Zaman: 09 Kas 2025 11:15

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 27 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2014 17:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2013 10:54
Mesajlar: 110
İsim: SİNAN
Araç: Bakacağız...
Meslek: Araştırmacı
Kan grubu: ARH+
Yaş: 42
Evo34 yazdı:
Sinan Abi'nin eski aracı ile bir gün Lancer bakmaya gidiyoruz :)
Işıklarda durduk. Bir ses ve titreme geldi birden arabaya. Aha dedim şanzımana birşey oldu %)
Sinan Abi'ye baktım tepki yok. Normal bu durum der gibiydi yüz ifadesi 8)

Yanlış anlamayın ben o tarz bir aracı kullanamam sanırım :)
O kadar titreme ve ses bir aracın şanzımanı için bana göre kabul edilebilir değil.
Lancer'daki CVT çok sessiz ve atik, belkide onunla kıyaslandığında bu kanaate vardım.
Belki Colt ile kıyaslasam bir nebze kabul edilebilir olurdu benim içinde.

Son olarak şunuda eklemek isterim, Yapan yapıyor kardeşim :)
Şuanki A4'ümde de Tiptronik şanzıman var. Aklınıza gelebilecek en dik yokuşta bile araç zamk gibi yapışıyor ve en ufak bir kaydırma
yapmıyor. Vites geçişleri CVT'yi hatırlatırcasına en ufak bir silkeleme olmadan gerçekleşiyor. A4 tabiki uç bir örnek ama Honda'da yapmak isterse yapabilirdi...


Şanzıman konusu biraz karışık sanırım. Benim kullandığım ilk yarı otomatik araçtı. 1 saniye kadar geç algılaması doğrudur. Tıkırtı konusunu geçen gün Erhan ile konuşmuştuk en ufak sesi duyar olduk araçta. Yani başka birisi belki bu kadar duymayacak. Şanzımanda baskı balata incelmesi oluyor belli bir zaman sonra, ölçüyorlar kalınlığını ve çok çok incelmemişse ayarlama yapıyorlar. Benim araçtaki artık son hadlerine gelmiş olabilir. Bu nedenle ısınıp lamba yakıyor büyük ihtimal...
Kardeşim bütün arabaları A4 ünle mi kıyaslayacaksın, yandık o zaman biz :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Şub 2014 00:07 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
_opeth yazdı:
KaNaT yazdı:
Kardeşim bütün arabaları A4 ünle mi kıyaslayacaksın, yandık o zaman biz :)

:LOL: :LOL: :LOL:


Bi A(lex)4 değil tabi :LOL:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Şub 2014 10:55 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Gariban işi bizimkisi... :kart:

Ağalar ayarlayalımda bir araya gelelim, muhabbet sohbet lazım arada :)

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Şub 2014 16:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2013 10:54
Mesajlar: 110
İsim: SİNAN
Araç: Bakacağız...
Meslek: Araştırmacı
Kan grubu: ARH+
Yaş: 42
bacey yazdı:
KaNaT yazdı:


Abi,


Şu kalkıştaki titreme ya da silkeleme benim de dikkatimi çekti...ilk aldığımda var mıydı; sonradan mı oldu bilemedim...nedeni hakkında hiçbir bilgim yok...ama ısınınca kayboluyor sanırım...

araç 7-8000 kmdir bende...haziranda almıştım, üzerinden bir yaz geçti...çoğunlukla şehiriçi ve sabah-akşam işe gidiş dönüşlerde kullandığım için (Antalyanın)yoğun trafiğinde kullanıyorum...Antalya deyip geçilmesin, bilen bilir, altyapısızlığımız yüzünden trafik ya akar ya akmaz arası yoktur :D... çok şükür ısınma sorunu da yaşamadım...orda burda da okumadım böylesi bir tecrübeyi...ilk defa senden duyuyorum doğrusu...belki de sen bir "ilk"sin Abi :D

Bir de kırmızı ışıkta aracı boşa alıyor, eğim varsa el freni ile bekliyorum...ışık yeşile dönmek üzereyken sırası ile el freni indir - vitese tak metodunu kullanıyorum...bazen gaza basana kadar algılayamıyor olacak ki gaza basıyorum 1 snlik gecikme ile hareket ediyor...36000 km civarlarında olmasa baskı balata bitti diyeceğim...hoş, bu kmde fren balatalarını değiştirdik...önceki sahibinden miras :)


Cihat kardeşim, silkeleme titreme olayını TP den yakıt alarak çözdüm ben. 97 Oktan.
Aracı beklerken boşa almak, yokuşta (Antalya'da yokuşu nereden buluyorsan :)) el freni + boşta beklemek bu şanzımanda şart bence. Ben bunları yapmadım işte. Daha önce yazmıştım yokuşta (yaklaşık 45 derece eğim) 4 kişi ile araba çıkmadı. Şanzıman ışığı yandı, sonrasında vitese geçmedi. Geri geri yokuştan düze indim. Biraz bekledim soğusun diye, sonrasında vitese geçti ve düz yoldan devam ettim. Serviste şanzımana baktılar bir şey yok dediler, sadece aracın beyni arıza kodu kaydetmiş. Onları sildirdim, vitesleri tekrar öğrettiler. 65-70 binden sonra özellikle çok fazla dur kalk trafikte isen bu şanzıman balataları inceliyormuş. Vites öğretemiyorlar bu durumda ve kutu olarak değişiyormuş. Fiyat yaklaşık 1500 civarı, fazlası var eksiği yok :) Dikkatli kullanmakta fayda var :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Şub 2014 16:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2013 10:54
Mesajlar: 110
İsim: SİNAN
Araç: Bakacağız...
Meslek: Araştırmacı
Kan grubu: ARH+
Yaş: 42
Son olarak şunuda eklemek isterim, Yapan yapıyor kardeşim :)
Şuanki A4'ümde de Tiptronik şanzıman var. Aklınıza gelebilecek en dik yokuşta bile araç zamk gibi yapışıyor ve en ufak bir kaydırma
yapmıyor. Vites geçişleri CVT'yi hatırlatırcasına en ufak bir silkeleme olmadan gerçekleşiyor. A4 tabiki uç bir örnek ama Honda'da yapmak isterse yapabilirdi...[/quote]

Honda servisi I-Shift için geleceğin şanzımanı diyor. Ben anlamadım bu işten bir şey... :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Şub 2014 18:01 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Abi, sıfır Citroen C4'e biniyorsun;
Yarı otomatik şanzımana sahip ve o kadar kötüki, vites geçişlerinde araba resmen yığılıyor, araç vitese geçtikten sonra geri toparlıyor.
Aynı şanzımanı kullanan C5 veya Peugeot 508'e biniyorsun, araç yağ gibi süzülüyor. Neredeyse vites geçişini hissedemiyorsun.

Diğer konudaki ekmek köfte konusu bence püf nokta. C5 daha pahalı ve üst segment.

Sonuç olarak, bu yarı otomatik robotize şanzımana kötü diyemeyiz, sadece maliyeti düşük olduğunda kalitesiz diyebiliriz gibi görüyorum ben.
Çünkü daha pahalı olan C5'de mis gibi çalışıyor.

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2014 10:25 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
KaNaT yazdı:

Cihat kardeşim, silkeleme titreme olayını TP den yakıt alarak çözdüm ben. 97 Oktan.
Aracı beklerken boşa almak, yokuşta (Antalya'da yokuşu nereden buluyorsan :)) el freni + boşta beklemek bu şanzımanda şart bence. Ben bunları yapmadım işte. Daha önce yazmıştım yokuşta (yaklaşık 45 derece eğim) 4 kişi ile araba çıkmadı. Şanzıman ışığı yandı, sonrasında vitese geçmedi. Geri geri yokuştan düze indim. Biraz bekledim soğusun diye, sonrasında vitese geçti ve düz yoldan devam ettim. Serviste şanzımana baktılar bir şey yok dediler, sadece aracın beyni arıza kodu kaydetmiş. Onları sildirdim, vitesleri tekrar öğrettiler. 65-70 binden sonra özellikle çok fazla dur kalk trafikte isen bu şanzıman balataları inceliyormuş. Vites öğretemiyorlar bu durumda ve kutu olarak değişiyormuş. Fiyat yaklaşık 1500 civarı, fazlası var eksiği yok :) Dikkatli kullanmakta fayda var :)


Abicim,

LPG var ya benzini 97 oktan değil 100 oktan alsam kaç yazar :D Colttan alışkınım ya bu şanzımana, düz ya da eğimli farketmiyor 30s kadar bekleyeceksem mutlaka boşa alırım, eğim varsa el frenini çekerim...Coltta bu kadar hassas değildim, çünkü 0 km almıştım, duraklamalarda boşa aldığım nadirdir ama bu aracın 3. sahibi olduğum için daha temkinliyim...Coltu 61.000 km kullanmıştım, çok şükür baskı balata sorunu yaşamadım, yeni sahibi ile görüşürüz o da henüz yaşamamış çok şükür...en az 100.000km gideri var Coltun baskı balata ömrünün bence...Civic için temkinliyim :)... 1500 TLyi ufaktan biriktirmek lazım :D

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 27 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye