Zaman: 26 Eki 2025 13:10

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 24 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2015 01:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 192
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
Aracım 2014 Intense. Geçen yıl kasım ayında 0 km aldım. 6500 km'de yağlama sistemli Lovato Obd lpg kiti taktırdım. Eski aracımda Lovato' dan ve takan yerden memnundum bu yüzden lpg dönüşümünü yine aynı yere yaptırdım. Şu an 14.000 km' ye yaklaştım. Bugüne kadar duraklamalarda yada çok düşük hızlarda 8-10 kez rölantide aşırı dalgalanma ve stop etme hadisesi cereyan etti. Bazen rolanti çok düşüp sonra toparlıyor bazen stop ediyor bazen de sanki As&go özelliği aktifmiş gibi motor aniden stop ediyor. Klima açıkken de kapalıyken de, As&go kapalıyken de devredeyken de, motor henüz yarı ısınmışken de bir kaç saat aralıksız çalıştıktan sonra duraklamaya geçince de yapabiliyor. Bu akşam ilk defa yaklaşık 20 km hızla giderken yaptı. Gaza yükleneyim dedim gaza hiçbir tepki vermiyor, stop etme eğilimi başladı mı araç viteste değilse ya kendiliğinden düzeliyor yada stop ediyor. Birkaç kez ayar yaptırdım ama her ayardan 1-2 bin km sonra bu yazdıklarım olmaya başlıyor. Bir de çok dik rampada kalkarken araç kalksa bile gaz yemiyor aracı durdurup benzine alıyorum, araç ancak kalkabiliyor. Klima kapalıyken de dik rampada bu sorunu yaşıyorum. Onun dışında yaşasın lpg!

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2015 07:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
Benzindeyken de ayni sorunlar var mi once buna bakilmali


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2015 09:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 192
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
Hayır yok.

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2015 21:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
yağlamalı kitlerde genelde fazla yağlamadan subap önlerinde yağ birikiyor ve araç bu yağı yakamıyor.Haliyle Küçük devirlerde tekleme yada devir kaybı stop vs gibi nedenlere sebep oluyor.Size rahatlıkla her konuyu sorabileceğiniz bir usta telefonu veriyorum.Ankarada kendisi ama yardımcı olmaya çalışır.Mavi asx Caner derseniz tanır beni.Aydın usta 0543 211 46 35


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2015 22:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 192
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
Bu teziniz oldukça mantıklı geldi bana. Ara ara kaputu açıp yağ damlatma düzeneğini kontrol ederim, nedense her baktığımda damlatmıyor gibi geldiğinden habire açıyorum. LPG'yi takan usta 6 saniyede 1 damlanın normal olduğunu, fazlasının yanıp gideceğini söylemişti. Demekki yanmıyormuş. Bu arada önceki aracımda 2 Zamanlı motor yağı kullanıyordum ustamın tavsiyesiyle mazot kullanmaya başladım. Belki kalkışlardaki boğulma da yağ fazlalığındandır. Biraz kısalım bakalım, sorunlarımız bitecek mi. Bu arada usta rolanti motorunun hassasiyetinden de yapar demişti.

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2015 14:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Araciniz 2014 model rolanti motoru arizasi yada hassasligi olmayacak kadar yeni.Benim lpg taktirdigim yerdeki usta 7 tane asx e lpg bagladim dedi.hatta birisi 55.000 km olmus halen bakima gelir gider hic sorun yok demisti.Allaha sukur ben cok memnunum.İnsallah biran once probleminizi cozersiniz.hayirli gunler

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2015 21:35 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
blackberry06 yazdı:
Araciniz 2014 model rolanti motoru arizasi yada hassasligi olmayacak kadar yeni.Benim lpg taktirdigim yerdeki usta 7 tane asx e lpg bagladim dedi.hatta birisi 55.000 km olmus halen bakima gelir gider hic sorun yok demisti.Allaha sukur ben cok memnunum.İnsallah biran once probleminizi cozersiniz.hayirli gunler

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Caner Bey, o 7 tane ASX'e ve sizin araca takılan lpg kiti de Atiker mi? Ben Brc MY-11 taktıralı 15 bin km oldu. Rolantide dalgalanma nadiren 6-7 çalıştırmada/ kullanmada bir kez oluyor. O da kısa bir süre ve hemen normale dönüyor. Hiç stop etmedi araç bu güne kadar. Atikerin yağlamalı sistemi ile ilgili bir sorun olabilir mi?

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2015 14:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Bendeki kitte BRC MY-11 ankara mocan otogazda taktırdım.Verdiğim telefon oradaki ustanın telefonu.Dalgalanma far,klima,rezistans vs açınca oluyorsa ve hemen toparlıyorsa normal hiçbir sorun yok demektir.ama sürekli devam ediyorsa yani rolanti motoru sabitleyemiyorsa o zaman BOĞAZ KELEBEĞİNİN TEMİZLENMESİ ve bakım yapılması gerekir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2015 18:17 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
blackberry06 yazdı:
Bendeki kitte BRC MY-11 ankara mocan otogazda taktırdım.Verdiğim telefon oradaki ustanın telefonu.Dalgalanma far,klima,rezistans vs açınca oluyorsa ve hemen toparlıyorsa normal hiçbir sorun yok demektir.ama sürekli devam ediyorsa yani rolanti motoru sabitleyemiyorsa o zaman BOĞAZ KELEBEĞİNİN TEMİZLENMESİ ve bakım yapılması gerekir.


Nadiren dediğiniz gibi sis farı, klima vb. açınca oluyor ve hemen toparlıyor. Zaten her sefer de yapmıyor bunu. Ben atikerin yağlamalı sistemini merak ettim. Belkide asx e uygun değil.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2015 12:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Zamanında ilk ciktiginda birkac sıkıntıları olan bir firmaydı.fakat artik sorun yasayan fazla yok atikerdeki tek sorun bence cekiş problemi 5 sene carismada atiker kullandim.bakimdan bakima hic ariza yapmadi cokta memnundum tek bana gore sorunu devir kaybini cok hissettiriyor.Suan onlarida gold serisinde aştigini ogrendim.fakat Brc,lovato,randi renzo,prins markalari varken atikeri 1 kere daha kullanmayi dusunmedim acikcasi

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2015 19:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 192
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
Uyarınızdan sonra yağ damlatma düzeneğini biraz kıstım. Sanki sorun azaldı gibi. Yani stop etme eğilimi bir kaç kez yine oldu (devir 500 d/dk ya iniyor gaza basınca düzeliyor) ama hatırladığım kadarıyla hiç stop etmedi. Lpg' yi taktırdığım ustaya bunu ilettim, ondan yapmaz dedi. Bir kaç gün içinde gidip ayarlarına baktıracağım. Aracımdaki kit Lovato Obd, Atiker'in sadece tankı var. Aracın çekişi bence bariz düşüyor. Dik rampada kalkarken isteksiz gaz yeyişinden anlıyorum. Böyle durumlarda da turbo! düğmesine basıyorum (benzine alıyorum) araç toparlıyor.

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2015 21:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Yağlama gereksiz bence pazarlama hilesi kapatın rahat edin

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2015 21:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Eki 2014 10:08
Mesajlar: 40
İsim: Serkan
Araç: mitsubishi asx intense 2014
Meslek: Teknisyen
Yaş: 35
Lovato obd II kiti bende de var. Boştayken özellikle klima açıksa stop etme eyilimi bende de oluyor. Ancak lpg taktırmadan önce de klima açıkken oluyordu bu o yüzden fazla önemsemedim. Klima açıkken rampada da performans düşüklüğü oluyor ama bunlar normal bence


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2015 21:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Eki 2014 10:08
Mesajlar: 40
İsim: Serkan
Araç: mitsubishi asx intense 2014
Meslek: Teknisyen
Yaş: 35
Bu arada asx konusunda km model lpg falan herşeyde beraber gidiyoruz erdem arkadaşım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ağu 2015 00:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 192
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
Size bir adım fark atmış olabilirim, km 17500'e geldi. Hafta sonu hayırlısıyla İstanbul'a dönebilirsem 19.000 olacak. Yağ bakımına 20.000 km de girmeyi planlıyorum. Bolu Dağı'nda sarı (motor kontrol uyarı ışığı) Işık yandı. Ankara Şaşmaz' da lovato servisine götürdüm. Fakir karışımdan lamba yakmış, halbuki Obd'nin buna engel olması gerekirdi. Neyseki çekiş, performans kaybı vs olmadan Ankara'ya kadar gittim. Asırı dik rampalarda aracı boşken bile benzine almadan kaldıramıyorum. Resmen bayılıyor. Benzinde kus gibi Kalkıyor. Bu yakıtın zayıflığından mi yoksa bir ayarsizliktan mi bilemedim. Bu arada stop etme durumu son ayardan sonra kayboldu.

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 11:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Haz 2012 11:45
Mesajlar: 80
Şehir: Muş
İsim: Savaş
Araç: ASX
Meslek: TSK
Kan grubu: A -
Yaş: 40
Benim araçta gaz ışığı yanıp sönmeye başlayınca kalkışta tekleme yapıyor biraz fazla basınca gaza geçiyor. Neden ol ki ayardan mı acep?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 12:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
gendermarie yazdı:
Benim araçta gaz ışığı yanıp sönmeye başlayınca kalkışta tekleme yapıyor biraz fazla basınca gaza geçiyor. Neden ol ki ayardan mı acep?


savaş bey bence bunun temel iki nedeni olabilir
1. malum Muş ve soğuk yani soğuk havadan kaynaklı olarak gaz donuyor olabilir. yani tam olarak sıvı hale geçmiyordur.

2. gaz filtresi iyice tıkanmış olabilir ki bu durum daha olası. bence gaz filtresini değiştirin derim
tabi diğer olasılıklar da var belki ayarlardan da olabilir.
enjektörlerden olabilir

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 12:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Eyl 2010 10:49
Mesajlar: 356
Şehir: Ankara
İsim: Ercan Bozbola
Araç: Carisma 1.9 DID
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: A +
Hocam yolda giderken araç vuruntu yapıyormu arada ve arabayı arkadan birisi çekiyormuş gibi oluyormu?

_________________
Altımda akmayan aracı ben neyleyim....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 19:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 192
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
gendermarie yazdı:
Benim araçta gaz ışığı yanıp sönmeye başlayınca kalkışta tekleme yapıyor biraz fazla basınca gaza geçiyor. Neden ol ki ayardan mı acep?
Soğuk motorda mı yapıyor sıcak motorda mı? Eğer soğuk motorsa: Özellikle kışın motor yeterince ısınmamışken benzinden gaza geçince termostat sıcaklığı yeterli gelmez. Gaz tam buharlaşamadığı için yanamaz. Motor ısısı belli bir yere gelene kadar ayağını gazdan çektiğinde araç yığılır, yabani at gibi tepinir. Sıcak motorda yapıyorsa Lpg' cinin ayar yapması lazım herhald.

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015 21:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
akif06eren yazdı:
gendermarie yazdı:
Benim araçta gaz ışığı yanıp sönmeye başlayınca kalkışta tekleme yapıyor biraz fazla basınca gaza geçiyor. Neden ol ki ayardan mı acep?


savaş bey bence bunun temel iki nedeni olabilir
1. malum Muş ve soğuk yani soğuk havadan kaynaklı olarak gaz donuyor olabilir. yani tam olarak sıvı hale geçmiyordur.

2. gaz filtresi iyice tıkanmış olabilir ki bu durum daha olası. bence gaz filtresini değiştirin derim
tabi diğer olasılıklar da var belki ayarlardan da olabilir.
enjektörlerden olabilir


gazı katı hale ülkemiz sınırlarında geçirmek imkansızdır. lpg yaklaşık -150 ile -15 derece arasında sıvıdır. motoru sıcak bir aracın lpg'de herhangi bir sorun yaşamaması gerekir. Zaten sıralı sistem sahipleriyiz. sıralı sistemler motor suyu 40derece olana kadar benzinde çalıştırır. 40dereceden sonra lpg regülatörünün yardımı ile -20lerde bile sıvı lpg'yi motor suyuyla gaz haline geçirip motora gönderebilir ve araç sorun yaşamaz.

sorun şamandıradan kaynaklı.
Benim de gaz çok az iken gaza bastığımda yemiyor yemiyor bekliyor sonra benzine alıyor. LPG sistemlerinin en büyük problemi 3lt'den az yakıt kaldığında şamandıranın tam algılayamaması ve yeterli basınç olmadığı için lpg'nin motora ulaşamaması ile ilgili problemler. LPG'yi illa bitirene kadar beklemeye gerek yok. tek ışık olduğunda biraz kullandıktan sonra depoyu doldurmakta fayda var...

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 24 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye