ATTRAGE HAKKINDAKİ İZLENİMLERİM
Herkese kazasız, keyifli ve güvenli sürüşler diliyorum.
Daha önceki mesajlarımda paylaşmıştım, Ankara’da ikamet ediyorum ve neredeyse bir ay kadar önce 2015 model manuel şanzuman inci beyazı renkte bir Attrage sahibi oldum. Faizsiz kredi kampanyasından faydalandım. Ayrıntı için önceki mesajlarıma bakabilirsiniz. Aradan geçen bu 26 günlük sürede şuan aracım 700 km olmak üzere… Bu başlıkta sizlere, özellikle de “Acaba Attrage almalı mıyım?” diye düşünenlere, bu süreçte Attrage’dan beklentilerimi ve karşılaştıklarımı aktarmak istiyorum. Her şeyden önce Mitsubishi’nin marka imajına güvenerek, avantajlı kampanya neticesinde, fiyatına göre donanımının iyi olduğu kanısına vardığım Attrage’ı açıkçası çok büyük beklentilerle değil, f/p yönünden avantajlı olduğu ve sıfır km olmasına tav olarak aldım diyebilirim. Mitsubishi’nin yanında daha kalitesiz ve uzun vadede dayanıksız olan birçok marka bile nerdeyse aynı fiyata, yani aşağı yukarı 38-42 bin TL aralığında bu aracın donanımının yanından bile geçemeyecek araçlar veriyor. En dolu versiyonlarında bile olmayan özellikleri var Attrage’ın… Üstelik bu markaların Attrage ile kapışamasa da en azından kafa tutacak donanım paketlerini almak istediğinizde daha fazla ödüyorsunuz bile diyebilirim. Araçta 6 airbag, Tam otomatik digital klima, far ve yağmur sensörü, Abs, Esp, Bas vs vs vs vs mevcut. Donanım detaylarını netten görebiliyorsunuz, tek tek yazmaya gerek yok sanırım… 1,2 motor kullanan araç, içi ve bagajı geniş olsa da, çok kalabalık ailelere de pek hitap etmiyor. Düşük motora kalabalık binip zorlamak, yakıttaki avantajı tersine çevirecektir. Aracı dediğim gibi 26 günlük süreçte ve tamamen şehir içinde kullandım. Şuan 700 km ye yaklaşmış olan aracımda 100 km’lik yakıt ortalamam da 6,5-7,5 aralığında geziniyor. Bunun ilerleyen 5-10 bin kmlerde en az bir litre azalacağı söyleniyor. Bu arada belirteyim LPG uygulaması da, en azından şu aşamada kesinlikle düşünmüyorum. Şuan için yakıttan şikayetim yok, ama ilerleyen dönemleri de göreceğiz. 10 gün kadar sonra uzun yola çıkacağım, bir de uzun yol da yakıtı görme imkanım olacak. Aracın eksi ve artıları mevcut… Her güzelin elbet kusuru oluyor. Ama genel olarak baktığımızda Attrage’ın kusurları, iyi yönlerinin yanında küçük kalıyor diyebilirim. Ama ilginçtir ki kusurları basit kusurlar. Yani sanki unutmuşlar gibi… Belki de maliyet amaçlı olarak kasıtlı yapılmayan şeyler de olabilir. Araç ile ilgili en büyük tedirginliğim, bazı yorum sitelerinde okuduğum ve aracın yol tutuşunun iyi olmadığı ile ilgiliydi. Bu kesinlikle gerçek değil arkadaşlar. Çok net ifade edebilirim. Çünkü Attrage çok aşırı zorlanmadıkça yoldan çıkmıyor. Viraj olsun, düz yolda ani şerit değiştirmeler olsun, segmentine göre ve boyuna göre yolda gayet güzel gidiyor. Özellikle ESP’nin otomatik olarak sürekli devrede olduğunu duymuştum bi video incelemede. Gerçekten bu hissi size veriyor. Direksiyonun hissiz olduğu konusunda ise, bana ilk başlarda tuhaf gelen direksiyon şuan iyi gelmeye başladı. Belki alışmışımdır. Ama direksiyon ile ilgili bi şikayetim yok. Bu konuda kesin bir hüküm veremeyeceğim. Araç, tasarımında ön motor kaput kısmının ve arka bagaj kısmının kısa tutulması her ne kadar orantısız bir görüntüye yol açmış ise de, doğrudan önden veya arkadan bakıldığında hiç te kötü olmayan bir tasarıma sahip… Önde krom detaylar ve büyük “üç elmas” logosu göze gelip, daha büyük segment izlenimi verirken, arkadan baktığımızda da yüksek bir bagaj kaputu görüyoruz. Bununla beraber aracın yerden yüksekliği ve çekik şekilli stoplar da aracın dikkat çekmesine sebep olmuş, plaka üstü krom çıta da hoş bir görüntü sunuyor. Yani aracımız yanlardan bakınca –özellikle tekerlerin boyutu küçük gibi geldiğinden- orantısız geliyor ama arka ve ön görünüm hoş. Bu orantısız tasarımın büyük faydası ise araç içinde ortaya çıkıyor. Zira aracın diz mesafesi, şoför koltuğu oturma kısmı ve de tavan yüksekliği oldukça geniş ve ferah… Segmentini aşan bu iç genişliğe, bir de 450 lt’lik geniş bir bagaj eklenmiş. Üstelik bagaj şekil olarak ta başarılı. Yani bagaj girişi dar değil, yükseklik ve genişlik iyi ayarlanmış. Gayet kullanışlı… Ama ilginçtir bagaj kaputu çok hafif. Bir zararı yok ama sırf hafiflik için mi öyle, olası bi kazada hemen ezilir büzülür mü, bilemiyorum. Manuel vites olan aracımda çabuk bir hızlanma var. Genel olarak özellikle 1-2-3 vites aralıkları gayet küçük, araç çabuk hızlandığından vitesleri çabuk atıyorsunuz. Devrini hemen alıyor… 1.2 motora sahip bir aracın 100 km hızlanma değerinin 12 saniye olmasının şaşırtıcı olmadığını buradan anlıyorsunuz. Nitekim bunda aracın 930-945 kg dolaylarında olmasının da etkisi büyük… Kasa ağırlığı olarak hafif ama güçlendirilmiş gövdeli ve sağlam bir araç yaptığını söyleyen Mitsubishi’nin Attrage modeli aracında genel olarak sürüş esnasında bi tedirginlik yok, çok zorlanmadığı sürece sizi güvende hissettiriyor. Şuana dek hız kadranında en fazla 150 km/saat hızı gördüğüm aracımda 110 km hıza çıkmamızla beraber yol sesi içeri alınıyor. Yalıtım sorunu var kesinlikle ama can alıcı değil. Daha önce kullandığım 2000 model Corolla’mda da olan ve Japon kronik sorunu olan ses alma olayı benim için sorun değil ama takıntılı arkadaşlara sorun olabilir. 120 km ile beraber rüzgar sesini hissediyoruz. Bunda büyük yan aynaların da katkısı var. 130-140 km lerde ise araç rüzgardan bariz etkilendi. Çok tedirgin etmese de özellikle de kasa hafifliğinden ve yüksüz olmamdan olacak –araçta yalnızdım- az da olsa güvensizlik verdi diyebilirim. 150 km sonrasında ise kontrollü olarak yavaşladım. Yani bu hızları normal gören kişilere pek hitap etmiyor. Ben aracı aile aracı olarak kullanıyorum. Yalnız olduğum için az önce dediğim hız testini yaptım. Yanlış anlaşılmayalım İçerde kullanılan sert plastik malzeme kesinlikle sağlam ve uzun ömürlü olması amaç edinilmiş. Ama yumuşak ve şık iç malzeme bekleyenler hayal kırıklığı yaşayabilir. Ortada konumlandırılmış teyp gayet şık ve kullanışlı. Bazı Attrage’larda direksiyonda teyp kumandası yok deniliyordu, sanırım benimki 2015 olduğu için olacak ki kontrol düğmelerim var direksiyonda, ancak sadece teybi kontrol ediyoruz. Klima düğmeleri ise son derece kullanışlı ve teybin hemen altında. Klimanın motordan bağımsız çalıştığını bana yetkili satıcı firma söylemişti. Gerçekten te araç normal devrinde çalışırken klima açıldığında herhangi bir devir düşüşü yaşanmıyor. Bu da somut kanıtı sanırım bu söylemin… Aracın kadran bölümünde ise üç kısım var, orta daire hız, sol daire devir, sağ taraftaki bölüm ise araç hakkında bilgi veren ışıkların ve sembollerin yandığı alan var. Buraya kadar sıkıntı yok, ama ortadaki hız gösterge dairesinin ortasına konulmuş bir yol bilgisayarımız var. Ayrı ve bağımsız bir ekran olabilirdi ama bu şekilde yapılmış ve ekran çok küçük. Düğmesine basarak değişik bilgileri görüntülüyorsunuz. Maalesef kullanışlı değil… Fakat alışırım diyorsanız sorun teşkil etmiyor. Direksiyonun solunda olan “start-stop” düğmesi ise ilk başta tuhaf geliyor ama çok kolay alışıyorsunuz. Nitekim bazı lüks markalarda da solda olduğunu duymuştum. Direksiyonun ve vites kolunun deri kaplı olduğunu da belirtmeden geçmeyelim. Aracın koltukları maalesef kaliteli değil. Hem oturmamdan, hem de aracımın orijinal döşemeleri zarar görmesin diye kılıf taktırırken gördüm bunu. Ben daha yeni yeni alıştım ve yeni rahat etmeye başladım. Şoför koltuğu da ilk başlarda yadırganıyor ama bu kişiye göre, özellikle boy kilo durumuna göre değişebilir. Uygun sürüş pozisyonunuzu bulmakta zorlanabilirsiniz. Maalesef buna bir de derinlik ayarı olmayan direksiyon ekleniyor, iş iyice zorlaşıyor ama emin olun imkansız değil. Ben şuan gayet rahat bir pozisyon buldum kendime. 174 boy, 82 kg ağırlığındayım. Bunu da ekleyim, kafanızda tartın kendinizi…
Gelelim artı ve eksilere… Önce artılar; + Fiyatına göre çok dolu diyebileceğimiz donanım seviyesi + Motor hacmine göre çabuk hızlanması + Üç silindirli olması nedeniyle aracın özellikle ilk hızlanmalarda çıkardığı sportif tınılar (Ama herkes hoşlanmayabilir) + Zorlanmadıkça yolda sağlam giden ve güvenilirlik veren araç yapısı + Geniş iç hacim ve bagaj + Anahtarsız çalıştırma, pratik kullanım ve anahtarın araca yakın olduğu anlarda basılan düğme ile açılan şoför kapısı ve bagaj... + Mitsubishi markasının sorunsuzluğu ve “Japon” olması... +Estetik bir tasarımı olmasa da, önden ve arkadan bakıldığında, güçlü ve üst segment görünümü vermesi + Klimanın motordan bağımsız olması + Stepne, alaşımlı jant, renk seçimi gibi diğer firmaların ekstra ücretlendirdiği detayların fiyata dahil olması +Arkadaki üç camın da kendiliğinden lazer karartmalı olması (Özellikle aileler için çok güzel bişey) +Küçük dönüş çapı nedeniyle şehir içinde kıvrak ve kullanışlı olması + Benzinli motora göre gayet ekonomik yakıt tüketimi +Düşük motor hacmi nedeniyle düşük vergi dilimine girmesi (295TL + 295TL) +20.000 km’de bir bakım gerektirmesi +Bridgestone marka lastikler + Araç yerden yüksek sayılabileceği için, yük alındığında altını kolay kolay vurmaması + 5 yıl/100.000 km garanti
Eksiler; -İkinci elde yaşanacak büyük değer kaybı (Her sıfır km araçta var ama bu araçta daha fazla olacaktır) - Mitsubishi markasının bir türlü ülkemizde tutunamaması ve olumsuz bakış açısı -Orantısız tasarım (her ne kadar avantajı olsa da özellikle yandan bakıldığında orantısız) -Yolcu güneşliğinde ayna olmaması, ön kol dayama olmaması, cam açma düğmelerinin ışıklandırmasının olmaması, tavanda tek lamba olması gibi basit ama eksik detaylar -Direksiyon derinlik ayarının olmaması -Kalitesiz malzemeli ve konforuna zor alışılan koltuklar -Arka koltukların katlanamaması -100 km üzeri hızlara çıkıldığında yol sesinin bariz içeri alınması
Benim gibi aile aracı olarak, çoğunlukla şehir içinde kullanılacak ve uzun vade binilecek bir araç arıyorsanız, yukarıda yazdığım detaylar da kafanıza yattıysa işte Attrage size göre… Ben şuan gayet memnunum. 11 ağustosta uzun yola çıkacağım Ankara – Antalya arası… Gidiş, geliş ve orada dolaşmamla yaklaşık 1200 km yapacağımı tahmin ediyorum. Bu başlık altında uzun yol izlenimlerimi de yazacağım inşallah. Aracımın bazı resimlerini imkan bulursam ekleyeceğim bu başlık altına. Merak ettiklerinizi veya yazıda değinmeyi unuttuğum yada atladığım detayları özel mesajla yada buradan mesaj yazarak sorabilirsiniz. Hatalı veya yanlış bir şeyler yazdıysam düzeltin lütfen… Herkese güvenli ve keyifli sürüşler arkadaşlar…
En son hd1985 tarafından 04 Ağu 2015 21:29 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
|