Zaman: 30 Eyl 2025 12:32

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2013 08:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Ara 2011 13:13
Mesajlar: 131
İsim: ayberk
Araç: mitsubishi carizma
Meslek: diğer
Yaş: 30
3 gündür carisma 1.8 gdi aracıma sıralı sistem lpg kiti takmak için mersinde işinden iyi anlayan bir usta araba üzerinde çok çalıştı.
sistem şöyle çalışacaktı ; bilindiği üzere bizim araçların benzin enjektörleri yakıt haznesi içerisinde bulunduğu için enjektörler benzin ile soğutulacak şekilde ayarlanmış.bu nedenle lpg de uzun süre çalışan enjektörler belli bir km den sonra yanacaktı (5000-10000) km arası
bu nedenle araç lpg takıldıktan sonra çoğunlukla (%95) şehir içinde kullanılacağı için rolantide araç benzinle çalışmaya başlayacaktı. nitekimde oldu . araç lpg de benzinden daha çok performanslı duruma geldi. lpg de uzun süre denendi bilgisayar ve arıza cihazı ile uzun yolda yokuşta hızlı yavaş nitekim sorun yok gibi gözükse de araç istop edilip 1 saat soğuduktan sonra tekrar çalıştırılıp trafiğe çıkıldığında 1 km normal olarak seyir edebiliyor ama muhtemelen( lpg ye geçtikden belli bir süre sonra) egzosdan küçük küçük pat-pat diye sesler geldi. usta enjektörleri prinse ait lpg enjektörleri ile değiştirmesine rağmen verim alamadı ( cahilane görüşüm muhtemelen araca lpg yetişmiyor veya gelen lpg tam yakılmadan dışarı gönderiliyor.) ve buna çözüm bulamadı :( sonuçta başka bir ilde yaşadığım için mağdur duruma düşmeni istemiyorum diye takılı sıralı sistemi söktük şimdi bu araçlara tek nokta taktıracağız gibi görülüyor ama verim alabilirmiyiz bilmiyorum. aslında izmire yolumuz düşse oradada atiker bayiinde usta takarım ama 2500 liraya mal olur demiş. ama verim alabilirmiyiz orası meçhul gaziantep nizip te tek enjeksiyon sistem yapıyormuş ama ne kadar güvenebilirim bilmiyorum.

unutmadan aynı işyerinde bundan önce lpg taktıran diğer carisma gdi sahipleri var telefon ile onlarla görüştüm hiç sıkıntı yaşamamışlar. takan ustada daha önceki carisma gdi araçlara sıralı sistem gasitaliy lpg kiti takacağı için herhangi bir sorun çıkmayacağını düşünmüştü. ama benim aracın beyin sinyalleri uyuşmadı galiba
daha önce 1.8 gdi araca sıralı sistem taktıran oldumu acaba aranızda


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2013 09:50 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
ben herzamanki gibi bobinleri vs. kontrol edin derim

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2013 13:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Ara 2011 13:13
Mesajlar: 131
İsim: ayberk
Araç: mitsubishi carizma
Meslek: diğer
Yaş: 30
lpg yi artk söktük bobinlerde olacağını sanmıyorum. normal benzinde hiç sıkıntı çıkartmıyor.
neden anlayamadık. ama iyi bir motor ustası da bu işin içinde olsa idi belki kollektif akıl ile bu iş çözülecekti. ama olmadı lpg işi başka bahara kaldı çevrenizde sıralı sistem takan olmuşsa bu motorlara nerde taktırdığını yazarsanız sevinirim bu işi yapacak lpg ci sayısı bir elin parmaklarını geçmez sanırım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2013 14:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Ara 2011 13:13
Mesajlar: 131
İsim: ayberk
Araç: mitsubishi carizma
Meslek: diğer
Yaş: 30
konu ile ilgisi yok ama hep merak etmiştim volvoda gdi nasıl durur diye :)

Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2013 08:38 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
aynen mitsu da durduğu gibi dururdu!

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2013 10:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Ara 2011 13:13
Mesajlar: 131
İsim: ayberk
Araç: mitsubishi carizma
Meslek: diğer
Yaş: 30
tek fark sanırım bu arabanın radyatörü kapaksız


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye