Zaman: 27 Eki 2025 10:53

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 37 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Dizel ASX neden tutulmadı?
Fiyatı yüksek 55%  55%  [ 17 ]
Donanımları yetersiz 0%  0%  [ 0 ]
Marka bilinilirliği düşük 29%  29%  [ 9 ]
Otomatik seçeneği yok 13%  13%  [ 4 ]
Eski kasa üzerine inşa edildiği için 3%  3%  [ 1 ]
Toplam oy : 31
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2015 11:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Kas 2015 13:09
Mesajlar: 139
Şehir: Ordu
İsim: Onur
Araç: Toyota Corolla
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
K. Yüksel yazdı:
Kullandığınız süreçte yalıtımla ilgili edindiğiniz izlenim,....ses değilde ısı geçirgenliği için soruyorum.. Malum, hava soğudu, Bir fark varmı ? Benim asx 2013 model. Bu araçta tek bir eksik var o da yalıtım. .....Hareket halindeyken elimi kapı koluna, kumandaların üzerine getirince farkettim. Sonrasında tekrar ve daha detaylı inceledim. 2013 model aracın kapı iç döşemesi bağlantı kenarlarında ve özellikle cam kumandalarının oraya elimi koyunca, bırakın soğukluğu rüzgarı dahi hissediyorum( hareket halindeyken.). Açıkçası, Bel fıtığından dolayı yalıtım Konusunu ihmal ettime pişmanım. Bu kışı da böyle geçireceğim :(

Benzer durumu ben de az da olsa corollada yaşıyorum. Kaloriferi kapattığımda arabanın içinde soğuk hava dolaştığını hissediyorum. Özellikle ayak kısmında.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
"Ne mutlu Türküm diyene!"


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2015 20:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 192
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
[streetfire][/streetfire]
ersinnsahin yazdı:
Derinmai yazdı:
Cvt şanzımanlı dizel bir Asx iyi bir reklamla çok satabilir gibi geliyor bana ama kasanın yüzü eskimek üzereyken (yenisi geliyor ya) yapmayacaklar tabi.

Üreticiler tarafından Cvt ve dizel pek tercih edilmez çünkü o tork cvt ye zarar verebiliyor. Dizel ve otomatik olması için günümüz şartlarında en az 6 ileri ve tam otomatik tork konvertörlü bir şanzıman olması gerekir ki bu da maliyetleri arttıracağı için yine düşük motorlu araçlara japonlar bu şanzımanı koymazlar gibi. Bu kombinasyonda cx3 var o da gereksiz pahalı.
Subaru, outback dizel modelinde cvt kullanıldığını yazmış sitesinde. Bunu nasıl becermişse mitsubishi' de benzeri güzelliklere imza atar umarım. Sonuçta herşey maksimum ticari getiri için. Belki de düşük devirlerde yüksek torka dayanabilecek cvt bugün için yüksek maliyetlere neden oluyordur.

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2015 22:59 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
K. Yüksel yazdı:
Kullandığınız süreçte yalıtımla ilgili edindiğiniz izlenim,....ses değilde ısı geçirgenliği için soruyorum.. Malum, hava soğudu, Bir fark varmı ? Benim asx 2013 model. Bu araçta tek bir eksik var o da yalıtım. .....Hareket halindeyken elimi kapı koluna, kumandaların üzerine getirince farkettim. Sonrasında tekrar ve daha detaylı inceledim. 2013 model aracın kapı iç döşemesi bağlantı kenarlarında ve özellikle cam kumandalarının oraya elimi koyunca, bırakın soğukluğu rüzgarı dahi hissediyorum( hareket halindeyken.). Açıkçası, Bel fıtığından dolayı yalıtım Konusunu ihmal ettime pişmanım. Bu kışı da böyle geçireceğim :(

10 tl.lik akvaryum hortumu ve 1 saatlik uğraş ile kapı fitillerine akvaryum hortumu gecirmiştim. 80 km/s'in üzerindeki hızlarda arac içindeki seste bariz azalma oldu. Haliyle arac içine giren rüzgar da mutlaka azaldı. İsterseniz deneyin, belki memnun kalırsınız. Konu burada viewtopic.php?f=42&t=10635

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015 00:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2013 02:01
Mesajlar: 94
Şehir: Ankara
İsim: kadrettin yuksel
Araç: asx2013
Meslek: arşivist- Tarihçi
Kan grubu: Arh+
Yaş: 52
Zaten Ekim ayında silikon hortum uygulaması yaptım. Benim bahsettiğim panelin iç yalıtımı....

_________________
Iskartaya çıkmış dağcı ve balıkadam eskisi.. ama her daim sucul dünya, tabiat tiryakisi.!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015 00:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
K. Yüksel yazdı:
Zaten Ekim ayında silikon hortum uygulaması yaptım. Benim bahsettiğim panelin iç yalıtımı....

hocam makyajlı kasada bir şey farkettimi ? yani uğraşıp yapmaya değermi ?
Birde ben fitillere baktım hortumu geçirecek delik falan yok gibi siz nasıl yaptınız ?

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2015 19:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2013 02:01
Mesajlar: 94
Şehir: Ankara
İsim: kadrettin yuksel
Araç: asx2013
Meslek: arşivist- Tarihçi
Kan grubu: Arh+
Yaş: 52
Kapı kenarlarından ayağıma gelen soğuk kesildi ( kalorifer kapalıyken barizdi) . Rüzgar sesi de sadece hızlanınca (dikiz aynasından dolayı) geliyor. Şunu da belirteyim, kapıdaki değil de gövde tarafındaki fitile uyguladım. Montaj için iki yöntem var; 1- fitil takılıyken yapacaksanız eğer(kılavuzunuz da kalınsa) fitili yırtma riski yüksek. Bir seferde değil de üstteki delikten başlarak iki taraftan ayrı ayrı aşağı indirip(dikkatli) sonra hortumu çıkan ucuna sabitleyip çekmek.2- fitili söküp düzleştirip, klavuzu da zahmetsizce komple geçirip, hortumu ucuna sabitleyip çekmek. Birinde klavuzu geçirirken aşırı özen, öbüründe de fitili sök, tak işi var. bir doblocu da şöyle yapmış; hortumun ucuna 40-50 cm 1-1,5 mm'lik kalın ama şekil alabilen kabloyu( kaplamalı) zımbalayla sabitleyip içeri göndermiş, son gidebildiği yerdeki delikten de ince uçlu uzun elektrikçi cımbızının yardımıyla bir sonrakine, oradan diğer gittiği deliğe şeklinde ilerleterek bitirmiş.( Forum donanım da görmüştüm.)

_________________
Iskartaya çıkmış dağcı ve balıkadam eskisi.. ama her daim sucul dünya, tabiat tiryakisi.!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2015 18:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Eyl 2010 10:49
Mesajlar: 356
Şehir: Ankara
İsim: Ercan Bozbola
Araç: Carisma 1.9 DID
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: A +
Bu arada aracın orjinal lastik ebatları 225/55/R18 ve üzerinde Bridgestone Dueler H/T Sport lastikler geliyor. Öncelikle lastikler sert ve genel anlamda arazi uyumlu olduğunu düşünüyorum ancak asfaltta ses seviyesi çok rahatsız edici olmamakla birlikte yol tutuşu çok iyi değil ve konfor olarak rahatsız edici. maluk kış geldi bende kışlık lastikte uygun fiyatlı lastik ararken kliksa.com üzerinde 235/60/R18 Nokian WR2 kış lastiklerini buldum, Nokian için kış lastiğinde tartışmasız en iyisi diyenler olduğu için bu lastiği aldım. Öncelikle yol tutuşta çok ciddi anlamda fark olduğunu söyleyebilirim çünkü 235 genişlik çok çok yeterli hatta fazla bile diyebilirim, konfor anlamında çok çok ciddi fark var binek araç keyfini yaşatıyor desem abartmış olmam, lastiklerin kendisi ve yanakları yumuşak olduğu için olsa gerek çok ses vermiyor ve bunlara ek olarak frenleme mesafesinde çok farkedilir iyileşme oldu. Bu kadar güzelliğin 2 yan etkisi var elbette, öncelikle yakıt en az %15 oranında arttı ve performansta %10 oranında azaldı. Lastikler kışlık olduğu ve 235 genişlik haliyle aracı biraz yoruyor ama zaten genel olarak seri bir araç olduğu için bunu sürerken çok daha olumlu yaşıyorsunuz çünkü araç kolay kolay patinaja düşmüyor ve hızlı kalkışlarda aracın önü kaymaya meyilli olmuyor. Yazlık lastik olarak üzerinde gelen orjinalleri yine Mart ayından sonra kullanacağım için tam tersi bir değerlendirmeyi tekrar yaparım inşallah ;)

_________________
Altımda akmayan aracı ben neyleyim....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2015 18:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Ercan abi bende 235/60/18 lastik kullaniyorum ön davlumbaza ucundan surtuyordu hallettim. Sende böyle birşey varmi ama yol tutuşu mükemmel diyebilirim.Bende nexen aldim. Kar yağmadığı için yorum yok lastikler hakkında ama kuru performansı güzel

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2015 11:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Eyl 2010 10:49
Mesajlar: 356
Şehir: Ankara
İsim: Ercan Bozbola
Araç: Carisma 1.9 DID
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: A +
Walla ben geri geri giderken bir sürtme sesi geliyor arabadan ama arkadan geliyor ses, kafam ona takılıyor ancak aldığımdan beri var lastikle ilgili değil ses sanırım onun dışında sorun yok. Birde sen 16 olan arabayı 18 yapmışsın bendeki zaten 18'di muhtemelen davlumbaz veya helezon ile ilgili ufak bir fark vardır. Ama sen yanlış yapmışsın araba eşşek olmuştur ve daha çok yakar, benzinliler 16 ile mucizeler yaratır gereksiz atraksiyon olmuş seninki :D

_________________
Altımda akmayan aracı ben neyleyim....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2015 12:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 192
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
Bahsettiğiniz lastik ölçüleriyle yol tutuşun iyi olmasını aklım bir türlü almıyor. Ya benimki psikolojik yada lastiklere fazla hava bastılar araba zıplıyor. Kış lastiği konusunda yazmıştım, araca bir tanıdığımın sattığı aracından çıkma 225 60 17 Dunlop Runflat lastik taktım. Lastiklerin yanakları fabrikasyon sert olduğu için aracın viraj alma kabiliyeti falan bozulmadı, frenleme de özellikle ıslak zeminde harika, konfor azaldı kazığın üstünde gider gibi araba. Yol sesi artmadı ama kasislerde zıp zıp zıplıyor. Ama en garibi kağıt üzerinde pek fark olmamasına rağmen araç bana ciddi manada yükselmiş gibi geliyor. Sanki kamyona biniyor gibiyim. 235 60 18 he. Vay bee.

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2015 15:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Eyl 2010 10:49
Mesajlar: 356
Şehir: Ankara
İsim: Ercan Bozbola
Araç: Carisma 1.9 DID
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: A +
Bende sizin bu bahsettiklerinizin tamamını 225/55/R18 Bridgestone Dueler ile yaşıyordum resmen sürüş evrim geçirdi gibi ama yakıtta beklediğimden çok artış oldu gibi ilk mazot aldığımda veriyi sizinle paylaşırım ama 8 lt iyimser bir rakam gibi duruyor :/

_________________
Altımda akmayan aracı ben neyleyim....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2015 21:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Resimdurum bu 235/60/18 baska bir asx ile yan yana gelince bariz cok daha dolgun ve iyi duruyor.Onceki lastikler 215/60/17 continental Asx zaten virajlarda arkasini atan bir araba degil onden kayma egilimi yapiyor.235 lastikle bu kaymada olmuyor.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2015 12:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Eyl 2010 10:49
Mesajlar: 356
Şehir: Ankara
İsim: Ercan Bozbola
Araç: Carisma 1.9 DID
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: A +
Caner kardeşim yine tekrar ediyorum benzinli ASX için en ideal lastik ölçüsü 215/55/16 hadi diyelim yol tutuş artsın istiyorsun 225 olsun ama 235/60/R18 lastiği benzinli ASX'te kullanmak atı eşşek yapmak olur :D

_________________
Altımda akmayan aracı ben neyleyim....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2015 18:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Zaten ilk basta yazmistim abi ben takmak istedigim icin taktim diye genelde sehir ici kullandigim icin hiz yapacak yer yok.Ama yeri geldigi zaman sıkıştırıyorum haliyle janttan kaynaklı performansı etkilemiyor değil.Ama cok buyuk bir fark yok.Buluşunca benim arabayı kullanırsın.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2015 22:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 May 2015 09:18
Mesajlar: 59
Şehir: BURSA
İsim: Erhan
Araç: 1.8 CVT
Meslek: Mühendis
Yaş: 38
Derinmai yazdı:
Cvt şanzımanlı dizel bir Asx iyi bir reklamla çok satabilir gibi geliyor bana ama kasanın yüzü eskimek üzereyken (yenisi geliyor ya) yapmayacaklar tabi.

Ah bi çıkarsalar sabah bayiyi açmalarını beklerim....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2015 11:06 
Çevrimdışı

Kayıt: 12 Eyl 2013 21:35
Mesajlar: 22
İsim: Burak
Araç: ASX Intense
Meslek: Öğretmen
Yaş: 26
asx 18 jant icin en uygun secim 235/50/18 dir. diger boyutlarda toplam cap yuksek oranlarda degisecegi icin hiz gostergeniz ve km sayaci yanlis olcum yapar. gostergeler yanlis olunca da diger tum hesaplamalariniz hatali olur.

ornegin 2011 asx intense icin orijinal ebat 215/60/17 yerine 235/50/18 lastikle gosterge 90 diyorsa aslinda bu hiz 90.7dir. bu sekilde yaklasik %1e yakin bir fark olusur. fakat ayni janta 235/60/18 takarsaniz 90la gittiginizi sanarsiniz ama aslinda 96 ile gidiyorsunuzdur. yani %7 gibi bir fark vardir ve bu yuksek hizlarda daha da artar

bkz: https://tiresize.com/calculator tire size comparison


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2015 13:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2014 00:45
Mesajlar: 192
İsim: Erdem
Araç: Asx intense 2014
Meslek: Mühendis
Kan grubu: 0+
parhelion yazdı:
asx 18 jant icin en uygun secim 235/50/18 dir. diger boyutlarda toplam cap yuksek oranlarda degisecegi icin hiz gostergeniz ve km sayaci yanlis olcum yapar. gostergeler yanlis olunca da diger tum hesaplamalariniz hatali olur.

ornegin 2011 asx intense icin orijinal ebat 215/60/17 yerine 235/50/18 lastikle gosterge 90 diyorsa aslinda bu hiz 90.7dir. bu sekilde yaklasik %1e yakin bir fark olusur. fakat ayni janta 235/60/18 takarsaniz 90la gittiginizi sanarsiniz ama aslinda 96 ile gidiyorsunuzdur. yani %7 gibi bir fark vardir ve bu yuksek hizlarda daha da artar

bkz: https://tiresize.com/calculator tire size comparison
Bu hız göstergesi sapması biraz karışık bir konu. Bahsettiğiiz sapma orijinal lastik ölçülerine sahip çoğu araçta var. Otoyollarda hızınızı gösteren tabelalara denk gelmişsinizdir. O tabelalarda okuduğum hızla araçta gördüğüm hız hiç tutmadı. Nissan Micra hariç kullandığım hiçbir araçta hız göstergesinin doğru gösterdiğini görmedim. (İllaki vardır, ben denk gelmedim.) Bu gösterge sapmasını 2000 senesinde öğrenciyken arazide kullandığımız Gps cihazıyla keşfetmiştim. O zaman altımızdaki araçların göstergelerinde yaklaşık %8-10 arası sapma sözkonusuydu. Firmaların aşırı hız yapılmasının önüne geçmek için yaptıkları pasif bir güvenlik yanıltmacası. Bugün akıllı telefonlardaki navigasyonlarda da anlık hızı görebiliyoruz. Lastiği büyüterek aslında bu sapmayı ironik bir biçimde azaltıyoruz ama diğer tüm gösterge ve hesaplamalar şaşıyor orası ayrı:)

_________________
...æk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 37 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye