Zaman: 21 Ara 2025 17:23

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 18 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Radyatör havası alınması
MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2015 13:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2015 09:20
Mesajlar: 70
İsim: Vefa
Araç: MİTSUBİSHİ Carisma
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: 0-
Yaş: 26
Merhaba arkadaşlar 2000 carisma 1.6 glx aracım var.
Kalorifer aniden sıcak vermeyi kesti. hararet göstergesi yarı ile kırmızı arasına yükseldi. su seviyesi limite yakın yani az ama su koyduktan sonra hava alma işlemi de yapmak istiyorum her ihtimale karşı.
Forumda arattırdım.
Bir kısım diyor ki termostat ile genleşme kabı arasındaki hortumu çıkarın su gelene kadar kaba su ekleyin... Başka bir topic demiş radyatör kapağını açıp rolentide bekleyin.

Ne yapmam gerekli? Radyatör kapağı dediğiniz şey radyatörün üstünde DİKKAT SICAK ingilizce yazan kapak mı? biraz endişe ediyorum Allah korusun yüze falan sıçramasın..
Bir de Araç bu işlemleri yaparken çalışıyor mu olacak? en kolay ve enkesin çözümü rica edeceğim :) :fan: :fan:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2015 14:33 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
evet araç çalışıyor olacak; motor ve radyatör arası devir daim olacak bu sırada sistemdeki hava kabarcıkları da yüzeye ulşıp baloncuk gibi patlayıp yok olacak.
hangisini uygularsanız uygulayın yaklaşık 15 dk. kadar bekleyip fanların devreye girdiğini görün. fan çalışıyorsa sorun (hava) yok demektir.
baloncuklar patlayınca atmosfere ulaşabilmeli :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2015 15:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2015 09:20
Mesajlar: 70
İsim: Vefa
Araç: MİTSUBİSHİ Carisma
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: 0-
Yaş: 26
çok teşekkürler. önce kapa su koyacağım sonra radyatör kapağını açıp motoru çalıştıracağım hayırlısı artık


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2015 16:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2015 09:20
Mesajlar: 70
İsim: Vefa
Araç: MİTSUBİSHİ Carisma
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: 0-
Yaş: 26
bu arada benim iki fan da çalışıyor onda sıkıntı yok belki sadece su azdır inşallah


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2015 17:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Aracın burnu yukarda kalacak gibi bir yerde olsun su koyarken..
Havası varsa da taşırma kabından atar.

Sistemde hava varsa fanlar çalışmayabilir. Fanlar çalışana kadar gözünüz hararette, kulağınız fanlarda olsun.
Baktın hararet yükseliyor klimayı açın, klima fanı manuel olarak devreye girmiş olur siz de o sırada havasını alırsınız.

Havasını almak için de termostattan sonra bir vida var. Onu gevşeterek su çıkışını görebilirsiniz.
Eliniz yatkın değilse bu tür işleri bir ustada yaptırın. Su yanığı ciddi hasar verebilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2015 09:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2015 09:20
Mesajlar: 70
İsim: Vefa
Araç: MİTSUBİSHİ Carisma
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: 0-
Yaş: 26
söylendiği gibi yaptım gayet düzeldi ama biraz daha yapmak gerekecek vaktim yoktu. Radyatörü açtığımda içi paslıydı. genleşme kabının içinde plastikler falanda pas bulaşmış halde bu normal midir acaba bir şey yapmam gerekiyor mu?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2015 10:10 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
wepha yazdı:
söylendiği gibi yaptım gayet düzeldi ama biraz daha yapmak gerekecek vaktim yoktu. Radyatörü açtığımda içi paslıydı. genleşme kabının içinde plastikler falanda pas bulaşmış halde bu normal midir acaba bir şey yapmam gerekiyor mu?

zamanla olması normal eğer aşırı bir pas görünmüyorsa WÜRTH vs benzeri kaliteli radyatör temizleyicileri var onu kullanın aşırı pas varsa belki radyatörü delebilir o konuda emin değilim. ister radyatör temizleyin ister temizlemeyin ama
1- organik antirifiz kullanın (yaz aylarında antifiriz hararet önler)
2- radyatör suyu olarak çeşme suyu kullanmayın. arıtılmış vs. su kullanın.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2015 10:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2015 09:20
Mesajlar: 70
İsim: Vefa
Araç: MİTSUBİSHİ Carisma
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: 0-
Yaş: 26
çok sağolun. su olarak yazın ev klimadan damlayan kondens suyunu kullanıyorum teorik olarak saf sudur. bi bakıma gidince göstereyim en iyisi pas fazlacana gibi :( zavallı carizmacık pasif içininin ciğerleri gibi olmuş


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2015 11:33 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
sizi bilmem ama ben temizleyici kullanırdım hatta geçen hafta kullandım :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2015 15:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2015 09:20
Mesajlar: 70
İsim: Vefa
Araç: MİTSUBİSHİ Carisma
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: 0-
Yaş: 26
son bir soru.. radyatör kapağını açınca (genleşme kabı değil direk radyatörün üst kapağı contalı olan) içeride su görmeli miyim? su gözükmüyor ama bir iki parmak altı da dar olduğu için görünmüyor. ama kapağın altında plakaların ilk 1cmsi kuru. Kabımda su seviyesi orta seviyede

NOT: hava alma ve su ekleme sonrası kalorifer çalıştı. ama hararet bir ara ortanın biraz üstüne çıktı, kaloriferi kökleyince son seviyeye hemen birkaç saniyede geri geldi.. Carismam benle maytap geçiyor :kart: :kır: %) Rezillik HVAC mühendisiyim)) ancak klima santralleri oldukça farklı :S


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2015 22:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
İmkanınız varsa benim önerim
2 gün arayala sistemi boşaltıp musluk suyu ile doldur boşalt yapmanız.
Temizlendiğine emin olduğunuzda da anti friz koyup 1-2 sene sonra tekrar aynı işlemi yaparsınız.

Radyatörü de taşana kadar doldurun üstten..
Taşırma kabına da yarısını biraz geçecek şekilde su koyarsınız.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2015 22:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Zamanında tempramın suyunu Ben söyle değiştirdim musluklarını hortumu çektim radyatöre direk verdim araba çalışırken radyatörde bir tamamı müşürmü ne vardısöktüm içinden çıkan kahverengi suyun rengi açılana kadar devirdin ettirdim en Son motoru durdurdum sistemde su boşaldı organik antifirizli karışımı doldurdum

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2015 09:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2015 09:20
Mesajlar: 70
İsim: Vefa
Araç: MİTSUBİSHİ Carisma
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: 0-
Yaş: 26
Problemim bambaşka bir hal aldı. Radyatörümü temizledik antifriz koyduk vsvs ancakproblem devam etti. Otobanda bir anda hararet zıpladı 4 5 snde full oldu.. ancak farkettim ki gaza bastıkça araç boğulup kendini frenliyor ?!?!!
LPG problemi gibi. Bastıkçahızım düştü... sonra LPG devreden çıktı.Kenara çektim 10 sn bekledi hararet ortaya iniverdi . bu 3 kere tekrarladı. Bu arada boğulma ve hararet göstergesi yükselnce kalorifer soğuk üflemeye başlıyor?!?!

Kenara çekince baaktım fanlar çalışıyor. Motor da aşırı sıcak değil normal. Su kaynamıyor, kap sıcakçay kadar sıcak daha fazla değil. Yani sanal bir hararet oluyor anlamadım neden olduğunu:( bir de boğulma çıktı başımıza...:( kalorifer-boğulma-hararet göstergesi bunların arasında ilişki ne olabilir ki? :(

NOT: kenara çekmeden ayağımı gazdan çeker bi 250m gidersem hararet göstergesi gene ortaya geliyor durmama da gerek kalmadı ama gaz verince artıp motor boğuluyor ve bu değişimler saniyeler bazında olacak kadar seri ..:S


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2015 13:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Bence tıkanıklık var. Düzgün dolaşım olmadığı için radyatör soğuk kalabilir. Devirdaim de düzgün çalışmıyor olabilir. Siz tedbir olarak havalandırmayı sıcakta çalıştırın. bir sıcak bir soğuk geliyorsa da bence tıkanıklık işareti. hararet yaptırıp conta yakmayın. Alah Korusun yatak bile sarabilir.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2015 13:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2015 09:20
Mesajlar: 70
İsim: Vefa
Araç: MİTSUBİSHİ Carisma
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: 0-
Yaş: 26
çok sağolun ancak 3 kere tekrarladı üçünde deaniden kalorifer soğuk veriyor, motor boğulup fren yapıyor gaza bastıkça ve ibre yükseliyor ancak 10sn gazdançeksem ayağımı düşüyorg eri. eğer çekmez ısrar edersem lpg devreden çıkıyor.. çok karıştı durum LPG su borularıyla ilgili olduğunu düşünmekteyim LPG ciye gideceği


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2015 19:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Devir daim etmiyor yada su yok arabada su regulatorden sağlıklı gecmezse donma yapar lpg ile düzgün çalışmaz

GT-S7562 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Nis 2015 10:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Mar 2015 09:20
Mesajlar: 70
İsim: Vefa
Araç: MİTSUBİSHİ Carisma
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: 0-
Yaş: 26
muratyayla yazdı:
Devir daim etmiyor yada su yok arabada su regulatorden sağlıklı gecmezse donma yapar lpg ile düzgün çalışmaz

GT-S7562 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




su var kontrol ettik ama devirdaim konusunda haklısın sanırım. çünkü bazen sanki yüksek voltajlı bir cihaz çalıştırmış gibi elektik sistemi kasıyor sonra bazen devre dışı kalıyor o ara hararet boğulma vs vs..

devirdaim pompası diyecekler kesin çok masraf yapmasa bari :x
ama hararet geçek değil ibre yükseliyor amabuhar kaynaama aşırı sıcak hiçbirşey yok hatta motor daha soğukken bile yapıyor bazen


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Nis 2015 17:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Devirdaime bakmak için sökülecek diyeceklerdir. triger setiniz ve yeni devirdaiminiz hazır olsun sökmüşken değiştirmek en temizi.

Serviste Mitsu ambalajında olanı da vardır farklı üreticilerinki de. Bende Carisma varken Yıldızlar'dan kargo ile temin etmiştim. Orijinal 450 - 500 iken 130 TL'ye almıştım. Dilerseniz bir görüşün yardımcı olacaklardır.

LPG'ye giden tesisatta bir sıkıntı da olabilir. LPG'ye öncelikle bir baktırın.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 18 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye