Zaman: 17 Eki 2025 02:54

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2015 11:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Nis 2015 11:29
Mesajlar: 11
İsim: Umit
Araç: ASX Intense 2015
Meslek: Mühendis
Yaş: 39
Herkese merhaba

2015 Model ASX Intense'im ile bir haftadır aranızdayım. Aracı aldığım gibi uzun yola çıktım. Bir haftada 800km kadar yaptım. Deneyimlerimi paylaşayım.

ASX'ime aşık oldum :Yahoo!: Aracı bayiden teslim aldıktan sonra Tekirdağ üzerinden Gelibolu'ya oradan Biga'ya gittim (yaklaşık 350km) Hem araç yeni olduğu hem de ben yeni şoför olduğum için aracı fazla zorlamadım. Ortalama 70-90 km/s hızla gittim, sadece sollama yapmak için 100km'ye kadar çıktım. Motor devri ortalama 1500-2500 aralarında gezdi. Bayiden aracı teslim aldıktan sonra depoyu fulledim. Biga'ya vardığımda ortalama yakıt tüketimi 5.9lt olarak görünüyordu. Biga-Bandırma arasındaki ortalama 70km'lik yolu defalarca gittim geldim bir hafta boyunca. 609km sonunda benzin göstergesi yarıya indi. Benzer özelliklerde Tiguan'a sahip arkadaşım bu değeler yüzünden ağlamaklı oldu resmen. 9.5lt ortalamadan aşağıya inemiyor bir türlü :D

Aracın "yığılma" sorunu olduğundan bahsedilmişti bu forumlarda. Aracı ilk yokuşa vurduğumda ben de benzer durumla karşılaştım. Yol bilgisayarı çok hızlı şekilde vites büyütmenizi istiyor. 50-60km/s hıza vardığımda 5. vitese geçmemi istiyor. Eğer onun önerdiği vites değerlerini kullanır çok çabuk şekilde 5. vitese çıkarsam motor devri 2000'in altında kalıyor. O zaman da araç uzun yokuşlarda yığılıyor. Ancak yokuşa girmeden önce motor devrinizi 2500 ve üzerinde tutarsanız araç son derece atik şekilde yokuşları tırmanıyor. Gaza bastığınızda fırlıyor resmen. Bunu gördükten sonra ne düz yolda ne yokuşta bir daha hiçbir yığılma sorunu yaşamadım, aracımın performansından son derece memnunum.

Yeni şoför olduğum için yokuşlarda dur/kalk benim için problem oluyordu ilk günlerde. Ancak yokuşta kalkış sistemi çok güzel çalışıyor. Çok hafif eğimler hariç aracın geri kaçmasını çok güzel şekilde engelliyor. Kavramayı sağlayıp aracı ileri doğru hareket ettirdiğinizde de bırakıyor. Hani "bırak da gideyim" dediğim hiç olmadı. Ama bu benim acemiliğimden de olabilir. Yavaş kaldırıyor olabilirim aracı hala. Ama dün akşam istanbula döndüm, sahil yolunda 2 saat trafikte kaldım, kimse korna çalmadığına göre yeterince hızlı kaldırıyorum sanırım :)

Aracın yol tutuşu harika. Yüksek hızlara çıkmasam da çok bozuk ve virajlı köy yollarında hiçbir kayma hissetmedim. Aracın rayda gidiyor gibi bir his verdiği gerçek. Kesinlikle güven veriyor.

Araç içindeki ses Tiguan'da ne ise ASX'te de o bence. Aralarında bir fark yok. Bir müzisyen arada fark yakalıyor olabilir ama biz yakalayamadık.

Araçla ilgili tek olumsuzluk var. Engebeli yollarda hızı biraz artırınca far kolundan hafif bir cızırtı sesi geliyor. Kola elimle bastırınca ses kesiliyor. Sanırım küçük bir boşluk var ondan dolayı oluyor bu ses. 1000km bakımına götürdüğümde şikayet edeceğim tek konu bu olacak.

Sonuç olarak, araba konusunda uzman değilim ama ASX almakla çok doğru bir karar vermişim. Almak isteyen herkese tavsiye ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2015 12:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Şub 2013 21:53
Mesajlar: 94
İsim: twins
Araç: 2015 asx intense
Meslek: eğitim
Yaş: 30
hocam Allah hayırlı uğurlu etsin yeni aracınızı.bizde 4 gündür kullanıyoruz aracı ve yazdığınız şeylere %100 katılıyor altına imzamı atıyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2015 14:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2014 08:37
Mesajlar: 165
Şehir: Balıkesir
İsim: Hakan
Araç: Asx 2013
Meslek: ..
Yaş: 40
Hayırlı olsun. Kazasız, belasız sürüşler dilerim. Bende 2012 model yeni kasa Asx vardı. Km fazla yaptığım için 105 bin km de sattım. Tereddüt etmeden 2013 model Asx aldım. Gerçekten sürüşü zevkli, güvenli vede yakıtı emsallerine oranla ekonomik bir araç.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2015 14:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2014 16:39
Mesajlar: 1266
Şehir: Tekirdağ
İsim: caner
Araç: 2011 Lancer invite sr
Meslek: zabıt katibi
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 30
Hayırlı olsun, güle güle kullanın Ümit Bey, darısı başımıza inşallah (3 sene sonra) :)

_________________
Emeksiz Zengin Olanın, Kitapsız Bilgin Olanın, Sermayesi Din Olanın, Rehberi Şeytan Olmuştur.
Beyaz Meleğim viewtopic.php?f=33&t=9717


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2015 18:44 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
Hayırlı, uğurlu olsun. Allah kaza, bela vermesin. Doğru tercih yapmışsınız.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2015 20:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
ümit bey hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin. Rampalarda da uygun viteste 1500 devir civarlarında da araç rahat topluyor. ama rodaj dönemi bitince 2000 km falan olunca motoru açmak namına yavaş yavaş motoru yüksek devirli kullanın özellikle rampalarda yüksek devirli kullanırsanız daha iyi olur yüksek devir derken 4000 devir civarları ancak dediğiniz gibi acemiyseniz dikkatli olun boş yollarda uygun yerlerde bu işi yapın zira asx 4000 devirden sonra şahlanır ona göre :) yüksek devirli kullanma işini ara sıra özellikle motor sıcakken yapın (fırsatını bulduğunuz zaman 2-3 bin km bitirinceye kadar yapın) sonra eğer az kullanıyorsanız 15 bini beklemeden yılı gelince servise gidin motor yağını değiştirin aslında çok gereği yok ancak 5000 km olunca sadece motor yağını değiştirmek daha iyi olacaktır. (Not: yeni nesil araçlarda motor açma olayı yok deselerde vardır ancak eski motorlarda ki gibi değildir. eski araçlarda rodajda vardı motor açmada vardı şimdi yeni nesil araçlarda rodaj olayı varsa elbet motor açma olayı da vardır :)

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2015 11:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Nis 2015 11:29
Mesajlar: 11
İsim: Umit
Araç: ASX Intense 2015
Meslek: Mühendis
Yaş: 39
Herkese teşekkürler. Akif bey size de tavsiyeleriniz için ayrıca teşekkür ederim. Dikkate alacağım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2015 11:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
arx217 yazdı:
Herkese teşekkürler. Akif bey size de tavsiyeleriniz için ayrıca teşekkür ederim. Dikkate alacağım.

bu arada yüksek devirli sürmekten kastettiğim sürekli yüksek devirde kullanmak değil yanlış anlaşılmasın şöyle ara sıra fırsat buldukça bir kaç dakikalığına yüksek devirde tutmak yeterli. ve yüksek devirli kullanmayı düşük viteslerde yaparsanız daha iyi olur zira 5. viteste 4000 devir ve üstü 130 km/saat ve üstü hızla gitmeyi gerektirir. En uygunu 2. ve 3. vitesteyken motoru bir-iki dakikalığına kükretmektir :)

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye