Zaman: 01 Eki 2025 20:15

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2013 21:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Tem 2012 22:20
Mesajlar: 209
İsim: trcn
Araç: yok ki
Meslek: çalşan
Yaş: 27
Hayırlı akşamlar,

2008 Eski kasa Lancer var, alalı yaklaşık 2 ay oldu. Önceki sahibinin numarasını bulup aramıştım. "Hocam, ben 1 sene kullandım, taş gibiydi; hiç bakım yaptırmadım." demişti. Arabanın bir sene borcu olduğu için bakımları ertelemeyi düşünüyordum; ama sonradan bir şekilde yaptırmaya karar verdim. Bulunduğum şehirdeki yetkili servise gidip fiyat sordum.

Hava ve polen filtreleri, motor yağı, buji vb. değişimi + işçilik 260 lira dediler. Bana hesaplı gibi göründü; ama birde buradan sorayım dedim. Bunların orijinalleri ile yan sanayileri arasında kalite olarak ciddi fark var mıdır? İnternetten baktım, hava ve polen filtresi biraz daha hesaplı yan sanayi olarak. Hava filtresini falan yan sanayi mi yoksa orijinal mi önerirsiniz?

Yine aynı serviste 3 lt antifriz ve 1 lt cam suyuna 35 lira aldılar. Fiyat yüksek mi?

Son olarak ise ön camda çatlak oluştu boydan boya. Kaskodan değiştirteceğim. Serviste orijinal cam takılacağını; ama %20 gibi bir oranda muafiyet uygulanacağını söylediler. Orijinal cam 1020 liraymış ve eğer bunu istersem kasko 800 lirasını ödeyecekmiş, geri kalanı bana ait. Carglass'ın da bayiliğini yapan yer ise sadece yerli üretim bir cam takabileceklerini söylediler; bu yüzden de herhangi bir muafiyet olmayacak. Ben de tuttum oradan sipariş verdim. Doğru mu yaptım bilmiyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2013 21:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Mar 2010 12:52
Mesajlar: 351
Şehir: Zonguldak
İsim: Hakan
Araç: Lancer 2010 - Fluence 2014 Edc
Meslek: Mimar
Yaş: 32
Poleni orijinal taktir yan sanayide öndeki kamyonun egzozu direk içeriye giriyor

_________________
2010 Mitsubishi LANCER >2014 Renault FLUENCE EDC


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2013 21:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2013 10:27
Mesajlar: 542
İsim: Sami
Araç: Colt 2011
Meslek: serbest
Yaş: 33
adres63 yazdı:
Poleni orijinal taktir yan sanayide öndeki kamyonun egzozu direk içeriye giriyor


Egzoz gazını süzen polen filtresi icaat edildi mi??? :LOL:

Kokusunu değiştirince egzoz girmiyor sanırsınız sadece ama zararlı gazlar yine içeri girer bunu önlemez filtre. Arada uçurum fiyat varsa yan sanayi uygundur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2013 22:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Tem 2012 22:20
Mesajlar: 209
İsim: trcn
Araç: yok ki
Meslek: çalşan
Yaş: 27
Yan sanayi + işçilik ile servis arasında 50 ila 100 lira arasında oynuyor gibi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2013 19:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Tem 2012 22:20
Mesajlar: 209
İsim: trcn
Araç: yok ki
Meslek: çalşan
Yaş: 27
Bu fiyatlar uygun mudur değil midir? Daha fazla fikre ihtiyacım var.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2013 09:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Kas 2013 05:14
Mesajlar: 38
İsim: gokhan
Araç: mitsubishi lancer 2005
Meslek: basın yayın
Kan grubu: o po
Yaş: 44
Degerli trcn size verilmis olan fiyatlar gayet makuldur.Orjinal hava filtre elemanı kullanmanız tavsiye ederim 20 liralık bir fark daha pahalı arızaları onleyecek ve daha iyi yakıt tasarrufu yaptıracaktır.Aracınız duz vitesli ise sanzıman yagının degisim suresi 50 bin km de bir dir.Bu yag sadece mitsubishi servislerinde olup 3 litresi 150 lira civarındadır.Muadili kesinlikle yoktur bu para fazla baska bir yag kullanayım derseniz sanzımanla sanayi sanayi gezersiniz aman dikkat.Yagın ozelligi farklı ve ozel bunula birlikte sanzımanınız arabanızın omru boyunca arıza vermeyecektir emin olun.Kabin filtresi yan sanayi olanlar da karbon partikulludur ve iyi is gorurler arka sungerinin yapıskanı kalitesizdir o da yerine duzgun ilk oturtmadan sonra sıkıntı yasatmaz.Cam isinize gelince iyi yapmamıssınız.Bana kızmayın ama sanki biraz ucuzcu davranıyorsunuz.Hepimiz maddi skıntılar yasamaktayız ama aracı hakkını da vermeliyiz degil mi...Bununla birlikte 2 ay sonra orjinalini niye almadım pismanliginiz olusacak.Arac camlarındaki dioptri bozuklukları yerli camlarda cok sık yasan bir durum orjinali ASHAİ OLAN CAMINIZ pentax firmasının bir urunudur ve yuksek kaliteli kamera lensleri de yapmaktadırlar.Cam isinize de yanıt verdikten sonra onerim soyle aracınızın fren hidroliklerini de yenileyin.Hidrolik debriyaj pistonu ve TOKİCO marka onlu arkalı disk olan fren kaliperleriniz cok pahalıdırlar.Bunların cıkmaları da arızalı olrlarneden mi cunku pıston icleri paslanıp karıncalanırlar hidrolik yag yuksek nem tutucu oldugundan bekleyen malzeme mutlak hasarlanır 45 binde degisimoneriyorum yaparsanız iyi olur DOT4 castrol kullanılmalı 1 kutu fitı 15 lira ...Bu arada imla ve yazım icin kusuruma bakmayın benim tek gozum gormuyor o yuzden hızlı bir sekilde yazıp geciyorum.Hava akıs metrenizi temizletin.Ustanız balata spreyi kullanırsa sasırmayın.Rotil korukleri yıpranır degistirin bunları yan sanayi olanların yumusak malzemelisi ile yapın.Umarım yararlı olmusumdur saygılarımla


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2013 09:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Kas 2013 05:14
Mesajlar: 38
İsim: gokhan
Araç: mitsubishi lancer 2005
Meslek: basın yayın
Kan grubu: o po
Yaş: 44
Bu arda trcn...Triger seti degismismi yazmamıssınız onceki sahibi tas gibi olduguna karar verip ellememisse sıkıntı var bunu bir ogrenin o adamdan.Devri daim pompanızın da degismesi gerekecek yok daha neler arızlı degil ki demyin arız yapınca yahu iyiydi ne oldu simdi uzuntusu yasamayın .2.el arac aldıgınızda al sat yapmıyorsanız malesef bazı masraflarınız olacaktır kimse son derece bakımlı ozenli duzgun bir arabayı kolay kolay satmaz memlekette.Satan da zorundan satar.Onu icin saglıklı bir bilgi edinmelisiz eski sahibndençBu aracların servis parca maliyetleri en az bir audi mercedes kadar pahalıdır sahipleri bu yuzden kacınırlar pek cok seyden ama ben biniciyim derseniz ufak ufak orjinal parca kulanarak bakımları yapın.Bir ornek benim aracımda arka z rotlarını degistirmem gerkti servis tanesine 250 den 500 artı iscilik soyledi rotsan marka rotları alıp tamircide taktırdım ikis 40 lira sadece 6 ay kullanabildim o kadr.Malesef durmlar boyle


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2013 11:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Ağu 2012 16:15
Mesajlar: 45
Şehir: ESKİŞEHİR
İsim: ERAY
Araç: Lancer 1.6
Meslek: memur
Kan grubu: b -
Yaş: 28
Ben camı orjinal taktırmanızı öneririm.Çünkü orjinal camlar güneşi kesen atermik özellikli oluyor ve sensörlerin düzenli çalışması için önemli.Yan sanayi camda sensörlerin önüne sürülen bir sıvı var,onu kalitesiz ya da uygunsuz sürerse zamanla sensörler çalışmaz hale gelebilir.Bir de yazın aşırı derecede sıcak olabilir içerisi

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 invite Beyaz


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye