Zaman: 07 Kas 2025 00:28

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 57 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2011 23:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
Arkadaslar lancerlere bu uygulama yapılabiliyormu bilgisi olan?

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 00:20 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
zamanında bir dergide onno ustaya sorulmuştu da çok yaygın bir araba olduğu için bu tip bir uygulama olmadığı söylenmişti. ama ben yıldızlarda bir elemana denk gelmiştim ecu'ye yazılım attırıp vs yapıp aracın beygirini sağlam arttırmıştı. garibime giden elemanın 4 ileri otomaitk lacer sahibi olmasıydı. yani ne gereği var diye düşünüyor insan.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 01:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 May 2011 21:46
Mesajlar: 257
Şehir: Bursa
İsim: GULEC
Araç: Colt
Meslek: Kalite
Kan grubu: 0+
Yaş: 27
Mitsubisihinin kendi yazilimi var 2000tl civari fiyati vardi 10-15 hp arasinda guc veriyordu
bi kac yazilim firmasinin sitesinde gormustum lancer icin

_________________
MITSUBISHI CoLT Cz3


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 02:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
Ya ben anlamıyorum tamam yarış meraklısı değiliz ama hep bir yerlerden bişeyler eksik veriliyor müşteriye. Ben lancer aşığıyım. Evo alamıyoruz gerçi evo almak içinde 3 evo paran olması lazım sonucta aile arabası değil. Ancak 117 hp lik evo kasa lancere 130 beygirlik motor koysalarmış çokmu fark edecekti? Benim merakım 8 9 sn de 100 km hıza çıkmak değil anlamadıgım 117 yerine neden 130 değil. Lancer serisine bakıyoruz 109-117-143-243-295 uçurumlar var. cvt sanzımanı uretmeyip motorunu keşke 1,6 ya koysalarmıs. bomba olurmus 50 lira verirdim böyle bir arabaya.

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 02:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-a ... 710/detay/

incelermisiniz?

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 02:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 May 2011 21:46
Mesajlar: 257
Şehir: Bursa
İsim: GULEC
Araç: Colt
Meslek: Kalite
Kan grubu: 0+
Yaş: 27
e143 hp lik motor cok mu performansli cvt deki ?

_________________
MITSUBISHI CoLT Cz3


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 02:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
bende onu diyorum cvt sanzıman oldugundan performans yok. O 143 hp lik motoru 1,6 ya koysalarmıs daha iyi olurdu demek istiyorum.

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 02:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 May 2011 21:46
Mesajlar: 257
Şehir: Bursa
İsim: GULEC
Araç: Colt
Meslek: Kalite
Kan grubu: 0+
Yaş: 27
uzman79 yazdı:
bende onu diyorum cvt sanzıman oldugundan performans yok. O 143 hp lik motoru 1,6 ya koysalarmıs daha iyi olurdu demek istiyorum.

Dogru

ilana baktim Dereceli egzantirik mili verdigi orneklerin bir cogu dizel arac yada guclu motorlu araclar atmosferik bir motordan chip ile 30 40hp guc beklemek yalan olur maksimüm %10 guc artisi sadece chiple egzantirik mili lancera ne verir bilmiyorum

_________________
MITSUBISHI CoLT Cz3


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 13:39 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
e zaten yurt dışında var 1.8 manuel viteslisi. ama işte temsa bu parayı veren konfor ister bu paraya düz vites araba olmaz mantığında getirmiyor.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 20:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Haz 2010 13:21
Mesajlar: 523
İsim: ismail
Araç: 09 Lancer İnv.
Kan grubu: bRh+
Cvt ciler isterseniz sanzımanları değişelim :D haa birde direksiyondaki kulakçıklarıda isterim :LOL:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 21:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 May 2011 21:46
Mesajlar: 257
Şehir: Bursa
İsim: GULEC
Araç: Colt
Meslek: Kalite
Kan grubu: 0+
Yaş: 27
sinir kupu yazdı:
e zaten yurt dışında var 1.8 manuel viteslisi. ama işte temsa bu parayı veren konfor ister bu paraya düz vites araba olmaz mantığında getirmiyor.


E Ozaman Asx neden duz vites ? Neden otomatigi yok Tr de ?

_________________
MITSUBISHI CoLT Cz3


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 22:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
kSenwS yazdı:
sinir kupu yazdı:
e zaten yurt dışında var 1.8 manuel viteslisi. ama işte temsa bu parayı veren konfor ister bu paraya düz vites araba olmaz mantığında getirmiyor.


E Ozaman Asx neden duz vites ? Neden otomatigi yok Tr de ?


ASX'deki 1.6 motora CVT takarsan o da araba değil kağnı olur çünkü. 1.8 veya 2.0 getirirsen de kaç paraya kime satacaksın. Kısaca 1.8 lancer gibi o da yalan olur.

Esas konuya dönersek mitsubishinin 1.6 motordan 130 bg çıkarmaya teknolojisi mi yetmiyor tabiki değil, adamların dizayn kriterleri var, optimize etmeye çalıştıkları şey yakıt tüketimi ve emisyon. Spec'lere bakarsanız bunu farkedersiniz zaten. Dersen ki ben bunu istemiyorum ama evoya da param yetmez, neden ara kademe bir araç yok, o da biraz TR şartları biraz da TEMSA'nın mallığı diyelim konuyu tatlıya bağlayalım OK mi :)

Şimdi dersen ki alemin VW'si turboyu dayıyor 1.2 motordan bilmem kaç bg çıkarıyor araba yolda akıyor falan filan, işte o motorun ömrü konusunda ciddi şüphelerim var bekleyip göreceğiz. Bugün VW'nin efsaneleşen hitler motor denilen 1.6 motoru varsa o motor FSI değil TSİ değil dikkatinizi çekerim. Şu anki *SI motorların 10 sene sonra esamesi okunur mı çok merak ediyorum.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 22:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
öyle haklısın ama 130 beygir olsa 13 hp nin motora yada yakıta bir etki etmeyecegini düşünüyorum 117 hp bana yeterli aslında. Hızlanma ivmesi iyi ama sırtını koltuga yapıştırmıyor.

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 22:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
Ayrıca 109 luk 1,5 motorlu lancerlarda gereksiz. 3 araba yapsalar yeterliymiş.
1,6 140 hp sport sedan
2,0 ralli art 240 hp
2,0 evo 300 hp
muhendislerin bildigi vardır elbet.

Chip konusunu arastırdım atmosferik motorlarda %10 luk bir artış oluyormus 10 15 hp içinde o para verilirmi tartışılır.

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2011 23:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Kas 2010 01:57
Mesajlar: 307
İsim: Harun Işık
Araç: Lancer
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: B +
Yaş: 22
Antalya'dan geldik 4 ileri AT motorla. Önümüzde de babamın arkadaşının VW 1.4 122 TSI aracı vardı.Onlar uzarken bizim araba har har anca bağırıyor.Hiç memnun değilim ben babamı bilmiyorum.Sadece görünüş bana göre. AT motora az bence özellikleri biraz.Yokuş çıkamıyor 4 kişi arkadada bavul. Ama 122 lik Passat uçuyor.

_________________
Mitsubishi is my life..



Harun Işık


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2011 00:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
AT hiç bir zaman tercihim olmadı.

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2011 22:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 23:50
Mesajlar: 154
Şehir: İstanbul
İsim: ismail coşkun
Araç: Lancer 2004 Triptonik
Meslek: Emekli öğretmen
Kan grubu: BRh+
Yaş: 54
Harun Işık yazdı:
Antalya'dan geldik 4 ileri AT motorla. Önümüzde de babamın arkadaşının VW 1.4 122 TSI aracı vardı.Onlar uzarken bizim araba har har anca bağırıyor.Hiç memnun değilim ben babamı bilmiyorum.Sadece görünüş bana göre. AT motora az bence özellikleri biraz.Yokuş çıkamıyor 4 kişi arkadada bavul. Ama 122 lik Passat uçuyor.

Sanırım vitesiniz triptonik değil o yüzden yokuşlarda her otomatiğin klasik şikayetini yapıyorsunuz. Tamam yokuşlarda AT her zaman arkada kalır ama düze ulaştığınızda da sizi tutana aşkolsun. Öyle değil mi? Triptonikte yokuşlarda manuel alıp 3. vitese çekiyorsunuz, zaten 3. viteste araç 100 km hıza kadar ulaşabiliyor. Yokuş çıkarken de bu hız yeterli bence. Benim aracım tiptonik de :gul:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2011 00:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
yeni lancerler tam otomatik değilmi?

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2011 00:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
uzman79 yazdı:
yeni lancerler tam otomatik değilmi?


Evet 1.5'ler tam otomatik mesele de buradan kaynaklanıyor zaten.

Arkadaş 122'lik TSI ile kıyaslamakla büyük hata yapmış. Birincisi o motor turbolu yani torkunu daha düşük devirlerden itibaren alır. İkinici sizdeki 4 AT kağnıdır zaten aksini iddia eden de yok. Üçüncüsü 17 beygirlik bir fark var. Dördüncüsü o VW otomatik ise DSG'dir ki DSG ile 4 AT'yi zaten kıyaslayamazsın motor aynı bile olsa. Manuel olma ihtimalinden hiç bahsetmek bile istemiyorum.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Performance Chip
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2011 00:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
uzman79 yazdı:
Ayrıca 109 luk 1,5 motorlu lancerlarda gereksiz. 3 araba yapsalar yeterliymiş.
1,6 140 hp sport sedan
2,0 ralli art 240 hp
2,0 evo 300 hp
muhendislerin bildigi vardır elbet.

Chip konusunu arastırdım atmosferik motorlarda %10 luk bir artış oluyormus 10 15 hp içinde o para verilirmi tartışılır.


Sunduğunuz önerilerde son derece haklısınız ancak siz müşteri gözüyle bakıyorsunuz ve sadece Türkiye pazarının ihtiyaçlarını dikkate alıyorsunuz. Bana göre mühendislerin ve ürün müdürlerinin dikkate alması gereken daha bir sürü faktör var. Sadece maliyet başlığı altında yüzlerce faktör giriyor. Örneğin aynı motoru 2-3 araçta kullanırsanız maliyetiniz yüksek oranda düşüyor. 1.5 lancer'in motoru daha önceki colt ile aynıydı. 1.6 lancer ile de ASX'in motoru aynı sanırsam. Bunun gibi şeyler var. Bunlar hem maliyeti azaltmak hem de ürünü piyasaya hızlıca sürebilmek açısında vazgeçilmez etkenler. Mitsubishinin şimdiye kadar 1.6 140hp motoru hiç olmadı, muhtemelen roadmap'lerinde bile yoktur. Neden yok desen o ayrı bir tartışma konusu zaten. Çukulatalar püskevitler bizde niye yok muhabbetine döner :D

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 57 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye