Zaman: 12 Kas 2025 22:38

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 80 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2013 22:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2013 21:50
Mesajlar: 11
İsim: sociaL
Araç: Yok
Meslek: Kimya
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 26
Merhaba, kendimi tanıtma mesajımı Mitsubishi'm olduğu zaman detaylı yazarım (-:

Şimdi Mitsubishi sahibi olmam için yardımlarınıza ihtiyacım var.

Bir miktar birikmiş paramla Mitsubishi Lancer 1.8 almayı düşünüyorum ki doğru bir karar olduğuna inanıyorum. Ama Mitsubishi olunca mesele çevrenin nasıl yaklaştığını biliyorsunuz sanki araba değil lazım oldu mu bozdurulacak altın alıyormuşuz gibi durmadan aklımı çeliyorlar. Çevrenin baskısıyla önce Opel Astra yeni kasa almaya meyillendim fakat ikinci elini almak için galiba biraz kafayı kırmış olmak lazım. Sıfırına 39.000 fiyat aldığım arabanın donanım olarak aynısına 2 ay bekleyecekmişim bilmem ne diye 37.500 lira istiyorlar (-: hasar almışı dahil. Zaten kafadan gaza gelmedim Opeli eledim. Chevrolet Aveo HB falan denettiler fena değildi ama kendimi güvende hissedemedim. Ford Fiesta denedim Allahım bir araba bu kadar mı ses alır motorda kasklı masklı daha az rahatsız oluyordum (-: Denediğim arabalar hepsi full donanımlıydı üstüne üstlük.

Her neyse ben içime geçeni yapmalıyım dedim. Mitsubishi 1.8 gözüme kestirmiştim zaten baskılardan kurtulup birkaç aydır piyasasına falan bakıyorum bütçem 28.000 trinki zorluyor işte devamınıda aydan aya biriktiriyorum zaten.

Bir arabada aradığım özellikler
- Konforlu olsun, uzun yolculuklarda üzmesin beni.
- Kesinlikle sorun çıkarmayacak otomatik vitese sahip olsun.
- Bir kaza anında arabayla pert olmayalım. Güvenilir olsun.
Anlayacağınız özellikleri beni tatmin etsin, yok piyasası, yok yakıtı umrumda değil açıkçası ki zaten ayda en fazla yapacağım 500km yi geçmez diye düşünüyorum. Araştırdığım kadarda 1.8 motor öyle korkunç yakıt değerlerine sahip değil. 8-9 Lt den fazla tüketmiyormuş ve ayriyeten LPG ile de sorun çıkarmıyormuş doğru mudur? İşte bir bu konuda tecrübelerinize ihtiyacım var.

İkinci olarak piyasası 33.000 den başlıyor, 40.000 liraya kadar temizi bulunabiliyor hemfikrimce ki 70.000bin km'yi devirmemiş araçlar arıyorum. Bugün fikir almak için bir galereci tanıdıkla oturdum derdimi anlattım. Piyasası yüksek falan dedi 30.000 den fazla ne olursa olsun kuruş fazla verme falan dedi. Ara dedi ilan verenleri 30.000 lira teklif et dedi de ben utandığımdan böyle bir şey yapamadım. Gerçekten bu aracın piyasasası dediği gibi 3000-5000 fazla mıdır? Katılıyor musunuz?

Üçüncü olarak çok sorun çıkarır mı 4 yaşındaki bu Mitsubishiler yoksa temizini bulursam sorunsuz biner miyim ki dediğim gibi son sahibi olmaya razıyım zaten öyle sıkılacağım değiştireceğimde elimde patlar falan korkum yok. Başımı ağrıtmadığı sürece de kullanırım. Dediklerine göre, biz arada mersinin yolları hafif bozuk yaylarına falan çıkıyoruz yok bir toprak yola girdimi alt takım kalmaz diyenden, yok ses gelmeyecek yeri kalmaz diyene kadar çeşitli rivayetler var doğru mudur?

Sağlıcakla..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2013 22:36 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Lancer piyasası hakkında çok fazla yorum yapamayacağım yalnız diğer yerli üretimler gibi hareketli değil o bir gerçek.

Çok alçak bir araba değil lancer fakat yayla yolları, toprak yollarda çok işiniz varsa, yüklü şekilde özellikle yokuş çok çıkacaksanız, tavsiye etmem. Zira lancer için otoban arabası diyebilirim. 1.8 motor torku (178 NM) yüksek gerçi ama yine de bu araç sport sedan aklınızda olsun.

Konfor olarak C sınıfından beklenenleri alırsınız. Yüksek hızlarda çok hassassanız yol, motor ve rüzgar sesi rahatsız edebilir.
Gözlemlediğim kadarıyla, sorunsuz denilebilecek yürürü ve motoru var.
2009 modellerde 9 hava yastığı ve RISE güvenli gövde yapısı var.

http://new-lancer.com/gene/en/productin ... y02_01.php

Aklıma ilk gelen, lancer kullanıcısı olarak söyleyebileceklerim. 1.8 kullanıcıları daha da detay verebilir...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 00:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2013 21:50
Mesajlar: 11
İsim: sociaL
Araç: Yok
Meslek: Kimya
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 26
Yardımların için teşekkürler, AnakinSkyWalker.

Piyasası açıkça pek umrumda değil, sorun çıkarmadığı sürece ömürlükte bende kalabilir.

Topraklı yollarda zaten pek kullanmayacağım yani bir hafta sonları işimi görsün yeterlidir. Hızdan kastın kaç bilmiyorum fakat 90-1000'le giderken beni rahatsız edecek şekilde içeriye ses vermesin yeterlidir.

Kafama takılan söylediklerinden yokuşta çok zorlanır mı? Tamam Mersin yollarında rahatımda, Tunceli de yokuş olmayan yol yok gibi bir şey (-: Eğer yokuşta kasmasın rahat hareket edebileceğini umaraktan 1.8 tercih ediyorum. ( tabi donanımlarını gözardı etmeyerek.)

C sınıfı B sınıfı pek bilmiyorum örneğin en son Skoda Octavia 2011 de seyahat ettim epey rahattım hatta beklediğimden öte rahattım hiç olmazsa onun kadar rahatlık sağlayacaksa hiç mi hiç problem yok.

Bilgiler için tekrar teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 02:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Şub 2013 17:30
Mesajlar: 7
İsim: ömer faruk
Araç: korkmaz
Meslek: öğretmen
Yaş: 23
sociaL yazdı:
Merhaba, kendimi tanıtma mesajımı Mitsubishi'm olduğu zaman detaylı yazarım (-:

Şimdi Mitsubishi sahibi olmam için yardımlarınıza ihtiyacım var.

Bir miktar birikmiş paramla Mitsubishi Lancer 1.8 almayı düşünüyorum ki doğru bir karar olduğuna inanıyorum. Ama Mitsubishi olunca mesele çevrenin nasıl yaklaştığını biliyorsunuz sanki araba değil lazım oldu mu bozdurulacak altın alıyormuşuz gibi durmadan aklımı çeliyorlar. Çevrenin baskısıyla önce Opel Astra yeni kasa almaya meyillendim fakat ikinci elini almak için galiba biraz kafayı kırmış olmak lazım. Sıfırına 39.000 fiyat aldığım arabanın donanım olarak aynısına 2 ay bekleyecekmişim bilmem ne diye 37.500 lira istiyorlar (-: hasar almışı dahil. Zaten kafadan gaza gelmedim Opeli eledim. Chevrolet Aveo HB falan denettiler fena değildi ama kendimi güvende hissedemedim. Ford Fiesta denedim Allahım bir araba bu kadar mı ses alır motorda kasklı masklı daha az rahatsız oluyordum (-: Denediğim arabalar hepsi full donanımlıydı üstüne üstlük.

Her neyse ben içime geçeni yapmalıyım dedim. Mitsubishi 1.8 gözüme kestirmiştim zaten baskılardan kurtulup birkaç aydır piyasasına falan bakıyorum bütçem 28.000 trinki zorluyor işte devamınıda aydan aya biriktiriyorum zaten.

Bir arabada aradığım özellikler
- Konforlu olsun, uzun yolculuklarda üzmesin beni.
- Kesinlikle sorun çıkarmayacak otomatik vitese sahip olsun.
- Bir kaza anında arabayla pert olmayalım. Güvenilir olsun.
Anlayacağınız özellikleri beni tatmin etsin, yok piyasası, yok yakıtı umrumda değil açıkçası ki zaten ayda en fazla yapacağım 500km yi geçmez diye düşünüyorum. Araştırdığım kadarda 1.8 motor öyle korkunç yakıt değerlerine sahip değil. 8-9 Lt den fazla tüketmiyormuş ve ayriyeten LPG ile de sorun çıkarmıyormuş doğru mudur? İşte bir bu konuda tecrübelerinize ihtiyacım var.

İkinci olarak piyasası 33.000 den başlıyor, 40.000 liraya kadar temizi bulunabiliyor hemfikrimce ki 70.000bin km'yi devirmemiş araçlar arıyorum. Bugün fikir almak için bir galereci tanıdıkla oturdum derdimi anlattım. Piyasası yüksek falan dedi 30.000 den fazla ne olursa olsun kuruş fazla verme falan dedi. Ara dedi ilan verenleri 30.000 lira teklif et dedi de ben utandığımdan böyle bir şey yapamadım. Gerçekten bu aracın piyasasası dediği gibi 3000-5000 fazla mıdır? Katılıyor musunuz?

Üçüncü olarak çok sorun çıkarır mı 4 yaşındaki bu Mitsubishiler yoksa temizini bulursam sorunsuz biner miyim ki dediğim gibi son sahibi olmaya razıyım zaten öyle sıkılacağım değiştireceğimde elimde patlar falan korkum yok. Başımı ağrıtmadığı sürece de kullanırım. Dediklerine göre, biz arada mersinin yolları hafif bozuk yaylarına falan çıkıyoruz yok bir toprak yola girdimi alt takım kalmaz diyenden, yok ses gelmeyecek yeri kalmaz diyene kadar çeşitli rivayetler var doğru mudur?

Sağlıcakla..


duygularıma tercüman olmuşsunuz teşekkür ederim. tek farkımız benim yaylayla pek işim olmayacak... :) lütfen arabayı aldığınızda izlenimlerinizi bizden esirgemeyin...

_________________
Lancer sevdik vermediler...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 02:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2013 21:50
Mesajlar: 11
İsim: sociaL
Araç: Yok
Meslek: Kimya
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 26
birisi26 yazdı:
duygularıma tercüman olmuşsunuz teşekkür ederim. tek farkımız benim yaylayla pek işim olmayacak... :) lütfen arabayı aldığınızda izlenimlerinizi bizden esirgemeyin...


temiz ve beyaz hadi siyahta olabilir 28.000 bine bulsam bu ay sınavları, işi bırakır gidip alırım (-: ama piyasası 35.000 bunun içinde biraz beklemem gerekiyor (-: aldığımda izlenimlerimi esirgemem ne demek, blog açıp gün gün anlatırım (-:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 09:53 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Hoşgeldiniz,

AnakinSkyWalker' in yorumlarında düzeltmem gereken iki nokta var.

1- Araç diğer lancerlar gibi (1.5 ve 1.6) içeriye yol, motor ve rüzgar sesi almaz. Hem de hiç almaz. Zaten araç dip gaz yapmadığınız sürece karakteristik olarak şehiriçi 1.500 devirleri geçmiyor.

2- Araç 1.5 ve 1.6' dan epeyce yüksek (jant ebadı 16 değil 18 olduğundan). Yayla yollarında gider SUV gibi dalıp çıkın diyemem ama, 1.5 ve 1.6' dan biraz daha verimli olur. Asfalt aracı olduğu fikrine ben de katılıyorum.

İlave olarak, 28.000 ve 30.000 civarı (tavan hariç boyalı, 1-2 parça değişeni olan) 1.8 bulursanız, ben eşime de bir tane alırım :) Aşağı yukarı 2 yıldır sahibinden.com' u takip ediyorum, düzgün 1.8' in 35-36 altına satıldığını görmedim, duymadım. Ha o fiyatlara bulunur mu, sürümü olmayan araç olduğu için satıcı acil nakde ihtiyaç duyarsa tabi ki bulunabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 10:38 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
sociaL kardeşim biraz duygusal düşünüyorsun gördüğüm kadarıyla...
Yani bir malın son sahibi olmak için dünyada bir takım garantileriniz olması lazım.
Ertesi gün aracı satmak zorunda kalmayacağınızın garantisini kendinize verebiliyorsanız tüm olumsuzlukları kenara bırakabilirsiniz.

Benimde hayalimdeki araç bu ama biraz daha esnek bakmak her açıdan yarar sağlayabilir.

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 10:54 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
sociaL yazdı:
Yardımların için teşekkürler, AnakinSkyWalker.

Piyasası açıkça pek umrumda değil, sorun çıkarmadığı sürece ömürlükte bende kalabilir.

Topraklı yollarda zaten pek kullanmayacağım yani bir hafta sonları işimi görsün yeterlidir. Hızdan kastın kaç bilmiyorum fakat 90-1000'le giderken beni rahatsız edecek şekilde içeriye ses vermesin yeterlidir.

Kafama takılan söylediklerinden yokuşta çok zorlanır mı? Tamam Mersin yollarında rahatımda, Tunceli de yokuş olmayan yol yok gibi bir şey (-: Eğer yokuşta kasmasın rahat hareket edebileceğini umaraktan 1.8 tercih ediyorum. ( tabi donanımlarını gözardı etmeyerek.)

C sınıfı B sınıfı pek bilmiyorum örneğin en son Skoda Octavia 2011 de seyahat ettim epey rahattım hatta beklediğimden öte rahattım hiç olmazsa onun kadar rahatlık sağlayacaksa hiç mi hiç problem yok.

Bilgiler için tekrar teşekkürler.


Scoda Octavia 2011 kullandım, uzun yolda yaptım. Konfor olarak lancer ile kıyas götürmez diyebilirim. Aynı sınıftalar belki ve biraz subjectif yorum olabilir fakat Octavia pek çok açıdan daha konforlu diye düşünüyorum. Buna donanım zenginliği açısından değil, yol sesi, sürüş konforu ve farklı arazi koşullarına yatkınlığı açısından söylüyorum. Yoksa 1.8 donanım açısından oldukça zengin :)

Aracım 1.5. Yokuşlarda biraz zorlanıyorum o yüzden o şekilde bir yorumda bulundum. Fakat 1.8 @akerimoglu'nun da dediği gibi hem daha büyük ebatta lastiğe sahip hemde torku daha yüksek. Daha rahat olabilir. Forum'da araştırma yaparsanız sürekli yokuş çıkanların(evi o tarz yerlerde olanlar) baskı balatayı çabuk yediği şeklinde yorumlar var. Aracımda düşük hızda dik yokuşlarda çok memnun değilim açıkcası. Sizi etkilemek istemem fakat ben aracı araştırırken bu noktalarını görmemiştim, bir nevi dikkat çekmek istiyorum.

Ha bu yorumları yapıyorum, aracımdan memnunmuyum ? Evet memnunum, ikinci elde f/p olarak tercih sebebimdi. İyi yanlarını herkez söylüyor da, kötü yanlarını kimse malını kötülememek için söylemeyebiliyor. Fanatiklik yapmanın bir anlamı yok çünkü babamızın markası değil ya :D

Farklı yorumları olanlar da olabilir. Paylaşırlarsa hepimiz birşeyler daha öğrenebiliriz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 12:00 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
AnakinSkyWalker yazdı:
sociaL yazdı:
Yardımların için teşekkürler, AnakinSkyWalker.

Piyasası açıkça pek umrumda değil, sorun çıkarmadığı sürece ömürlükte bende kalabilir.

Topraklı yollarda zaten pek kullanmayacağım yani bir hafta sonları işimi görsün yeterlidir. Hızdan kastın kaç bilmiyorum fakat 90-1000'le giderken beni rahatsız edecek şekilde içeriye ses vermesin yeterlidir.

Kafama takılan söylediklerinden yokuşta çok zorlanır mı? Tamam Mersin yollarında rahatımda, Tunceli de yokuş olmayan yol yok gibi bir şey (-: Eğer yokuşta kasmasın rahat hareket edebileceğini umaraktan 1.8 tercih ediyorum. ( tabi donanımlarını gözardı etmeyerek.)

C sınıfı B sınıfı pek bilmiyorum örneğin en son Skoda Octavia 2011 de seyahat ettim epey rahattım hatta beklediğimden öte rahattım hiç olmazsa onun kadar rahatlık sağlayacaksa hiç mi hiç problem yok.

Bilgiler için tekrar teşekkürler.


Scoda Octavia 2011 kullandım, uzun yolda yaptım. Konfor olarak lancer ile kıyas götürmez diyebilirim. Aynı sınıftalar belki ve biraz subjectif yorum olabilir fakat Octavia pek çok açıdan daha konforlu diye düşünüyorum. Buna donanım zenginliği açısından değil, yol sesi, sürüş konforu ve farklı arazi koşullarına yatkınlığı açısından söylüyorum. Yoksa 1.8 donanım açısından oldukça zengin :)

Aracım 1.5. Yokuşlarda biraz zorlanıyorum o yüzden o şekilde bir yorumda bulundum. Fakat 1.8 @akerimoglu'nun da dediği gibi hem daha büyük ebatta lastiğe sahip hemde torku daha yüksek. Daha rahat olabilir. Forum'da araştırma yaparsanız sürekli yokuş çıkanların(evi o tarz yerlerde olanlar) baskı balatayı çabuk yediği şeklinde yorumlar var. Aracımda düşük hızda dik yokuşlarda çok memnun değilim açıkcası. Sizi etkilemek istemem fakat ben aracı araştırırken bu noktalarını görmemiştim, bir nevi dikkat çekmek istiyorum.

Ha bu yorumları yapıyorum, aracımdan memnunmuyum ? Evet memnunum, ikinci elde f/p olarak tercih sebebimdi. İyi yanlarını herkez söylüyor da, kötü yanlarını kimse malını kötülememek için söylemeyebiliyor. Fanatiklik yapmanın bir anlamı yok çünkü babamızın markası değil ya :D

Farklı yorumları olanlar da olabilir. Paylaşırlarsa hepimiz birşeyler daha öğrenebiliriz.

Lancer' in 1.5' inin de 1.6' sının da dik yokuşta özellikle kalkışta az bir problemi var. O da aracın asıl gücünü yüksek devirde üretmesinden kaynaklanıyor. Yani 2000 - 2500 devire kadar köküne kadar bassan da nazlana nazlana tırmanıyor. Ama 3000' devri geçince yukarı doğru epey bi araba tokatlarsınız :) Burnunu kaldırdıktan sonrası çok keyiflidir.

Bu arada ben de epeyce 1.6 TDI DSG Otavia kullandım. Eski şirketimdeki Gen. Müd. makam arabasıydı. Hiç genel müdürümüz olmadığı için ara sıra sağa sola giderken alıp biniyordum. Alırken Ww satarken Skoda mantığıyla bakılması harici, ödenen parayı sonuna kadar hakeden bir araç. Şimdi ben Lancer 1.8 aynı sessizlik ve konfora, dahası daha ferah iç hacme sahip desem şaşırır mısınız?

1.8 sessizlik olarak D segmenti sessizliğinde bir araç. Camı kapadıktan sonra dış dünya ile bağlantı kesiliyor. Ben de çok şaşırmıştım (2,5 yıl 1.6 Sportback kullanmış biri olarak...).


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 12:08 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
1.8'i gerçekten merak eder oldum. 1-2 yıl sonra model yükseltmek istiyorum. @akerimoglu beni bu konuda tahrik ediyorsun haberin olsun :D Biran önce 1.8 test etmem gerek.

Aracımda iç kısımda kısmi ses yalıtımı yapılmış(Zeminde arka camın oralarda kalın keçeler var). 100 km üzerinde rüzgar sesi dışında rahatsız değilim, buna Goodyear Efficientgrip lastiklerde sebep oluyor olabilir.

Yalnız düşük hızda devir almaması yada torklanmaması biraz can sıkabilir. Fakat bunun nedenini MIVEC'in yakıt tasarrufuna bağlıyorum. Benzini kokluyor galiba o devirlerde :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 12:15 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
AnakinSkyWalker yazdı:
1.8'i gerçekten merak eder oldum. 1-2 yıl sonra model yükseltmek istiyorum. @akerimoglu beni bu konuda tahrik ediyorsun haberin olsun :D Biran önce 1.8 test etmem gerek.

Aracımda iç kısımda kısmi ses yalıtımı yapılmış(Zeminde arka camın oralarda kalın keçeler var). 100 km üzerinde rüzgar sesi dışında rahatsız değilim, buna Goodyear Efficientgrip lastiklerde sebep oluyor olabilir.

Yalnız düşük hızda devir almaması yada torklanmaması biraz can sıkabilir. Fakat bunun nedenini MIVEC'in yakıt tasarrufuna bağlıyorum. Benzini kokluyor galiba o devirlerde :D

Bir dahaki buluşmada kısmet olursa binip bi tur atarsınız. Ama lastiklerim Dunlop taş gibi en baştan söyleyeyim. Aldığım kişi yeni takmış olmasa bugün Continental takacağım. Yeni diye, milli serveti harcamamak için mecbur biniyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 13:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2013 21:50
Mesajlar: 11
İsim: sociaL
Araç: Yok
Meslek: Kimya
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 26
akerimoglu yazdı:
Hoşgeldiniz,

AnakinSkyWalker' in yorumlarında düzeltmem gereken iki nokta var.

1- Araç diğer lancerlar gibi (1.5 ve 1.6) içeriye yol, motor ve rüzgar sesi almaz. Hem de hiç almaz. Zaten araç dip gaz yapmadığınız sürece karakteristik olarak şehiriçi 1.500 devirleri geçmiyor.

2- Araç 1.5 ve 1.6' dan epeyce yüksek (jant ebadı 16 değil 18 olduğundan). Yayla yollarında gider SUV gibi dalıp çıkın diyemem ama, 1.5 ve 1.6' dan biraz daha verimli olur. Asfalt aracı olduğu fikrine ben de katılıyorum.

İlave olarak, 28.000 ve 30.000 civarı (tavan hariç boyalı, 1-2 parça değişeni olan) 1.8 bulursanız, ben eşime de bir tane alırım :) Aşağı yukarı 2 yıldır sahibinden.com' u takip ediyorum, düzgün 1.8' in 35-36 altına satıldığını görmedim, duymadım. Ha o fiyatlara bulunur mu, sürümü olmayan araç olduğu için satıcı acil nakde ihtiyaç duyarsa tabi ki bulunabilir.


Yok yanlış anlaşıldım aracın piyasasının ne olduğunu biliyorum kimsenin malını da küçümsememek için zaten kimseye 28-30.000 teklif etmedim ki hayatta etmem. Ama işin şimdi şöyle tuhaf tarafı var. Sahibinden.Com'da 38.500 lira veren bir ilanı bu bahsettiğim galerici aradı adam 32 bin küsürata kadar indi çingene pazarlığıyla. Onun için kafama takıldı da piyasasının şişirilip şişirilmediğine dair bir soru yönelttim.

Sürümü olmayan derken parça konusunda falan sıkıntı çıkarır mı?

Verdiğin bilgiler için teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 13:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2013 21:50
Mesajlar: 11
İsim: sociaL
Araç: Yok
Meslek: Kimya
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 26
Evo34 yazdı:
sociaL kardeşim biraz duygusal düşünüyorsun gördüğüm kadarıyla...
Yani bir malın son sahibi olmak için dünyada bir takım garantileriniz olması lazım.
Ertesi gün aracı satmak zorunda kalmayacağınızın garantisini kendinize verebiliyorsanız tüm olumsuzlukları kenara bırakabilirsiniz.

Benimde hayalimdeki araç bu ama biraz daha esnek bakmak her açıdan yarar sağlayabilir.


Haklı olabilirsin aslında (-:
Tabiki bu parasal düzende kimsenin garantisi yok fakat sözümü şöyle düzelteyim "Muhtaç kalmadığım sürece elimden çıkarmam (-:"

Umarım hayallerimize ulaşmak için yeterli güce sahip oluruz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 13:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2013 21:50
Mesajlar: 11
İsim: sociaL
Araç: Yok
Meslek: Kimya
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 26
akerimoglu yazdı:
Lancer' in 1.5' inin de 1.6' sının da dik yokuşta özellikle kalkışta az bir problemi var. O da aracın asıl gücünü yüksek devirde üretmesinden kaynaklanıyor. Yani 2000 - 2500 devire kadar köküne kadar bassan da nazlana nazlana tırmanıyor. Ama 3000' devri geçince yukarı doğru epey bi araba tokatlarsınız :) Burnunu kaldırdıktan sonrası çok keyiflidir.

Bu arada ben de epeyce 1.6 TDI DSG Otavia kullandım. Eski şirketimdeki Gen. Müd. makam arabasıydı. Hiç genel müdürümüz olmadığı için ara sıra sağa sola giderken alıp biniyordum. Alırken Ww satarken Skoda mantığıyla bakılması harici, ödenen parayı sonuna kadar hakeden bir araç. Şimdi ben Lancer 1.8 aynı sessizlik ve konfora, dahası daha ferah iç hacme sahip desem şaşırır mısınız?

1.8 sessizlik olarak D segmenti sessizliğinde bir araç. Camı kapadıktan sonra dış dünya ile bağlantı kesiliyor. Ben de çok şaşırmıştım (2,5 yıl 1.6 Sportback kullanmış biri olarak...).


Zaten sessizlik, konfor, iç hacim sorununda Octavia'dan iyiyse benim için açıkça pek problem kalmıyor.

Birde vites konusunda bizi aydınlatır mısın?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 14:57 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
sociaL,
sahibindendeki her ilana tama etmeyin,
örneğin 52bin kilometrede Lancer var ama kilometresi düşürülmüş ;) basit bir tramer sorgusu ile görebilirsiniz...
Gerçekten bir kusuru olmayan temiz bir aracın pazarlığı 300-500 bilemedin bin lira olur, 3-5 bin lira düşen adamdan zaten hayır beklemem ben...

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 16:00 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
[/quote]Zaten sessizlik, konfor, iç hacim sorununda Octavia'dan iyiyse benim için açıkça pek problem kalmıyor.

Birde vites konusunda bizi aydınlatır mısın?[/quote]

Şanzıman, daha önce CVT kullanmamışlar için başlangıçta çok ilginç gelecektir. Mantık olarak bildiğiniz scooter şanzımanı var. Bir koni üzerinde kademesiz hareket eden bir kayış (bizim araçlarda kayış değil zincir) var. Normal kullanımda şehiriçi ilk kalkışta 2100-2200 devri bir kez görür, sonrasında bütün şehri 1500 devirle gezersiniz.

Benim tespitime göre 2.100 devirde 120 km / h sürate ulaşıyor.

Vites geçişleri diye birşey yok. Araç sessiz sakin, motoru uğuldamadan sıkılmadan aynı ivme ile kendi kendine uzayıp hızlanıyor.

Vitesi elle sport (normal) moda alabildiğiniz gibi direksiyonun altındaki kulakçıklardan sol taraftakine bir kez dokunarak sporta alabiliyorsunuz. Drive modunda sport moda nazaran 1-2 vites fazla var sanırım. Drive modundan sporta geçtiğinizde otomatik olarak bir alt vitesten başlıyor, bu da ani hız lazım olduğunda çok güzel işe yarıyor ve tabi motorun güzel sesi sizi insanı ziyadesiyle memnun ediyor.

Hafif meyilli çıkışlarda, dur kalkta geriye kaydırmazken biraz dikleşince haliyle geri kaydırıyor.

Söyleyeceklerim şimdilik bu kadar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 16:19 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Ali hocam hatırladığım kadarıyla aracın 90bin küsürlerdeydi,
alıcı olarak alışkanlık gereği hep 50bin civarındaki araçlara bakıyoruz,
senin kilometrenin yüksekliğine bağlı olarak gözlemlediğin olumsuzluklar varmı ? İç mekanda(aşınma vb..) motorda vb.. ?

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 16:23 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Evo34 yazdı:
Ali hocam hatırladığım kadarıyla aracın 90bin küsürlerdeydi,
alıcı olarak alışkanlık gereği hep 50bin civarındaki araçlara bakıyoruz,
senin kilometrenin yüksekliğine bağlı olarak gözlemlediğin olumsuzluklar varmı ? İç mekanda(aşınma vb..) motorda vb.. ?

Şu an 95.500' deyim.
Motoru hiç konuşmuyorum, dediğim gibi dip gaz yapmadıkça 1500 devirlerde gezinen motorun ömrü milyon km olacağı aşikar.
İç mekan ise benim sıfıra yakın. Aldığım kişi P.O. finans müdürü. KM' yi hep şehirlararası turnelerde yapmış, o nedenle içinde de bir yıpranma yok. Ha normal bir aile kullanmış olsaydı ne olurdu, o muamma.

Dahasında klasik bilindik Lancer plastiği. Gıcırdayan birkaç yerimiz var :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 16:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2013 21:50
Mesajlar: 11
İsim: sociaL
Araç: Yok
Meslek: Kimya
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 26
Evo34 yazdı:
sociaL,
sahibindendeki her ilana tama etmeyin,
örneğin 52bin kilometrede Lancer var ama kilometresi düşürülmüş ;) basit bir tramer sorgusu ile görebilirsiniz...
Gerçekten bir kusuru olmayan temiz bir aracın pazarlığı 300-500 bilemedin bin lira olur, 3-5 bin lira düşen adamdan zaten hayır beklemem ben...


peki tramer sorgulamasında görünmeyen araçların kilometresinin düşürüldüğünü nerden anlayabiliriz.

ek olarak aslında 3-5 bin düşen adamdan hayır beklemem kısmına katılmıyorum. çünkü bir arkadaşım skoda octavia'sını satmak istedi o zaman en düşük fiyat 41.000di haliyle ne arayan ne soran vardı ki araba gıcır gıcır denilecek düzeydeydi. 8 ay falan satamadı üstüne ayda bir arayan vardı yada yoktu en son bir öğretim görevlisi 35.000 ancak bütçem var deyince verdi gitti çünkü satamıyordu (-: ben hemen kötüye yormadım durumu anlayacağın belki ihtiyacı vardır, sıkılmıştır elden çıksında ne olursa olsun modundadır. ama tabi ki dediğin gibi zaten düzen kötü ayrıntılı incelenmedende kimse kimseye 32.000 vermez (-:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2013 17:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2013 21:50
Mesajlar: 11
İsim: sociaL
Araç: Yok
Meslek: Kimya
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 26
akerimoglu yazdı:
Zaten sessizlik, konfor, iç hacim sorununda Octavia'dan iyiyse benim için açıkça pek problem kalmıyor.

Birde vites konusunda bizi aydınlatır mısın?[/quote]

Şanzıman, daha önce CVT kullanmamışlar için başlangıçta çok ilginç gelecektir. Mantık olarak bildiğiniz scooter şanzımanı var. Bir koni üzerinde kademesiz hareket eden bir kayış (bizim araçlarda kayış değil zincir) var. Normal kullanımda şehiriçi ilk kalkışta 2100-2200 devri bir kez görür, sonrasında bütün şehri 1500 devirle gezersiniz.

Benim tespitime göre 2.100 devirde 120 km / h sürate ulaşıyor.

Vites geçişleri diye birşey yok. Araç sessiz sakin, motoru uğuldamadan sıkılmadan aynı ivme ile kendi kendine uzayıp hızlanıyor.

Vitesi elle sport (normal) moda alabildiğiniz gibi direksiyonun altındaki kulakçıklardan sol taraftakine bir kez dokunarak sporta alabiliyorsunuz. Drive modunda sport moda nazaran 1-2 vites fazla var sanırım. Drive modundan sporta geçtiğinizde otomatik olarak bir alt vitesten başlıyor, bu da ani hız lazım olduğunda çok güzel işe yarıyor ve tabi motorun güzel sesi sizi insanı ziyadesiyle memnun ediyor.

Hafif meyilli çıkışlarda, dur kalkta geriye kaydırmazken biraz dikleşince haliyle geri kaydırıyor.

Söyleyeceklerim şimdilik bu kadar...[/quote]

bu konulardaki cahilliğime verin fakat bir arabanın en uygun kullanım ideali 2000 devir değil mi?
birde vites geçişlerinde ses falan sorunu var mıdır?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 80 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye