Zaman: 19 Ara 2025 18:33

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 258  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2011 20:52 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
av.ilhami yazdı:
marş dinomosunda sıkıntı yok. sebebi hala bulamadık. ama eskisi kadar da geç çalışmıyor. arasıra gecikiyor.... ama elektrikçi otomatiğin sigortası diyeceğimiz PTF gibi bişeyi bozdu. yarın takacağız, 230 TL. atlama kablosuyla ve büyük aküyle aracı çalışttırdı ben bu araç otomatik dedim ama farketmez dedi.



Otomatik araca takviye yapılma diye bir kanaat var ama ne derece doğru bende bilmiyorum.
Şarj dinamosunuda bir kontrol ettirin derim.
En azından soketini çıkarıp o şekilde bir deneyin.
Regulatorde sıkıntı olursa etkileme olasılığı var.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2011 11:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Şub 2010 21:40
Mesajlar: 271
İsim: bekir
Araç: 2002 1,6 avance hp
ozorlu yazdı:
arkadaşlar merhaba bende 1999 carizma var yakıt pompası arzalı servis ve çıkma haricinde nerden temin edebilirim şimdiden teşekürler

sanayide ustaya söktür ve parçacılara sor. bosch marka benimkine bulmuştuk 80 TL diye hatırlıyorum.

_________________
" AY-YILDIZ'A SÖZ VERDİK."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2011 15:33 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
dünden beri aracın gidişinde vs. motor performansında bir artış var düz yolda 90 km/h ile giderken şimdi hafif rampada bile aynı hızda devir yükseltmiyor. Allah nazardan saklasın. (geç çalışma sorununa el atmadım: genelde eskisi gibi gecikme yapmıyor, ayrıca aracın ustaların bozmasından sıkıldım artık. problem olmadıkça böyle devam. sadce sensör bağlantılarını kontrol ettircem. bir ihtimal krank mili konum sensörü olabilir demişti otomatikçi.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2011 17:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Mar 2011 10:30
Mesajlar: 70
İsim: İlyas
Araç: Carizma Avance
Meslek: smmm
Kan grubu: arh+
Yaş: 28
Arkadaşlar bizim bu araçlardan neden ustalar anlamıyorlar. Kime gitsen farklı söylüyor.
En iyisi bitanesini feda edip parçalayalım ve birbirimize her daim yardımcı olalım.
Bu ne ya.. servis fiyat konusunda piyasanın 10 katını söylüyor. Aynı parçayı carisma için istesen farklı reno için istesen dörtte bir fiyatına satıyorlar.
Birde bazı şeyleri olmaz diyorlar ya uyuz oluyorum. Benim kapı içteki kollarda kırıklar var. İlle panzut komple değişcek. Ya elime bir demir alsam bir saatte öyle bir kol yaparım ve plastikle kaplarım. Yani insan bunuda yapar, ama servis 1250TL panzutun fiyatını çekiyor.
Soğumak istemiyorum arabamdan, her ne kadar kazalı da olsa, satan dört ayaklı canlı beni kandırsa da arabama güveniyorum ve seviyorum.
Satan dörtayaklı kapı içlerindeki hoparlörleri bile almış. Bu kadar kişiliksiz nasıl olunur anlamış değilim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2011 18:07 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
dört ayaklı demeyin lütfen: hangi dört ayaklı kapı içindeki hoparlörleri alır. haaa bu adama ne denir onu da bulamadım doğrusu!!!

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2011 19:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Eki 2010 21:41
Mesajlar: 65
Araç: Carisma
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba.

Herzaman ki gibi forumumuz yine dolu dolu. Son sayfalara bakabildim ancak. Arızalar ve bakım ile ilgili bir kaç tavsiyem olacak.

1. Forumun müdavimleri hatırlayacaktır. 1999 model 1.6 GLX aracımın sabahları keyifsiz bir çalışma ve stop etme durumu vardı. Türlü türlü elektronik ıvır zıvır deneyip uğraşmama rağmen sorunu çözememiştim. Ama bazen hakikaten işi ustasına bırakmak gerekiyor :) Arabamı bir iş için Ankara'ya geldiğimde her zaman gittiğim ustalara götürdüm (Uzman Japon - Ergin ve Onur ustalar). Sübap ayarı bozuk dediler. Ben de neden daha önce düşünemedim diye kafamı duvarlara vurdum :) Subap ayarı sonrası şu anda sanki bambaşka bir arabaya biniyorum.

2. Bobin arızası olan arkadaşlar var herhalde. Ben yukarıda belirttiğim arıza nedeniyle 2 bobini de değiştirmiştim. Bence Türkiye'den almak yerine yurtdışından veya E-bay'den almaya çalışın. Yalnız muhtemelen Carisma bobini olarak aratırsanız bulamazsınız. Ben aynı yıl Mitsubishi Galant bobini olarak arayıp bulmuştum. Bizim arabaya uyuyor. Sorunsuz olarak kullanıyorum. Bu arada bobinleri değiştirmeden önce bobinin altındaki pipoları değiştirmeyi deneyin. Ben daha sonra anladım ki bobinlerim sağlam ama bu pipolar bitik.

3. Arabanız zaman zaman ne yapsanız çalışmıyorsa benzin pompasına bir baktırın derim. Benim pompa arıza yapmıştı. Aracın orjinalindeki pompa Walbro marka çok kaliteli bir ürün. Ben aslında 100-120 TL gibi bir rakama internetten bulmama rağmen yine o fiyatlara bulunduğum şehirdeki bir parçacıdan aynı marka fakat değişik bir pompayı alıp biraz modifiye ederek taktım depoya. Birde Ekopomp denen bir devre taktım. Araç LPG'ye geçince benzin pompasını durduruyor. Her 20 dakikada bir 6 saniye çalıştırarak benzin hortumlarının benzinsiz kalmasını engelliyor. Çok güzel bir ürün bence.

_________________
Carpe Diem !!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2011 22:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2010 23:23
Mesajlar: 230
Şehir: iskenderun
İsim: burak
Araç: carisma GLX
Kan grubu: b +
selamun aleyküm ben geldim :)))

uzun bir aradan sonra


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2011 10:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Şub 2010 21:40
Mesajlar: 271
İsim: bekir
Araç: 2002 1,6 avance hp
shi_bumi yazdı:
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba.

Herzaman ki gibi forumumuz yine dolu dolu. Son sayfalara bakabildim ancak. Arızalar ve bakım ile ilgili bir kaç tavsiyem olacak.

1. Forumun müdavimleri hatırlayacaktır. 1999 model 1.6 GLX aracımın sabahları keyifsiz bir çalışma ve stop etme durumu vardı. Türlü türlü elektronik ıvır zıvır deneyip uğraşmama rağmen sorunu çözememiştim. Ama bazen hakikaten işi ustasına bırakmak gerekiyor :) Arabamı bir iş için Ankara'ya geldiğimde her zaman gittiğim ustalara götürdüm (Uzman Japon - Ergin ve Onur ustalar). Sübap ayarı bozuk dediler. Ben de neden daha önce düşünemedim diye kafamı duvarlara vurdum :) Subap ayarı sonrası şu anda sanki bambaşka bir arabaya biniyorum.

2. Bobin arızası olan arkadaşlar var herhalde. Ben yukarıda belirttiğim arıza nedeniyle 2 bobini de değiştirmiştim. Bence Türkiye'den almak yerine yurtdışından veya E-bay'den almaya çalışın. Yalnız muhtemelen Carisma bobini olarak aratırsanız bulamazsınız. Ben aynı yıl Mitsubishi Galant bobini olarak arayıp bulmuştum. Bizim arabaya uyuyor. Sorunsuz olarak kullanıyorum. Bu arada bobinleri değiştirmeden önce bobinin altındaki pipoları değiştirmeyi deneyin. Ben daha sonra anladım ki bobinlerim sağlam ama bu pipolar bitik.

3. Arabanız zaman zaman ne yapsanız çalışmıyorsa benzin pompasına bir baktırın derim. Benim pompa arıza yapmıştı. Aracın orjinalindeki pompa Walbro marka çok kaliteli bir ürün. Ben aslında 100-120 TL gibi bir rakama internetten bulmama rağmen yine o fiyatlara bulunduğum şehirdeki bir parçacıdan aynı marka fakat değişik bir pompayı alıp biraz modifiye ederek taktım depoya. Birde Ekopomp denen bir devre taktım. Araç LPG'ye geçince benzin pompasını durduruyor. Her 20 dakikada bir 6 saniye çalıştırarak benzin hortumlarının benzinsiz kalmasını engelliyor. Çok güzel bir ürün bence.

uzun bir aradan sonra da olsa çok detaylı ve yardımcı bilgiler. bu arada bobinleri e baydan kaça aldınız. pipoları nerden temin edelim. bu arada bobinlerde worg markanın iki farklı kalitede ürünü var. birsinin kabloları ince diğeri kalın bilginiz olsun. kalın kabloluda farklı yazılar var bilginize.

_________________
" AY-YILDIZ'A SÖZ VERDİK."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2011 10:16 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Sn shi_bumi ve Burak, A.S. hoşgeldiniz.

@İlhami abi,

Kapı içindeki hoplarlörler kağıt ve körükleri zamanla kuruyup dökülüyor. Dolayısıyla 2000 model aracın hoparlörü çoktan kullanılmaz duruma gelmiştir (istisnalar hariç). Bu durumda önceki kullanıcı benim gibi meraklı biriyse oraya kaliteli bir takım coax veya mid takımı koymuş olabilir. Arabanın yeni sahibinden bunun fiyatını istese, adam gülüp geçer. Dolayısıyla söküp almak yoluna gitmiş olabilir. Şahsen bende bir takımı 750$ olan mid takımı taktığım olmuştur :) Adamı hemen yerden yere vurmayalım :)

Ben müzik sistemi dahil arabayı satsam altyapı çalışmaları ile birlikte 4.000 TL daha istemem lazım üste...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2011 11:42 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
A.selam Burak bey.

Çalışmama problemi ile alakalı olarak shı_bumi'nin bahsettiği subab ayarı eski kasalar için geçerlidir.
Yeni kaalarda subab ayarı yok. Değerli bilgiler için tşk. ediyorum.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2011 20:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Eki 2010 21:41
Mesajlar: 65
Araç: Carisma
umera yazdı:
Çalışmama problemi ile alakalı olarak shı_bumi'nin bahsettiği subab ayarı eski kasalar için geçerlidir.
Yeni kaalarda subab ayarı yok. Değerli bilgiler için tşk. ediyorum.


Yeni kasaların motorları farklı mı ?

Forumun bir çok sayfasında rölanti düzensizliği ile ilgili şikayetler vardı. Benim rölanti de oldukça düzensiz idi. Sübap ayarı sonrası hakikaten başka bir arabaya biniyor gibiyim. Aracım 180.000 km. de ve muhtemelen ilk kez subap ayarı yapılıyor.Çünkü ben 80.000 km.de almıştım ve hiç ayar yaptırmadım. Altı üstü 40-50 TL birşey.

Aracımı satın aldığım 2008 yılından beri o kadar çok şey ekledim ve emek harcadım ki çok ekstrem bir durum olmadıkça satmayı hiç düşünmüyorum. Mali durumlar uygun olunca bir Lancer Evo alacağım ve bu arabayı çocuğuma vereceğim :) Bu arabanın hoşuma gitmeyen tek özelliği farları. Bence çok zayıf. Bu sorunla ilgili fikirleri olan var mı acaba ?

_________________
Carpe Diem !!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2011 21:23 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
shi_bumi yazdı:
umera yazdı:
Çalışmama problemi ile alakalı olarak shı_bumi'nin bahsettiği subab ayarı eski kasalar için geçerlidir.
Yeni kaalarda subab ayarı yok. Değerli bilgiler için tşk. ediyorum.


Yeni kasaların motorları farklı mı ?

Forumun bir çok sayfasında rölanti düzensizliği ile ilgili şikayetler vardı. Benim rölanti de oldukça düzensiz idi. Sübap ayarı sonrası hakikaten başka bir arabaya biniyor gibiyim. Aracım 180.000 km. de ve muhtemelen ilk kez subap ayarı yapılıyor.Çünkü ben 80.000 km.de almıştım ve hiç ayar yaptırmadım. Altı üstü 40-50 TL birşey.

Aracımı satın aldığım 2008 yılından beri o kadar çok şey ekledim ve emek harcadım ki çok ekstrem bir durum olmadıkça satmayı hiç düşünmüyorum. Mali durumlar uygun olunca bir Lancer Evo alacağım ve bu arabayı çocuğuma vereceğim :) Bu arabanın hoşuma gitmeyen tek özelliği farları. Bence çok zayıf. Bu sorunla ilgili fikirleri olan var mı acaba ?

Osram Silver Blue idi sanırım. Forumda konusu da vardı. Bahsettiğim ampulu taktıktan sonra görüşüm %50 iyileşmişti.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2011 21:27 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Konuyu buldum, yukarıda ampulun adını da yanlış yazmışım. Bi göz atıverin hocam...
viewtopic.php?f=19&t=1861&p=33023&hilit=carisma+ampul#p33023


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2011 22:45 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Yeni kasaların motoru elbette aynı fakat bir kaç ufak değişiklik var.
Bunlardan biriside hidrolik iticiler.Yani subab ayarı yok.
Farların zayıf olduğuda bütün kullanıcılar tarafından kabul edilen bir gerçek.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2011 20:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2010 23:23
Mesajlar: 230
Şehir: iskenderun
İsim: burak
Araç: carisma GLX
Kan grubu: b +
bu subap ayarı nasıl yapılır burdada anlayan usta sıkıntısı varki hiç sormayın çok ustalık gerken bir şeymi yoksa her ustaın yapabileceği bir şeymi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2011 22:30 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Zor değil ama teknik bilgi ve hassasiyet isteyen bir iş.
Önemli noktalardan biriside sıcak yapılması gerekiyor.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2011 10:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Eki 2010 21:41
Mesajlar: 65
Araç: Carisma
Şimdi bende kontrol ettim. Teknik manuelindeki değerler (0.2 mm intake, 03 mm egzoz) motor sıcakken ayarlanması gereken değerler. Aslında garip çünkü genelde hemen tüm motorların sübap ayarı motor soğukken yapılır. Bende bir de 4G9 motorlar için hazırlanmış motor bakım ve tamirat manueli var. Sadece ve sadece motordan bahsediyor. Orda da valf açıklığı ile ilgili başka değerler verilmiş (intake 0.09 mm, egzoz 0.2 mm) ancak bu sefer motor soğukken ayarlanması gerekiyor. Aşağıya sayfanın resmini yüklüyorum.

Resim

Anlaşılan hem soğukken hem de sıcakken ayarlanabiliyor ama çok da emin değilim. Bu arada krankı nereden döndürüyoruz ?

_________________
Carpe Diem !!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2011 11:01 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Soğuk yapılan ayar hassas olmuyor. Motor sıcak çalıştığı için sıcak yapmak daha isabetli oluyor.
Tecrübeli olanlar sıcak yapmayı tercih ediyorlar.
Manual araçlarda krank tek tekerleği kaldırarak(vites 5'te) tekerlekten,At araçlarda ilk resimde ki kasnaktan 17 numara yıldız anahtar ile saat yönünde çevirilebilir.Aynı kasnaktan vites boşta manual araçların krankıda çevrilebilir. Kolay olan tekerlek.
Eski manualler ile yeni manualler arasında bilgi farklılığı mevcut. Tps ayarında bile farklı değerler okudum bir çok manualden.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2011 11:20 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
akerimoglu yazdı:
Sn shi_bumi ve Burak, A.S. hoşgeldiniz.

@İlhami abi,

Kapı içindeki hoplarlörler kağıt ve körükleri zamanla kuruyup dökülüyor. Dolayısıyla 2000 model aracın hoparlörü çoktan kullanılmaz duruma gelmiştir (istisnalar hariç). Bu durumda önceki kullanıcı benim gibi meraklı biriyse oraya kaliteli bir takım coax veya mid takımı koymuş olabilir. Arabanın yeni sahibinden bunun fiyatını istese, adam gülüp geçer. Dolayısıyla söküp almak yoluna gitmiş olabilir. Şahsen bende bir takımı 750$ olan mid takımı taktığım olmuştur :) Adamı hemen yerden yere vurmayalım :)

Ben müzik sistemi dahil arabayı satsam altyapı çalışmaları ile birlikte 4.000 TL daha istemem lazım üste...

valla ben yazanın tespitine göre hareket ettim. yoksa tespit yapmadım. forumda yazanlara güveniyoz. ama tabi en doğrusu her iki tarafı dinlemeden hareket etmemek lazım.(ama araçta şunu söktüm bu yok demeliydi bence)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2011 11:27 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
shi_bumi yazdı:
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba.

Herzaman ki gibi forumumuz yine dolu dolu. Son sayfalara bakabildim ancak. Arızalar ve bakım ile ilgili bir kaç tavsiyem olacak.

1. Forumun müdavimleri hatırlayacaktır. 1999 model 1.6 GLX aracımın sabahları keyifsiz bir çalışma ve stop etme durumu vardı. Türlü türlü elektronik ıvır zıvır deneyip uğraşmama rağmen sorunu çözememiştim. Ama bazen hakikaten işi ustasına bırakmak gerekiyor :) Arabamı bir iş için Ankara'ya geldiğimde her zaman gittiğim ustalara götürdüm (Uzman Japon - Ergin ve Onur ustalar). Sübap ayarı bozuk dediler. Ben de neden daha önce düşünemedim diye kafamı duvarlara vurdum :) Subap ayarı sonrası şu anda sanki bambaşka bir arabaya biniyorum.

2. Bobin arızası olan arkadaşlar var herhalde. Ben yukarıda belirttiğim arıza nedeniyle 2 bobini de değiştirmiştim. Bence Türkiye'den almak yerine yurtdışından veya E-bay'den almaya çalışın. Yalnız muhtemelen Carisma bobini olarak aratırsanız bulamazsınız. Ben aynı yıl Mitsubishi Galant bobini olarak arayıp bulmuştum. Bizim arabaya uyuyor. Sorunsuz olarak kullanıyorum. Bu arada bobinleri değiştirmeden önce bobinin altındaki pipoları değiştirmeyi deneyin. Ben daha sonra anladım ki bobinlerim sağlam ama bu pipolar bitik.

3. Arabanız zaman zaman ne yapsanız çalışmıyorsa benzin pompasına bir baktırın derim. Benim pompa arıza yapmıştı. Aracın orjinalindeki pompa Walbro marka çok kaliteli bir ürün. Ben aslında 100-120 TL gibi bir rakama internetten bulmama rağmen yine o fiyatlara bulunduğum şehirdeki bir parçacıdan aynı marka fakat değişik bir pompayı alıp biraz modifiye ederek taktım depoya. Birde Ekopomp denen bir devre taktım. Araç LPG'ye geçince benzin pompasını durduruyor. Her 20 dakikada bir 6 saniye çalıştırarak benzin hortumlarının benzinsiz kalmasını engelliyor. Çok güzel bir ürün bence.

pipo denilen şey bazılarının KAVAL dediği şey mi oluyor. parçanın ne olduğunu tam anlayamadım. ebay adresini yazabilen varmı (bu arada bobinler şimdilik taş sigortadan sonra sorunsuz oldu gibi denemeye devam ediyoz)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 258  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye