Zaman: 16 Eki 2025 12:40

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 36 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: ASX DEBRİYAJ BALATA SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2013 16:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Ağu 2013 18:26
Mesajlar: 2
İsim: ERSEL
Araç: MİTSUBİSHİ ASX 2013 İNTENSE
Meslek: CUMHURİYET SAVCISI
Kan grubu: 0 rh
Yaş: 35
Herkese iyi günler dileyerek sözlerime başlamak istiyorum. Mayıs ayının başında 2013 model ASX intense modelini satın aldım ve 19 ağustos gününe kadar sıkıntısız kullandım. 19 ağustos günü yıllık iznimin bir kısmını kullanmak amacıyla Bursanın Mudanya ilçesine hareket ettik. Mudanya girişindeki rampada yol çalışması yüzünden yol tek şeride düşmüştü. Yoğun trafik yüzünden tabiri caizse sıcak havada 1. viteste santim santim ilerlemeye çalışıyorduk. Sürekli dur kalk yaptığımız için ASG (Auto stop go) sistemi doğal olarak devreye giriyordu. Zaten sorunda bu safhadan sonra başladı. Aracımla hareket edemez hale geldim. Normalde 3-4 saniye sonra devreden çıkması gereken ASG sürekli devrede kaldı, yolun ortasında kalakaldık. Arkadan gelip korna ve sellöktörle taciz eden araçlar da cabası. Akabinde kaputtan dumanlar çıkmaya başladı.Güvenlik şeridine aracı güçlükle çekebildim. Daha sonra yol yardımını aradık. Çekici 1saat sonra geldi. Aracımızı servise çektik. Daha sonra bana kullanıcı hatasından dolayı debriyaj balatalarının yandığını, garanti kapsamı dışında kaldığından dolayı balataların bedeli mukabilinde (1700TL)değiştirilebileceği tarafıma iletildi. Arabaların motor ve mekanik özellikleri hakkında bilgim olmadığını belirtmek istiyorum. Ancak daha 6300 kilometrede olan bir aracın debriyaj balatası nasıl yanar? Daha yoğun trafiğe çıktığım dönemde böyle bir sorunla karşılaşmamıştım.Servis yetkililerine ve Temsa müşteri hizmetleri çalışanlarına ısrarla ASG sisteminden kaynaklı sorun olduğunu defaten anlatmama rağmen kayda değer bir sonuç alamadım.Benim sahibi olduğum 3. aracım olmasına rağmen acemi şoför muamelesi gördüğüme mi ailece tatil yolunda çektiğimiz reziliğe mi yanayım bilemiyorum. Görüşlerini bildirme nezaketinde bulunacak forum üyelerine şimdiden teşekkürlerimi sunarım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ASX DEBRİYAJ BALATA SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2013 16:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 May 2012 15:22
Mesajlar: 651
Şehir: Kocaeli
İsim: Mustafa
Araç: 2011 Lancer 1.6 İnvite
Meslek: Bilgi İşlem
Yaş: 29
bu durum babamın caddyle istanbul trafiğinde benimde başıma geldi.dumanlar çıktı ancak durumu kavradım ve yanmadan kenara çekip 1 saat bekledim.soğudu devam ettim.ancak 41 bin km de bitti.sonra 80 bin küsürde bidaha bitti.sonra durumu kavradık dikkatli kullandık.100 bin km yaptık üzerine ve hala iyi durumda balata.yani kullanımla çok alakalı.bu yüzden bütün firmalar bunu garantiye sokmuyor.ancak şuda var düşük km lerde bunu garantiye sokmaya başaranlarda gördüm,okudum.bence hakkınızı aramaya devam edin.belki bir ihtimal.ben şuan 53 bindeyim.dikkat ediyorum çok cünkü cidden bu araçların baskıları hassas,çabuk eriyor

_________________
Aracımdaki uygulamaları bu blog üzerinde topladım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ASX DEBRİYAJ BALATA SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2013 17:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Ağu 2013 18:26
Mesajlar: 2
İsim: ERSEL
Araç: MİTSUBİSHİ ASX 2013 İNTENSE
Meslek: CUMHURİYET SAVCISI
Kan grubu: 0 rh
Yaş: 35
Değerli üyeler yokuş kalkış destek sisteminindeki sorun yerine sehven ASG sistemindeki sorun dediğimi farkettim. Yaşadığım sıkıntıyı nazara alarak yanlışlığımı mazur görmenizi, görüşlerinizi bu yönde belirtmenizi istirham ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ASX DEBRİYAJ BALATA SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2013 20:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
_opeth yazdı:
hill holder olayına alışmadıysanız freni bırakınca aracın geri kaydıracağını düşünüp hızlı hareket etmeye çalışıp deviri yükseltip debriyajı bırakmanız sonucu sıyırma olasılığınız mümkün. Mümkün olduğunca 1500 devir civarında aracı durur vaziyetten kaldırmaya çalışın.

Katılıyorum...

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ASX DEBRİYAJ BALATA SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 22 Ağu 2013 14:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Ara 2012 21:49
Mesajlar: 76
Şehir: Ankara
İsim: Hakan
Araç: 2011 ASX
Meslek: Avukat
Yaş: 34
Debriyaj balatası ile yaşadığım sorunu paylaşayım ben de. Bolu tarafında pikniğe gittik. Benim de ASX'im var ya duramadım toprak yollara vurdum. Ama 4*4 değil bu arkadaş sadece biraz yüksek bir hactback, bunu çok acı öğrendim. Gittiğim toprak yolda 3 mt boyunda 2 mt eninde ve 30 cm kadar derinlikte çamur görünce girmeye cesaret edemedim. Çamurda kalıp da rezil olmak vardı.

Ben de geldiğim yolu geri geri gitmeye çalıştım. Zira yol dönüş yapamayacağım kadar dardı. Geri geri bana o an için pek de dik gelmeyen bir yokuşa gaz-debriyaj yaparak yavaş yavaş vurdum arabayı. Ama bir türlü çıkamadım. Çıkamadıkça gaz-debriyaja devam ettim. 1 dk falan uğraştıktan sonra kaputtan duman gelmesi üzerine panikle kaputu açtım ki bir koku bir duman dedim yandık. Biraz bekledikten sonra mecbur o çamurdan geçtim. (bi şey de yokmuş, hızımı alıp geçince pati bile yapmadı) Biraz ileride bir genişlik bulup u dönüp aynı yokuşa burundan hızımı alarak girince yokuşu söktüm.

Akşama kadar soğudu ama koku gitmedi. Ertesi gün hanım kullandı arabayı. Çekişte biraz sorun var gibiydi. 2 gün sonra servise gittim. Söktüler baktılar ki durum perişan. Hatta usta "bundan çok daha iyi durumdaki arabalar çekici sırtında geldi" dedi. Maliyet 1450 tuttu. Km 30 bin civarıydı.

Resimleri de yükleyecektim ama nasıl yapacağımı bulamadım.

_________________
Kanıtın yokluğu, yokluğun kanıtı olamaz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ASX DEBRİYAJ BALATA SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2013 10:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Eki 2013 10:14
Mesajlar: 3
İsim: Tester
Araç: asx intense
Meslek: öğrenci
Yaş: 25
Merhaba,
Ben bu aracın yeni kasası ile ilgili yorum yapmak isterim:

Artıları:
Mitsubishi motorun az yakması ama dikkatli kullandığınızda

Eksileri:
İnanılmaz yüksek ama inanılmaz yüksek kabin için motor sesi. Sadece bu eksi, bu aracı bitiriyor.
Ön camdan gelen rüzgar sesi, bazen cam yok gibi hissettim.
DEBRİYAJ sistemi ve vites düzeneği. Balata o kadar iyi kullansanız bile çabuk eskiyor. İnanılmaz derecede çabuk sertleşiyor debriyaj.
Deri koltuk kalitesi.
Titreşimlerin aracın cam, kapı gibi yerlerden ses getirmesi.
Aracın cam tavanı olduğu için arka aydınlatması yok ve ledler yardımcı olmuyor. İçerisi karanlık.
Aracı arazide dikkatli kullanın.
İç düğmeler basit ve malzeme kalitesi iyi değil.
ikinci el değer kaybı çok fazla.
vitesi kolu ve vites değişimi keyif vermiyor ve vites kolundan kamyon vites kollarından gelen ses var.
Şanzıman aralıkları iyi ayarlanmamış, 1nci vites hemen bitiyor ve 5nci vites yetmiyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ASX DEBRİYAJ BALATA SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2013 10:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Eki 2013 10:14
Mesajlar: 3
İsim: Tester
Araç: asx intense
Meslek: öğrenci
Yaş: 25
Hızlanmaya çalışmıyorum, sadece otobanda normal bir şekilde gitmek istiyorum. 5nci vites araç 100 km/s hızla giderken bu kadar mı bağırır?
Elden çıkardım neyseki.
Birde aracın yakıt tüketimi ilk çalıştırdığınızda 40 lt/100km leri gösteriyor 30-40 km gittikten sonra yakıt tüketimi normal olması gereken değeri gösteriyor. Bu nasıl bir Japon teknolojisidir yaw.
Piyasada çok görmememizin sebebi varmış.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ASX DEBRİYAJ BALATA SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2013 11:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Şub 2013 12:49
Mesajlar: 175
İsim: Erkan
Araç: 2012 ASX invite
Meslek: Doktor
Kan grubu: ARh+
Yaş: 35
Tester yazdı:
Merhaba,

ASX in eksilerini herkes çok iyi biliyor. Kim almış kim satmış çok umrumda olmamakla beraber, eleştirilerinizin çoğuna katılmıyorum.
-motor sesi hiç de abartı değil. yüksek devirde sesi gelmeye başlar ve çoğu kimsenin hoşuna giden bir sestir. 100 km/h de sesi hiç mi hiç rahatsız etmez..
-ön camdan gelen ses yine 100-120 gibi hızlarda rahatsız etmiyor.
-Benim araç 13 bin küsür km de ve debriyaj ve balata hakkında olumlu-olumsuz yorum yapacak kadar bir tecrübem yok henüz.
-Kötü yollarda yalıtım başarılı değil. süspansiyonlar sert olduğu için araç çok sarsılıyor, içerdeki ek seslerin sebebi budur.
-Bu araç arazi aracı değil zaten.Ama pikniğe giderken de çok avantajı var.
-ikinci el değer kaybı çok da fazla değil. vw dışında hepsinde de sıfır aldıktan bir yıl sonra 5-8 bin tl zarar edersiniz.
-vites değişimleri gayet zevkli
-Evet 6. vites olsaydı, uzun yolda daha keyifli olurdu.

-Benim için keşke olsaydı dediğim; dizel motor ve yalıtımdır(pürüzlü yollarda içeri ses alıyor)

..Saygılar..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ASX DEBRİYAJ BALATA SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2013 12:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2011 13:53
Mesajlar: 744
Şehir: Acıpayam / Denizli
İsim: Gültekin Altan
Araç: ASX
Meslek: SMMM
Kan grubu: A+
Yaş: 45
Beklentiler farklı olunca olmuyor tabii. Birliktelikler son buluyor. (Her yerde, herkesle, her şeyle...)

_________________
TOGETHER WE STAND DIVIDED WE FALL...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ASX DEBRİYAJ BALATA SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2013 13:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Nis 2013 19:40
Mesajlar: 126
İsim: mehmet
Araç: asx
Meslek: öğretmen
Kan grubu: A
Yaş: 29
araç ilk çalıştığında otomatik jigle dereye girdiğinden ilk çalıştırmada 40lt gösteriyor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ASX DEBRİYAJ BALATA SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2013 14:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Eyl 2013 00:11
Mesajlar: 67
İsim: savaş
Araç: asx intense 2014
Meslek: doktor
Yaş: 45
bütün araçlar ilk çalıştırmada jikle devreye girdiği için 30 lu 40 lı rakamları gösterir jikle devreden çıkınca bu normale döner ama jiklenin devreden çıkmasıda dedeğiniz gibi 40 km yi de bulmaz


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ASX DEBRİYAJ BALATA SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2013 15:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
ilk çalıştırmada 40 da olur 80 de bunda bir gariplik yok. bir kaç km sonra normal ortalamayı gösterir. Zira 8-10 km lik sabah güzergahımda 3,5-4,0 gibi değerlerle aracımı park etmiş oluyorum.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ASX DEBRİYAJ BALATA SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2013 18:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2011 00:29
Mesajlar: 93
İsim: barıs
Araç: asx
Meslek: memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 41
Tester yazdı:
Hızlanmaya çalışmıyorum, sadece otobanda normal bir şekilde gitmek istiyorum. 5nci vites araç 100 km/s hızla giderken bu kadar mı bağırır?
Elden çıkardım neyseki.
Birde aracın yakıt tüketimi ilk çalıştırdığınızda 40 lt/100km leri gösteriyor 30-40 km gittikten sonra yakıt tüketimi normal olması gereken değeri gösteriyor. Bu nasıl bir Japon teknolojisidir yaw.
Piyasada çok görmememizin sebebi varmış.

Kullanamamışsın arkadaşım.İyiki satmışsın.Otabanda normal şartlarda 110*120 den önce 5.vitese attığım (ilk 3000 km hariç) olmadı.Nasıl alıştırırsan öyle gider.Hani derlerya,motoru açamamışsın.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ASX DEBRİYAJ BALATA SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2013 19:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
henien yazdı:
Debriyaj balatası ile yaşadığım sorunu paylaşayım ben de. Bolu tarafında pikniğe gittik. Benim de ASX'im var ya duramadım toprak yollara vurdum. Ama 4*4 değil bu arkadaş sadece biraz yüksek bir hactback, bunu çok acı öğrendim. Gittiğim toprak yolda 3 mt boyunda 2 mt eninde ve 30 cm kadar derinlikte çamur görünce girmeye cesaret edemedim. Çamurda kalıp da rezil olmak vardı.

Ben de geldiğim yolu geri geri gitmeye çalıştım. Zira yol dönüş yapamayacağım kadar dardı. Geri geri bana o an için pek de dik gelmeyen bir yokuşa gaz-debriyaj yaparak yavaş yavaş vurdum arabayı. Ama bir türlü çıkamadım. Çıkamadıkça gaz-debriyaja devam ettim. 1 dk falan uğraştıktan sonra kaputtan duman gelmesi üzerine panikle kaputu açtım ki bir koku bir duman dedim yandık. Biraz bekledikten sonra mecbur o çamurdan geçtim. (bi şey de yokmuş, hızımı alıp geçince pati bile yapmadı) Biraz ileride bir genişlik bulup u dönüp aynı yokuşa burundan hızımı alarak girince yokuşu söktüm.

Akşama kadar soğudu ama koku gitmedi. Ertesi gün hanım kullandı arabayı. Çekişte biraz sorun var gibiydi. 2 gün sonra servise gittim. Söktüler baktılar ki durum perişan. Hatta usta "bundan çok daha iyi durumdaki arabalar çekici sırtında geldi" dedi. Maliyet 1450 tuttu. Km 30 bin civarıydı.

Resimleri de yükleyecektim ama nasıl yapacağımı bulamadım.


burada anlattık buyurun hemde resimli :) http://mitsubishiclubturkey.com/viewtop ... 88&start=0

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ASX DEBRİYAJ BALATA SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2013 13:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Nis 2013 19:40
Mesajlar: 126
İsim: mehmet
Araç: asx
Meslek: öğretmen
Kan grubu: A
Yaş: 29
Tester yazdı:
Merhaba,
Ben bu aracın yeni kasası ile ilgili yorum yapmak isterim:

Artıları:
Mitsubishi motorun az yakması ama dikkatli kullandığınızda

Eksileri:
İnanılmaz yüksek ama inanılmaz yüksek kabin için motor sesi. Sadece bu eksi, bu aracı bitiriyor.
Ön camdan gelen rüzgar sesi, bazen cam yok gibi hissettim.
DEBRİYAJ sistemi ve vites düzeneği. Balata o kadar iyi kullansanız bile çabuk eskiyor. İnanılmaz derecede çabuk sertleşiyor debriyaj.
Deri koltuk kalitesi.
Titreşimlerin aracın cam, kapı gibi yerlerden ses getirmesi.
Aracın cam tavanı olduğu için arka aydınlatması yok ve ledler yardımcı olmuyor. İçerisi karanlık.
Aracı arazide dikkatli kullanın.
İç düğmeler basit ve malzeme kalitesi iyi değil.
ikinci el değer kaybı çok fazla.
vitesi kolu ve vites değişimi keyif vermiyor ve vites kolundan kamyon vites kollarından gelen ses var.
Şanzıman aralıkları iyi ayarlanmamış, 1nci vites hemen bitiyor ve 5nci vites yetmiyor.


tester arkadaşım biraz abarttı gibi geldi sonuçta bir mercedes veya bmw ile karşılaştırmamak lazım sonuçta japon arabası. bende yeni kasa 2012 invite modeli var. eski kasaya nazaran içerde koltukta vs. çok değişen var görüntü ve kalite olarak. sonuçta araç ilk üretildi daha sonra eksik yönlerini tespit edildi bi nebze giderildi. araç içeri ses alıyor ama rakiplerine nazaran çok farklı gelmedi. .. içerdeki gürültü oranları a3 ün 70 db, jettanınki 68 db, Qashqai 69 db, kia sportage 70 db, gibi değerler asxinde 70db sanırım. ben kötü yollardayken içeriye aldığı sesten çok rahatsız olmuyorum. ilk 5 000 kmdeyken içeriden diri asfaltlı yollarda tıkırtı geliyordu hatta bu forumda da yazmıştım fakat şu anda hepsini neredeyse kesti. rüzgar sesi olarak da 140 km sonrası çıkartıyor oda yan aynalar biraz büyük olduğu için sanırım fakat yan aynaların büyük olması park ve trafikte güvenlik açısından çok kolaylık sağlıyor. ix35 asx den 15-16 cm uzun olduğu halde aks mesafesi asx in daha uzun ve bundan dolayı içeride daha geniş ve ferah alan bırakıyor. yanlışım varsa affola


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: ASX DEBRİYAJ BALATA SORUNU
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2013 14:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Eki 2013 10:14
Mesajlar: 3
İsim: Tester
Araç: asx intense
Meslek: öğrenci
Yaş: 25
Şöyle söyleyim, özellikle abartmamaya çalıştım. Aracı alırken hiç araştırma yapmayınca böyle oluyor. Tüm bu forumları okusaydım zaten o fiyata o araç etmez diye düşünür almazdım. Zevk meselesi tabi bu, ama tekrar belirtmek gerekirse; insanlarda ortak bir beğeni vardır. Bu ortak beğeninin dışında da zevkler ve bakış açıları devreye girer. Ortak beğeni olsa zaten piyasada çok fazla olurdu. Kimseyi kırmak incitmek istemem. Bu forumlar iyi ve kötü yönlerin görülmesi için çok iyi ve bana ders oldu :(


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2013 23:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Bir arkadaşım 2010 passat aldı. 1-2 aydır biniyor. Bana dizel çok gürültülü ondan tsi aldım dedi. Peki dedim. Çok sessiz çok sessiz diye ün yapan bu aracı merak ettim.

Benim telefonda gürültüyü db olarak ölçen bir uygulama var. Tabiiki gerçek bir cihaz gibi ölçmez ama aynı cihazla yapılan ölçülerde sapma payı da aynı olacağından zaman zaman açıp bakarım kaç db oluyor diye. Bu arada aracimin dizel homurtusu gerçekten motor sogukken can sıkıcı.

Neyse bu arkadaşın passata geçen oturdum dedim çalıştır bi bakalım. Baktım hakikaten sessiz geliyor. En azından motordan gelen tini daha farklı.

Açtım uygulamayı 66db çıktı. Benim araca bindim motor soğuk ve calsitirdim 67 db çıktı.

Bundan şunu anladım her motor akustigi farklı. Bize gürültülü gelen bir motor akustik olarak alışık olmadığımız türden olabilir.

Colt almadan önce bir yorum vardı. Motor kucağında gidersin diye.. colt kullanırken de farklı araçlara bindigimde de vay be benim colttan ne kadar fsrkliymis dediğim araç pek olmadı.

Peki benim bu yazımın amacı ne?

Internette dilden dile anlatılan çok sessiz öyle sesiz böyle sessiz sözleri çok çok da mühim bir sessizlik değil. Gözünüzde buyutmeyin. Zamanında 2004 golfe de bindik corsaya da mitsubishiye de.. sanki bazı şeyler biraz psikolojik.

Note 2 ile gönderildi

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2013 03:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Ağu 2011 13:32
Mesajlar: 780
Şehir: Ankara
İsim: Gökhan
Araç: 2011 Colt AMT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 34
Tam da doğan hocamın yazdığı akustik meselesinden ötürü, örneğin toyotanın yamaha ile birlikte motor sesi üzerine çalıştığı da veridir.

Motorola ile gönderildi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2013 06:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
SynTheSizer yazdı:
Bir arkadaşım 2010 passat aldı. 1-2 aydır biniyor. Bana dizel çok gürültülü ondan tsi aldım dedi. Peki dedim. Çok sessiz çok sessiz diye ün yapan bu aracı merak ettim.

Benim telefonda gürültüyü db olarak ölçen bir uygulama var. Tabiiki gerçek bir cihaz gibi ölçmez ama aynı cihazla yapılan ölçülerde sapma payı da aynı olacağından zaman zaman açıp bakarım kaç db oluyor diye. Bu arada aracimin dizel homurtusu gerçekten motor sogukken can sıkıcı.

Neyse bu arkadaşın passata geçen oturdum dedim çalıştır bi bakalım. Baktım hakikaten sessiz geliyor. En azından motordan gelen tini daha farklı.

Açtım uygulamayı 66db çıktı. Benim araca bindim motor soğuk ve calsitirdim 67 db çıktı.

Bundan şunu anladım her motor akustigi farklı. Bize gürültülü gelen bir motor akustik olarak alışık olmadığımız türden olabilir.

Colt almadan önce bir yorum vardı. Motor kucağında gidersin diye.. colt kullanırken de farklı araçlara bindigimde de vay be benim colttan ne kadar fsrkliymis dediğim araç pek olmadı.

Peki benim bu yazımın amacı ne?

Internette dilden dile anlatılan çok sessiz öyle sesiz böyle sessiz sözleri çok çok da mühim bir sessizlik değil. Gözünüzde buyutmeyin. Zamanında 2004 golfe de bindik corsaya da mitsubishiye de.. sanki bazı şeyler biraz psikolojik.

Note 2 ile gönderildi


Demek ki dB degeri yaniltici olabiliyormus.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2013 10:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Şub 2013 12:49
Mesajlar: 175
İsim: Erkan
Araç: 2012 ASX invite
Meslek: Doktor
Kan grubu: ARh+
Yaş: 35
SynTheSizer yazdı:



Bu uygulamanın ismi ne? merak ettim. Ben de yükleyeyim..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 36 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye