turizmpsikoloğu yazdı:
selamlar herkese...
soru 1:motor iyice sıcakken dur-kalklı şehiriçi trafiğinde 1.vites kalkışta titreme yapmaya başladıysa ilk olarak neyi düşünmek gerekir? ilk hareketi yavaş yapınca hafiften titreme var.. gaza güçlü basınca kalkışta bir sorun yok.. özellikle motor sıcakken yokuş kalkışlarında hissediliyor..
soru 2: ara hızlanmalarda, ya da yüksek vites düşük devir tekrar hızlanmalarda sorun yok şimdilik.. yani devir yükselip tekrar kavraması vs gibi şeyler yok.. fakat km başlıkta da belirttiğim gibi 150 bine dayandı.. baskı balatanın iyice bitmesi beklenerek mi değiştirmek gerekiyor.. bu arada debriyaj motoru denilen aktivatör de zarar görüyor mu ya da zaten çoktan onun da ömrü gelmiş midir?? bir ara azizoğlu'nda ustaya göstermiştim.. şöyle bir iki manevralı sert kalkış yaptı, baskı balatan sağlam abi demişti.. üzerine bi 10bin km daha yaptım..
soru 3: egzos katalizörün bozuk olduğu söylenmişti... 5 yıl oldu hala aynı desibelde ses ile kullanmaya devam ediyorum.. bir bozukluk var, değişik yerlerde içindeki dökülmüş sesleri duydular zaten buna itirazım yok ama araç muayenesinden de sorunsuz geçiyor.. katalizör çok pahalı.. böyle kullanmaya devam edeyim mi?? bunun zararı nedir?? yakıt ortalaması 5 yıldır da aynı gibi, yani motor gücü mü zayıflar misal bozuk katalizörde??
saygılar..teşekkürler...
Merhaba
Cevap 1: Titretme debriyaj balatasının yaylarındaki deformasyondan olur.
Cevap 2: Sertleşen baskı sebebi ile debriyaj motoruna daha fazla yük biner ve dişlisi sıyırabilir artık vites değiştirmek mümkün olmaz ve aracınız hareketsiz kalır.
Cevap 3: Katalizörünüz bozuk ise motor arıza ışığınızın yanıyor olması ve P0420 veya P0421 arıza kodu olması gerekir.