Zaman: 22 Kas 2025 14:52

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2010 13:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ara 2010 12:42
Mesajlar: 5
İsim: murat
Araç: 2004 lancer 1.6
Kan grubu: ARH+
Arabam 2004 Lancer AT.Kıbrısta yaşıyorum ve burada çok fazla teknik destek imkanları yok.Yetişmiş kalifiye eleman bulmakta çok zor.Arabamı yeni aldım.Daha önce corolla ve vectraya bindim.Onlarla kıyasladığımda genel olarak zayıf diyebilirim.Yine de kendine göre bir havası olan,sıcak bir makine.Arabamda alışamadığım ve "normal"olduğu söylenen bir sorunum var.Sorunum şu:Arabayı sabahları ilk çalıştırdığımda rölanti devri 2000 civarına çıkıyor ve biraz kaldıktan sonra 1700 e düşüyor.Sonrasında motor hararet ibresi kalkana kadar 1500-1600 aralığında kalıyor.Bu esnada D yaparsam araba hızlı bir kalkışla ivmeleniyor ve fren yapmak zorunda veya N ye atmak zorunda kalıyorum.Motor ısınınca devir 900 e düşüyor.Uzun bekleme yaparsam 1 saat civarında motor soğuduğunda aynı hareketi tekrarlıyor.Kaç ustaya götürdüysemde bunun normal olduğunu söylediler.Arabamın şehir içi yaklaşık 11 lt/100 tüketimi var.yardımlarınızı bekliyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2010 13:20 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
arbiter yazdı:
Arabam 2004 Lancer AT.Kıbrısta yaşıyorum ve burada çok fazla teknik destek imkanları yok.Yetişmiş kalifiye eleman bulmakta çok zor.Arabamı yeni aldım.Daha önce corolla ve vectraya bindim.Onlarla kıyasladığımda genel olarak zayıf diyebilirim.Yine de kendine göre bir havası olan,sıcak bir makine.Arabamda alışamadığım ve "normal"olduğu söylenen bir sorunum var.Sorunum şu:Arabayı sabahları ilk çalıştırdığımda rölanti devri 2000 civarına çıkıyor ve biraz kaldıktan sonra 1700 e düşüyor.Sonrasında motor hararet ibresi kalkana kadar 1500-1600 aralığında kalıyor.Bu esnada D yaparsam araba hızlı bir kalkışla ivmeleniyor ve fren yapmak zorunda veya N ye atmak zorunda kalıyorum.Motor ısınınca devir 900 e düşüyor.Uzun bekleme yaparsam 1 saat civarında motor soğuduğunda aynı hareketi tekrarlıyor.Kaç ustaya götürdüysemde bunun normal olduğunu söylediler.Arabamın şehir içi yaklaşık 11 lt/100 tüketimi var.yardımlarınızı bekliyorum.

Soğuk motorda otomatik jikleniz devreye girip araç ısınana kadar devri yükseltiyor.
Bu durum dünyanın en normal durumudur :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2010 14:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Ara 2010 18:56
Mesajlar: 5
İsim: Enver
Araç: Lancer 1.6 AT
Aynı sorun benim yeni aldığım arabamda da var.Açıkcası Mitsubishi gibi bir markaya bu motoru,bu performansı hiç yakıştıramadım.Hiç bir şeye lafım yok ama araba hele de otomatik versiyon çok hantal.Daha önce Corsa 1.2 kullanıyordum,1.6 ye geçince uçarım diye düşünüyordum,fark yok denecek kadar az.Aldıktan sonra bakım yaptırmadım,bir yağını suyunu değiştirelim,umarım farkeder.

Otomatik jigleli arabalarda bir miktar rölanti yükselir ama bu kadar fazla değil.

Sizin sorununuz bana göre oksijen sensörü,Map sensörü v.b. bir durum.Benim araba ilk çalıştırmada benzinde 2000,sonra 1500'lere düşüyor ve hareketi verdiğim zmaan ivmelenme o kadar çok ki,şanzıman direk 2 ye atıyor düz bile olsa.Frenle gidiyorum ilk zamanlar :)

Arıza ışığınız yanıyorsa,bilgisayara bağlatın ve durumu iyi bir ustayla irdeleyin.Çözümü bulunca ben de sizlere yardımcı olmaya çalışayım.Bir de şunu merak ediyorum,motor ısındı ve kırmızıda durdunuz.N'ye alınca araba yine rölanti yükseltiyormu,benimkisi bunu da yapıyor da ara sıra.

Saygılar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2010 15:35 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
benim araçta ilk çalıştırmada 1500 devirlerde rolanti çeviriyor. ısınınca 750'ye düşüyor. bir de 1.8 motoru hesaba katarsanız benim arabanın gaza basmadan nasıl fırladığını siz düşünün. ama arkadaşların dediği gibi bu durum çok normal.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2010 18:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 May 2010 14:01
Mesajlar: 760
Şehir: Tekirdağ
İsim: Seyhan
Araç: Colt 1.5 instyle AMT
Meslek: Elektronik Teknikeri
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 33
normal hocam normal AT lerde devir de yakıt tüketimide hantallığıda normal. mitsu bunu böyle yaratmış. yapıcak birşey yok.
keyifli sürüşler :cry:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2010 18:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
2000 üzeri bile olabilir. hele ki aracı çalıştırıp hiç beklemeden hareket ederseniz.

bu durum soğuk havadan kaynaklanıyor. eğer rolanti soğuk havada yükselmeseydi bu bir arıza göstergesi olurdu, yükselmesi değil.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2010 01:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ara 2010 12:42
Mesajlar: 5
İsim: murat
Araç: 2004 lancer 1.6
Kan grubu: ARH+
Hepinize çok teşekkürlerimi sunuyorum.Arabayı bilgisayara bağlattım her şey normal çıktı.Jikle tertibatının olduğu gaz kelebeği bölümü söküldü.Su kanalları ile birlikte rezistansın olduğu kısmın temizliği yapıldı.Tüm sensor jakları kontrol edildi.Ama çok fazla bir şey değişmedi.İlk çalışma 1700-2000 arası.Hararet göstergesi alt kalın çizgiye geldiğinde devir 1000-1100'e ve hemen sonrasında normal olan 850-900 devir aralığına düşüyor.Allahtan motor çok çabuk ısınıyor.Yoksa bu devirlerde ilk kalkışı felaket.Vites konumu N de devir sabit herhangi bir oynama yok.Çalışması gayet düzgün.Çekişe gelince dediğiniz gibi görüntüsüne yakışmayacak bir performansı var.Özellikle rampalarda sürünüyorum.Bu arabayı böyle kabul etmekten başka çarem yok.Kazasız ve iyi sürüşler dilerim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2010 01:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 May 2010 14:01
Mesajlar: 760
Şehir: Tekirdağ
İsim: Seyhan
Araç: Colt 1.5 instyle AMT
Meslek: Elektronik Teknikeri
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 33
arbiter yazdı:
Hepinize çok teşekkürlerimi sunuyorum.Arabayı bilgisayara bağlattım her şey normal çıktı.Jikle tertibatının olduğu gaz kelebeği bölümü söküldü.Su kanalları ile birlikte rezistansın olduğu kısmın temizliği yapıldı.Tüm sensor jakları kontrol edildi.Ama çok fazla bir şey değişmedi.İlk çalışma 1700-2000 arası.Hararet göstergesi alt kalın çizgiye geldiğinde devir 1000-1100'e ve hemen sonrasında normal olan 850-900 devir aralığına düşüyor.Allahtan motor çok çabuk ısınıyor.Yoksa bu devirlerde ilk kalkışı felaket.Vites konumu N de devir sabit herhangi bir oynama yok.Çalışması gayet düzgün.Çekişe gelince dediğiniz gibi görüntüsüne yakışmayacak bir performansı var.Özellikle rampalarda sürünüyorum.Bu arabayı böyle kabul etmekten başka çarem yok.Kazasız ve iyi sürüşler dilerim.


benim aracında soğukken davranışları böyle dediğin gibi onu dert etme o normal. devir motor soğukken biraz yüksk oluyor jigle yüzünden. D ye aldımmıda hemen atılıyor araç. her araçta böyle. yalnız bizim araçlar AT olduğu için kontrolü biraz zor oluyor. debriyaj olmadığı için....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye