddi bir duruşu var. Gönül 1.8 dizel isterdi ama benim güzel ülkemde bunu alabilmemiz bile sevindirici.
Umuyorum B sınıfı bir araçtan ASX e geçmek isteyenlere az da olsa fikir verebilmişimdir. Eksik bir anlatımım varsa affola. Sorunuz olursa seve seve cevaplarım. Herkese iyi forumlar dilerim.
uğur.