Zaman: 22 Kas 2025 12:04

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 21 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2012 01:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Şub 2012 01:11
Mesajlar: 9
İsim: muhammet
Araç: mitsubishi carisma 1.6 glx
Meslek: uçak bakımcı
Yaş: 28
arkadaşlar merhaba.
1999 carisma glx var.aracım ilk çalışmada otomatik jikle devreye normal giriyor yaklaşık 2 dakika da motor ısınıp devreden çıkıyor fakat son zamanlarda araç ısındıktan sonra jikle devreden çıkıyor devir 900 d/dk den 400 lere kadar düşüyor sanki stop edecekmiş gibi oluyor ve motorda acayip titremeler başlıyor bu titremeler araç içinde titreşim ve sese de sebeb oluyor. farlarda kısayı yaktığımda devir biraz yükselip 600 lere geliyor .uzunu yani normal farı açtığımda 400 lere tekrar düşüyor veya klimayı çalıştırdığımda düzeliyor kapadığımda düşüyor.

bu sorunla beraber aynı anda hararetinde de problemler olmaya başladı. sıkışık trafikte yani 1.vitesle yavaş yavaş giderken önceden normaldi hararet falan yok ibre milim oynamıyodu yerinden .fakat bu arızayla beraber sıkışık trafiklerde ibre kırmızıya yaklaşıp sonra tekrar normale gelmeye başladı.aracın motorunu gözlemlediğimde ise fan motorunun çok geç devreye girdiğini ve hararet ibresinin bundan dolayı yükseldiğini gördüm.termostatlar sağlam fakat fan motoru çok geç devreye giriyor. klimayı çalıştırdığımda ise hemen düşüyor hararet .

sizce benim bu rölanti deki bozukluğun sebebi ne olabilir ? veya fan müşüründen mi kaynaklanıyor tüm sorunlar acaba ? servise götürmeden önce bilgi edinmek istiyorum.

şimdiden bilgileriniz için teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2012 09:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
Fan geç devreye giriyorsa radyatörde su eksiktir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2012 13:40 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Rolanti motorunuz sağlam sakın elletmeyin.
Soğutucu sıvı sıcaklık sensörü arızası olabilir.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2012 01:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Şub 2012 01:11
Mesajlar: 9
İsim: muhammet
Araç: mitsubishi carisma 1.6 glx
Meslek: uçak bakımcı
Yaş: 28
sayın umera soğutucu sıcaklık sensörü dediğiniz fan müşürü mü oluyor? yani beni aracın problemini kısaca özetlersem normalde kullandığımda rölanti devri 400 d\dk lerde duruyor aşırı titreşim var. kısa far veya klima açıldığında devir 800 e çıkıyor.kapandığında 400 yine. bu birinci sorun
ikinci sorun ise birinci sorunla aynı zamanda olmaya başladı. yoğun trafikte önceden hararet yapmıyordu şimdi hararet yapmaya başladı .normalde 4üncü veya 5inci viteslerde giderken sorunyok.aracı hızlı sürdüğümde hararet yok veya bayırlardan çıkarken hararet yok.sadece 1inci viteslerde giderken sıkışık trafiklerde oluyor.

benim gözlemlediğim olay ise fan müşürü fanı çok geç çalıştırıyor.he bu fan müşüründenmi kaynaklanıyor beyindenmi onu bilmiyorum. ama fan çok geç devreye giriyor.
yağını suyunu antifirizini hava yağ filtrelerini polen filterelerini kilometresi gelmeden değiştiren biriyim bunlarda hiç bir eksiklik yok.su eksiltme yağ eksiltme veya yakma da yok.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2012 01:41 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Direk fan müşürü diyemeyiz.
Ama fanın açılmasında 1. aşamayı bu sensör başlatır.
Yerini tarif edeyim direk değiştirin. Termostadın olduğu ünitenin üzerinde iki girişli bir sensör.
Muhtemel soğtutma sorunlarının başında bu sensör arızası geliyor.
Fanın zamanında açılması için doğru bilgi göndermesi gerekiyor ecu'ya.
Pahalı bir parça değil. Buradan başlamanızı öneririm.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2012 01:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Şub 2012 01:11
Mesajlar: 9
İsim: muhammet
Araç: mitsubishi carisma 1.6 glx
Meslek: uçak bakımcı
Yaş: 28
peki bu sensörü söktüğüğm zaman sistemdeki su boşalacakmı yani fan müşürü gibi mi söküyor veya termostat gibimi yani suyu boşaltıp sonra mı sökmem gerekiyor.yoksa suyla alakası yokmu?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2012 13:47 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Söktüğünüzde sadece bir miktar soğutucu su boşalır.(Termostad en tepe noktada olduğundan az miktarda boşalır)
Bunun dışında bir değişiklik olmaz.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2012 16:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Mar 2011 10:30
Mesajlar: 70
İsim: İlyas
Araç: Carizma Avance
Meslek: smmm
Kan grubu: arh+
Yaş: 28
Arkadaşlar benimde farları yakınca rölanti düşüyor. Farlar rolantiyi neden etkilesin anlamış değilim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2012 16:40 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Eğer elektirikle çalışan unsurlar çok etkiliyorsa aracınızın çalışmasını, alternatorunuzu ölçtürmenizde yarar var.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2012 17:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Mar 2011 10:30
Mesajlar: 70
İsim: İlyas
Araç: Carizma Avance
Meslek: smmm
Kan grubu: arh+
Yaş: 28
umera yazdı:
Eğer elektirikle çalışan unsurlar çok etkiliyorsa aracınızın çalışmasını, alternatorunuzu ölçtürmenizde yarar var.

Evet hiç aklıma da gelmemişti. Bi baktırayım en iyisi.
İlginize teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Şub 2012 02:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Şub 2012 01:11
Mesajlar: 9
İsim: muhammet
Araç: mitsubishi carisma 1.6 glx
Meslek: uçak bakımcı
Yaş: 28
teşekkür ederim bunları değiştirdikten sonra haberdar edeceğim .


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Mar 2012 01:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2010 18:19
Mesajlar: 166
İsim: hilmi
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: BRh+
Yaş: 41
aracınızdaki elektrik alıcıları yani far ,cam rezistansı gibi,elektrik harcayan cihazlar,eğer akünüz sistemi iyi beslemiyorsa direk şarj dinamosuna yüklenir.dinamo elektrik üretmek için gerekli hareketi kayışlar yoluyla motordan aldığından elektrik üretebilmek için sadece hareket yetmez belirli bir güce de ihtiyacı vardır sizin ilave her cihazı çalıştırdığınızda motora binen yük de artacağından sizin her elektrikli cihazı çalıştırmanız motora ek bir yük oluşturur ve otomatik olarak devir yükselir. bunu siz de fark etmişsinizdir.aracınızın elektrik sistemini ,özellikle akü ve şarj konjektörünü güvendiğiniz bir ustaya göstermenizde fayda var. yeni nesil araçlarla fazla muhatap olmadım ama 1985 yılından beri önce sanayide, sonra askeri bakım kademelerinde az da olsa elektrik ve akünün içindeydim . genel işleyiş bu şekildedir .arızasız güler dilerim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Mar 2012 02:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Şub 2012 01:11
Mesajlar: 9
İsim: muhammet
Araç: mitsubishi carisma 1.6 glx
Meslek: uçak bakımcı
Yaş: 28
sayın umera bu hararet ve fan müşürlerini servise sordum 300 tl fiyat çekti.aynılarını yan sanayi baktım biri 37 biri 64 tl dediler fakat kimisi diyoki yan sanayiler uyum sağlamıyor fanı açmıyor .içindeki direncin özelliği uyum sağlamıyor gibilerinden konuşuyorlar yani. bukonuda bilginiz varmı .eğer doğruysa bunlarada boşuna para vermeyelim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Mar 2012 02:20 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Eğer ankara veya istanbulda iseniz çıkmacılara uğrayıp tanesini 20 liradan alabilirsiniz.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Mar 2012 02:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Şub 2012 01:11
Mesajlar: 9
İsim: muhammet
Araç: mitsubishi carisma 1.6 glx
Meslek: uçak bakımcı
Yaş: 28
kocaelideyim istanbulda önerebileceğiniz adres verebileceğiniz sağlam yerler varsa gidebilirim ama bu tür malzemelerde çıkmasına güvenilebilirmi ki?
sonuçta bunlarda kullanılam suyla sıcaklıkla temas görmüş parçalar. siz yinede varsa bildiğiniz yerler söyleyebilirsiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Mar 2012 02:35 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Ben Ankaradayım.
Uçkun oto var yanılmıyorsam forumdan arkadaşların alışveriş yaptığı.
Google'a sormanızda yarar var.

Sorun çıkmaz çıkmasında. Sökerken dikkat etmek lazım.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Mar 2012 11:04 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
muhammet yazdı:
kocaelideyim istanbulda önerebileceğiniz adres verebileceğiniz sağlam yerler varsa gidebilirim ama bu tür malzemelerde çıkmasına güvenilebilirmi ki?
sonuçta bunlarda kullanılam suyla sıcaklıkla temas görmüş parçalar. siz yinede varsa bildiğiniz yerler söyleyebilirsiniz.

http://uckunoto.com/page6.php

Selamlarımızı iletirseniz, küçük bir ikram yapabilirler...
Güvenilir esnaftır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Mar 2012 00:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Şub 2012 01:11
Mesajlar: 9
İsim: muhammet
Araç: mitsubishi carisma 1.6 glx
Meslek: uçak bakımcı
Yaş: 28
teşekkürler bir hafta sonu uğramayı düşünüyorum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2012 23:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2010 18:19
Mesajlar: 166
İsim: hilmi
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: BRh+
Yaş: 41
aynı sorunları yaşayan bir arkadaşım izmit sanayi sitesinden aldığı yan sanayi fan müşürü ile sorununu çözdü.özellikle güven oto, parçayı takarsın çalışmazsa mal benim diye güvence veriyor.değerlendirmeni tavsiye ederim.bir de oto yavuz sipariş üzerine istediğin parçayı temin ediyor..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Haz 2012 00:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Şub 2012 01:11
Mesajlar: 9
İsim: muhammet
Araç: mitsubishi carisma 1.6 glx
Meslek: uçak bakımcı
Yaş: 28
3 hafta önce internet üzerinden fan müşürü aldım değiştirdim olmadı , yetkili servise gittim izmitte 2 tane var. biri 370 diğeri 450 tl fiyat dedi. ve hararet ve fan müşiri aynı anda değişmesi gerekiiyor dedi. bilgisayara bağlattım arabayı sadece hararet müşiri 103 derecede açtığı görüldü . fan müşirine yanlış bilgi veriyor fan da geç devreye giriyor dolayısıyla. bugun sayın alaybeyi nin dediği güven otoya gittim elinde hem fan hem hararet müşiri vardı ama elindeki fan müşirinin 5 defaa uyum sağlamamış diye müşteriler geri getirmiş bana da söyledi bu durumu geri getirirsen almam dedi. bende almadım onu hararet müşirini aldım zaten fan müşiri benim internetten aldığım yan sanayi ile aynıydı . hararet müşirini değiştirdim şimdilik olay çözüldü arabam eski haline geldi fan artık eskisi gibi zamanında açıyor milim oynama yükselme olmuyor hararte göstergesinde ama umarım yakın zamanlarda tekrar aynı hatayla karşılaşmam . sonuçta ikiside yan sanayi parçalar. yardımlarınızdan dolayı teşekkür ederim. hayırlı kandiller herkese


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 21 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye