Zaman: 02 Eki 2025 00:29

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2013 20:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 May 2013 14:37
Mesajlar: 21
İsim: selçuk
Araç: yok
Meslek: inşaat formeni
Yaş: 28
coskunismail yazdı:
Lancer_Evo yazdı:
bence otomebil işi zevk işi. ve ben aracımda kesinlikle tup düşünmüyor. nedeni zevkin ucuzu olmaz kardeşim. az yaksın diyorsan 1,2 - 1,3 motorlu arac alacaksın. buna nazaran bizim elimizden 12 arac gecti şuana kadar ve ben sadece 1 de tup gördüm ondada illah ettim yeminle. dogan 1,6 2000 modeldi fabrika çıkışılıydı ohalde bile cok yakıyordu ve performans felaketti. tuple alakaı aklıma takıldı ögrenmek için sordum.

Şimdi bir açıklama daha yapmak gerekiyor. Doğan karbüratörlü olduğundan ona takılan lpg sistemi de mikserli sistemdir ve zaten çok yakan doğan mikserli sistemde hem çok yakmaya devam eder hem de büyük bir güç kaybı yaşar. Ayrıca sık sık lpg sorunları çıkması da normaldir. Yeni nesil enjeksiyonlu araçlarda kullanılan sıralı sistem LPG hem aracın benzin yakıtından %20 fazla lpg yakıp %40 a kadar tasarruf sağlarken, güç kaybı yaşatmaz ve iyi bir ustanın elinden çıkan montaj, kolay kolay sorun da üretmez. Aracınızın benzinde mi yoksa lpg de mi gittiğini anlayamazsınız bile. 2010 yılında aracıma lpg sistemi taktırdım, 33.000 km yaptım ve şu ana kadar periyodik bakım haricinde hiç bir sorunla karşılaşmadım gayet de memnunum.


İyi guzel ama bendeki dogan enjeksiyonluydu?? bugun aracıma tup tartırsam ben demiyorumki yarın arıza verecek. tup zamanla motonu omrunu azaltacaktı. yakılan gazın kurumları olacaktır motorda tıpkı evin bacası gibi olacak ve motor bitecek ama bu kac yılda olur yıllar sürebilir. yakıttan tasarruf deyince litre fiyatının az oluşu deilmi tasarrufun sebebi. halbuki yeni nesil araclar ful enjoksiyonlu neredeyse cogu arac koklayarak yakıyor yakıtı. güzelim aracların ömürlerini neden tüketiyoruz o halde ( yeni nesil modeller için diyorum)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2013 14:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 23:50
Mesajlar: 154
Şehir: İstanbul
İsim: ismail coşkun
Araç: Lancer 2004 Triptonik
Meslek: Emekli öğretmen
Kan grubu: BRh+
Yaş: 54
Enjenksiyonlu sistemlerde lpg sisteminiz eğer iyi montajlanmışlar ve periyodik bakımları yapılmışsa bahsettiğiniz sorunların hemen hemen hiç birini yaşamaz ve bahsettiğiniz kadar da aracınıza zarar vermez. Ayrıca hangimiz motor ömrünü tamamlayana kadar aynı aracı kullanıyoruz ki. 3-5 bilemedin 10 yıl sonra araç değiştirmiyor muyuz. Kaldı ki bu süreler bile motorun ömrünü bitirmiyor. Japon araçlarda motor ömrü kullanıma bağlı olarak 300 bin km den başlayıp 1 milyon km ye kadar çıkabiliyor. Dolayısıyla lpg kullanımı ile bu ömür 250 bin ile 900 bin km arasına düşse ne olur düşmese ne olur. Aracınız km de 25 kuruş benzin yaksa bile %40 tasarruf ederek 15-20 kuruş aralığında lpg yakmak daha iyi değil mi. Kümülatifte baktığınızda lpg nin aracınıza verebileceği muhtemel zarardan daha fazlası tasarruf olarak zaten cebinizde kalıyor. Sizin ağzınız Tofaş serisinden yanmış LPG sistemine temkinli yaklaşıyorsunuz, saygı duyuyorum tabi ki. Ama LPG sistemleri sizin yaşadığınız durum gibi değil yani bilesiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye