Zaman: 06 Kas 2025 07:29

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 02 Haz 2015 16:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2011 12:42
Mesajlar: 133
Şehir: Bursa
İsim: ozan
Araç: Lancer 1.6 Invite
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
2011 model Lancer 1.6 invite sahibiyim. Aracın süspansiyon konforu ile ilgili fazla yorum göremiyorum ama ben çok şikayetçiyim. Ailemizin sahip olduğu 2001 megane bile çok daha fazla konforlu geliyor. Aslında kasislerden geçerken fazla bir sorun yok, araç güzel yaylanıyor. Sorun kısa diye tabir edilen yoldaki hafif yükseklik farklarından ve asfalt yamalarından geçerken çok fazla ses yapması ve yolun bütün kusurlarını içeri alması. Halbuki 60 yanak lastikler var bunların tamamen sönemlenmesi lazım. Bir de viraylarda yolda küçük bir kusur varsa araç tabiri caizse sekiyor ve kontrolü kaybediyorsunuz (daha önce de tartışılmıştı)
Acaba sadece benim aracımda mı sorun var, bakımlarda yürüyeninizde hiç bir sorun yok diyorlar. Eğer Lancer böylese niye hiç kimse şikayet etmiyor?
(lastiklerim 2013 goodyear efficientgrip)
Edit: Ön sağ amortisör değişti sorun büyük oranda halloldu. Amortisör yağ kaçırmadığı için sağlam teşhisi konulmuş fakat baştan beri arızalıymış. Böylece Lancer'a iade-i itibar yapmış olduk :)


En son gladyus tarafından 03 Tem 2015 00:58 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Haz 2015 16:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
yol sesi alması bütün japon otomobillerinde olan bir durum

ancak "viraylarda yolda küçük bir kusur varsa araç tabiri caizse sekiyor ve kontrolü kaybediyorsunuz" durumu normalde söz konusu kesinlikle normalde olan bir durum değil. AYnı aracın 2013 modeli var bizde ona dayanarak söylüyorum.

Muhtemelen amortisörleriniz ömürlerini tamamlamıştır. Viraj esansında zaten kapanan yaylar extra darbeye maruz kaldıklarında amortisör desteği olmadığından amortisör mili üzerinde bulunan poliürethan stop parçalarına oturuyordur, bu da bahsettiğiniz sekmeye sebep olur.Bu olurken araç normalden daha fazla yatıyor olmalı amatisör desteği olmadığı için yay üzerinde tabiri caizse gezinir aracınız.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Haz 2015 16:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2011 12:42
Mesajlar: 133
Şehir: Bursa
İsim: ozan
Araç: Lancer 1.6 Invite
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
Ben aracı 58 bin de aldım ve aldığımdan beri böyle. Amortisör'de bir sorun yok, bir kaç yerde teyit ettirdim. Arasın sorunu normalde sönümlemesi gereken yoldaki küçük kusurları bile içeriye aynen hissettirmesi. Sadece ses olarak değil darbe olarak da.
Sekme'den kastetriğim aracın yatması değil, yoldaki kusurun üzerinden geçerken aracın arkasının virajın dışına doğru zıplaması.
Şu noktadan itibaren tartışılmıştı:
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=12&t=2728&start=100


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Haz 2015 17:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
Çok basit olacak ama lastik basınçlarınızın olması gerektiği gibi olduğuna emin misiniz ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Haz 2015 20:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2014 16:39
Mesajlar: 1266
Şehir: Tekirdağ
İsim: caner
Araç: 2011 Lancer invite sr
Meslek: zabıt katibi
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 30
Kesin bir sorun var, Lastikten olabilir ama ben hala orjinal lastiklerini kullanıyorum, 60 bin km oldu, Tekirdağ-Malkara yolunu bilen bilir orada +150 km/h görüyorum, bütün arabaların frenlediği viraja 120 ile giriyorum, ne zıplatma ne bir konforsuzluk ne bir gezinme... Maşallah... Tabi ki D sınıfı konforu yok ama bu sınıfta mükemmel...

_________________
Emeksiz Zengin Olanın, Kitapsız Bilgin Olanın, Sermayesi Din Olanın, Rehberi Şeytan Olmuştur.
Beyaz Meleğim viewtopic.php?f=33&t=9717


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Haz 2015 09:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2011 12:42
Mesajlar: 133
Şehir: Bursa
İsim: ozan
Araç: Lancer 1.6 Invite
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
Lastik basıncı konusuna ben de dikkat ederim. Şu an Nitrojen basılı ve 36 lastik basıncı var. Fabrika önerisi 38 psi. Bahsettiğim sorunu daha iyi anlatabilmek için bir örnek vereyim. Sıkça kullandığım yolda bir yonca kavşak var. Kavşakta dönüş yaparken hızınız iyice düşmüş oluyor. KAvşağın içinde asfaltta küçük bir seviye farkı var. Burada bile araç asfaltın dışına doğru zıplıyor. Bilmiyorum verdiğim linkteki konuyu incelediniz mi? En az 3 kişi daha aynı sorundan bahsetmiş. Yol düzgünse hiç bir sorun yok. Ama asfaltta kusur varsa tehlike. Yol tutuşu geçtim eğer bir 2001 model megane'ın konforunu göremiyorsam o aracı sorgularım. Ben süspansiyon ile ilgili kendi tespiti söyliyeyim.
Malesef tek kelime ile ucuzzzzzzzz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Haz 2015 09:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2011 12:42
Mesajlar: 133
Şehir: Bursa
İsim: ozan
Araç: Lancer 1.6 Invite
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
nightmare115 yazdı:
@_opeth bugün 9. gün. İstanbuldan eve geldim derken 600 oldu üzerine Samsun'u ekleyince pek de bir km sayılmaz. sürekli ş. arası gitmiyorum. dizeli kafam kaldırmaz diyecem ama bu da carismaya göre motor ve yol sesi olarak hayli sesli.

@raven34 saydıkların arasından yol tutuşa katılamıyorum. ceviz büyüklüğünde bir kusur olsun yolda gör bak neler oluyor araca. düzgün yolda istediğin gibi viraja gir hak veririm ama diğer türlü araç top gibi sekiyor. direksiyondan da hissediyorum, arabanın attığını da. carisma daha oturaklı gidiyordu. belki lastik basıncındandır. sanırım lancer 38 yazıyor kullanma kılavuzunda bana fazla gibi geldi.


AlperenYiğit yazdı:
nightmare115 yazdı:
ceviz büyüklüğünde bir kusur olsun yolda gör bak neler oluyor araca. düzgün yolda istediğin gibi viraja gir hak veririm ama diğer türlü araç top gibi sekiyor. direksiyondan da hissediyorum, arabanın attığını da.


+1

bunu bende tecrübe ettim. çok hafif bir bozukluk vardı virajda. araba resmen yerle olan irtibatını kesti ve rahat 1 metre savruldu. eyvah dedim çıkıyorum yoldan.

başka bir konuda da yazdım. her şey toz pembe değil maalesef :) 10 bin olsun yazacağım çok şey var.


uzman79 yazdı:
Araç güvenilir diye 120 ile viraja girmeyin aman diyim. Malum yasak oldugundan film cektirmedim arabama. Güneşten piştiğim bir aydın öğleni viraja hızlı girmişim farkında olmadan. Dönerken yolda hafif bir çukur vardı. Lastik cukura denk gelince şöyle bir süzüldüm havada hissettim direksiyondan. Bayağı bir tırsmıştım. Japonlar kendi yollarına göre yapmışlar aleti :)

Alın size 3 örnek daha.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Haz 2015 11:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 May 2013 23:21
Mesajlar: 333
İsim: Çağkan
Araç: colt-lancer
Meslek: Çevre Müh.
Kan grubu: AB+
Yaş: 25
tamam sorunu inkar etmiyoruz zaten sizin aracınızda bir sıkıntı var onda hemfikiriz. burçlarda belki bir sıkıntı vardır yetkili servise gidin baksınlar özel servis ve "usta"lar parça sök-tak seviyorlar çözüm bulmak farklı birşey.

Daha önce de dediğim gibi aynı araçtan bizde de var ve dediğiniz durum dahil bir çok koşulda zorladım hiç beklenti dışı hareket etmedi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Haz 2015 12:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Mar 2010 20:48
Mesajlar: 333
Şehir: DENİZLİ - BOLU
İsim: serkan
Araç: lancer
Meslek: sağlık memuru
Kan grubu: 0 +
Yaş: 34
Ben daha 5 günlük lancer sahibiyim. Aracı istanbuldan aldım ve dönüşte nasıl bir yorgunluksa araç dinamikleri hakkında pek de bir fikir edinemedim (İstanbul-Bolu Gerede) Benim eksik gördüğüm nokta yüksek hızlarda (120 ve sonrası) aracın çok bağırması. Motor sesini colt dan sonra bir türlü benimseyemedim. Coltun sesi yüksek hızlarda daha bir tatlı gelirdi.

_________________
1991 1.6 Nissan Sunny - 2003 1.2 Fiat Albea - 2007 1.3 İnvite Mitsubishi Colt - 2010 1.5 İnvite Mitsubishi Lancer


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Haz 2015 12:54 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
gladyus yazdı:
Lastik basıncı konusuna ben de dikkat ederim. Şu an Nitrojen basılı ve 36 lastik basıncı var. Fabrika önerisi 38 psi. Bahsettiğim sorunu daha iyi anlatabilmek için bir örnek vereyim. Sıkça kullandığım yolda bir yonca kavşak var. Kavşakta dönüş yaparken hızınız iyice düşmüş oluyor. KAvşağın içinde asfaltta küçük bir seviye farkı var. Burada bile araç asfaltın dışına doğru zıplıyor. Bilmiyorum verdiğim linkteki konuyu incelediniz mi? En az 3 kişi daha aynı sorundan bahsetmiş. Yol düzgünse hiç bir sorun yok. Ama asfaltta kusur varsa tehlike. Yol tutuşu geçtim eğer bir 2001 model megane'ın konforunu göremiyorsam o aracı sorgularım. Ben süspansiyon ile ilgili kendi tespiti söyliyeyim.
Malesef tek kelime ile ucuzzzzzzzz.


Lastik basınçları konusunda yanlışınız var... Kapı eşiğinde değerler yazıyor olmalı. Normalde şehir içi tavsiye edilen 32psi. Araç aşırı yüklü ise 34psi. Şehirler arası otoban için 36psi (Uzun yol yapacaksanız). Araç aşırı yüklü ise 38psi olması gerekli... Bu değerler 205/60/R16 lastik için.

Lancer'ın yol kusurlarından kaynaklı sesleri direkt aldığı doğru; katılıyorum :) Birkaç kez otobandaki asfalt bağlantı noktalarında olan yükseklik farklarından dolayı yüksek hızda arabanın hopladığı olmuştu. Uzun yola hep 36 psi ile çıkıyordum yakıt tasarrufu v.s. gibi sebeplerle. Aracın hoplaması yada yoldan kopması bu yüzden şaşırtmıyordu beni. Tabi forumdaki yorumlarıda okuduktan sonra. Maalesef japon araçlarında süspansiyon ve amortisörlerin darbe emilim yetenekleri avrupa araçları gibi değil. Üst segmentler iyi olabilir ama B ve C segmentleri genelde bu şekilde rahatsız edici. Aracınızda bir sorun yok...

Lastik basıncınızı 32-34 psi arasında tutarak bir süre aracı kullanmayı deneyin. Şikayetleriniz azalacaktır eminim :roll:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Haz 2015 13:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2014 16:39
Mesajlar: 1266
Şehir: Tekirdağ
İsim: caner
Araç: 2011 Lancer invite sr
Meslek: zabıt katibi
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 30
Ben 32 psi olarak kullanıyorum (tabi benzincideki lastik havası değeri doğru ise) o yüzden konfor namına rahatsızlığım yok ama süspansiyonlar sert orası doğru... kasise veya çukura hızlı girersen bütün organlarında hissediyorsun ... yükseklik farkı olan yerde de hoplattığı doğrudur...

_________________
Emeksiz Zengin Olanın, Kitapsız Bilgin Olanın, Sermayesi Din Olanın, Rehberi Şeytan Olmuştur.
Beyaz Meleğim viewtopic.php?f=33&t=9717


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Haz 2015 13:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Lastik konusunda ben de size katılıyorum, max.32 psi. Kapı eşiğinde yazan 38'i görüp kendi lastikçimle inatlaştım. iyi senin istediğin olsun dedi 36 yapıp gönderdi, atatürk oto sanayiden çıkmadan geri döndüm (içeride bolca tümsek çukur vs. var zaten yeterince denedim :) ).

4ünü de 32 yapıp denerseniz aradaki gözle görülür iyileşmeyi farkedeceksiniz. Türkiye şartlarında imkansız 38 :)

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Haz 2015 15:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2011 19:45
Mesajlar: 374
İsim: faruk
Araç: asx
Meslek: serbest
Yaş: 26
colt . asx ve lancer kullanan biri olarak en iyisi lancer.
bende şuan 2012 lancer var çok yumuşak hiç hissetmiyorum.
lastik basıncı 36 çok geldi bana ben asxe bile o kadar basmıyordum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Haz 2015 16:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2011 12:42
Mesajlar: 133
Şehir: Bursa
İsim: ozan
Araç: Lancer 1.6 Invite
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
Uzun süre 32 psi ile de kullandım bir fark yoktu. Sekme sorunu hep vardı. Bu arada ben daha önce Colt kullandım. Colt virajlarda çok daha fazla sekiyor. Demekki Mitsubishi'nin yürüyen karakteristiği bu şekilde ne yapalım. Kısa darbeleri sönümleyemiyor.
Yetkili servislerde 36 öneriyor. Bir fark yok bari uzun yolda tasarruf yapalım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Haz 2015 22:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Şub 2014 23:16
Mesajlar: 36
İsim: mehmet akif
Araç: mitsubishi lancer at 2010
Meslek: serbest
Yaş: 32
gladyus yazdı:
Uzun süre 32 psi ile de kullandım bir fark yoktu. Sekme sorunu hep vardı. Bu arada ben daha önce Colt kullandım. Colt virajlarda çok daha fazla sekiyor. Demekki Mitsubishi'nin yürüyen karakteristiği bu şekilde ne yapalım. Kısa darbeleri sönümleyemiyor.
Yetkili servislerde 36 öneriyor. Bir fark yok bari uzun yolda tasarruf yapalım.


opel astra, ford focus veya fluence kullansanız lancer süspansiyonu pamuk gibi hissedersiniz eminim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Haz 2015 03:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:56
Mesajlar: 490
Şehir: Adapazarı - Karabük
İsim: Gökberk
Araç: Proton Wira - Mitsubishi ASX
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: AB+
Yaş: 24
38 Psi yanlış bir değer. Kesinlikle konforlu diyemem süspansiyonu hakkında
fakat saçma sapan bir şey yapmadığınız sürece o aracın yol tutuş güveni vermemesi çok garip.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Haz 2015 20:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
38 az olmuş :-) zıplayarak gider zaten böyle 32 normali

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2015 11:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
benim lastiklerde 34 psi nitro var. 18" jantlar için normal bir değer ama 32 daha mı iyi olur.
ince yanak olduğundan güvenemedim.

ayrıca virajlarda çukura denk gelirse araba uçacak gibi oluyor onu bende yaşıyorum ama eski aracımdada benzer durum vardı.
aracın tekeri süspansiyonundan ziyade fizik kuralıyla ilgili bir durum.

çukura girip çıkınca araç zıplıyor ve lastikler yerden havalanınca yolla temas azaldığından virajın dığına doğru ama araç kandisine göre ileri atılıyor.
lasitkler yere tam temas ettiğinde herşey normal şeklinde ilerlemeye devam ediyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2015 12:17 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
18 jantın fabrika değerleri 32 yazıyor benim arabada.33-34 psi genellikle yüklü olduğunda tavsiye ediliyor.Ben de o yüzden genellikle 32 psi ile geziyorum.

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2015 21:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2014 19:00
Mesajlar: 173
İsim: mustafa
Araç: 2013 Lancer Invite MT
Meslek: coder
Yaş: 30
Özellikle soğuklarda ciddi sıkıntı oluşturuyor bu konforsuzluk, bu arada benim kapı içinde değer 39ps olarak görünüyor.

_________________
Marka fanatiği değilim. Her zaman en makul olanı seçebilecek kadar açık görüşlüyüm.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye