Zaman: 27 Ara 2025 07:00

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 258  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2010 14:02 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Sorunlarınızı yazarsanız daha sağlıklı yönlendirme yapabiliriz.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2010 15:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2010 19:38
Mesajlar: 99
Şehir: Ankara
İsim: Nuri
Araç: Lancer Sportback
Meslek: Tüccar
Kan grubu: b+
Yaş: 36
ilginiz için saolun.
Benim 2000 model 1.8 gdi carismam var. 175 binde. Benimde bir iki sıkıntım var araçla ilgili ve Ankarada iyi bir usta bulamadım maalesef. problemlerim
1- SAbah çalıştırdığımda eksoz dan benzini dışarı atıyormuş gibi bir koku geliyor. yoğun bir koku ve özellikle klima çalışırken de çok fazla duman çıkıyor.
2-Araçla yolda ilerlerken 2000 devirde sabit kaldığımda sanki arabayı arkadan biri tutup tutup bırakıyomuş gibi bir sarsılma oluyor.sanki araba tekler gibi bişey Ama bunu sadece 2000 devirde sabit gittiğimde yapıyor.
3- Yine 2000 ile 3000 devir arası ilerlerken ve motor hafif bir rampadayken ayağımı hafifçe gazdan çektiğimde motordan tııırrrıt ( yazarak pek tarif olmuyor amama :) ) gibi bir ses geliyor.

Bunlara ilaveten de dün Bolu dan Ankaraya geliyordum otobanda hızım 140 la 200 arası değişti ama ortalama 160km idi. Rampa tırmanırken hararetin yükseldiğini farkettim. gösterge rampalarda kırmızıya kadar dayandı bir kaç kez böyle oldu ve gaz kesip harareti orta seviyelere kadar düşürüp devam ettim. ama sürekli arttı ve en sonunda hızım 120 civarlarındayken araç stop etti. şükür sağım boştu ve bir kaza yapmadan sağ şeride geçtim. motoru soğutup ağır ağır 3-4 kez stop ettirek eve ulaştım. Bir kaç gün önce özel bir serviste 0-30 castrol yağ ile bakımını yaptırmıştım. sabah yağ seviyesini kontrol ettim max seviyesinden baya yüksekti. acaba fazla yağ seviyesi hararet yapmış olabilirmi. Fanlar düzgün çalışıyor.motor su kaynatması da yapmadı inşallah motora zarar vermemişimdir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2010 17:15 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Öncelikle tavsiyem yağı normal seviyeye indirmeniz.
İlk çalıştırmada gelen koku bakımdan sonra mı oldu önce var mıydı? Önce vardıysa şayet sanırım motorla ilgili bir sıkıntınız var.
2000 devirde gaz kesme olayını birde araç boşta iken deneyin yine yapacak mı bakalım.
Aracı servise bir baktırın bilgi alın.
İlla yaptırmak zorunda değilsiniz. Orda kompresyon testi vs yaparsalar direkt silindir kapak contası ve pistonlarla ilgili sorun olup olmadığı anlaşılır.
Bir arkadaşıma şaşmazda şeref oto dan parça alırken orada ki arkadaşlar bayağı iyiydiler.
Yakın iseniz uğramanızı tavsiye ederim.
Bunun dışında şimdilik söyleyecek bir şey bulamıyorum.
1.6 ları mitsu servisleri tanımıyor Gdi yi hiç bilmezler:)
Gdi servis manuali vs (ingilizce)mevcut eğer yararlanabilirim diyorsanız gönderebilirim.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2010 18:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2010 19:38
Mesajlar: 99
Şehir: Ankara
İsim: Nuri
Araç: Lancer Sportback
Meslek: Tüccar
Kan grubu: b+
Yaş: 36
Yarım litre kadar boşalttırdım bu gün yağı max seviyesine geldi. İlk çalışmada eksoz dan gelen koku yaklaşık 3-4 aydır var. Bakımlarını ilk zmanlar şeref otoda yaptırıyodum ve hatta ağır bakımını da orada yaptırdım ama sahibi olan şeref usta haricinde ki ustalar gdi den anlamıyorlar. şeref usta anlasa bile o da ilgilenmiyor bir şey sorunca baştan savıyor. Ben memnun kalmadım oradan. 1 sene kadar önce hem bakıma götürdüm hem de öntakımdan ses geliyodu ona baktırıdım. Rot başları değişecek dedi ustası değiştirdi değişimden sonra da rot balans yaptırmaya başka bir yere götürdü geldi. usta tamammı dedim tamam dedi. Arabaya bindim biraz ilerledim bozuk bir yola gelince ses tekrar gelmeye başladı. Meğer sorun z rottaymış başka bir yere tamir ettirdimm sorun kalmadı. Ama dediğiniz kompresyon testini orada yaptırıp sorun varmı diye baktırabilirim. Yardımlarınız için teşekkürler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Ağu 2010 13:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Ağu 2010 17:26
Mesajlar: 4
İsim: muhsin
Araç: carizma
çok değerli arkadaşlar.siteye yeni üye oldum.selamlar.siteden güzel bilgiler edindimştşk ederim.bende 2001 1.8 gdi carizma var.geçen yolda kaldım.gaz kelebek motoru bozuldu.rölanti iflas etti.yetkili servisi aradım.[maltepe çizgi otomotiv].gaz kelebeğine 4200 işç.dahil dediler.bende kartal sanayiden bayram otoya ,nevzat ustaya gittim.daha önceden triger vb küçük işler için gitmiştim.tabii yetk servis 1550 lira dedikleri bu işi 160 liraya yaptırdım.neyse nevzat usta genelde bu parçalar tamir edilmez diye bilinir,ama ben daha önceden bir kaçını tamir ettim dedi.kelebeği söktü,kelebeğin hava akışını kontrol eden ,ayarlayan mıknatıslardan biri yuvadan çıkmış.taktı zımparaladı,temizleyp taktı.ve rölanti mükemmel oldu.problemsiz bir şekilde kullanıyorum.ve benden 40 lira aldı.100 lira verdim kabul etmedi.sanayide 4 ustaya gitmiştim.hepsi ya çıkma yada sıfırını al dediler..nevzat usta uğraşırken bende çıkmacı nazar otodan ,pazarlık ederek 450 liraya buldum.ama gerek kalmadı.arkadaşlar büyük paralar vermeyin,yazık emeğinize nevzat ustaya uğrayın.adam samimi ,hocam deneyelim olursa olur olmazsa çıkmacıdan buluruz diyor.geneldede arıza hep aynı yerden oluyor dedi.isteyen arkadaşa yardımcı olurum.tlfonum 05056500941.benimde sol teker amortsör tablası ve bilyesi değişecek yardımcı olursanız sevinirim.sonsuz saygılar.


En son muhsin tarafından 01 Ağu 2010 22:51 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Ağu 2010 14:13 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Hoşgeldiniz
geçmiş olsun.
Ya bu 4200lirayı duyan ne der. Temsanın bu politikasını anlamakta güçlük çekiyorum.
Benim sattığım mitsubishilerden uzak durun mu demeye çalışıyor..





muhsin yazdı:
çok değerli arkadaşlar.siteye yeni üye oldum.selamlar.siteden güzel bilgiler edindimştşk ederim.bende 2001 1.8 gdi carizma var.geçen yolda kaldım.gaz kelebek motoru bozuldu.rölanti iflas etti.yetkili servisi aradım.[maltepe çizgi otomotiv].gaz kelebeğine 4200 işç.dahil dediler.bende kartal sanayiden bayram otoya ,nevzat ustaya gittim.daha önceden triger vb küçük işler için gitmiştim.tabii yetk servis 1550 lira dedikleri bu işi 160 liraya yaptırdım.neyse nevzat usta genelde bu parçalar tamir edilmez diye bilinir,ama ben daha önceden bir kaçını tamir ettim dedi.kelebeği söktü,kelebeğin hava akışını kontrol eden ,ayarlayan mıknatıslardan biri yuvadan çıkmış.taktı zımparaladı,temizleyp taktı.ve rölanti mükemmel oldu.problemsiz bir şekilde kullanıyorum.ve benden 40 lira aldı.100 lira verdim kabul etmedi.sanayide 4 ustaya gitmiştim.hepsi ya çıkma yada sıfırını al dediler..nevzat usta uğraşırken bende çıkmacı nazar otodan ,pazarlık ederek 450 liraya buldum.ama gerek kalmadı.arkadaşlar büyük paralar vermeyin,yazık emeğinize nevzat ustaya uğrayın.adam samimi ,hocam deneyelim olursa olur olmazsa çıkmacıdan buluruz diyor.geneldede arıza hep aynı yerden oluyor dedi.isteyen arkadaşa yardımcı olurum.tlfonum 05056500941.benimde sol teker amortsör tablası ve bilyesi değişecek yardımcı olursanız sevinirim.sonsuz saygılar.


En son muhsin tarafından 01 Ağu 2010 22:51 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Ağu 2010 15:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2010 19:38
Mesajlar: 99
Şehir: Ankara
İsim: Nuri
Araç: Lancer Sportback
Meslek: Tüccar
Kan grubu: b+
Yaş: 36
Evet çok uçuk rakamlar. Araba zaten 10 -12 bin tl 4200 bir parçaya nasıl vereceksin. İşte benim de sıkıntım budur iyi bir usta bulamamak. Zaten bu gidişle ya arabamı satacam ya da istanbula yerleşecem :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Ağu 2010 17:54 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Gdi kullananların ortak kanaati sanırım arabayı satmak.

Konuyla alakasız ama lpg ile alakalı bir yazı.
Lpg avantajlı mı, dezavantajlı mı?
http://www.habertaraf.com/haber/79646.html

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Ağu 2010 23:01 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
umera yazdı:
Gdi kullananların ortak kanaati sanırım arabayı satmak.

Konuyla alakasız ama lpg ile alakalı bir yazı.
Lpg avantajlı mı, dezavantajlı mı?
http://www.habertaraf.com/haber/79646.html

TAM BİR REKLAM HABER!! benim gözümde hiç haber değeri yok. gelsin benim arabayı kullansın performans düşermiş vs. laf. eski karbüratorlüleri dikkate almışlar.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2010 09:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Ağu 2010 15:38
Mesajlar: 3
İsim: Tevfik DİNÇER
Araç: 2000 CARISMA 1.8 GDI
Kan grubu: 0+
Merhabalar Sayın Carisma Sahipleri,
Forumun ilgili bölümüne kendimi tanıttım, ama tekrar tanıtayım:
Tevfik DİNÇER, yaşım 31, Karaman'da yaşıyorum. Gazi Üniversitesi Maliye Bölümü mezunuyum. 1996 - 2001 yılları arası Ankara Yeğenbey Vergi Dairesi, 2002 - 2010 yılları arası Karaman Vergi Dairesi ve halen de Ocak ayından bu yana Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı İdari ve Mali İşler Şube Müdürü olarak görev yapmaktayım. Evliyim. 5 aylık bir oğlum (Enes Furkan) var.

Carisma ile tanışmam ise şu şekilde olmuştur: Karaman ili küçük bir şehir olduğu için ulaşım amacıla motorsiklet kullanmaktaydım ta ki 19/07/2010 tarihinde trafik kazası yaparak elmacık kemiğim kırılana kadar. 3 günlük hastane sürecinde artık bir otomobil almanın vaktinin geldiğine karar verdim ve çok yoğun bir şekilde kendime araç aramaya başladım. İnternette olsun araba pazarlarında olsun galerilerde olsun sürekli araştırma yaptım. Kesinlikle aklımın ucundan geçmeyen bir araba idi Carisma, Konya galericilerde gümüş gri carisma ile karşılaşana kadar. Arac biraz pahalı geldi (14.500) ve geçtiğimiz pazar günü (01/08/2010) Ankara oto pazarında sadece 1 tane carisma vardı ve onun da genel olarak kaporta ve iç donanımında sıkıntılar olduğu için beğenmedim. Karaman'a dönüp işe başladım pazartesi günü ve geçmiş olsun ziyaretlerini kabul ettikten sonra tekrar internette araştırmalarıma devam ettim ve bir otomobil ilan sitesinde hem de Karaman'da 2000 model 1.8 GDI LX HB Carismayı buldum. Satıcı arkadaşla irtibata geçip aracı getirmesini rica ettim. Ve nihayetinde de aracı tam anlamıyla beğenerek 12.750 TL ye satın aldım.

Bu konunun neredeyse tamamını okudum az çok birşeyler kavradım. Ancak bir kaç sorunumuz var aracımla:

1- Benim bu aracımda dijital klima var. Normalde manuel olması gerekmezmiydi ? ( Elegance tipinde var diye biliyorum)
2- Aracı aldığımda mevcut olmayan ( yetkili serviste manuel ve cihazla kontrol yaptırdım) bir rolanti sorunu ortaya çıktı. Rolanti 3-4 sn lik aralıklarla düşüp yükseliyor. Tarif edildiği şekilde aracın kendi kendini ayarlaması için gerekli presedürü uyguladım. Uygulama sırasında 850 devirde kendini sabitledi ancak motoru durdurup tekrar çalıştırdığımda maalesef sorun yine devam ediyordu. Bu konu ile ilgili bana çözüm önerilerinizi merakla beklemekteyim.
3- Aracın sinyal ve silecek kollarının ucundaki, kolun içine girme - çıkma hareketi ile çalışan düğmelerin işlevi nedir ?

Yardımlarınız ve yorumlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim. İyi Günler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2010 13:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Ağu 2010 13:25
Mesajlar: 2
İsim: burhan
Araç: carisma
Kan grubu: arh+
selamlar arkadaslar..bende siteye yeni üye oldum.kendi bilgi ve tecrüblerinizi paylaşmanız oldukça sevindirici.kendi adıma cok tesekkur ederım. yaklasık 4 yıldır 2001 model avance kullanıyorum. benim ikinci aracım. onceden corollam vardı. dogruyu soylemek gerekırse astrayla degisim yapmak icin arastırma yaparken karsıma carisma cıktı ve servise gidip neyi var neyi yok diye ogrenmek icin 10 km kullandım ve ozmandan buazamana hız,guvenlik herkonuda hayranlıgım var araca.tabıre caizse essekten inip ata binmislik gibi oldu benıim icin :)
ancak yaklasık dort ay kadar once haylaz kardesımın benden habersiz olarak aracı kullanması ve malesef sağ ön tekerle kaldırıma cıkmasıyla sağ rotil ve sağ-sol ic aks başlarında arıza meydana geldi.
sizde iyi bilirsiniz ki servis diyince cepler kavruluyor. dısarda tanıdık tamırcı ıle sağ rotil için salıncağıkomple olarak değiştirdik. fakat iç akslar malesef ne yan sanayi nede çıkma olarak bulunamadı serviste sadece tek tarafı ozamn ıcın 1500 gıbı bır fıyat ıle temın edebılecegımızı soyledı .yanı 3000 lıra!durum oyle olunca arabanın aksları problemli sekilde kaldı. hız sekseni gecince arac baslıyor yenı aks isterim dercesine sallanmaya.
iç aks baslarını bulabılecegım,temın edebılecegım yer bılıyorsanız paylasırsanız ,yardımcı olursanız sevinirim.
yardımlarınız için simdiden tesekkur ederım.saygılar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2010 14:48 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
AsmeriL yazdı:
Merhabalar Sayın Carisma Sahipleri,
Forumun ilgili bölümüne kendimi tanıttım, ama tekrar tanıtayım:
Tevfik DİNÇER, yaşım 31, Karaman'da yaşıyorum. Gazi Üniversitesi Maliye Bölümü mezunuyum. 1996 - 2001 yılları arası Ankara Yeğenbey Vergi Dairesi, 2002 - 2010 yılları arası Karaman Vergi Dairesi ve halen de Ocak ayından bu yana Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı İdari ve Mali İşler Şube Müdürü olarak görev yapmaktayım. Evliyim. 5 aylık bir oğlum (Enes Furkan) var.

Carisma ile tanışmam ise şu şekilde olmuştur: Karaman ili küçük bir şehir olduğu için ulaşım amacıla motorsiklet kullanmaktaydım ta ki 19/07/2010 tarihinde trafik kazası yaparak elmacık kemiğim kırılana kadar. 3 günlük hastane sürecinde artık bir otomobil almanın vaktinin geldiğine karar verdim ve çok yoğun bir şekilde kendime araç aramaya başladım. İnternette olsun araba pazarlarında olsun galerilerde olsun sürekli araştırma yaptım. Kesinlikle aklımın ucundan geçmeyen bir araba idi Carisma, Konya galericilerde gümüş gri carisma ile karşılaşana kadar. Arac biraz pahalı geldi (14.500) ve geçtiğimiz pazar günü (01/08/2010) Ankara oto pazarında sadece 1 tane carisma vardı ve onun da genel olarak kaporta ve iç donanımında sıkıntılar olduğu için beğenmedim. Karaman'a dönüp işe başladım pazartesi günü ve geçmiş olsun ziyaretlerini kabul ettikten sonra tekrar internette araştırmalarıma devam ettim ve bir otomobil ilan sitesinde hem de Karaman'da 2000 model 1.8 GDI LX HB Carismayı buldum. Satıcı arkadaşla irtibata geçip aracı getirmesini rica ettim. Ve nihayetinde de aracı tam anlamıyla beğenerek 12.750 TL ye satın aldım.

Bu konunun neredeyse tamamını okudum az çok birşeyler kavradım. Ancak bir kaç sorunumuz var aracımla:

1- Benim bu aracımda dijital klima var. Normalde manuel olması gerekmezmiydi ? ( Elegance tipinde var diye biliyorum)
2- Aracı aldığımda mevcut olmayan ( yetkili serviste manuel ve cihazla kontrol yaptırdım) bir rolanti sorunu ortaya çıktı. Rolanti 3-4 sn lik aralıklarla düşüp yükseliyor. Tarif edildiği şekilde aracın kendi kendini ayarlaması için gerekli presedürü uyguladım. Uygulama sırasında 850 devirde kendini sabitledi ancak motoru durdurup tekrar çalıştırdığımda maalesef sorun yine devam ediyordu. Bu konu ile ilgili bana çözüm önerilerinizi merakla beklemekteyim.
3- Aracın sinyal ve silecek kollarının ucundaki, kolun içine girme - çıkma hareketi ile çalışan düğmelerin işlevi nedir ?

Yardımlarınız ve yorumlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim. İyi Günler



Öncelikle hayırlı olsun.
Gdi konusunda tecrübem yok. Yukarda mesajı ve telefon numarası olan muhsin adlı üye ile görüşerek sorunun aynı olup olmadığı konusunda bir karara varmanız mümkün gibi. Gerekirse aynı ustaya gösterirsiniz.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2010 15:06 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
realist35 yazdı:
selamlar arkadaslar..bende siteye yeni üye oldum.kendi bilgi ve tecrüblerinizi paylaşmanız oldukça sevindirici.kendi adıma cok tesekkur ederım. yaklasık 4 yıldır 2001 model avance kullanıyorum. benim ikinci aracım. onceden corollam vardı. dogruyu soylemek gerekırse astrayla degisim yapmak icin arastırma yaparken karsıma carisma cıktı ve servise gidip neyi var neyi yok diye ogrenmek icin 10 km kullandım ve ozmandan buazamana hız,guvenlik herkonuda hayranlıgım var araca.tabıre caizse essekten inip ata binmislik gibi oldu benıim icin :)
ancak yaklasık dort ay kadar once haylaz kardesımın benden habersiz olarak aracı kullanması ve malesef sağ ön tekerle kaldırıma cıkmasıyla sağ rotil ve sağ-sol ic aks başlarında arıza meydana geldi.
sizde iyi bilirsiniz ki servis diyince cepler kavruluyor. dısarda tanıdık tamırcı ıle sağ rotil için salıncağıkomple olarak değiştirdik. fakat iç akslar malesef ne yan sanayi nede çıkma olarak bulunamadı serviste sadece tek tarafı ozamn ıcın 1500 gıbı bır fıyat ıle temın edebılecegımızı soyledı .yanı 3000 lıra!durum oyle olunca arabanın aksları problemli sekilde kaldı. hız sekseni gecince arac baslıyor yenı aks isterim dercesine sallanmaya.
iç aks baslarını bulabılecegım,temın edebılecegım yer bılıyorsanız paylasırsanız ,yardımcı olursanız sevinirim.
yardımlarınız için simdiden tesekkur ederım.saygılar


Çıkmacılarda aramanızı tavsiye ederim.
Hangi ildesiniz bilmiyorum ama oturduğunuz yerden telefon ile bu işi halledebilirsiniz.
İstanbul ve ankarada çıkma parça bulmak çok kolay.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-hasarli-araclar-otomobil-mitsubishi-carisma/detay
linkte ki numaraları arayarak bir sorun.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2010 09:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2010 19:38
Mesajlar: 99
Şehir: Ankara
İsim: Nuri
Araç: Lancer Sportback
Meslek: Tüccar
Kan grubu: b+
Yaş: 36
AsmeriL yazdı:
Merhabalar Sayın Carisma Sahipleri,
Forumun ilgili bölümüne kendimi tanıttım, ama tekrar tanıtayım:
Tevfik DİNÇER, yaşım 31, Karaman'da yaşıyorum. Gazi Üniversitesi Maliye Bölümü mezunuyum. 1996 - 2001 yılları arası Ankara Yeğenbey Vergi Dairesi, 2002 - 2010 yılları arası Karaman Vergi Dairesi ve halen de Ocak ayından bu yana Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı İdari ve Mali İşler Şube Müdürü olarak görev yapmaktayım. Evliyim. 5 aylık bir oğlum (Enes Furkan) var.

Carisma ile tanışmam ise şu şekilde olmuştur: Karaman ili küçük bir şehir olduğu için ulaşım amacıla motorsiklet kullanmaktaydım ta ki 19/07/2010 tarihinde trafik kazası yaparak elmacık kemiğim kırılana kadar. 3 günlük hastane sürecinde artık bir otomobil almanın vaktinin geldiğine karar verdim ve çok yoğun bir şekilde kendime araç aramaya başladım. İnternette olsun araba pazarlarında olsun galerilerde olsun sürekli araştırma yaptım. Kesinlikle aklımın ucundan geçmeyen bir araba idi Carisma, Konya galericilerde gümüş gri carisma ile karşılaşana kadar. Arac biraz pahalı geldi (14.500) ve geçtiğimiz pazar günü (01/08/2010) Ankara oto pazarında sadece 1 tane carisma vardı ve onun da genel olarak kaporta ve iç donanımında sıkıntılar olduğu için beğenmedim. Karaman'a dönüp işe başladım pazartesi günü ve geçmiş olsun ziyaretlerini kabul ettikten sonra tekrar internette araştırmalarıma devam ettim ve bir otomobil ilan sitesinde hem de Karaman'da 2000 model 1.8 GDI LX HB Carismayı buldum. Satıcı arkadaşla irtibata geçip aracı getirmesini rica ettim. Ve nihayetinde de aracı tam anlamıyla beğenerek 12.750 TL ye satın aldım.

Bu konunun neredeyse tamamını okudum az çok birşeyler kavradım. Ancak bir kaç sorunumuz var aracımla:

1- Benim bu aracımda dijital klima var. Normalde manuel olması gerekmezmiydi ? ( Elegance tipinde var diye biliyorum)
2- Aracı aldığımda mevcut olmayan ( yetkili serviste manuel ve cihazla kontrol yaptırdım) bir rolanti sorunu ortaya çıktı. Rolanti 3-4 sn lik aralıklarla düşüp yükseliyor. Tarif edildiği şekilde aracın kendi kendini ayarlaması için gerekli presedürü uyguladım. Uygulama sırasında 850 devirde kendini sabitledi ancak motoru durdurup tekrar çalıştırdığımda maalesef sorun yine devam ediyordu. Bu konu ile ilgili bana çözüm önerilerinizi merakla beklemekteyim.
3- Aracın sinyal ve silecek kollarının ucundaki, kolun içine girme - çıkma hareketi ile çalışan düğmelerin işlevi nedir ?

Yardımlarınız ve yorumlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim. İyi Günler


HAyırlı olsun iyi günlerde kullanın
1- Benim aracım 2000 model gdi elegance ve bende digital klima var. Sanırım aracınızda klimanın digital olması sorun teşkil etmiyor :)
2- Rolanti sorunu sanırım bizim araçlarda kronik. Çünkü aynı sıkıntı benim araçta da var. Devir saati sürekli hareket halinde sanki arada bir gaza basmışım gibi yükselip tekrardan düşüyor. Sizinde motorunuz da çok sarsılarakmı çalışıyor?. İyi bir usta bulunca tepeden tırnağa gözterecem aracı.
3-Sinyal kolunun ucundaki düğme far yıkama düğmesi. FArlar açıkken basarsanız farlarınızı yıkar. Silecek ucundaki düğme ise arka camın silecek su püskürtme düğmesi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2010 12:38 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
AsmeriL yazdı:
Merhabalar Sayın Carisma Sahipleri,
Forumun ilgili bölümüne kendimi tanıttım, ama tekrar tanıtayım:
Tevfik DİNÇER, yaşım 31, Karaman'da yaşıyorum. Gazi Üniversitesi Maliye Bölümü mezunuyum. 1996 - 2001 yılları arası Ankara Yeğenbey Vergi Dairesi, 2002 - 2010 yılları arası Karaman Vergi Dairesi ve halen de Ocak ayından bu yana Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı İdari ve Mali İşler Şube Müdürü olarak görev yapmaktayım. Evliyim. 5 aylık bir oğlum (Enes Furkan) var.

Carisma ile tanışmam ise şu şekilde olmuştur: Karaman ili küçük bir şehir olduğu için ulaşım amacıla motorsiklet kullanmaktaydım ta ki 19/07/2010 tarihinde trafik kazası yaparak elmacık kemiğim kırılana kadar. 3 günlük hastane sürecinde artık bir otomobil almanın vaktinin geldiğine karar verdim ve çok yoğun bir şekilde kendime araç aramaya başladım. İnternette olsun araba pazarlarında olsun galerilerde olsun sürekli araştırma yaptım. Kesinlikle aklımın ucundan geçmeyen bir araba idi Carisma, Konya galericilerde gümüş gri carisma ile karşılaşana kadar. Arac biraz pahalı geldi (14.500) ve geçtiğimiz pazar günü (01/08/2010) Ankara oto pazarında sadece 1 tane carisma vardı ve onun da genel olarak kaporta ve iç donanımında sıkıntılar olduğu için beğenmedim. Karaman'a dönüp işe başladım pazartesi günü ve geçmiş olsun ziyaretlerini kabul ettikten sonra tekrar internette araştırmalarıma devam ettim ve bir otomobil ilan sitesinde hem de Karaman'da 2000 model 1.8 GDI LX HB Carismayı buldum. Satıcı arkadaşla irtibata geçip aracı getirmesini rica ettim. Ve nihayetinde de aracı tam anlamıyla beğenerek 12.750 TL ye satın aldım.

Bu konunun neredeyse tamamını okudum az çok birşeyler kavradım. Ancak bir kaç sorunumuz var aracımla:

1- Benim bu aracımda dijital klima var. Normalde manuel olması gerekmezmiydi ? ( Elegance tipinde var diye biliyorum)
2- Aracı aldığımda mevcut olmayan ( yetkili serviste manuel ve cihazla kontrol yaptırdım) bir rolanti sorunu ortaya çıktı. Rolanti 3-4 sn lik aralıklarla düşüp yükseliyor. Tarif edildiği şekilde aracın kendi kendini ayarlaması için gerekli presedürü uyguladım. Uygulama sırasında 850 devirde kendini sabitledi ancak motoru durdurup tekrar çalıştırdığımda maalesef sorun yine devam ediyordu. Bu konu ile ilgili bana çözüm önerilerinizi merakla beklemekteyim.
3- Aracın sinyal ve silecek kollarının ucundaki, kolun içine girme - çıkma hareketi ile çalışan düğmelerin işlevi nedir ?
Yardımlarınız ve yorumlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim. İyi Günler


Aramıza hoşgeldiniz,

1- GDI' ların her modelinde klima digitaltdir, sorun yok ;)
2- %99 rölanti motorunuz arızalı. Durumdan emin olmak için şu testleri yapalım,
- Kutup başlarını söküp 10 dk bekleyelim. Daha sonra tekrar bağlayalım. Aracı çalıştırıp tüm elektrik aksamını açalım (farlar, flaşörler, teyp, klima, iç tavan lambası, sisler... aklınıza ne geliyorsa...). Daha sonra böyle bi 10-15 dk arabayı kendi haline bırakalım. Rölanti motoru arızalı bile olsa araç rölanti ayarını yine yapacaktır. Muhtemelen 750-850li bir yerlerde sabitler. Daha sonra aracı stop edip tekrar çalıştıralım. Bakalım rölanti yine dansöz gibi oynuyor mu? Eğer hala oynuyorsa, bir tanıdıktan rölanti motorunu birkaç dakikalığına söküp alıp aracımıza takalım. Sorun çat diye düzeldiyse geçmiş olsun, rölanti motorunuz arızalı...

Tekrar hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2010 21:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ağu 2010 21:18
Mesajlar: 52
İsim: Burak
Araç: Carisma 1.8 GDI
Merhabalar bende bir carisma aldim arabadan cok memnunum arac 1999 model gdi 1.8 ve tek bir sorunum var rolanti sorunu rolanti programlamayi yaptim ancak su sekilde yaptim 40-50 km yol gitmistik eve geldik kutup baslarini soktum ve 45 dakka kadar ole bekledi sonra takip arabayi calistirdim ve butun koltuk isitma klima uzun farlar sisler flasorler ne varsa o sekilde acip 12-13 dakka kadar bekledim devir 0.8 seviyesinde sabit duruyordu sonra araci kapadim ve butun elektrik aksamini kapatip tekrar calistirdim ve 1 km kadar gidip geldim bosta bekledigimde tekrar rolantimde soyle bir sorun oldu 0.2-0.3 arasina kadar dusuyor rolanti ve hemen sonrasinda 0.7 lere cikiyor internette bi video buldum linkini de yolliyim size onun aynisi bu neden oluyordur acaba? gaz kelebeginin falanmi temizlenmesi lazim bir bilginiz varmi? tesekkurler link sudur: http://www.youtube.com/watch?v=-pQvaGYYNcI


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2010 01:09 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
akcagul yazdı:
Merhabalar bende bir carisma aldim arabadan cok memnunum arac 1999 model gdi 1.8 ve tek bir sorunum var rolanti sorunu rolanti programlamayi yaptim ancak su sekilde yaptim 40-50 km yol gitmistik eve geldik kutup baslarini soktum ve 45 dakka kadar ole bekledi sonra takip arabayi calistirdim ve butun koltuk isitma klima uzun farlar sisler flasorler ne varsa o sekilde acip 12-13 dakka kadar bekledim devir 0.8 seviyesinde sabit duruyordu sonra araci kapadim ve butun elektrik aksamini kapatip tekrar calistirdim ve 1 km kadar gidip geldim bosta bekledigimde tekrar rolantimde soyle bir sorun oldu 0.2-0.3 arasina kadar dusuyor rolanti ve hemen sonrasinda 0.7 lere cikiyor internette bi video buldum linkini de yolliyim size onun aynisi bu neden oluyordur acaba? gaz kelebeginin falanmi temizlenmesi lazim bir bilginiz varmi? tesekkurler link sudur: http://www.youtube.com/watch?v=-pQvaGYYNcI



Geçmiş olsun
Gdi konusunda pek tecrübem yok. Mitsubishiclub'a bu rolanti sorunuyla ilgili 3. mesajı siz attınız son 1 haftada. Sanırım gdi lerde bu olasılık fazla. Bu sorunu yaşayan arkadaşlardan biri istanbulda bir ustaya sorununu hallettirmiş. Meajında telefon numarası yazılı. Bir arayıp sorununuzun aynı olup olmadığını kesinleştirin. Aynı ise sorun, adı geçen ustaya cüzi bir paraya hallettirmeniz mumkun.
1.6olsa aracınız illa ki bir çözüm yolu buluruz fakat gdi ye elimi sürmedim yanlış yönlendirmek istemiyorum.
Bir de şunu deneyın. Rolanti valfi olur boğaz kelebeğinin üzerinde. Onu tornavida ile biraz gevşetip programlamayı tekrar deneyin. Bu valf çok sıkıldığında rolanti motoru yeterli oynamayı yapamayabiliyor. Buda rolantinin düzensiz olmasına sebep olabiliyor.

Bunun dışında aracınızı kesinlikle herkese elletmeyin. Şundandır bundandır deyip kurcalatmayın.
Dediğimi deneyin olmazsa forumda ki arkadaşla ırtıbat kurup aynı ustaya gıdın.
İngilizceniz var ise carisma servis klavuzlarını gönderebilirim.
Bunun dışında elimden bir şey gelmiyor.
Saygılarımla.
Not: Bu mesajı pm olarak yazdığım için hitabet genel değil.Pm ile aynı soru sorulduğu için cevabımı buraya da yazdım.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2010 12:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ağu 2010 21:18
Mesajlar: 52
İsim: Burak
Araç: Carisma 1.8 GDI
umera yazdı:
akcagul yazdı:
Merhabalar bende bir carisma aldim arabadan cok memnunum arac 1999 model gdi 1.8 ve tek bir sorunum var rolanti sorunu rolanti programlamayi yaptim ancak su sekilde yaptim 40-50 km yol gitmistik eve geldik kutup baslarini soktum ve 45 dakka kadar ole bekledi sonra takip arabayi calistirdim ve butun koltuk isitma klima uzun farlar sisler flasorler ne varsa o sekilde acip 12-13 dakka kadar bekledim devir 0.8 seviyesinde sabit duruyordu sonra araci kapadim ve butun elektrik aksamini kapatip tekrar calistirdim ve 1 km kadar gidip geldim bosta bekledigimde tekrar rolantimde soyle bir sorun oldu 0.2-0.3 arasina kadar dusuyor rolanti ve hemen sonrasinda 0.7 lere cikiyor internette bi video buldum linkini de yolliyim size onun aynisi bu neden oluyordur acaba? gaz kelebeginin falanmi temizlenmesi lazim bir bilginiz varmi? tesekkurler link sudur: http://www.youtube.com/watch?v=-pQvaGYYNcI



Geçmiş olsun
Gdi konusunda pek tecrübem yok. Mitsubishiclub'a bu rolanti sorunuyla ilgili 3. mesajı siz attınız son 1 haftada. Sanırım gdi lerde bu olasılık fazla. Bu sorunu yaşayan arkadaşlardan biri istanbulda bir ustaya sorununu hallettirmiş. Meajında telefon numarası yazılı. Bir arayıp sorununuzun aynı olup olmadığını kesinleştirin. Aynı ise sorun, adı geçen ustaya cüzi bir paraya hallettirmeniz mumkun.
1.6olsa aracınız illa ki bir çözüm yolu buluruz fakat gdi ye elimi sürmedim yanlış yönlendirmek istemiyorum.
Bir de şunu deneyın. Rolanti valfi olur boğaz kelebeğinin üzerinde. Onu tornavida ile biraz gevşetip programlamayı tekrar deneyin. Bu valf çok sıkıldığında rolanti motoru yeterli oynamayı yapamayabiliyor. Buda rolantinin düzensiz olmasına sebep olabiliyor.

Bunun dışında aracınızı kesinlikle herkese elletmeyin. Şundandır bundandır deyip kurcalatmayın.
Dediğimi deneyin olmazsa forumda ki arkadaşla ırtıbat kurup aynı ustaya gıdın.
İngilizceniz var ise carisma servis klavuzlarını gönderebilirim.
Bunun dışında elimden bir şey gelmiyor.
Saygılarımla.
Not: Bu mesajı pm olarak yazdığım için hitabet genel değil.Pm ile aynı soru sorulduğu için cevabımı buraya da yazdım.


Selamlar dediklerinizi deneyecegim, kimseye elletmek istemiyorum cunku kesin baska bi is cikartirlar basima bi sekilde hallederiz herhalde ben Isvecte yasiyorum ve burdaki ustalar cok dandik. Danimarkaya gittigimde esimin kuzeni orada mercedes servisinde usta basi halledememis olur isem ona goturucem o yapar zaten. Kendim sizin yaptiginiz gibi kelebeki acip temizlemeyi dusunuyorum ayrica... Valf olayini gevsetip tekrar programlayinca size bilgi vericem ne olduguna dair... Bu benim ilk mitsubishim eski model araba hastasiyim ve bu arabanin konforuna gercekten bayildim surus konforu olarak sadece amortisorleri biraz sert gibi geldi ama belki eski sahibi degistirmistir yayini falan ondan olabilir. Saygilarimla


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2010 13:57 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
http://www.youtube.com/watch?v=6EK1vtuNluA
Gdi lerde rolanti problemi yaşayan arkadaşlara çözüm:
Yukarda arkadaşın yaptırdığı işlemin videosu. Adım adım anlatılıyor.
Ayrıca şimdi bloguma(www.cihazat.com) 4G93 Gdi motor manifold, egr valve ve boğaz kelebeği temizleme resimlerini yüklüyorum.
Birazdan yayında olur.

@akcagul
Carismanın süspansiyon biraz serttir, yayları falan değiştiklerini sanmıyorum.
Carisma binilmeyecek araba değil. En avrupalı japondur. Orda fiyatlar nasıl? Parça sorunu var mı?
Mesela siz aracı kaça aldınız türk parasıyla:)
Merak işte...
Saygı bizden.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2010 15:59 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Hocam, rölanti sorunu ile ilgili en önemli soruyu sormayı unuttuk arkadaşlara,
- Sabah soğuk motorda, aracı ilk çalıştırdıktan sonra otomatik jikle devreye giriyor mu?
Eğer devreye girmiyorsa ve gaza dokunduğunuzda, dokunur dokunmaz araç stop ediyorsa %90 rölanti motoru arızalı.

Benim rölanti motoru arızalı iken, devir saatim tıpkı videodaki gibiydi. Tabi sabah otomatik jikle de devreye girmiyordu.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 258  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye