Zaman: 02 Eki 2025 08:57

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 159 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2010 23:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
seyitali yazdı:
iyi günler,

ben de yeni araba almayı planlıyorum. mitsubishi lancer görünüm olarak çok hoşuma gitti. bir de japon arabası olduğu için tercih edebileceğim bir araba sınıfına giriyor. subaru impreza sedan elegance ile kıyaslama yapmak istedim ama subaru hakkında pek bir yorum bulamadım. neyse gittim mitsubishi'ye lancer 1.5 automatic ve 1.6 manuel invite arabalara baktım. 1,8 intense yoktu ellerinde. arabaya binerken dizim direksiyona çarptı, yükseklik ayarı var fakat derinlik ayarı yok denildi. bi de bana, kullanılan malzeme ve işçilik biraz ucuza kaçılmış hissi uyandırdı. yani arabaya binince kalite damlamıyor. tavan da biraz alçakmış gibi sanki. koltuğa oturduktan sonra tamam diyosun ama 1.5 için yeterli performansı sağlayamıyor anladığım kadarıyla.

1.8 bu konularda daha mı başarılı?
koltuk döşemeleri daha mı kaliteli? ya da opsiyonel olarak evo koltukları ile değiştirilebiliyor mu?
renkli cam seçeneği bulunuyor mu?

ha dostum son olarak aynı paraya avensis ve subaru impreza sedan elegance ihtimali de var. bunları kıyaslarsan senin yorumun ne olur? neden? şimdiden teşekkür ederim.


Aracin yuksekliginden sikayet eden ilk sizi duyuyorum. Bindiginiz aracta koltugun yukseklik ayari fazla yuksek ayarlanmis olabilir. Galerinin birinde Lancer yaninda 320d vardi ve her ikisine de binince cok bariz fark anlasiliyor ki lancer yuksek ve genis bir arac. Ben Civic'e ve Focus'a da bindim. Lancer civicten yuksek, focusla da ayni gibi kiyaslama yapamiyorum. Avensise binmedim.

1.8'in on konsol onundeki metal gorunumlu plastik ve koltuk dosemeleri daha kaliteli. Bu basligin ilk yazisini okursan bol miktar resim ve yarum var zaten.

Performans olarak 1.8 CVT ozellikle 1.5 A/T'den tartisilmaz bir sekilde daha basarili. 1.6 MT (duz vites) olani bilmiyorum ama gecemese de kesin kapisir onu soyliyim.

Renkli cam secenegi yok maalesef. Sonradan cakma film gecirip ruhsata isleten bayileri saymazsak (ki filmli olunca isletilemiyor olmasi lazim diye biliyorum ben ama nasil yapiyorlar bilmiyorum) TR'de cok az modelde var zaten.

Evo koltuklariyla degistirilebildigini sanmiyorum ama parayi basarsan neden olmasin yedek parca olarak alip takarlar :)) Ama 1.8 kumasi zaten daha kaliteli.

Ayni paraya dolu otomatik avensis alinabiliyorsa mantikli bir secenek olabilir ancak bundan kesinlikle cok daha fazla yakar yakit olarak onu belirteyim.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2010 23:29 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
1.8 araç otomatik olduğu için kalkışta 1.6 ile başa çıkamaz. ama ara hızlanmada rahat geçer. ben denedim 1.6 bi tane auris otobanda kapışmaya kalktı her defasında arayı açtım.
subaru kesinlikle önermem. mitsuya yaygın değil diyorlar subatu iyice çılgınlık olur. tamam 4 çeker ama esp yok diye biliyorum. kaldı ki motoru da 1.5 ve çok sağlam yakıyor özellikle 4 çeker olduğu için. avensis ise gerçekten hoş bir araba. ama biraz makam aracı kıvamında. yoksa avensis kıymeti bilinmemiş bir arabadır benim gözümde. çok uygun fiyatlara da var. donanımı da gerçekten iyi. yakıtı yine lancerdan fazladır. bu başlıkta ben tüketimleri de paylaştım zamanında. ve karşılaştırmaları da yaptım.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2010 23:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 15:07
Mesajlar: 82
Şehir: İstanbul
İsim: Mustafa
Araç: Lancer 1.8 Intense
Meslek: Bilgi İşlem
Kan grubu: A+
Yaş: 41
sinir kupu yazdı:
1.8 araç otomatik olduğu için kalkışta 1.6 ile başa çıkamaz. ama ara hızlanmada rahat geçer. ben denedim 1.6 bi tane auris otobanda kapışmaya kalktı her defasında arayı açtım.
subaru kesinlikle önermem. mitsuya yaygın değil diyorlar subatu iyice çılgınlık olur. tamam 4 çeker ama esp yok diye biliyorum. kaldı ki motoru da 1.5 ve çok sağlam yakıyor özellikle 4 çeker olduğu için. avensis ise gerçekten hoş bir araba. ama biraz makam aracı kıvamında. yoksa avensis kıymeti bilinmemiş bir arabadır benim gözümde. çok uygun fiyatlara da var. donanımı da gerçekten iyi. yakıtı yine lancerdan fazladır. bu başlıkta ben tüketimleri de paylaştım zamanında. ve karşılaştırmaları da yaptım.


Otobanda aracı spor mode ile mi kullandınız? Spor mode'un performansı nasıl, son olarak yüksek devirlerde motor sesi içeri çok geliyor mu?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Kas 2010 23:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2010 16:54
Mesajlar: 13
Şehir: ankara
İsim: seyit
Araç: yaris
Meslek: kaptan
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
öncelikle verdiğiniz yanıtlar için çok teşekkür ederim.

sanırım dediğiniz gibi koltuk ve direksiyon ayarından küçük geldi.
ve eğer agrasif görünüşüne 1.8lik motorla agrasif bir sürüş keyfi sunuyorsa gerçekten alınacak araba budur demekki. ama keşke manuel vites olsaymış.

neyse tekrar teşekkür ederim. hemen cevap vermeniz benim için sıcak bir karşılama oldu:D sağolun...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2010 11:18 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
mustafaamac yazdı:
sinir kupu yazdı:
1.8 araç otomatik olduğu için kalkışta 1.6 ile başa çıkamaz. ama ara hızlanmada rahat geçer. ben denedim 1.6 bi tane auris otobanda kapışmaya kalktı her defasında arayı açtım.
subaru kesinlikle önermem. mitsuya yaygın değil diyorlar subatu iyice çılgınlık olur. tamam 4 çeker ama esp yok diye biliyorum. kaldı ki motoru da 1.5 ve çok sağlam yakıyor özellikle 4 çeker olduğu için. avensis ise gerçekten hoş bir araba. ama biraz makam aracı kıvamında. yoksa avensis kıymeti bilinmemiş bir arabadır benim gözümde. çok uygun fiyatlara da var. donanımı da gerçekten iyi. yakıtı yine lancerdan fazladır. bu başlıkta ben tüketimleri de paylaştım zamanında. ve karşılaştırmaları da yaptım.


Otobanda aracı spor mode ile mi kullandınız? Spor mode'un performansı nasıl, son olarak yüksek devirlerde motor sesi içeri çok geliyor mu?

otobanda kapışırken manuelde kullanmıştım evet. otomatiğe bırakınca inatla ben düşük tüketim yaptıracam havasına giriyor araç. öyle hemen devir almıyor. hemen dişli oranları ile oynuyor. sürekli dip gaz yapsanız belki aynı olur ama sonuçta makaslı filan gidiyorsun ve ara hızlanma çok. otomatikte ayağını azıcık bile gazdan çeksen hemen oranlarla oynuyor meret. o sebeple manuele alıp yaptım atraksiyonu.
yüksek devire sizinde bildiğiniz gibi araç çıkmak eğiliminde değil. o devirlere sebepsiz çıkmıyor yani. motor o devirleri bulunca içeri ses veriyor ama ben o sesi çok seviyorum. sizin imkanınız varsa aracınızı başkası sürerken dışardan bir egzos sesini dinleyin. çok spor bir sesi var. geçen babam alıp markete gidiyordu hasta oldum o sese. sürerken anlaşılmıyor pek.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2010 21:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
daha arabamı alalı 4 ay oldu.1.8 e geçireceksiniz beni ha.çok heveslendiriyorsunuz

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2010 22:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Manuel modu pek denemedim ama bazen motor freni icin kullaniyorum. Sonrasinda da manuelde unutuyorum :) Bugun otobanda isten eve donerken yine denk geldi, manuel modda sanki gaza cok az bassam da fazla gaz yiyor araba baya atak gidiyor. Sadece sanziman orani degil, gaz pedali hassasiyetiyle ilgili de bir degisiklik olabilir spor modda.

Otomatik modda ise gazi diplemediginiz surece araba gaza bastiginizda degil, cani istediginde hizlaniyor, her otomatik vites arabadaki gibi. Ancak ozellikle kalkista gazi diplerseniz 6bin devire dayayip oyle hizlaniyor ki bence manuel moddan daha iyi olmasi lazim gibi geliyor bana ancak spec'teki degerler manuelde alindigina gore durum oyle degil.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Kas 2010 23:29 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
yav bu spec deki değerler çok doğru değil mi ne. sonuçta arabalar sıfır değil. motorların zamanla açılması söz konusu. ben bunu bir uygun mecrada denemek istiyorum açıkcası. bakalım bir gece vakti yollara düşersem manuel otomatik hepsini bir deneyeceğim ve kayda almaya çalışacağım.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2010 00:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
sinir kupu yazdı:
yav bu spec deki değerler çok doğru değil mi ne. sonuçta arabalar sıfır değil. motorların zamanla açılması söz konusu. ben bunu bir uygun mecrada denemek istiyorum açıkcası. bakalım bir gece vakti yollara düşersem manuel otomatik hepsini bir deneyeceğim ve kayda almaya çalışacağım.


Dene tabi. Hatta gel kapisalim :D

Motor zamanla acilir diyorsun da bence bu testleri zaten acilmis motorla yapiyorlardir yani bence daha iyi bir deger elde edebilmeleri mumkun olsa onu yazarlardi gibi geliyor bana.

Ben hala dipgazda otomatik modun manuele gore daha iyi sonuc verecegini dusunuyorum CVT icin.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2010 21:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eyl 2010 21:48
Mesajlar: 31
Şehir: İstanbul
İsim: Serdar
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Şehir Plancısı
Kan grubu: 0+
Arkadaşlar,

Eylül ayında aldığım 1.8 CVT aracımda Vialle sistemine geçtim.
İlk kullanımlarda kent içinde 0,33 TL/km LPG tüketimim var.
Benzinde ise 0,45 TL/km dolaylarında idi.
Benzin ve LPG'yi Shell'den aldım bugüne kadar.

Kent içi kullanımlarım: Avrupa yakasında Fatih'te oturduğum için fazla fazla trafiğe takılıyorum.

Sinirküpü ilk mesajlarında tüketimlerini ayrıntılı olarak karşılaştırmış. Şimdiki tüketiminiz nasıl? bir değişiklik oldu mu? Aracı kullandıkça benzer kent içi şartlarda tüketim değerlerim düşer mi? Hep aynı mı devam eder?

Diğer 1.8 CVT Lancer'i onların nasıl acaba tüketimleri? Benzer değerler mi elde ediyorsunuz?

Tam acemi soruları oldu
Teşekkürler.

_________________
Serdar

Ulaşım araçlarım:
1995 Scott Timber Adventurer
2009 Scott Scale 70
2011 Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - Vialle Lpfi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2010 22:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 15:07
Mesajlar: 82
Şehir: İstanbul
İsim: Mustafa
Araç: Lancer 1.8 Intense
Meslek: Bilgi İşlem
Kan grubu: A+
Yaş: 41
serdarserdar yazdı:
Arkadaşlar,

Eylül ayında aldığım 1.8 CVT aracımda Vialle sistemine geçtim.
İlk kullanımlarda kent içinde 0,33 TL/km LPG tüketimim var.
Benzinde ise 0,45 TL/km dolaylarında idi.
Benzin ve LPG'yi Shell'den aldım bugüne kadar.

Kent içi kullanımlarım: Avrupa yakasında Fatih'te oturduğum için fazla fazla trafiğe takılıyorum.

Sinirküpü ilk mesajlarında tüketimlerini ayrıntılı olarak karşılaştırmış. Şimdiki tüketiminiz nasıl? bir değişiklik oldu mu? Aracı kullandıkça benzer kent içi şartlarda tüketim değerlerim düşer mi? Hep aynı mı devam eder?

Diğer 1.8 CVT Lancer'i onların nasıl acaba tüketimleri? Benzer değerler mi elde ediyorsunuz?

Tam acemi soruları oldu
Teşekkürler.


Merhaba,

Özellikle bende bu konuyu merak ediyordum. Bu nedenle Depoyu tam doldurup (50lt'ye 186TL ödedim - Total 97 aldım) kilometreyi sıfırladım. Toplam 550km yol yaptım ancak yolun çoğu uzun yollarda geçti. Çorlu'ya ve Maşukiye'ye gittim. Ancak 45 dakika köprüden karşıya geçmek için trafikte kaldım ve Kartepe Green Hotel'e kadar da (deniz seviyesinden1300m yukarıda ve bilenler bilir, oldukça dik ve devamlı yokuş var) tırmandım. Benzin ışığı yandığında da yeniden benzin aldım.

Ancak şunu söylemeliyim; 1000km geçtiğim için bu sefer biraz hızlı gittim. 120km ile 150km hızım değişti. Hoşuma giden diğer bir olayda devir olayı oldu. 2500d/d'de 130km/h, 3000d/d ise 150km/h hız ile gidebilmem oldu. Yani 150 ile giderken benzin tüketimi 9.0 bile olmadı. Eski C4 1.6 aracımla kıyasladığımda aynı (hatta hız düşünüldüğünde daha az) tüketim değeri var. 5000km'den sonra tüketimin daha da düşeceğini tahmin ediyorum. Çünkü eski aracımda öyle olmuştu.

Not: Çok sport kullanmadım. Genelde yavaş hızlandım. 150km'de dahil içerde motor sesi duymadım


En son mustafaamac tarafından 18 Kas 2010 22:45 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2010 23:09 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
uzun yolda zaten aracın tüketimi 1.6 araçlara yakın çıkar. asıl mesele şehir içi tüketim ama o da muadillerine oranla düşük.
son kontrol ettiğimde araç benim elime geçtiğinden beri yaklaşık 3000 -3500km filan sürdüm. (amma da sürmüşüm bu arada) bu süre zarfında yeni taşındığım içerenköye geliş ve gidiş trafiği yoğun olmasına rağmen ortalamam 9.1 lt/100 km. bu trafiğin başlamadığı bir sahab saatinde 5,9 lt/100 km ile en düşük seviyesine ulaştı (aracın şehirler arası verisi 6,2 bu arada). yaklaşık 50 km'lik bir güzergahta oldu bu.
bu durumda benim aracın bana ortalama km maliyeti:
9,1 * 3,7 /100 =0,3367 lira olur. yani yaklaşık 33,7 kuruş hadi diyelim 34 kuruş. serdar kardeşin lpi ile olan tüketimi kadar yakmışım. ama kendisinin tüketiminin fazla çıkmasının nedeni mesafe azlığı ve yoğun trafik. bir tek uyarım olacak lastik havasını tam basın. 32 psi yani.
ben bu durumda vialle sistemine geçsem sistem %20 fazla tükettiğine göre
9,1*1,2=10,92 lt gaz tüketecekti.
10,92*2,1/100=0,2293 lira yani yaklaşık 23 kuruş yakacaktı. bu da 33,7-22,3/33,7=0,317 yni yaklaşık %32 gib bir ekonomi yaptıracaktı bana. benzinle 100 liraya gittiğim yere 68 liraya gidecektim demek olur. düşününce değer mi değer gibi geliyor ama bende araç sürkilasyonu fazla. bir de bu bagaj olayı düşündürüyor. bakalım lpg düşüneceğim belki ama aracı elimde tutacağıma emin olmam lazım. emin bile olsam vialle düşünüp düşünmeyeceğimi de bilmiyorum.
şimdi vialle kiti bana 1100 euro+kdv=1298 euro=2557 lira. masraflarla 2800 lira diyelim. fazla ya da az olabilir bilmiyorum.
km başına 0,337-0,23=0,107 lira kar. bu karın amortismanı 2800/0,107=26,168.82 km sonunda, o da ilk çalıştırmadaki benzin ve araç az yaktığı için daha çok basmamı hesaba katmayarak, sağlanıyor.
aylık 1700 km yol yapsam. ki bu benim aracı gönül rahatlığı ile sürüyorum dediğim ideal yolumdur. 15,39 yani yaklaşık 15,5 ayda sağlar. dikkat edin 15,5 ayda ancak kendini amorti etti. o da ideal kullanımda. ha satarken filan vialle sebebiyle karlı satılabilir. zaten ilk aracımı da o şekilde karlı satmıştım. ama orada denk geldi biraz.
bunun yerine aracı %32 daha az kullansam 1700*0,68=1156 km yapar. ayda 1700-1156=544 km daha az araç sürmem gerekir. az mı? değil. 600 bile deseniz 6 defa okula servis ile gidip gelsem aynı kafa. kısaca bilemiyorum. eski yerimde otursam bu trafik olmadığından daha az düşünecektim bunları.
yine hesaba kitaba boğdum kusura kalmayın. buraya yazarken bir yandan da zaten yapacağım bir hesabı yapmış oldum.
serdar kardeş mümkünse bagajın fotosuu yolla da ben vazgeçeyim bu vialle işinden :D

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2010 23:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eyl 2010 21:48
Mesajlar: 31
Şehir: İstanbul
İsim: Serdar
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Şehir Plancısı
Kan grubu: 0+
sinir kupu yazdı:
uzun yolda zaten aracın tüketimi 1.6 araçlara yakın çıkar. asıl mesele şehir içi tüketim ama o da muadillerine oranla düşük.
son kontrol ettiğimde araç benim elime geçtiğinden beri yaklaşık 3000 -3500km filan sürdüm. (amma da sürmüşüm bu arada) bu süre zarfında yeni taşındığım içerenköye geliş ve gidiş trafiği yoğun olmasına rağmen ortalamam 9.1 lt/100 km. bu trafiğin başlamadığı bir sahab saatinde 5,9 lt/100 km ile en düşük seviyesine ulaştı (aracın şehirler arası verisi 6,2 bu arada). yaklaşık 50 km'lik bir güzergahta oldu bu.
bu durumda benim aracın bana ortalama km maliyeti:
9,1 * 3,7 /100 =0,3367 lira olur. yani yaklaşık 33,7 kuruş hadi diyelim 34 kuruş. serdar kardeşin lpi ile olan tüketimi kadar yakmışım. ama kendisinin tüketiminin fazla çıkmasının nedeni mesafe azlığı ve yoğun trafik. bir tek uyarım olacak lastik havasını tam basın. 32 psi yani.
ben bu durumda vialle sistemine geçsem sistem %20 fazla tükettiğine göre
9,1*1,2=10,92 lt gaz tüketecekti.
10,92*2,1/100=0,2293 lira yani yaklaşık 23 kuruş yakacaktı. bu da 33,7-22,3/33,7=0,317 yni yaklaşık %32 gib bir ekonomi yaptıracaktı bana. benzinle 100 liraya gittiğim yere 68 liraya gidecektim demek olur. düşününce değer mi değer gibi geliyor ama bende araç sürkilasyonu fazla. bir de bu bagaj olayı düşündürüyor. bakalım lpg düşüneceğim belki ama aracı elimde tutacağıma emin olmam lazım. emin bile olsam vialle düşünüp düşünmeyeceğimi de bilmiyorum.
şimdi vialle kiti bana 1100 euro+kdv=1298 euro=2557 lira. masraflarla 2800 lira diyelim. fazla ya da az olabilir bilmiyorum.
km başına 0,337-0,23=0,107 lira kar. bu karın amortismanı 2800/0,107=26,168.82 km sonunda, o da ilk çalıştırmadaki benzin ve araç az yaktığı için daha çok basmamı hesaba katmayarak, sağlanıyor.
aylık 1700 km yol yapsam. ki bu benim aracı gönül rahatlığı ile sürüyorum dediğim ideal yolumdur. 15,39 yani yaklaşık 15,5 ayda sağlar. dikkat edin 15,5 ayda ancak kendini amorti etti. o da ideal kullanımda. ha satarken filan vialle sebebiyle karlı satılabilir. zaten ilk aracımı da o şekilde karlı satmıştım. ama orada denk geldi biraz.
bunun yerine aracı %32 daha az kullansam 1700*0,68=1156 km yapar. ayda 1700-1156=544 km daha az araç sürmem gerekir. az mı? değil. 600 bile deseniz 6 defa okula servis ile gidip gelsem aynı kafa. kısaca bilemiyorum. eski yerimde otursam bu trafik olmadığından daha az düşünecektim bunları.
yine hesaba kitaba boğdum kusura kalmayın. buraya yazarken bir yandan da zaten yapacağım bir hesabı yapmış oldum.
serdar kardeş mümkünse bagajın fotosuu yolla da ben vazgeçeyim bu vialle işinden :D


Yollayayım ama bagajı görünce vazgeçemeyebilirsin. :)

Eski aracının fotoğrafını koymuştun değil mi sen? Onda deponun üzerinden hortum çıkıyordu. Bu yani sistemde öyle değil. sadece depo yüksekliği var. Ben de deponun etrafına 8cm sünger koydum ve suntasını ve halısını üstüne kapattım. Aracın bagajı da büyük olduğundan hiç hissettirmiyor 8cm yükseldiğini.

Fotoğrafını koyarım.


Benim tüketimlerim sizlere göre çok yüksek ben onu nasıl düşürsem yeni alternatif yollar mı bulsam kendime napsam...

_________________
Serdar

Ulaşım araçlarım:
1995 Scott Timber Adventurer
2009 Scott Scale 70
2011 Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - Vialle Lpfi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2010 11:03 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
sen bir foto gönder de hele bakalım. eşim misal en çok o bagajdan dolayı ısınamamıştı duruma. deponun ve üzeri kapatıldıktan sonraki fotosunu eklerseniz çok makbule geçer.
alternatif yol da bir alternatif tüketim için. bazen ben yolu uzatıp aynı yakıtla daha uzun yol yapmayı tercih ediyorum. en azından aracı sürdüm diyorum.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2010 19:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eyl 2010 21:48
Mesajlar: 31
Şehir: İstanbul
İsim: Serdar
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Şehir Plancısı
Kan grubu: 0+
Araç ile ilgili bir sorum var.

Kuru havada aracın yüzünü yıkama niyetiyle silecekleri çalıştırdıktan sonra yan camların dizik aynaların olduğu köşeye doğru su fazla sıçrıyor. Cam filmi olduğundan mı bilmiyorum ama orada damlalar halinde su toplanıyor. Kuruması çok uzun sürmüyor ama sinir bir durum. Aracın tasarımından mı ileri geliyor bu siz de de aynı durum oluyor mu? Sileceklerin ayarı mı kaçtı acaba.

_________________
Serdar

Ulaşım araçlarım:
1995 Scott Timber Adventurer
2009 Scott Scale 70
2011 Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - Vialle Lpfi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2010 20:23 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
aga senin fıskiyeler ayarsız bence. cam filmi sonuçta cama içerden yapılan bir uygulamadır onunla alakası yok. eğer cama cila sürdüyseniz veya cilalı yıkama-koruma vs yaptırdıysanız da damlacıklar daha çok toplanır. yine de dediğiniz yerlere suyun ulaşmaması lazım. isterseniz bir iğne ile kendiniz ayarlayın ya da servise uğradığınızda ayarlatın.
bir de bu cama su püskürtmede bir hoşluk var. eğer cama su püskürtmek için kolu çok kısa süreli çekip bırakırsanız (ama bir anlık) camalara 3 defa aralık olarak otomatik su püskürtülüp siliniyor. yani temzileme amaçlı bir işlem için hoş bir ayrıntı var. benim araçta bu özellik yok. bilal'e sattığım araçta vardı. sizinkilerde de vardır. deneyin çok hoş.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2010 21:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eyl 2010 21:48
Mesajlar: 31
Şehir: İstanbul
İsim: Serdar
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Şehir Plancısı
Kan grubu: 0+
sinir kupu yazdı:
aga senin fıskiyeler ayarsız bence. cam filmi sonuçta cama içerden yapılan bir uygulamadır onunla alakası yok. eğer cama cila sürdüyseniz veya cilalı yıkama-koruma vs yaptırdıysanız da damlacıklar daha çok toplanır. yine de dediğiniz yerlere suyun ulaşmaması lazım. isterseniz bir iğne ile kendiniz ayarlayın ya da servise uğradığınızda ayarlatın.
bir de bu cama su püskürtmede bir hoşluk var. eğer cama su püskürtmek için kolu çok kısa süreli çekip bırakırsanız (ama bir anlık) camalara 3 defa aralık olarak otomatik su püskürtülüp siliniyor. yani temzileme amaçlı bir işlem için hoş bir ayrıntı var. benim araçta bu özellik yok. bilal'e sattığım araçta vardı. sizinkilerde de vardır. deneyin çok hoş.


Evet biliyorum, çok sevdim ben o özelliği. Silecekler çalışırken farklı aralıklarla 3 defa su sıkıyor. Tam yüz yıkama oluyor işte.


.

_________________
Serdar

Ulaşım araçlarım:
1995 Scott Timber Adventurer
2009 Scott Scale 70
2011 Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - Vialle Lpfi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2010 21:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
serdarserdar yazdı:
sinir kupu yazdı:
aga senin fıskiyeler ayarsız bence. cam filmi sonuçta cama içerden yapılan bir uygulamadır onunla alakası yok. eğer cama cila sürdüyseniz veya cilalı yıkama-koruma vs yaptırdıysanız da damlacıklar daha çok toplanır. yine de dediğiniz yerlere suyun ulaşmaması lazım. isterseniz bir iğne ile kendiniz ayarlayın ya da servise uğradığınızda ayarlatın.
bir de bu cama su püskürtmede bir hoşluk var. eğer cama su püskürtmek için kolu çok kısa süreli çekip bırakırsanız (ama bir anlık) camalara 3 defa aralık olarak otomatik su püskürtülüp siliniyor. yani temzileme amaçlı bir işlem için hoş bir ayrıntı var. benim araçta bu özellik yok. bilal'e sattığım araçta vardı. sizinkilerde de vardır. deneyin çok hoş.


Evet biliyorum, çok sevdim ben o özelliği. Silecekler çalışırken farklı aralıklarla 3 defa su sıkıyor. Tam yüz yıkama oluyor işte.

o özellik benimde hoşuma gidiyor.hatta püf noktaları adıyla bi başlık açıp bu tür şeyleri paylaşalım diyecektim.ilk örneğimde bu olacaktı.silecek kolunu sellektör yapar gibi bi sefer çekip bıraktığınızda güzel bi temizleme yapıyor.ama sinir küpü senin araçta neden bu yok anlamadım.1.8 de modele göre değişiyormu bu özellik önceki kaç modeldi
.

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2010 20:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eyl 2010 21:48
Mesajlar: 31
Şehir: İstanbul
İsim: Serdar
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Şehir Plancısı
Kan grubu: 0+
sinir kupu yazdı:
sen bir foto gönder de hele bakalım. eşim misal en çok o bagajdan dolayı ısınamamıştı duruma. deponun ve üzeri kapatıldıktan sonraki fotosunu eklerseniz çok makbule geçer.
alternatif yol da bir alternatif tüketim için. bazen ben yolu uzatıp aynı yakıtla daha uzun yol yapmayı tercih ediyorum. en azından aracı sürdüm diyorum.


Merhaba,

Bir türlü hava kararmadan araca binemedim. Bagaj fotoğrafı da çekemedim. Ama daha da vakit geçirmeyeyim diye otoparkta çektiğim iki fotoğrafı koyuyorum.

Bagaj halısının altında araç gereçler vs zımbırtılar var. Daha da boş yer kaldı onu da süngerlerle doldurdum ve üstüne bagaj korumasını kapattım sonra da halıyı örttüm.

Arkadaki punch seviyesine kadar yükseliyor anlayacağın.

Resim


Resim

_________________
Serdar

Ulaşım araçlarım:
1995 Scott Timber Adventurer
2009 Scott Scale 70
2011 Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - Vialle Lpfi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2010 22:39 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
Aga saol fotolar için. Nedense çok da abartı yükselmemiş gibi geliyor ama. Yine de yükselmiş. Bu durumda sportback filan alsak hiç sıkıntı yaşamayız demektir.
Bu arada tüketimin nasıl? Herhangi bir sıkıntı var mı vialle ile ilgili. Mesela bizim geç marş almamız filan gibi. Sende hatırladığım vialle lpfi vardı. Memnun musun?

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 159 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye