Zaman: 07 Eki 2025 11:58

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 74 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2010 00:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Ağu 2010 13:29
Mesajlar: 88
İsim: Ertuğrul
Araç: 2008 Lancer İnform
Kan grubu: ARh+
öncelikle çok Geçmiş olsun.
bu viallenin resmi internet sitesinde yazıyor. biraz manidar geldi bana....
Temsa Global, gerçekleştirdiği anlaşma gereği Vialle Alternatif Yakıt Sistemlerinin Türkiye tek distribütörüdür.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2010 11:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Tem 2010 17:18
Mesajlar: 24
Şehir: Sivas / Varşova
İsim: Ahmet
Araç: 4D55
Meslek: Stud.
Kan grubu: A+
Genelleme kesinlikle yanlış. LPG'siz kullanılan çok az japon görüyorum. Hiç biri de sorunlu değil. Prins çözüm değil, Vialle çözüm? Hepsinde olur? Bir türlü anlam veremedim, neyse; çok geçmiş olsun. Aracınız da gerçekten mükemmel.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2010 17:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Nis 2010 11:29
Mesajlar: 52
Öncelikle hepinize teşekkür ederim. Vialle konusuna gelince burada benim tahminim servisin Vialleyi önermesinin 2 nedeni var.

1. Vialle takıldığında aracın garantisi bozulmuyor. Bu durumda arıza da olsa cebinizden para çıkmıyor.
2. Vialle LPG değil LPi sistemi olduğundan bu arızayı çıkartma ihtimali çok ama çok zayıf.

Sevgiler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2010 18:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 15:23
Mesajlar: 235
Şehir: BURSA
İsim: Yasin
Araç: 2005 COLT 1.3 - Invite AMT- LPG
Meslek: Mak. Müh.
Kan grubu: A +
Sorunun kaynağına birazcık daha inersek şunları fark edebiliriz:

Benzin silindir içindeki yanma anındaki sıcaklığı, 500 derece değildir yaklaşık 2200 ile 2600 derece arasındadır. Sadece tutuşma sıcaklıkları farklıdır benzin 300 derece, LPG 400-450 derecedir.
LPG ve Benzin ikisi de "SIVI" halde emme valfinin önüne püskürtülür.

Benzin içeriğinde yağlama yapan kimyasalr elementler mevcuttur.
Fakat LPG için aynı şeyi söyleyemeyiz bütan (C4H10)ve propan (C3H8) bunlar yağlayıcı etki göstermez.

Bu sebeplerden dolayı LPG kullanımı sırasında Subaplarda (özellikle yataklarda) belirli bir aşınma görülebilir. Tekrar ediyorum bunun sebebi LPG de aşındırıcı madde yoktur, sadece yağlayıcı yoktur. Ama benzinde vardır.

Şimdi gelelim bu ne zaman ortaya çıkar ???
Bana göre bu Kullandığımız LPG'nin kalitesine bağlıdır. Ben de tekleme ve rolanti problemi yaşıyorum ama başka marka gaz kullandığım zaman. OPET- AYGAZ kullandığımda sorunlar çok azalıyor. Tavsiye ederim. Katkılı gaz olmasından müsebbip kendilerini tercih ediyorum.

Detaylı bilgileri isteyen olursa verebilirim.

Ek not: Yurtdışında fabrika çıkışlı LPG'li araçlarda motorun hareketli kısımlarının yüzey sertlik değerleri benzinliye göre daha yüksektir. Bilginizzeeeeeee...

_________________
...:::Çok şükür COLT'um oldu artık:::...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2010 21:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Atayumcum MacGyver gibi adamsın vesselam.

Resim

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Ağu 2010 08:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 15:23
Mesajlar: 235
Şehir: BURSA
İsim: Yasin
Araç: 2005 COLT 1.3 - Invite AMT- LPG
Meslek: Mak. Müh.
Kan grubu: A +
SynTheSizer yazdı:
Atayumcum MacGyver gibi adamsın vesselam.



Est abicim, problem olunca piyasadan direk ustalarla konuşup araştırıyoruz, sonra okuldan aldığımız bilgiler ile birleştirince ortaya VOLTRAN çıkıyor vesselam :)

_________________
...:::Çok şükür COLT'um oldu artık:::...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2010 15:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Eyl 2010 15:18
Mesajlar: 18
İsim: Frt
Araç: Lancer
Şahsen neye inanacağıma şaşırdım,
Bi yandan vialle yi inceliyoruz aklıma yatıyor bakım yok performans düşmüyor ayar istemiyor ancak fiyat yüksek derken bir arkadaş çıkıp
mantıklı bir açıklama yapıyor ve işler karşışıyor. Lütfen vialle kulananlar görüşlerini bildirir mi ayrıca 60 bin km yapmış diğer sıralı LPG kullananlar da araçlarındaki sıkıntılardan bahsedebilir mi lütfen gerekirse ayrı başlık açacağım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2010 19:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
atayum yazdı:
Sorunun kaynağına birazcık daha inersek şunları fark edebiliriz:

Benzin silindir içindeki yanma anındaki sıcaklığı, 500 derece değildir yaklaşık 2200 ile 2600 derece arasındadır. Sadece tutuşma sıcaklıkları farklıdır benzin 300 derece, LPG 400-450 derecedir.
LPG ve Benzin ikisi de "SIVI" halde emme valfinin önüne püskürtülür.

Benzin içeriğinde yağlama yapan kimyasalr elementler mevcuttur.
Fakat LPG için aynı şeyi söyleyemeyiz bütan (C4H10)ve propan (C3H8) bunlar yağlayıcı etki göstermez.

Bu sebeplerden dolayı LPG kullanımı sırasında Subaplarda (özellikle yataklarda) belirli bir aşınma görülebilir. Tekrar ediyorum bunun sebebi LPG de aşındırıcı madde yoktur, sadece yağlayıcı yoktur. Ama benzinde vardır.

Şimdi gelelim bu ne zaman ortaya çıkar ???
Bana göre bu Kullandığımız LPG'nin kalitesine bağlıdır. Ben de tekleme ve rolanti problemi yaşıyorum ama başka marka gaz kullandığım zaman. OPET- AYGAZ kullandığımda sorunlar çok azalıyor. Tavsiye ederim. Katkılı gaz olmasından müsebbip kendilerini tercih ediyorum.

Detaylı bilgileri isteyen olursa verebilirim.

Ek not: Yurtdışında fabrika çıkışlı LPG'li araçlarda motorun hareketli kısımlarının yüzey sertlik değerleri benzinliye göre daha yüksektir. Bilginizzeeeeeee...


1- Ben LPG'yi gaz olarak puskurtuluyor diye biliyorum. Cunku enjektore gelmeden once regulatorden gecip gaz haline geliyor ayrica da enjektorlere giden borular gaz borusu.
2- Bu yaglama sacmaligini herkes soyluyor ama gercekten sacma. Bir kere motorun yanma odasinin icinde yaglama diye birsey sozkonusu degil. Yaglama silindirlerin altinda olur. Yanma odasina hicbir zaman yag girmez. Girerse zaten kusurdur, arac yag yakiyor demektir. Benzinde yag bile olsa zaten yanmadan sonra orada yag falan kalmaz. Ayrica benzin yanma odasina hava ile karisik olarak zerreler halinde girer.

LPG kurum yapar, valfe zarar verir, motor hararetini yukseltir, katalitik konvertor yakar diyen usta(!) larin hicbiri simdiye kadar mantikli sebebini bana aciklayamamistir ve ben inanmiyorum. LPG takili araclarda bu hasarlarin da hepsini gordum/duyuyorum ama en az yaridan fazlasinin LPG'den kaynaklandigina, oraca hic LPG takilmasa bu problemin olusmayacagina inanmiyorum

Ayrica yanma isisi meselesine gelirsek, yanma sicakligi diye birsey yoktur, her sicaklikta yanma gerceklesir. Yanma isisi vardir, o da yanma reaksiyonunu baslatmak icin ortama belli bir isi (kcal veya joule cinsinden) vermek gerekir bu isi de bujiler yapar. (Sicak bir ortamda takdir edersiniz ki bu isler daha kolay olur o yuzden bu sicaklik yanilgisi vardir) Bir noktada o isiyi verince yanma zaten egzotermik bir reaksiyon oldugu icin (yanmadan sonra isi ciktigi icin, ki arabayi goturen de zaten bu isidir) chain reaction (zincirleme) olarak devam eder. Ayrica LPG gaz haldeki propan ve butan gazi oldugundan sivi haldeki benzinden daha kolay yanar diye dusunuyorum (kesin bilgi icin kimya kitaplarindaki yanma isilarina bakmak gerekir).

Netice olarak ustayim diye sallamak degil, kimyaci olarak tepkimeyi yazip, kac kcal yanma icin gereklidir, kac kcal yanmadan sonra ortaya cikar bunlari hesaplariyla ortaya koymak gerekir.

Ayrica oktan meselesini de herkes yanlis olarak biliyor ne demek oldugunu neyi etkiledigini bilen yok o da ayri bir mesele simdi konuyu acmiyim.

Kolay gelsin.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2010 11:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Eyl 2010 15:18
Mesajlar: 18
İsim: Frt
Araç: Lancer
Yanma ısısından kasıt tutuşma sıcaklığı sanırım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2010 18:03 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
ısı ile sıcaklık farklı kavramlardır. işte bu sebeple "ne olursan ol önce makinacı ol" derdi bir hocamız :D
gazın yanması sonucu ortaya çıkan ısı miktarı benzinden yüksek ise yanma odasındaki parçaların sıcaklıklarının daha fazla artmasına sebep olabilir. ama motorların soğutma tertibatları zaten bu sebeple vardır. unutmayın ki benzinli bir aracı da uzun süre yüksek devirde çalıştırsanız radyatördeki ısı taşınımı radyatör fanının çalışmasına (zorlanmış ısı taşınımı) sebep olur. yani motor kendi kendine tahliye edebileceğinden daha fazla ısı enerjisine sahip olduğundan radyatör vardır. fan ise radyatörün bile yeterli miktarda ısı tahliyesini yapamadığı zamanlarda devreye girer. bütün bunlar motorun verimli çalışma sıcaklığında çalışmasını sağlamak içindir.
o halde madem lpg , benzine oranla motor tehlikeli derecede daha fazla ısı açığa çıkartıyor. lpg takılı araçlarda radyatör ve radyatör fanının sürekli çalışması gerekirdi. sürekli çalışması yeterli ise zaten sorun yok. yeterli gelmemesi halinde zaten motor su kaynatır. eh öyle bir durumd a olmadığına göre lpg'li araçlarda toplamda açığa çıkan ısı enerjisi benzinden fazla bile olsa zararlı değildir. ama derseniz silindir yüzeyine filan zarar verir. o da ancak düzensiz yanma sebebiyle filan olur. eşit dağımayan yanma silindire zarar verebilir. ama bu zaten lpg'nin problemi değil. bu bezinde de olsa aynı şey olurdu.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2010 18:19 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
sinir kupu yazdı:
ısı ile sıcaklık farklı kavramlardır. işte bu sebeple "ne olursan ol önce makinacı ol" derdi bir hocamız :D
gazın yanması sonucu ortaya çıkan ısı miktarı benzinden yüksek ise yanma odasındaki parçaların sıcaklıklarının daha fazla artmasına sebep olabilir. ama motorların soğutma tertibatları zaten bu sebeple vardır. unutmayın ki benzinli bir aracı da uzun süre yüksek devirde çalıştırsanız radyatördeki ısı taşınımı radyatör fanının çalışmasına (zorlanmış ısı taşınımı) sebep olur. yani motor kendi kendine tahliye edebileceğinden daha fazla ısı enerjisine sahip olduğundan radyatör vardır. fan ise radyatörün bile yeterli miktarda ısı tahliyesini yapamadığı zamanlarda devreye girer. bütün bunlar motorun verimli çalışma sıcaklığında çalışmasını sağlamak içindir.
o halde madem lpg , benzine oranla motor tehlikeli derecede daha fazla ısı açığa çıkartıyor. lpg takılı araçlarda radyatör ve radyatör fanının sürekli çalışması gerekirdi. sürekli çalışması yeterli ise zaten sorun yok. yeterli gelmemesi halinde zaten motor su kaynatır. eh öyle bir durumd a olmadığına göre lpg'li araçlarda toplamda açığa çıkan ısı enerjisi benzinden fazla bile olsa zararlı değildir. ama derseniz silindir yüzeyine filan zarar verir. o da ancak düzensiz yanma sebebiyle filan olur. eşit dağımayan yanma silindire zarar verebilir. ama bu zaten lpg'nin problemi değil. bu bezinde de olsa aynı şey olurdu.

Mehendisim benim ya :Rose:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2010 18:57 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
SMMM seniii

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2010 19:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Burada okuduklarımızdan sınav olacak mı?

Bir de sınavda kurşun kalem kullanabilir miyiz?

:D

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2010 21:22 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
merdiven tipi soru soracağız. 1. sorunun yanıtını 2. soruda kullanacaksınız.
:D

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2010 21:25 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
İstediğimiz sorudan başlayabiliyok herhal demi :Yahoo!:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2010 00:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Eki 2010 01:45
Mesajlar: 187
İsim: Özgür Turhan
Araç: 2009 Mitsubishi Lancer İnvite
Kan grubu: BRh+
Bilgi için teşekkürler... LPG taktırmayı bi ara düşünmüştüm demekki acele etmemekle iyi etmişim...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2010 16:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eki 2010 16:38
Mesajlar: 9
İsim: Ali KARADUMAN
Araç: 2004 Lancer AT
Arkadaslar 2004 lancer almadan once konuyu burdan okudunm ve nerdeyse arabayı almaktan vazgecıyordum fakat:

Uzun ve Derin araştırmalarım sonucu Arkadasımızın dedıgı gıbı 2009 ve uzerı lancerlarda hatta yenı nesıl butun japon arabalarında Magnezyum laşımlı subap lar kullanılmaktadır Dıger dusuk modellerde ıse baska bır alasım kullanılmaktadır.

Özellıkle 2009 ve uzerı modeller ıcın magnezyum subapların lpg den zarar gormesının nedenı aracta bulunana lpg kıtının fakır karısım sonucu olusturdugu asınmadır.

bunun onune gecebılmek ıcın Aracınıza uygun lpg kıtını guvendıgınız bır servıste dogru baglantı ve uygun kalıbrasyon ayarı ıle sorunsuz kullanabılırsınız


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2010 17:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
redzola yazdı:
Arkadaslar 2004 lancer almadan once konuyu burdan okudunm ve nerdeyse arabayı almaktan vazgecıyordum fakat:

bunun onune gecebılmek ıcın Aracınıza uygun lpg kıtını guvendıgınız bır servıste dogru baglantı ve uygun kalıbrasyon ayarı ıle sorunsuz kullanabılırsınız


Vialle de bu sorunu boyle cozuyor ya da cozdugunu iddia ediyor heralde :D

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2010 17:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eki 2010 16:38
Mesajlar: 9
İsim: Ali KARADUMAN
Araç: 2004 Lancer AT
BRC lpg kiti ile de kaliteli montaj ıyı bır kalıbrasyon ayarı ıle arac zengın karısımda tutulabılır.
benım onerım 2009 modelın altındakı kasalar ıcın BRC vialle daha cok 2009 model ve uzerı araclar ıcın dusunulebılır. hatta ustanıza guvenıyorsanız 2009 ustu modeller ıcınde BRC taktırabılırsınız


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eki 2010 10:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eki 2010 22:45
Mesajlar: 17
İsim: feyzullah
Kan grubu: ab+
ya takmayın tüp fln ya zaten çok yakmıyo bu araçlar sınıflarında en az yakanlardan

şunu bilirim lpg aslında çok iyi bi şey yıllarca lpg li araç kullandım(tabi eski arabalar) fakat yeni ise araba bu servisler utanmasalar lastik patlasa lpg den dolayı patlamıştır diycekler. bu da bize sıkıntı oluşuyor hep lpg li aracın arıza faturası yüksek çıkartılıyor.

benım de aracım gelirse şayet bu hafta :Bravo:

önümdeki 10 yıl lpg istasyonuna uğramak istemiyorum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 74 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye