Zaman: 07 Kas 2025 23:09

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 26 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 30 Ağu 2013 22:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Ağu 2013 22:30
Mesajlar: 5
İsim: Ferhat
Araç: Mitsubishi Lancer 2009
Meslek: Mühendis
Yaş: 30
Merhabalar Ekim ayında satın aldığım 2009 model BRC marka LPG li Mitsubishi Lancer aracım birkaç aydır motorunda özellikle araç rölantide çalışırken aşırı titreme yapıyordu ve klimayı açtığımda rölantide stop etme durumu oluyordu, servise ve birkaç ustaya gösterdim hepsi süpab yakmış olduğunu söyledi, neden olarakta LPG nin yanma sıcaklığının benzine göre daha yüksek olmasını gösteriyordu özellikle yokuş yukarı tırmanırken araçtan hiç randıman alamıyor ve klimayı kullanamıyordum bu nedenle sorunu gidermek için 1 takım (16 adet) yan sanayi sübap ve orjinal motor kapak contası aldım işçilikle birlikte 1000 TL masraf yaptık ama motor ve araç canavar gibi oldu klimayı da rahatlıkla kullanabiliyorum. 1 aydır sadece benzinde kullanıyorum ama bugün servisteki usta gidip tüp Ecu'sunu ince ayar yaptırarak kullanabileceğimi tavsiye etti, LPG servisimdeki usta çok iyi ayrıca 30 yıllık motor ustası kendisi de aynı şeyi söyledi hatta dediğine göre zaten hiç LPG kullanılmasa dahi motor sübap ömrü 110-120 bin km olduğunu söyledi LPG sadece bu süreyi birazcık hızlandırıyormuş ayrıca motor sübap yakması o kadar ciddiye alınacak bir sıkıntı değilmiş. İlgili ve usta arkadaşlara sormak istediğim gerçekten yağını suyunu kısaca bakımını muntazam yaptırdığın aracı sadece benzinle kullandığın takdirde sübap ömrü o kadar mıdır? Bu arada LPG mi ince ayar yaptırıp kullanmaya başladım ustaların tavsiyesiyle bakıp görecez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ağu 2013 14:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Benzinli kullanilsa bile 110 binde subap yakan motor hiç duymadim. Ha triger kayisi vardir ve çat diye kopar. Siz de yola devam edersiniz o zaman yatak da sardirir.

Bu arada ben 60bin km LPG ile kullandigim colt 1.5i (Lancer 1. 5 ile ayni motor) 110bin kmde sattim. Dyno testinde 107bg güç verdi (orj 109bg). Üstelik fabrika cikisi debriyaj balatasi ile

Note 2 ile gönderildi

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ağu 2013 14:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
110 binde benzinli araç subap yaşlara vay halimize. ...
Usta biraz sıkmış gibi geldi:)
Sonuçta lpg ustası artık sattığı mala laf eder mi???

tapatalk by note 2


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ağu 2013 15:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2009 00:01
Mesajlar: 212
Şehir: Buldan/DENİZLİ
İsim: ERDAL
Araç: 2009 1.5 İNVİTE YAKUT KIRMIZI LANCER
Meslek: ÖĞRETMEN
Kan grubu: Brh+
Yaş: 42
usta çok süper sıkmış.110-120 binde mıtsu motoru.vay be.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ağu 2013 16:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2013 10:27
Mesajlar: 542
İsim: Sami
Araç: Colt 2011
Meslek: serbest
Yaş: 33
110-120 binde sübap yansa sübapçılar zengin olurdu, usta sallamış resmen. Çevremde 250-300 bin olan araçlar var şimdiye kadar sübap ile ilgili bir sorunla karşılaştıklarını duymadım.
Usta harbiden 30 yıllıkmış eski hacı murat, anadollarla karıştırıyor herhalde şimdiki araçları.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2013 14:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 11:27
Mesajlar: 23
Şehir: NİĞDE
İsim: BOĞAÇHAN
Araç: CARİSMA 2001
Meslek: ECZ
Yaş: 38
usta sallamaya sallamış ama lancer ların subapları lpg ye dayanmıyor. benim lancer da 100 binde yaktı subapları.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2013 15:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Yeni aldıklarını inşallah çelik subap almışsındır.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2013 15:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Ağu 2013 22:30
Mesajlar: 5
İsim: Ferhat
Araç: Mitsubishi Lancer 2009
Meslek: Mühendis
Yaş: 30
Çelik satan var mı piyasada? Ben hepsi aynı sanıyordum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2013 17:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
BOGAC HAN yazdı:
usta sallamaya sallamış ama lancer ların subapları lpg ye dayanmıyor. benim lancer da 100 binde yaktı subapları.

sadece benzinli araçtan bahsediyoruz.
lpg de zaten sorun var bunu herkes biliyor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2013 18:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 11:27
Mesajlar: 23
Şehir: NİĞDE
İsim: BOĞAÇHAN
Araç: CARİSMA 2001
Meslek: ECZ
Yaş: 38
levent yavuz yazdı:
BOGAC HAN yazdı:
usta sallamaya sallamış ama lancer ların subapları lpg ye dayanmıyor. benim lancer da 100 binde yaktı subapları.

sadece benzinli araçtan bahsediyoruz.
lpg de zaten sorun var bunu herkes biliyor

doğru söylüyosun . lpg kullanmamak gerekiyor bu tip yeni nesil motorlarda. ama yetkili servis bile taktır bişey olmaz diyor sonra lpg taktırtmışsın garanti dışı kalır motor parçaların diye akıl veriyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2013 18:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 11:27
Mesajlar: 23
Şehir: NİĞDE
İsim: BOĞAÇHAN
Araç: CARİSMA 2001
Meslek: ECZ
Yaş: 38
toşu yazdı:
Yeni aldıklarını inşallah çelik subap almışsındır.

çelik diye sattılar bana ama bilmiyorum nedir ne değildir. sanayi esnafına güvenim hiç yok.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2013 18:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Zaten sorun yeni araçlarda magnezyum alaşımlı subaplara geçildiği için yaşanıyor eskiden hepsi çelikti sanırım lpg den kaynaklanan yüksek ısıya daha dayanıklıymış, subap sorunu yaşayanlar fırsat bu fırsat diye yenilerini çelik takarlarsa lpg kaynaklı subap sorununu büyük ölçüde çözmüş olurlar.
Yetkili servisten alınsaydı magnezyum olabilirdi ama piyasada çelik olma olasılığı daha yüksektir diye düşünüyorum.
Sonuçta bu sorun 1000 liraya çözülüyorsa lpgden korkmaya gerek yok bence, lpgden yapılan tasarrufun yanında uzun vadede 1000 lira gözden çıkarılabilir.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2013 18:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2013 10:27
Mesajlar: 542
İsim: Sami
Araç: Colt 2011
Meslek: serbest
Yaş: 33
BOGAC HAN yazdı:
usta sallamaya sallamış ama lancer ların subapları lpg ye dayanmıyor. benim lancer da 100 binde yaktı subapları.


Sübap dediğiniz metal malzeme bir anda puf diye yanmıyordur elbet. Eğer 100 de yandıysa bu yavaş yavaş deforme olmaya başlayarak ilerliyodur, 50-60-70 km derken 100 de tamamen bitiyor. Sonuçta motorun içini göremeyiz belki daha birçok etkisi var. Her zaman söylemişimdir LPG kullanılmaz.
Markası ne olursa olsun eğer aracınız km de 40 kuruş altında yakıyorsa bu zahmete girilmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2013 18:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Ağu 2013 22:30
Mesajlar: 5
İsim: Ferhat
Araç: Mitsubishi Lancer 2009
Meslek: Mühendis
Yaş: 30
Yılda 20 bin km yapan birinin Lpg kullanmaması için benzin istasyonu ile ortaklığı olması gerekiyor. Benim 1000 TL masrafım oldu ama arabam eskisinden çok çok daha iyi duruma geldi yeter ki ustanız deneyimli biri olsun. Valla ayda 100-150 TL kâr ediyorsam Lpg den vazgeçemem. Diyelim ki yeni takılan süpablar da magnezyum alaşımlı olsun 180 bin km ye kadar götürse yine 1000 TL yi seve seve harcarım. Bence en iyi çözüm 3 günde 1 benzinle kullanıp 10-15 km motorun sıvı yakıt ile yanma yapmasını sağlamak ve 4 bin devirlerin üstüne çıkmamak işte o zaman Lpg nin zararı olmaz diye düşünüyorum. Sübap değişiminin motora çok faydası var diye düşünüyorum arabanın karakteri değişti bastın mı uçacakmış gibi oluyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2013 08:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
ferhatcira yazdı:
Yılda 20 bin km yapan birinin Lpg kullanmaması için benzin istasyonu ile ortaklığı olması gerekiyor. Benim 1000 TL masrafım oldu ama arabam eskisinden çok çok daha iyi duruma geldi yeter ki ustanız deneyimli biri olsun. Valla ayda 100-150 TL kâr ediyorsam Lpg den vazgeçemem. Diyelim ki yeni takılan süpablar da magnezyum alaşımlı olsun 180 bin km ye kadar götürse yine 1000 TL yi seve seve harcarım. Bence en iyi çözüm 3 günde 1 benzinle kullanıp 10-15 km motorun sıvı yakıt ile yanma yapmasını sağlamak ve 4 bin devirlerin üstüne çıkmamak işte o zaman Lpg nin zararı olmaz diye düşünüyorum. Sübap değişiminin motora çok faydası var diye düşünüyorum arabanın karakteri değişti bastın mı uçacakmış gibi oluyor.

arabaya lpg taktırmadan önce zaten basınca uçuyor zaten hocam.
motordaki sıkıntı zamanla lpg den kaynaklı oluyor. yavaş yavaş performans düşüyor ama hissetmiyoruz taki etkisi hissedilir hale gelene kadar.
sakin kullanımda yeni lancer lar 6lt altında benzin tüketiyor. ben hem arabamın garantisini bozmamak hemde subapları elime almamak için lpg düşünmüyorum. geçen hafta uzun yola gittim 4.9 lt yaktı.
umarım sübaplar çeliktir ve sorunsuz bir şekilde kullanırsınız aracınızı
hayırlı olsun şimdiden..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2013 16:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2012 17:17
Mesajlar: 50
Şehir: ANKARA
İsim: faruk
Araç: lancer 1,6
Meslek: muhasebe
Kan grubu: a+rh
Yaş: 31
arkadaşlar benim buna benzer bir sıkıntım var araçımda silkeleme başladı üst kapaktan dediler çelik süpap nereden bulabiliriz konu hakkınad bilgisi olan varmı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2013 17:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Fazla km yapan için bu riske girilebilir belki ama yakıttan yapacağınız tasarruf ile subap masrafı ve kit masrafını düşünüce az km yapan biri için amorti etmek uzun zaman alıyor. Uzun süre binilecekse ve yıllık 20 bin km üzeri yapılırsa LPG düşünülebilir.
20.000 km için 7000 TL yakıt masrafım olacak.
20.000 km için 5200 TL LPG tüketimi olur.
Yılda 1800 TL kar ile 50.000 km sonra sübapları elime alacağımı farzetsem 4500 TL kar.
LPG kit masrafı ile subaplara 3.000 TL düşünce.. 1500 TL kalır ki LPG filtresi, bakımı ve LPG yanında sarfedeceğim benzin hesaba dahil değil.
Benim hesabıma göre bu durum 30 ayda gerçekleşeceği için ayda 50 lira kar etmiş olurum.
Ayda 50 lira kar edeceğim diye gaz pedalına basmaktan çekinir hale gelmeye gerek görmüyorum. Bu benim düşüncemdir, kaba hesabımdır. yılda da ortalama 20 k yapmadığım için ince hesaba girmeye gerek yok.
@ ferhat 20k için benzinlik sahibi olmana gerek yok. Tasarruf yapıldığı ortada ama ne zaman sübapları elime alacağım diye bekleyerek de araçtan keyif alamam :)

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2013 21:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eyl 2013 14:15
Mesajlar: 60
Şehir: İSTANBUL
İsim: kubilay
Araç: colt 1.3 amt
Meslek: BİLİŞİM
Yaş: 38
2008 1.3 AMT colt 123000 km 100000km den fazlasi lpg ile kullanilmis aracimda lpg atiker yaglamali sistem mevcut cekiste ve performansta su an bir sorun yok subaplar celik olsa gerek magnezyum alasimli olsa sorun cikabilirdi tam bilmiyorum ama bu motora zarar vermek kolay degil diye dusunuyorum aracin bakimlari eksiksiz olursa mitsu yolda birakmaz


Bu mesaj iPhone ile gönderildi Tapatalk


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2013 21:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2010 20:28
Mesajlar: 187
Şehir: Kütahya
İsim: Nedim
Araç: Lancer 2004
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 44
Subap üretimi yapan Konya merkezli bir firmaya e-posta ile aşağıda soruyu sormuştum:

"iyi çalışmalar.
aracım mitsubishi lancer 2004 model, bu araç için emme ve egsoz sübap üretiminiz var. merak ettiğim biri iki konu var bilgi verirseniz memnun olurum. malum lpg'li araç kullanıyoruz ürünleriniz lpg'ye dayanıklı mıdır (çelik vs.) ayrıca sübap yuvaları ayrı mı satılıyor onlarda takımın içinde mi?
teşekkürler."

Firmadan gelen cevap metni:
"Nedim bey oncelikle tesekkur ediyorum bize yazdiginiz icin hicbir subap fabrikasinda lpg icin ozel celik yoktur ama mevcut kullanilan malzemelerde sorun yasanmiyor ama lpg temiz ve puskurtme ayarli olursa bagalar ayrica olur supapla beraber satilmaz sordugunuz model supaplar mevcuttur."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2013 03:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Kas 2013 05:14
Mesajlar: 38
İsim: gokhan
Araç: mitsubishi lancer 2005
Meslek: basın yayın
Kan grubu: o po
Yaş: 44
Motor ust kapagınızın servis fiyati 2500 lira civarı...Oto hurdacılar sitesinde Enes Otodan Nuri Bey yardımcı olabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 26 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye