Zaman: 08 Kas 2025 15:47

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2014 23:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2014 22:37
Mesajlar: 122
İsim: selim
Araç: lancer glx
Meslek: bilişim
Yaş: 34
selam dostlar, bu hafta başı aldığım 1990 model 1.5 glx lancer aracımla istanbuldan aranıza katıldım...aracım manuel vites, hidrolik direksiyon(sorunsuz), klima(faal), elektrikli aynalar(kontrol düğmesi yukarı kaldırma kısmı dışında faal), ön ve arka camlar otomatik(arka sol cam hariç faal)...lpg li, yürüyen aksam, motor ve kaportasında henüz rahatsız edecek bir sıkıntıyla karşılaşmadım ancak yine de her ihtimale karşı yarın servise gidip komple gözden geçirtip(motor yağı,fren yağı ve hortumları, devirdaim hortum ve aksanları, bütün kayışlar, tekerlek rulmanları, diskler, balatalar, rotlar rotiller, salıncaklar, amortisör ve yaylar) değişmesi gerekenleri değiştiricem, tabii trigeri listeye eklemedim onu kesin değiştiricem...

şimdi sizlerden(özellikle lancer sahibi ve tecrübesine sahip arkadaşlar) birkaç konuda yardımlarınızı talep edicem...

- fabrikanın tavsiye ettiği motor yağı vizikozitesi nedir, lpg li olduğu ve çoğunlukla lpg de kullanılacağı için farklı bir yağ ya da katkı kullanılmalımıdır...
- karşılaştığınız kronik sorunlar varsa nelerdir...
- özellikle dikkatinizi çeken ve bilinmesi gereken kullanım ipuçları varmıdır...
- mevcut lpg sistemim tanklı, simit tanka çevirip stepneyi de orjinal lastik ebadındaki stepneyi kullanmak yerine küçük stepne ile değiştirmek mantıklımıdır...
- orjinal jant bijon aralıkları (özellkle önemli) ve lastik ölçüleri nedir...
- araçta geri vites aydınlatması yok mu(gerçekten de böyle birşey olmasına ihtimal vermiyorum,arka tamponda bulunan iki adet aydınlatma ki benim aracımda ikisi de kırmızı camlı, tahminimce orjinalinde geri vites aydınlatması olarak kullanılıyordur)...
- araçta aklınıza gelebilicek yaptığınız ya da yapmayı düşünüp en azından fikir sahibi olduğunuz iyileştimeler(ses izolasyonu, yol tutuşu, yakıt ekonomisi, görsel değişiklikler, mevcut parça ve aksesuarların en iyileştirilmesi v.b.) varmı, varsa nelerdir...
- yedek parça tedariği için öncelikli önerebileceğiniz tedarikçi (istanbulda olduğum için çok sıkıntı yaşayacağımı düşünmüüyorum ama yine de bilmek iyidir) varmıdır...


yardımlarınız için şimdiden teşekkür ediyor ve sabırsızlıkla bekliyorum...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2014 09:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Şub 2013 21:22
Mesajlar: 127
Şehir: Ankara
İsim: Akif
Araç: Mitsubishi Lancer Sportback 1.6
Meslek: araş. gör.
Yaş: 25
1991 corolla kullanmış biri olarak benzer araçlar olduğunu düşünüyorum. Motor yağı konusunda 10w-40 öneririm. Çok ince yağ kullanmayın. Bakımlarını yaptırdığınızda, LPG ye uyumlu motoruyla araç yağ gibi kayıp gidecek. Keyifli sürüşler şimdiden.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2014 18:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2014 22:37
Mesajlar: 122
İsim: selim
Araç: lancer glx
Meslek: bilişim
Yaş: 34
dün itibariyle motordaki bütün kayışlar(triger,v,klima v.b.) ve yağlar(motor,şanzıman,fren v.b.) değişti, arka sağ fren merkezi hortumum, ön sol teker bilyam ve şu anda sayamadığım pek çok ufak tefek şey değiştirildi, çoğunluğu da benim titizliğimden kaynaklanarak idare edebilecek haldeyken değiştirildi...ayrıca egsoz son susturucumda dağılmış, bir de onu değiştirdim, arabamda yaptırdığım işlemler sonucunda bir rahatlama bariz ortaya çıktı, şimdi sıra sanırım ses izolasyonu konusuna geldi fakat onun için önümüzdeki bahar ya da yazı beklemeyi düşünüyorum yapabilecek kapalı bir alanım olmadığı için...

halen tavsiye ve önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar, özellikle jant bijon aralıkları ölçüsü hakkında...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Eki 2014 01:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2014 22:37
Mesajlar: 122
İsim: selim
Araç: lancer glx
Meslek: bilişim
Yaş: 34
jant bijon aralıklarını çözdüm , 4 x 114,3, şu an üzerindekiler 14", 1 ay sonra kış lastiklerini bu jantlara takıp ilkbahar girişi de 15" jant+lastik almayı düşünüyorum...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2014 18:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2014 22:37
Mesajlar: 122
İsim: selim
Araç: lancer glx
Meslek: bilişim
Yaş: 34
aracımın debriyajı çok sert, bu durumu nasıl iyileştirebilirim, var mıdır fikri ya da tecrübesi olan???


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2014 19:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Şub 2013 21:22
Mesajlar: 127
Şehir: Ankara
İsim: Akif
Araç: Mitsubishi Lancer Sportback 1.6
Meslek: araş. gör.
Yaş: 25
Baskı balata dan olabilir. Ustanız varsa gösterin, neredeydiniz?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2014 22:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2014 22:37
Mesajlar: 122
İsim: selim
Araç: lancer glx
Meslek: bilişim
Yaş: 34
baskı balatadan çok bana debriyaj telinin baskı balataya uzanırken izlediği yolda sorun var gibi geliyor, bu forumda bi konuda sanki aynı kasa lancer kullanan bir arkadaş debriyaj telini farklı bir yol izleyerek takıp pedalın yumuşadığını falan yazmıştı yanlış anımsamıyorsam,ustama bu durumu söylediğimde ise o yolla debriyaj telinin yetişmeyeceğindn falan bahsetmişti.İstanbul'dayım dostum...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2014 08:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Şub 2013 21:22
Mesajlar: 127
Şehir: Ankara
İsim: Akif
Araç: Mitsubishi Lancer Sportback 1.6
Meslek: araş. gör.
Yaş: 25
Kardeşim sana baskı balata dedim, hafta sonu kendim baskı balatadan yolda kaldım. bak sen şu işe :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2014 18:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2014 22:37
Mesajlar: 122
İsim: selim
Araç: lancer glx
Meslek: bilişim
Yaş: 34
agbozkurt yazdı:
Kardeşim sana baskı balata dedim, hafta sonu kendim baskı balatadan yolda kaldım. bak sen şu işe :)

geçmiş olsun kardeşim, baskı balata derken benim de direksiyon kutum kaçırmaya başladı,cumartesi söküp tamirini yaptırıcam inşallah...

bu arada bizim lancerın kasa kodunu bilen var mı???

C6A ??

C62A ??


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2015 23:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Mar 2014 00:19
Mesajlar: 21
İsim: Ferhan
Araç: Mitsubishi Lancer 1990
Meslek: Öğrenci
Yaş: 22
scream3057 yazdı:
selam dostlar, bu hafta başı aldığım 1990 model 1.5 glx lancer aracımla istanbuldan aranıza katıldım...aracım manuel vites, hidrolik direksiyon(sorunsuz), klima(faal), elektrikli aynalar(kontrol düğmesi yukarı kaldırma kısmı dışında faal), ön ve arka camlar otomatik(arka sol cam hariç faal)...lpg li, yürüyen aksam, motor ve kaportasında henüz rahatsız edecek bir sıkıntıyla karşılaşmadım ancak yine de her ihtimale karşı yarın servise gidip komple gözden geçirtip(motor yağı,fren yağı ve hortumları, devirdaim hortum ve aksanları, bütün kayışlar, tekerlek rulmanları, diskler, balatalar, rotlar rotiller, salıncaklar, amortisör ve yaylar) değişmesi gerekenleri değiştiricem, tabii trigeri listeye eklemedim onu kesin değiştiricem...

şimdi sizlerden(özellikle lancer sahibi ve tecrübesine sahip arkadaşlar) birkaç konuda yardımlarınızı talep edicem...

- fabrikanın tavsiye ettiği motor yağı vizikozitesi nedir, lpg li olduğu ve çoğunlukla lpg de kullanılacağı için farklı bir yağ ya da katkı kullanılmalımıdır...
- karşılaştığınız kronik sorunlar varsa nelerdir...
- özellikle dikkatinizi çeken ve bilinmesi gereken kullanım ipuçları varmıdır...
- mevcut lpg sistemim tanklı, simit tanka çevirip stepneyi de orjinal lastik ebadındaki stepneyi kullanmak yerine küçük stepne ile değiştirmek mantıklımıdır...
- orjinal jant bijon aralıkları (özellkle önemli) ve lastik ölçüleri nedir...
- araçta geri vites aydınlatması yok mu(gerçekten de böyle birşey olmasına ihtimal vermiyorum,arka tamponda bulunan iki adet aydınlatma ki benim aracımda ikisi de kırmızı camlı, tahminimce orjinalinde geri vites aydınlatması olarak kullanılıyordur)...
- araçta aklınıza gelebilicek yaptığınız ya da yapmayı düşünüp en azından fikir sahibi olduğunuz iyileştimeler(ses izolasyonu, yol tutuşu, yakıt ekonomisi, görsel değişiklikler, mevcut parça ve aksesuarların en iyileştirilmesi v.b.) varmı, varsa nelerdir...
- yedek parça tedariği için öncelikli önerebileceğiniz tedarikçi (istanbulda olduğum için çok sıkıntı yaşayacağımı düşünmüüyorum ama yine de bilmek iyidir) varmıdır...


yardımlarınız için şimdiden teşekkür ediyor ve sabırsızlıkla bekliyorum...


Hayırlı uğurlu olsun arkadaşım. Bende 1 senedir aynı modeli kullanıyorum. Aracı aldığımda bir çok sorunu vardı, tanıdık mitsubishi motor ustası ile birlikte bir çok konusunu hallettik. Soğuk havalarda çalışmama sorunu vardı, şuanda düzeldi. Araçla ilgili yapılabilecek en önemli şeylerden biri ses izolasyonu. Ben henüz bir çözüm getirmedim ama motor kaputunun altında herhangi bir kaplama yok, bunun etkisi olduğunu düşünüyorum. Parça tedariği konusuna gelince, motor ile ilgili tüm parçalar mevcut. Nasıl mevcut dersen, parçacıya direkt mitsubishi lancer 90 model için parça dersen yok der, ancak hyundai accent ve Excel parçaları, her parçacıda bulunan ve bizim aracımıza tamamen uyan parçalar. Ancak kozmetik parçaları, bulamazsın. Anca perte çıkan bi araçtan toplamak gerekir.

Samsung Galaxy Note 4 cihazımdan gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2015 20:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2014 22:37
Mesajlar: 122
İsim: selim
Araç: lancer glx
Meslek: bilişim
Yaş: 34
aracı aldığım günden itibaren neredeyse sökmediğim, düzeltmediğim, iyileştirmediğim noktası kalmadı diyebilirim(kimini gerçekleştirdim, kimi proje olarak hayata geçmeyi bekliyor,kimi hep proje kalacak sanırım(hidrolik debriyaj gibi)).

jant bijon aralıklarımız 4 x 114.3
aracın kasa kodu c62a
yedek parça konusunda gebze de bir parçacı buldum, genelde istediğim parçalar ya stoğunda mevcut oluyor ya da siparişle getiriyor.
ses izolasyonu konusunda projem hazır, yıllık izine ayrıldığımda gerçekleştireceğim inşallah.
aracı daha uzun yıllar kullanmayı düşündüğümden devamlı iyileştşirme yapmaya gayret ediyorum.
kapı panellerini söküp kapıların içlerinden gelen tıkırtıları %95 civarında azalttım ya da absorbe ettim.çok uzun ömürlü olacağını düşünmüyorum ama zaten deneme çalışmamdı.yakında uzun ömürlü çalışmamı da yapacağım.
dediğim gibi çoğu şeyi yıllık iznime sakladım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye