Zaman: 19 Kas 2025 20:33

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 2 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: arabamda kaçak var
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2012 16:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ara 2012 22:43
Mesajlar: 6
Şehir: trabzon
İsim: yasin
Araç: mitsubishi carisma 1999
Meslek: memur
Kan grubu: A +
Yaş: 22
ya arkadaşlar sürekli bişey arabanın aküsünü emiyo akü yü daha yei aldm 5 ay oldu olmadı elektrıkcıye goturdum teyıpten dedı kontaga bagladı olmadı tekrar goturdum usta hallettım dedı yuzyuze gorusemedık yerınde yoktu halletmıs ama araba 4 gun yattı akuye bakıyorum yıne sıyaha donmus ne olabılır ya yardımcı olabılırsnız sevınırım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: arabamda kaçak var
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2012 23:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2011 09:19
Mesajlar: 68
Şehir: malatya
İsim: yasin
Araç: carisma 1.6 avance hb.
Meslek: elektronik teknikeri
Yaş: 41
öncelikle şunu söyleyeyim aynı sorun benim carisma da vardı .1 ay boyunca elektrikçi müsveddeleri arızayı günlerce aracı bırakmama rağmen bulamadı. Bende bir hafta sonu aküyü söktüm araya ampermetre bağladım aracın 170 -200 miliamper akım çektiğini gördüm (sanayide bir elektrikçi hariç ampermetre adını hiç duymayan usta bozmaları mevcut)bu da akü yeni bile olsa 5-6 günde aküyü bitiriyordu. Daha sonra sanruf kontrol ve tepe lambalarını söktüm burada bir tel şaseye köprü atılmıştı gereksiz olduğundan söküp attım,bütün kapı swich butonlarını söktüm arızalı olanlarını tamir ettim teybi kontağa bağladım ,3 saatimi aldı sonrasında tekrar ampermetreyi aküye bağladım ve alet 0.07 miliamper akım çekiyordu yani tam olması gerektiği gibi çok şükür o gün bugün akü daha boşalmadı.
Siz önce şunu kontrol edin
1.kontağı çevirdiğinizde marş basıp araç çalışıyor mu çalışmıyor mu ona bakın ,akü üzerinde bulunan sözde akünün şarjını gösteren boncuğa fazla itibar etmeyin kafasına göre takılır o çukura girersin bi boş gösterir bi full
2.sanayide elektrikçiye aracın çalışmadığı zaman kaç amper çektiğini ,ölçmeyi bilip bilmediğini sorun(çoğu eline almış küçük bir lamba sağa sola değdirip kaçak arıyor aman diyeyim bu kişilere elektrikçi diye aracınızı teslim etmeyin)eğer ölçmeyi biliyorsa ve de ampermetresi varsa ustayı buldunuz demektir zaten o da arızayı illa ki bulur.. :D
3. arızayı yaptıktan sonra akü ile araç arasına tekrar ampermetreyi bağlatıp 0.07 veya 0.09 miliamper gibi bir değer görürseniz kaçak giderilmiştir.Son olarak aracı çalıştırıp .şarj voltajını kontrol ettirin o da en az 13.5 veya 14 volt olmalı
geçmiş olsun...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 2 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye