Bu yazdıklarımı asx almayı düşünenler muhakkak bıkmadan okusunlar, zaten başka türlü bu kadar yazıyı okumak sıkıcı olur .
Burada yazdıklarım makyajlı kasa asx invite içindir.
Öncelikle maşallah diyelim.
Allah nazarlardan, kazalardan, belalardan korusun.
Asx invite aracımı 23-yada 25 haziran sipariş 10 temmuz 2013 tarihinde teslim aldım.
Hani bi ilk görüşte aşk vardır birde tanıdıkça seversiniz ya; ben ilk başta asx i daha çok japon-mitsubishi-sağlam-az yakıt-güvenli olması nedeniyle aldım ama kullandıkca aşık oldum.
Çoğu kez tercihlerimden dolayı pişman olmuşumdur aldığım pek çok şeyin keşke ile başlayan pişmanlık kelimelerini çok söylemişimdir ama asx için iyi ki almışım diyor ve Allah'a çok şükrediyorum ve şükürle başlayan kelimeleri çok kullanıyorum.
Genelde asx için yazan yorumların çoğunu okudum olumsuz yazılan yorumların çoğunun kasıtlı bir kısmınında bilinçsizce ve ön yargılı yazıldığına inanıyorum ve dikkat edin olumsuz yazılanların hiç birisi asx kullanıcısı tarafından yazılmamış.
Gerçek asx kullanıcılarının asx de bulduğu eksiklikler var;
Bunlardan en önemlileri ses izolasyonu ancak şunu vurgulamak gerekir asx eski kasa (2012 başı arkada sis farı 3 tane olanlar) ve makyajlı kasa (2012 sonu arkada sis farı tek olanlar) olmak üzere iki versiyonu var.
Eski kasa nasıl bilmiyorum ancak yeni kasada eski kasaya göre izolasyon baya düzeltilmiş durumda yeni kasada ise yol sesi bozuk mıcırlı yollarda ve yüksek hızlarda geliyor rüzgar sesi dışarısı rüzgarlıysa ve 120 km hızı geçince geliyor motor sesi ise 4000 devirden sonra geliyor ancak bu sesler öyle abartıldığı gibi değil evet d sınıfı araçlar kadar sessiz değil lakin pek çok c sınıfı araçtan da gürültülü değildir.
Şehir içi yolculuklarda hiç ses namına bir durum yoktur.
Yine eleştirilerden birisi iç dizaynı ve sert plastik malzemesi gerçi bu asx kullanıcıları için çok önemli değil ancak söylenenlerden dolayı yazıyorum . Ya Allah aşkına şu zamanda c sınıfı hangi aracın içinde sert plastikten başka bir şey varda biz görmedik vardır belki ama fiyatı da vardır. Evet asx in içinde de sert plastik var ancak kaliteli kolay kolay çizilmez güneşten sıcaktan ve soğuktan dolayı bozulmaz ve gıcırdama gocurdama yapmaz.
Ben neredeyse 20 aydır kullanıyorum sadece bozuk yolda ve soğuklardan olsa gerek tek ses arka bagaj pandizotundan geldi onuda pondizotun geçtiği pimlere lastik geçirdim geçti.
Başka ses olarak sert tümseklere girince yada derin çukura düşünce "gıyk"lama gelir birde benim arka stepnenin yanına koyduğum ekstra takımları şangırtısı.
Yine iç mekanın gösterişsizliği eleştirilmiş evet sade belki bir en son kasa Honda civic kadar olabilirdi lakin çok kullanışlı sağlam basit sade ve kaliteli.
Vites sayısı 6 olmalıymış buna sadece gülerim acaba bu tavsiyeyi yapanlar herhalde elin Japon mühendislerinden daha iyi biliyorlar. Bir kere vites sayısı 6 olursa vites aralıkları değişir belki uzun yolda yüksek hızlarda iyi gibi olabilir ancak diğer türlü hem performansı düşürür hem de yakıtı arttırır. Bence bu araç için en iyisi 5 vitestir.
Dış dizayna gelince hani makyajsız boyasız saf duru güzellik vardır ya birde boyalı makyajlı güzel görünenler. İşte asx de o boyasız makyajsız güzellerden hele birde makyajladın mı deli güzel oluyor dileyen google da asx tuning yazıp görsellere videolara bakabilir.
Diğer taraftan süspansiyonu sert derler evet belki bir passat yada d sınıfı konforu yoktur nedeni ise araç zaten spor, yerden yüksek, tekerler büyük birde koltukların durumu bence koltukların süspansiyonu biraz daha iyi olabilir ayrıca koltukların yan destekleri biraz geniş kalmış ama bu geniş cüsseli adamlar için bir avantaj . Yine de konfor pek çok c sınıfı araçtan da kötü değildir. Bu arada asx de ön süspansiyon
Mc Pherson tipli/denge çubuklu arka süspansiyon
Çok bağlantılı salıncak, denge çubuklu (yani pahalı ve iyisi olan) sistemler bulunmakta.
Servislerin az ve sorunlu oluşu ticari araçlarla aynı yerde oluşu parçalarının piyasada olmaması yan sanayi parçasının olmaması ya da az olması hemen bulunmaması geç gelmesi .
İlk başta şöyle söyleyeyim servis ücreti olarak emsallerinden hatta b sınıfı araçlardan hatta kendi markadaşı olan diğer lancer spacestar dan bile daha düşüktür. Çünkü işçiliği kolaydır. Çoğu yerde servis yok sayısı kısıtlı bazı arkadaşlar servislerin durumundan şikayetci Allah aşkına diğer markaların servisleri çok mu güzel onlar first classda mitsunun servisleri ekonomi classmı açın bakın şikayet sitelerine diğer markaların servislerinin ne kadar sıkıntılı olduğunu anlarsınız en azından benim eski aracım reno idi ve yetkili servisinde yaşadığım sıkıntıyı ben çok iyi biliyorum.
Şimdi mitsuda bir anlayış var sağlam olsun bana laf gelmesin anlayışı bu nedenle ne kadar gereksiz aksesuar o kadar problem anlayışı ile araçları da sadedir ama gerekli donanımların hepsi fazlasıyla vardır. Şimdi bu anlayıştan ne çıkar açıklayayım sağlam araç sağlam parça demek az kazanan tamirci servis ve parçacı demektir bu nedenle servis sayısı az olur ve parça sıkıntısı olur birde tabi ki piyasada bulunan araç sayısı az olursa serviside tamirciside az olur diyeceksiniz ancak sadece asx az satıyor fuso canter ve L200 ticari araçları sınıfında lider ve piyasada çok satıyor ve olan servis sayısını da bu ticari araçların çokluğuna borçluyuz o yüzden lütfen servislere girince bu araçların arasında kalmaktan şikayet etmeyelim.
Peki parça sıkıntısını hangi sıklıkla yaşarsınız siz deyin 5 yılda bir ben diyeyim 10 yılda bir yani çok seyrek. Bu arada istisnalar olabilir ama bilirsiniz yinede kaide bozulmaz. Yani bırakın da bu durumda parçaya biraz fazla para verelim birazda birkaç gün bekleyelim azıcık sıkıntısını da çekelim. Ama şunu söyleyeyim öyle abartıldığı gibi değil ve piyasada pek çok sarf malzemesi ve parçası çok rahat bulunuyor tabi ben ve benim gibiler yani büyük şehirlerde yaşayanlar daha şanslıyız ancak internet ve haberleşmenin yine lojistik ve kargoculuğun ileri düzeyde olduğu günümüzde diğer yerlerde yaşayanlarında çok sıkıntı çekeceğini sanmıyorum .Durumu birde şöyle açıklayayım çok parçası bulunan çok servisi bulunan araçların parçaları daha sık arızalanır bu bir gerçek çünkü o araçların üretim ruhunda sadece arabadan para kazanmak değil satış sonrasında asıl parayı kırmak vardır. Bu nedenle parçaların dayanımı ömürlük değil belli bir süre dayanacak kadar yapılır. Mitsuda bir parçayı belli bir sürede 1 kere değiştirirseniz o araçlarda aynı sürede 5 hadi 3 kere değiştirirsiniz şimdi bu durumda hem parça daha pahalıya gelir hemde daha çok sıkıntı çekersiniz.
Yine ikinci elinin olmaması ve değer kaybetmesi konusu var kesinlikle yanlış bilinen bir durum . Asx git gide aranılan bir araç olmaya başladı. zaten asx i alanlar memnun oldukları için kolay kolay satmayı düşünmüyorlar. İnternet ilan sitelerine bakınca görürsünüz. diğer markalarda bir şekilde aracı alanlar yakıt gerçeği ile yüz yüze gelince daha 1 yaşını doldurmamış araçlarını satıyorlar ve en az 10000 lira değer kaybı ile satıyorlar ve hemen satamıyorlar. Asx te ise böyle bir durum yok mesala ben 57000 liraya kazık yiyerek aldığım diyorum çünkü tam gezi olayları dolayısıyla dolar artışı nedeniyle mitsu kampanyadan vazgeçti ve hatta zam gelecek diye kandırdılar 58000 liraya anlaştık ama akabinde araç kampanyaya girdi ama ben paranın yarısından çoğunu vermiştim ama yinede 1000 liralık bir indirim yaptırdım efendilik bende kalsın diyede fazla uzatmadım ama temmuz ortalarında 54000 lira fiyat alanları biliyorum (genelde asx in satış bayileri ve satış elemanları sıkıntılı diyorlar bilemem ama benim ankarada aldığım bayi sıkıntılı idi bu nedenle tek bayiye güvenmeyin tüm bayileri arayın hatta gidin ve sıkı pazarlık yapmayı unutmayın) her neyse aracım şu an 17000 km de satmaya kalksam temiz beyaz boyasız aracımı gözüm kapalı en kötü Allahın izniyle 54000 liraya satarım gibi (yani 54000 liraya almış olsaydım aldığım fiyata satardım.) ayrıca temiz ve uygun fiyat yazdığınız aracınızı 3 güne kalmaz satarsınız tabiki herşey Allahın izniyle.
Gelelim asx in güzelliklerine öncelikle müthiş bir yol tutuşu var virajlarda savrulma bu aracın kitabında yazmıyor yüksek hızı çok sevmem ve tavsiye etmem ama denemek için 180 km hızla bu araçla makas yaptım bir tek tedirgin edici bir sallantı yok.
Yine 180 km hızla gidiyorum araç camdan hızı göstermiyor ve gidişinden de göstermiyor sanki 180 değil 100 le gidiyormuşsunuz gibi ibreye bakmazsanız kesinlikle bu araçta hız tahmini yapamazsınız.
Sadece otobanda mı şose patika yolda da çok iyi yol tutuşu var.
Frenler çok iyi zaten ön ve arkalarda disk firen abs çok iyi zınk diye duruyor tek sıkıntı arkadakilerin size ayak uyduramaması. Tam iki kere aracın arkasına çarptılar Allahtan yavaş darbeler oldu ama ikincisinde şahin neredeyse kaputunun yarısına kadar içeri girdi. Çok şükür tek hasar tamponda mercimek kadar bir boya attı o kadar.
Güvenlik olayını anlatmaya gerek yok Amerika'da pek çok kez en güvenilir araçlardan birisi olarak seçilmiş ve pek çok çarpışma testlerinden yüksek notlar almış bir araç. Güvenlik donanımıda çok iyi ve yeterli. Ayrıca gövde sağlamlığı çok iyi Allah hepimizi kazalardan korusun ama asx ile çarpışan diğer araçların aldıkları hasar ile asx in hasarından çok daha fazla ve kaza durumunda asx hasarını yolcu kabinine en az yansıtan araçlardan birisi.
Bunu çarpışma testlerini (asx crash test diye aratın) izlerseniz görürsünüz. asx amerikada outlander sport olarak satılıyor ve benim bildiğim Amerika da dahil pek çok ülkede ülkemizin tersine ençok satan suv konumunda.
5 tane dünya rekoru var bu rekorlar 4x4 outlander sport yani 4x4 asx ile yapılmış olsada sonuçta 4 çeker ve motorun haricinde geriye kalan süspansiyon firen gibi diğer parçalar aynı asx .
Asx direk Japonya üretimidir mesela en çok satan rakibi Japon markası ama Letonya üretimidir.
Gelelim iç genişliği ve bağaj durumuna asx outlander şasesi üzerine yapılmış bir araç bu nedenle aks aralığı ile sınıfında lider yani hem iç genişliği hem arka diz mesafesi olarak sınıfında lider bagajıda yeterince geniş .
Tavan yüksekliğinde de sınıfında lider .
Ben şöför koltuğunu çok geride kullanırım boyum 174 cm ama benim sürüdüğüm aracı 185 cm boyundaki arkadaşım hiç koltuğu ayarlamadan sürer. Buna göre geçenlerde 190 cm boyunda ve iri yarı bir öğrencimi arka koltuğa oturttum daha diz mesafesi ve başı ile tavan arası 4 parmak yani 6-7 cm boşluk kaldı ve çok ferah olduğunu söyledi.
Yakıt işte dananın kuyruğunun koptuğu yer burası bir arkadaşın dediği gibi muhabbetinde sizi insanlara resmen yalancı atıcı palavracıymışsınız gibi düşündüren bir yakıt tüketimi var . şehir dışı 4.9 şehir içi 7.5 lt ortalaması var ancak uygun şartlarda bu değerlerin altını dahi görüyorsunuz kesinlikle senede 30000 km yapmıyorsanız lpg taktırmaya gerek yok ve ayrıca birebir depo ölçümleri yol bilgisayarı ile tutarlı .yani hani şu fabrika ortalamasını 7 lt yazan ancak 9 lt den aşağı bi türlü düşüremediğiniz ve depo ölçümlerinde de aslında tüketilen yakıtın 9 lt değil 11 lt olduğunu gördüğünüz oradan buradan bu konuda ceza yiyen araçlardan değil. Motor performansına gelince kesinlikle sizi üzmez elbet bir G segmenti bir spor araç performansı vermez . yokuşlarda uzun yollarda yüksek hızlarda genelde aldığı gibi götürür. tüm benzinli 1.6 araçlarda yokuşlara uygun viteslerle girmek gerekir tabi asx de de düşük hızda yokuşa uygun vitesle girerseniz sizi üzmez ve bir arkadaşın dediği gibi kesinlikle kamyonlara yarenlik ettirmez . hatta en dik rampalarda bile hızlanır ivmelenir.
Sürüş zevkini yazmayı unutmayalım . Asx sürerken anlatılması çok zor müthiş bir zevk alıyorum inanın bana aracı kullanırken kafamdan herşey silinip gidiyor sadece asx i sürüyorum yani asx bir tür rehabilitasyon merkezi gibi. bazen de sanki lunaparkta bindiğimiz bir oyuncak. oyuncak demişken şunu da belirteyim asx kullandıktan sonra diğer binek araçlar sanki oyuncakmış gibi geliyor. iri olmasına rağmen o kadar kıvrak ki sanki suv değil hb sürüyorsun.
yerden 18 cm yüksek bu nedenle bende balık av olayları olduğu için özellikle suv bir araç tercih etmiştim ama maalesef bizim şehir içi yollarımız da balığa giderken kullandığım yollardan farklı değil gibi ama içim rahat öyle altı sürtecek korkularım yok çok şükür
Elbet asx tam tamına her şeyiyle mükemmel değil bazı durumları göreceli algılara göre değişir ama çok güzel bir araç ve kendine bağımlı yapıyor.
İsterseniz tüm forumları okuyun asx alıp da memnun olmayan var mı. Fiyatına göre yakıt sağlamlık donanım ve özellik olarak bence alınacak tek araç. Ne yalan söyleyim çok param olsa ve gelirim sürekli çok olsa yani vergisini yakıtını dert etmeyecek kadar param olsa bende Q 7 alırdım tabi mitsuyu tanımadan önce ama şimdi pajero dan yana tercih hakkımı kullanırdım . ama ben öğretmen adamım borca girmişim gelirim belli giderim belli ve benim için en ideal araba Mitsubishi asx . çok şükür Allahıma .
Bu kadar yazıyı da yazınca mitsu yada temsa bana altınmı verecek tabi ki hayır benim amacım araba alacak insanlara yardımcı olmak fikir vermek ve Allah razı olsun demelerini istemek.
Bakın sadece benim yazdıklarıma bakmayın çok iyi araştırın deneme sürüşü yapın başka kullanıcılardan da bilgi alın çünkü dedim ya algılar farklı olabilir bana uyan size uymaz .hepinize hayırlı günler .
Yakıt konusunda aşağıdaki link size fikir verir herhalde.
https://www.youtube.com/watch?v=8Aomu9BfKj8