Zaman: 27 Ara 2025 01:10

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 258  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2010 16:14 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
salonkybele yazdı:
bugün bişey öğrendim benim aracımı lifte kaldıran ustam şanzımanın R19 şanzımanı olduğunu söyledi paylaşak istedim işine yarayan olur diye

Zaten marka Valeo, dolayısıyla Fransız Renault.
Fakat birebir R19 şanzımanı mı, orasını bilmiyordum...

1.9 Did' lerde de Renault Traffic motoru varmış. DID olan versiyonuna çok methiye döktüler. Ben de birkaç saat boyunca arkadaşın babasının arabasını kullanmıştım. Adam o arabayı 4 yıl kullandı. Geçenlerde de o arkadaşımla iftardan sonra buluşup sohbet ederken dedi ki,

- Oğlum satmayacaktın arabayı, bizim peder o arabaya 4 yıl bindi.

Şu an arkadaşın babasında Audi A6 var. Arkadaşın ise bu duruma yorumu şu oldu,

- Babama çok araba baktık, çok gezip tozduk araştırdık. Adam Carisma' dan indikten sonra onun yerini ancak A6' yla doldurabildi :Yahoo!:

Tabi ki bu şakavari bir söz, fakat gerçekten de Saadettin Amca, ben arabayı aldığımda demişti ki, satarsan ben alayım. Doyamadım bu arabaya :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2010 16:18 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
umera yazdı:
:good:
Faydalı bilgi.
Şanzımanın reno olduğunu biliyorduk ama 19'la aynı olduğunu bilmiyorduk.
Birebir aynı değildir tahminimce.
Ali bey dişli aralıklarına bir göz atar zahmet olmazsa:)

Hocam şanzıman kesinlikle Renault. Orası kesin.
Ben yıllarca 19 da kullandım. Zaten babamın eski aracı da 93 yılında sıfır alıp 2009' da sattığımız Spring. Ailede Renault hastalığı var. Ablamlarda da 2000 Europa var. O arabaya çok bindim. Şanzıman Carisma' ya çok benziyor, fakat birebir olduğuna emin değilim. Carisma' nın aralıklar biraz daha uzun geldi bana. Yoksa geri vitesin mandalına ve yerine kadar herşey aynı... Nihayetinde aynısı olabilir, iyice araştırmalı ;)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2010 16:32 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Carismanın dizeli pahalı ne hikmetse.
Normalde ikinci elde pek piyasası olmaz dizellerin amma burda durum farklı. Yanılıyorsam düzeltin.
Benim arkadaş akşam forumda gördu benı ne işin var senin bu forumda.
Satayım benım carismayıda tam olsun bu iş dedi.Bende takılıyoruz,ön hazırlık yapıyoruz dedim.
Benımde şahsi kanaatim: Fazla paran yoksa ve ben araba biniyorum diyeceksen alacaksın makyajlı bir carisma bineceksin.
Passat 1.6 ile çok rahat kıyaslanır.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2010 17:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2009 22:58
Mesajlar: 258
mustafa982 yazdı:
hangi windows u kullanıyorsun? ve daha sonra silelim bu mesajları.

edit :buyur burada. tüm windowslar için tek dosya.
http://ccfiles.creative.com/manualdn/Dr ... 4_0090.exe

tanıtamazsan söyle yine. daha eski başka bir driver deneriz.

mustafa abi yükledim gece 1e kadar uğraştım oluyor gibi oldu ama yine çalışmadı...umera abinin dediği gibi bulamayızmı bu driveri....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2010 18:05 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
umera yazdı:
Carismanın dizeli pahalı ne hikmetse.
Normalde ikinci elde pek piyasası olmaz dizellerin amma burda durum farklı. Yanılıyorsam düzeltin.
Benim arkadaş akşam forumda gördu benı ne işin var senin bu forumda.
Satayım benım carismayıda tam olsun bu iş dedi.Bende takılıyoruz,ön hazırlık yapıyoruz dedim.
Benımde şahsi kanaatim: Fazla paran yoksa ve ben araba biniyorum diyeceksen alacaksın makyajlı bir carisma bineceksin.
Passat 1.6 ile çok rahat kıyaslanır.

Hocam motor ve mekanik kıyaslanır.
Tabi ki konfor da kıyaslanır.
Ama şu cam düğmesi, konsoldan gelen gıcırtı, HB modellerin bagajdan gelen takırtı, insanı araçtan soğutuyor.
Makyajlı kasa tercihinde ise aynen katılıyorum. Tabi bu işler göreceli. Zevk meselesi.
Ama benim şu ana kadar sahip olduğum en yakışıklı araba Kadir' di.
Örneğin HB modelinden nefret ederim.
Makyajlı, krom ızgaralı sedana ise bayılıyorum. Hala yolda göreyim ne yakışıklı arabaymış derim.

Dayanıklılık konusu ise, motor mekanik :good:
Plastik konusu ise, sınıfta kalır.
Mesela koltukları da kronik olarak hep göçüktür. Muhakkak elden geçmeli.

Düzgün bir Carisma ise sahibini hiçbir konuda mahcup etmez.
Konfor, sürat, tip...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2010 21:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Ağu 2010 15:24
Mesajlar: 75
İsim: gökhan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: kuaför
Kan grubu: 0+
arkadaşlar benimde bi sorunum var aracım milano sgi sistemli rölanti sabah ilk çalıştırdığımda 1500 lere kadar çıkıyor sonra normal seviyeye iniyor 700-800 gibi benzinde çok az olmasına rağmen lpg de gaza bastığımda devir 300-400 lere düşüyor sonra üst devirlere çıkıyor sadece kalkışlarda olan bu durum beni acayip rahatsız ediyor yardımlarınızı bekliyorum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2010 22:18 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Ali bey aynı zamanda alırken bakılacak yerleri de sıralamışsınız:)
Söylediklerinizin tamamına katılıyorum. Şu plastik meselesini hala anlamış değilim. Döşeme ve plastik düzgün olsa bu araçlar evladiyelik olurmuştu. Acaba öyle olmasın diye bilerek mi yaptılar bunu:)
Sedan konusunda fikirlerimiz uyuşmuyor. Tip konusunda Hb daha yakışıklı gibi bana göre ama konfor açısından bende Hb araba almam artık.
Koltuk göçmesi olayı bizimde başımıza geldi. Ön yolcu koltuğu göçmüştü söktük koltuğu altına sert köpükten bir kat koyduk sorun kalmadı.
Plastik konusunda makyajsız kasa ile fark var mı onu sorayım unutmadan?
Tşk.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2010 22:21 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
salonkybele yazdı:
arkadaşlar benimde bi sorunum var aracım milano sgi sistemli rölanti sabah ilk çalıştırdığımda 1500 lere kadar çıkıyor sonra normal seviyeye iniyor 700-800 gibi benzinde çok az olmasına rağmen lpg de gaza bastığımda devir 300-400 lere düşüyor sonra üst devirlere çıkıyor sadece kalkışlarda olan bu durum beni acayip rahatsız ediyor yardımlarınızı bekliyorum


Lpg kitiniz ayar istemektedir.
Lpg ayarı yaptırmadan önce aracı benzinde programlayıp benzinde biraz(50-100km) binmeyi ihmal etmeyin.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2010 23:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Şub 2010 02:00
Mesajlar: 71
Şehir: İstanbul /Kartal
İsim: Mustafa
Araç: Carisma
Meslek: Elektrik Teknisyeni
Kan grubu: AB+
@turgay
Senin kartın modeli kesin buysa eğer, bundan yeni bir driver yok. Bak açıklamasında da tüm windowslar için geçerli olduğu görünüyor.

Creative Sound Blaster audio driver 1.04.0090
Filesize : 44.15 MB Download
Release date : 2 Jul 09

This download is a driver providing Microsoft® Windows® 7 and Windows Vista® support for Creative Sound Blaster® Live!® and Audigy® series of audio devices. For more details, read the rest of this web release note.
File Name : SB24_PCDRV_LB_1_04_0090.exe

This download is a driver providing Microsoft® Windows® 7 and Windows Vista® support for Creative Sound Blaster® Live!® and Audigy® series of audio devices. For more details, read the rest of this web release note.

This download supports the following audio devices only:
* Sound Blaster Live! 24-bit
* Sound Blaster Audigy Value/SE/LS
* Sound Blaster 5.1 VX

Requirements:
* Microsoft Windows 7 64-bit, Windows 7 32-bit, Windows Vista 64-bit with Service Pack 1 (SP1) or Windows Vista 32-bit with SP1
* Sound Blaster audio devices listed above.

Benim seçtiğim model Sound Blaster Live! 24-bit. Çünkü senin yazdığın kod (SB0410) Live 24bit e ait.
http://support.creative.com/kb/ShowArti ... ,varset=ws:

Eğer farklı bir modelse bu sayfadan seçebilirsin.
http://support.creative.com/Products/pr ... d+Blaster#


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2010 23:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2009 22:58
Mesajlar: 258
Resimabi sen daha iyi bilirsin ama benim cihaz bunun aynısı olması lazım..cd side aynı o cd gibiydi...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2010 04:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Mar 2010 11:19
Mesajlar: 83
herkese slmlar. arkadaşlar !küçük bi sorunum! var. benim carisma 1.6 lpg li. (bilmeyenler için) araç aldığımızdan beri lpg de iken motorda çok az hissedilen bir titreme var. benzinde iken kaputu açtığımda en ufak bir sarsıntı olmamasına rağmen lpg ye geçince motorun hafiften titrediğini görebiliyorsunuz bu aracın 1 ve 2. viteslerde biraz hantallaşmasını ve devir düşünce silkelemesini de beraberinde getiriyor. benzin de böyle bi sıkıntı yok. ama yüksek hızlarda en ufak bir sorun yaşatmıyor hatta benzinde nasıl gidiyorsa lpg de de birebir aynı hızlara aynı sürelerde ulaşıyor. şimdi tosya da eski bir mitsu yetkili servisi sahibi ustamız (şu an euromobil servis) bu hiç bi sıkıntı yapmaz lpg de titreme her aaçta olur derken araba dilinden anlayan başkaca kişiler bu aracın yakıtının düzensiz olmasından kaynaklanır ve zamanla siboplara ve daha da ileride motora zarar verir yorumunu yapıyorlar. özellikle lpg li aracı olan arkadaşların izlenim ve görüşlerini bekler teşekkür ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2010 10:37 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
umera yazdı:
Ali bey aynı zamanda alırken bakılacak yerleri de sıralamışsınız:)
Söylediklerinizin tamamına katılıyorum. Şu plastik meselesini hala anlamış değilim. Döşeme ve plastik düzgün olsa bu araçlar evladiyelik olurmuştu. Acaba öyle olmasın diye bilerek mi yaptılar bunu:)
Sedan konusunda fikirlerimiz uyuşmuyor. Tip konusunda Hb daha yakışıklı gibi bana göre ama konfor açısından bende Hb araba almam artık.
Koltuk göçmesi olayı bizimde başımıza geldi. Ön yolcu koltuğu göçmüştü söktük koltuğu altına sert köpükten bir kat koyduk sorun kalmadı.
Plastik konusunda makyajsız kasa ile fark var mı onu sorayım unutmadan?
Tşk.

Hocam eski kasa ile yeni kasa makyajlı arasında malzeme kalitesi açısından hiçbir fark yok. Birebir aynı. Fakatu şu tip bazı farklılıklar var,

- Makyajlı kasanın ön güğsünden biraz daha fazla ses geliyor. Ama çözümü kolay, biliyorsunuz ben yapmıştım.

- Eski kasanın cam düğmesi avantajı var. Makyajlı kasanın şöför tarafı kumandalarında merkezi kilit açma-kapama düğmesi de var. Eski kasalarda bu düğme yok. Dolayısıyla biri diğerine olmuyor. Piyasada 200-300 TL aralığında eski kasa düğmesi çok çok zor da olsa bulunabiliyor. Bu eski kasanın bir avantajı olarak değerlendirilebilir.

- Bence eski kasa orta konsol çok çirkin. Kumanda düğmelerinin yukarıda, teybin aşağıda oluşu çok saçma. İlk bakışta bana çamaşır makinesi kumanda panelini anımsatıyor :) Bu ufak tefek farklar için eski kasa tercih edilmez.

Görüntü işi zevk işi tabi. Örneğin bir başka arkadaşım da benim arabaya gıcık oluyordu. Açıkçası makyajlı olanın ön göğsünü de çok beğendiğim söylenemez. Görüntü çok klasik. En güzel göğüs GDI' larda bence...

Not: Makyajlı kasa GDI' nın plastik kalitesi tüm carismalardan daha iyi, fakat o da yeterli değil.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2010 10:47 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
ögrtm yazdı:
herkese slmlar. arkadaşlar !küçük bi sorunum! var. benim carisma 1.6 lpg li. (bilmeyenler için) araç aldığımızdan beri lpg de iken motorda çok az hissedilen bir titreme var. benzinde iken kaputu açtığımda en ufak bir sarsıntı olmamasına rağmen lpg ye geçince motorun hafiften titrediğini görebiliyorsunuz bu aracın 1 ve 2. viteslerde biraz hantallaşmasını ve devir düşünce silkelemesini de beraberinde getiriyor. benzin de böyle bi sıkıntı yok. ama yüksek hızlarda en ufak bir sorun yaşatmıyor hatta benzinde nasıl gidiyorsa lpg de de birebir aynı hızlara aynı sürelerde ulaşıyor. şimdi tosya da eski bir mitsu yetkili servisi sahibi ustamız (şu an euromobil servis) bu hiç bi sıkıntı yapmaz lpg de titreme her aaçta olur derken araba dilinden anlayan başkaca kişiler bu aracın yakıtının düzensiz olmasından kaynaklanır ve zamanla siboplara ve daha da ileride motora zarar verir yorumunu yapıyorlar. özellikle lpg li aracı olan arkadaşların izlenim ve görüşlerini bekler teşekkür ederim.

Hocam bende de benzer bir sorun vardı fakat hem gaz hem benzin her ikisinde de yapıyordu. Gazda iken benzine nazaran sıkıntı biraz daha fazlaydı. Rölantide bir problem yok, fakat kalkışlarda 2.000 devir altı gaz basarsam titreyerek kalkış yapıyordum.

Öncelikle kaputu açtıktan sonra LPG hortumlarında bir kaçak olup olmadığını gözle ve dinleyerek kontrol edelim. Bazı hortumlar (isimlerini bilemiyorum, sanırım içlerinden sadece hava geçiyor, plastik ve siyah oluyorlar) birbirine basit ataşlarla tutturulmuş oluyorlar. Bunlrdan biri yerinden çıktığınd aracın gidişinde sorun olmuyor fakat rölantide ve kalkışlarda dengesizlikler olabiliyor. Başıma geldiği için biliyorum. LPG' ciye gittiğimde bana birsürü şey anlattı. Efendim araca alışık olmadığı, doğasına uygun olmayan bir yakıt veriyoruz, tabi ki benzinli gibi çalışmayacaktır. Biz filtreleri değiştirip yeni ayarlar yapalım, bu dengesizliği biraz daha azaltırız fakat kesin çözeriz demiyorum gibi hikayeler uydurdu. tam 30 yıllık motor ustasıdır, onu da söyleyeyim. Zanaatine laf söylemiyorum, fakat mantık sıfır.

Ben ise kaputu açtığımda fısss diye bir ses duymuştum, Yıldızlar' a gidip durumu paylaştığımda çat diye hortumun çıkık olduğunu gördüler :) taktılar iş bitti, araç saat gibi oldu.

Şimdi gel gelelim sizde hortum çıkıklığı filan yoksa, yapılacak diğer işlere...

Ben sorunu 14 TL' ye çözdüm.

Parçacıya gidip 4 adet Bosch marka 0.7 DC kalem buji aldım. Taktım, araç saat gibi oldu. Tanesi 3,5 TL

Sizin sorununuz bu şekilde kesin hallolur demiyorum, fakat ustaya gidip deneme yanılma yolu yaptırmaktan daha düşük maliyetli ve mantıklı görünüyor.

Ardından hava filtresini söküp filtre haznesini ve filtreyi kompresörle temizlemek faydalı olacaktır.

Sorun çözülmezse sıkıntı LPG aksamındandır diye tahmin ediyorum. LPG' ciye uğramakta fayda var. Tabi burada dikkatli olmak gerekir. LPG' ci kaliteli bir usta değilse sorunu genel ataşleme sistemine atabilir. Siz sorunun yalnızca LPG ile alakalı olduğunu orada ona gösterin. Aracı benzine alıp saat gibi çalıştığını kendi gözleriyle görmesini sağlayın.

Biraz uzun oldu ama, vaziyetleri idare edin artık :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2010 15:35 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Cvp için tşk. ediyorum.
Sizin göğüs sesi çözümünü ben kaçırmışım Ali bey.
Belkide o zamanlar bu kadar alakadar değildim Carisma ile:)

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2010 16:04 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
umera yazdı:
Cvp için tşk. ediyorum.
Sizin göğüs sesi çözümünü ben kaçırmışım Ali bey.
Belkide o zamanlar bu kadar alakadar değildim Carisma ile:)

Sorun değil hocam, tekrar anlatayım, zaten çok kolay bir çözümü var.
Bizim bu göğüsten sürekli bir gıcırtı gelir. Göğsün tam olarak klima kumandaları, üzerinde teyp, üzerinde havalandırma mazgalları... Bu bölümden. Gıcırtının tam olarak nerden geldiği bir türlü anlaşılmıyor. Ben tespit için çerçeveyi söktüm, teybi söktüm, o şekilde bi tur attım. Baktım kesilmiyor, bu sefer teybi takıp havalandırma mazgallarını komple söktüm (hani şu aynı zamanda flaşör düşmesinin olduğu bölüm). O şekilde bir tur attım, ses kesildi. Sonrasında aldım o mazgalların olduğu bölümü eve çıktım. Öyle gıcık ve gizli bir ses ki, o bölümden geldiğini anladık, ama neresinden geldiğini çözmek bile birkaç dakika sürdü :)

Velhasıl kelam gıcırtının havalandırma mazgalındaki perdelerden geldiğini tespit ettim. Hani havayı sağa sola doğru yönlendirdiğimiz perdeler... Sonra bu perdelerden sağ ve soldaki ikişer adedini söktüm (toplam 5 adettir. Ortadaki ana kumanda işine yarıyor). Böylelikle sorunu kökten çözdüm. Görüntü olarak bir kirlilik oluşturmadı. Ortadaki perdeyi de bıraktığım için havayı kontrol etme konusunda işlevini tam manasıyla kaybetmedi.

İşte bizim gıcırtı kesme hikayemiz :)

Bu arada, az önce Yıldızlar' daydım. Eski kasa HB bir Carisma geldi. Şöyle bir iç aksamına bakayım dedim. Göğsü maundu. Sanırım sıfırdı. Zira, öyle bir parlıyordu ki pırıl pırıl. Oldukça yakışıklı ve kaliteli duruyordu. Eğer aksesuarcılarda bulunabilen bir parçaysa, uygun fiyatlı ise değerlendirilebilir. Aracın sahibine soracaktım ama adam yarım saat boyunca arabasının yanına uğramadı.

Ben de birkaç saat önce LPG taktırdım. Yıldızlar personelinin kendi araçlarına LPG taktırırken uğradıkları Atiker bayisine gittim. Alpay abi dedi ki senin titizliğine göre seni ancak bu adam memnun eder. Yum gözünü git, ben de gittim :)

Montaj esnasında yanlarında değildim ama kaputu kaldırdığımda işçiliğin kalitesi kendini hemen belli ediyor. Herşey nizam, intizam içinde, yerli yerinde. Ortalıkta abes duran hiçbirşey yok. Hatlar düzgün. Kumanda göstergesinbi ise el freninin altına koydurdum. Fena durmadı. Bugün imkan bulursam baştan sonra bir güzzel fotolarım.

İlk izlenimlerim, çekişin düştüğü hissediliyor. Montaja gitmeden önce evin yakınlarında bir rampada bi tespit yapmıştım. Şimdi ilk fırsatta orada yine test yapıp % olarak çekiş düşüşünü tahmin edip sizlere aktaracağım. Tabi yakıt sarfiyatı hesaplamalarımı da.

Ben yine destan yazdım, kusura bakmayın :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2010 16:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2010 23:23
Mesajlar: 230
Şehir: iskenderun
İsim: burak
Araç: carisma GLX
Kan grubu: b +
hocam mail atmışsınız bana pek anlayamadım ben konuyu
tel.lasalım isterseniz

0532 3373369

siz numaranızı verirseniz ararım sizi yada pm atın


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2010 16:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eyl 2010 16:05
Mesajlar: 156
Şehir: Ankara
Araç: 2001 Carisma GDI Avance
akerimoglu yazdı:
- Eski kasanın cam düğmesi avantajı var. Makyajlı kasanın şöför tarafı kumandalarında merkezi kilit açma-kapama düğmesi de var. Eski kasalarda bu düğme yok. Dolayısıyla biri diğerine olmuyor. Piyasada 200-300 TL aralığında eski kasa düğmesi çok çok zor da olsa bulunabiliyor. Bu eski kasanın bir avantajı olarak değerlendirilebilir.


Eski kasalarin cam dugmeleri yeni kasalara uyuyor. Yeni kasalarin dugme konsolunu sokerseniz arkasindaki merkezi kilit devresi ile cam dugme devresinin birbirinden bagimsiz oldunu goreceksiniz. Cam dugmelerine ait devre ve plastik dugmeler (yuvalariyla birlikte) eski kasa ile ayni. Yapmaniz gereken eski kasa dugmesini 150-200 TL'ye almak (daha fazla vermeyin, 150'ye satan var) sokup icini yeni kasanin kutusuna takmak.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2010 16:23 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
gdi yazdı:
akerimoglu yazdı:
- Eski kasanın cam düğmesi avantajı var. Makyajlı kasanın şöför tarafı kumandalarında merkezi kilit açma-kapama düğmesi de var. Eski kasalarda bu düğme yok. Dolayısıyla biri diğerine olmuyor. Piyasada 200-300 TL aralığında eski kasa düğmesi çok çok zor da olsa bulunabiliyor. Bu eski kasanın bir avantajı olarak değerlendirilebilir.


Eski kasalarin cam dugmeleri yeni kasalara uyuyor. Yeni kasalarin dugme konsolunu sokerseniz arkasindaki merkezi kilit devresi ile cam dugme devresinin birbirinden bagimsiz oldunu goreceksiniz. Cam dugmelerine ait devre ve plastik dugmeler (yuvalariyla birlikte) eski kasa ile ayni. Yapmaniz gereken eski kasa dugmesini 150-200 TL'ye almak (daha fazla vermeyin, 150'ye satan var) sokup icini yeni kasanin kutusuna takmak.

Öncelikle tanıtma başlığında kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.
Düğme bazında bakılırsa, hepsi birbirine olur. Fakat benim bahsettiğim şekilde, takım halinde birbirine uymuyor.
Düğme olarak tek bir adedi en son 35 TL idi.
Tek değiştirmek isteyen alıp değiştirebilir.
Ama sizin dediğiniz gibi yapacak kişi, yalnızca düğmeyi kırmış olmalı. Oturduğu yerdeki ayağı kırarsa, o iş olmaz gibi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2010 16:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eyl 2010 16:05
Mesajlar: 156
Şehir: Ankara
Araç: 2001 Carisma GDI Avance
Dugmeler (panel, set, konsol ne derseniz) usten farkli dogru ama alttan sokunce yuvasiyla beraber eski kasa ve yeni kasa ayni. Yeni kasada falzadan onde ikinci bir yuva icinde merkezi kilit mekanizmasi var. Dolayisiyla, eski kasanin muhafazasini (ustunu) atip icini komple (dumeler, yuva, devre vs.) aynen yeni kasanin muhafazasina takabilirsiniz. Birebir uyar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2010 16:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Mar 2010 11:19
Mesajlar: 83
akerimoglu yazdı:
ögrtm yazdı:
herkese slmlar. arkadaşlar !küçük bi sorunum! var. benim carisma 1.6 lpg li. (bilmeyenler için) araç aldığımızdan beri lpg de iken motorda çok az hissedilen bir titreme var. benzinde iken kaputu açtığımda en ufak bir sarsıntı olmamasına rağmen lpg ye geçince motorun hafiften titrediğini görebiliyorsunuz bu aracın 1 ve 2. viteslerde biraz hantallaşmasını ve devir düşünce silkelemesini de beraberinde getiriyor. benzin de böyle bi sıkıntı yok. ama yüksek hızlarda en ufak bir sorun yaşatmıyor hatta benzinde nasıl gidiyorsa lpg de de birebir aynı hızlara aynı sürelerde ulaşıyor. şimdi tosya da eski bir mitsu yetkili servisi sahibi ustamız (şu an euromobil servis) bu hiç bi sıkıntı yapmaz lpg de titreme her aaçta olur derken araba dilinden anlayan başkaca kişiler bu aracın yakıtının düzensiz olmasından kaynaklanır ve zamanla siboplara ve daha da ileride motora zarar verir yorumunu yapıyorlar. özellikle lpg li aracı olan arkadaşların izlenim ve görüşlerini bekler teşekkür ederim.

Hocam bende de benzer bir sorun vardı fakat hem gaz hem benzin her ikisinde de yapıyordu. Gazda iken benzine nazaran sıkıntı biraz daha fazlaydı. Rölantide bir problem yok, fakat kalkışlarda 2.000 devir altı gaz basarsam titreyerek kalkış yapıyordum.

Öncelikle kaputu açtıktan sonra LPG hortumlarında bir kaçak olup olmadığını gözle ve dinleyerek kontrol edelim. Bazı hortumlar (isimlerini bilemiyorum, sanırım içlerinden sadece hava geçiyor, plastik ve siyah oluyorlar) birbirine basit ataşlarla tutturulmuş oluyorlar. Bunlrdan biri yerinden çıktığınd aracın gidişinde sorun olmuyor fakat rölantide ve kalkışlarda dengesizlikler olabiliyor. Başıma geldiği için biliyorum. LPG' ciye gittiğimde bana birsürü şey anlattı. Efendim araca alışık olmadığı, doğasına uygun olmayan bir yakıt veriyoruz, tabi ki benzinli gibi çalışmayacaktır. Biz filtreleri değiştirip yeni ayarlar yapalım, bu dengesizliği biraz daha azaltırız fakat kesin çözeriz demiyorum gibi hikayeler uydurdu. tam 30 yıllık motor ustasıdır, onu da söyleyeyim. Zanaatine laf söylemiyorum, fakat mantık sıfır.

Ben ise kaputu açtığımda fısss diye bir ses duymuştum, Yıldızlar' a gidip durumu paylaştığımda çat diye hortumun çıkık olduğunu gördüler :) taktılar iş bitti, araç saat gibi oldu.

Şimdi gel gelelim sizde hortum çıkıklığı filan yoksa, yapılacak diğer işlere...

Ben sorunu 14 TL' ye çözdüm.

Parçacıya gidip 4 adet Bosch marka 0.7 DC kalem buji aldım. Taktım, araç saat gibi oldu. Tanesi 3,5 TL

Sizin sorununuz bu şekilde kesin hallolur demiyorum, fakat ustaya gidip deneme yanılma yolu yaptırmaktan daha düşük maliyetli ve mantıklı görünüyor.

Ardından hava filtresini söküp filtre haznesini ve filtreyi kompresörle temizlemek faydalı olacaktır.

Sorun çözülmezse sıkıntı LPG aksamındandır diye tahmin ediyorum. LPG' ciye uğramakta fayda var. Tabi burada dikkatli olmak gerekir. LPG' ci kaliteli bir usta değilse sorunu genel ataşleme sistemine atabilir. Siz sorunun yalnızca LPG ile alakalı olduğunu orada ona gösterin. Aracı benzine alıp saat gibi çalıştığını kendi gözleriyle görmesini sağlayın.

Biraz uzun oldu ama, vaziyetleri idare edin artık :)


Ali Bey ayrıntılı olrak aktardığınız bilgiler için teşekkür ederim. hatırlayacaksınız ateşleme işl ilgili problem yaşadığım dada bilgilerinize başvurmuştum. hatta buji kabloları bujiler için bir araştırma yapmıştınız benim için. o dönem bizim usta getirtmiştide bujisinden kablosuna bobinine hepsi yenilenmişti. bujiler de bahsettiğiniz boshlardan. 0.7 şu an zaten o anlamda en ufak bi problemimiz yok çünkü o sorun çok yüksek hızlarda bile aracın titremesiyle kendini hissettiriyordu. hava filtresi falan 5 ay önce değişti ilk aldığımızda ama yine bi kontrol etmekte fayda var. hortumlara dedğiniz gibi bi bakayım umut belki bişeyler bulurum. daha da olmazsa basıp bi çoruma geçer bahsettiğiniz gibi sağlam bi lpg ciyle durumu bi münazara ederiz. belki duymuşsunuzdur. çorum kaporta boya ve lpgcileri anlamında önde giden illerden. aracına lpg ayarı yaptıranlardan tutunda yeni bağlatanlara kadar hemen herkes 200 km ööteden bile oraya gidiyorlar. bir de bu titreyerek çalışmanın siboplara falan zararı olacağı konusunda ki görüşünüz nedir acaba. yani bana da pek uzak gelmiyor çünkü araç randımanlı çalışmıyor. tekrar teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 258  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye