Zaman: 17 Kas 2025 10:49

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Colt Uzun Yol Denemem
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2015 18:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2014 02:30
Mesajlar: 217
Şehir: Eskişehir
İsim: Mehmet
Araç: Colt 1.3 Invite MT
Meslek: Kimyager
Yaş: 29
Salı sabahı Eskişehir'den Balıkesir'e doğru yola çıktık. Araçta 2 kişi 2 tane orta boy çanta vardı. İlk izlenimim şu oldu. Rampalara yüksek hızlarda girmezsem illa ki bayılma yapıyor. Ki klima kapalı olmasına rağmen. Yolculuk boyunca klimayı seyrek açtım. Bir ara ben rampada 4. vitese düşmeyeyim diye gaz pedalına abanırken arkamda 130-140 kmh hızlarla 2000 kasa opel astra ve hafif ticari araç yarış yapıyordu. Ve işin en enteresan tarafı şehir içi gazda 16 kuruş görmeyen araç galiba bu yolculukta daha fazla yaktı :) Bu da arabayı şehirden pek çıkarmama kararımı etkiledi. Yolculuktan keyif alsaydım isterse 25 kuruş yaksın ama ne performans olarak ne yakıt olarak beni etkilemedi. Zaten geri dönüşte bir an önce eve varayım diye bastım. Araba bir ara 150 yi gördü daha da gitmedi zaten. Ancak ben bu arabayı şehir içinde kullanmak için aldım o yüzden pek şikayet edemem :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Colt Uzun Yol Denemem
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2015 18:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2015 12:44
Mesajlar: 46
İsim: Mustafa Küçük
Araç: Colt 1.3 makyajlı kasa
Meslek: Tasarımcı
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
memocan2468 yazdı:
Salı sabahı Eskişehir'den Balıkesir'e doğru yola çıktık. Araçta 2 kişi 2 tane orta boy çanta vardı. İlk izlenimim şu oldu. Rampalara yüksek hızlarda girmezsem illa ki bayılma yapıyor. Ki klima kapalı olmasına rağmen. Yolculuk boyunca klimayı seyrek açtım. Bir ara ben rampada 4. vitese düşmeyeyim diye gaz pedalına abanırken arkamda 130-140 kmh hızlarla 2000 kasa opel astra ve hafif ticari araç yarış yapıyordu. Ve işin en enteresan tarafı şehir içi gazda 16 kuruş görmeyen araç galiba bu yolculukta daha fazla yaktı :) Bu da arabayı şehirden pek çıkarmama kararımı etkiledi. Yolculuktan keyif alsaydım isterse 25 kuruş yaksın ama ne performans olarak ne yakıt olarak beni etkilemedi. Zaten geri dönüşte bir an önce eve varayım diye bastım. Araba bir ara 150 yi gördü daha da gitmedi zaten. Ancak ben bu arabayı şehir içinde kullanmak için aldım o yüzden pek şikayet edemem :)


Dediklerinize katılıyorum. Zaten okuduğum bir kaynakta 5. vitesi hızdan veya performans daha ziyade yakıt ekonomisi için varmış. Eğer ki 3000 devir ve üstü ile gelirseniz pek bayılmıyor ama yine de 5. viteste gerçekten çekmiyor hızlanmıyor. E malum 125 nm tork gücünü 4000 devirde veriyor. Ve gaza fazla basmak ise sadece benzin sarfiyatını arttıyor gördüğünüz gibi. 1.3 motorlarları yeni jenerasyon motorlar gibi turbolu ve 6 vites veya üstü olsaydı o zaman tadından yenmezdi gerçekten.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Colt Uzun Yol Denemem
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2015 18:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2014 02:30
Mesajlar: 217
Şehir: Eskişehir
İsim: Mehmet
Araç: Colt 1.3 Invite MT
Meslek: Kimyager
Yaş: 29
QuakeM yazdı:
memocan2468 yazdı:
Salı sabahı Eskişehir'den Balıkesir'e doğru yola çıktık. Araçta 2 kişi 2 tane orta boy çanta vardı. İlk izlenimim şu oldu. Rampalara yüksek hızlarda girmezsem illa ki bayılma yapıyor. Ki klima kapalı olmasına rağmen. Yolculuk boyunca klimayı seyrek açtım. Bir ara ben rampada 4. vitese düşmeyeyim diye gaz pedalına abanırken arkamda 130-140 kmh hızlarla 2000 kasa opel astra ve hafif ticari araç yarış yapıyordu. Ve işin en enteresan tarafı şehir içi gazda 16 kuruş görmeyen araç galiba bu yolculukta daha fazla yaktı :) Bu da arabayı şehirden pek çıkarmama kararımı etkiledi. Yolculuktan keyif alsaydım isterse 25 kuruş yaksın ama ne performans olarak ne yakıt olarak beni etkilemedi. Zaten geri dönüşte bir an önce eve varayım diye bastım. Araba bir ara 150 yi gördü daha da gitmedi zaten. Ancak ben bu arabayı şehir içinde kullanmak için aldım o yüzden pek şikayet edemem :)


Dediklerinize katılıyorum. Zaten okuduğum bir kaynakta 5. vitesi hızdan veya performans daha ziyade yakıt ekonomisi için varmış. Eğer ki 3000 devir ve üstü ile gelirseniz pek bayılmıyor ama yine de 5. viteste gerçekten çekmiyor hızlanmıyor. E malum 125 nm tork gücünü 4000 devirde veriyor. Ve gaza fazla basmak ise sadece benzin sarfiyatını arttıyor gördüğünüz gibi. 1.3 motorlarları yeni jenerasyon motorlar gibi turbolu ve 6 vites veya üstü olsaydı o zaman tadından yenmezdi gerçekten.



Bizim araçtan en az 10 yıl önce çıkmış ve en az 300 kg daha ağır olan Astra'nın performansını anlayamıyorum. Eminim o da çok hızlı girmedi ama rampada bile şaha kalkabildi. :unknown:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Colt Uzun Yol Denemem
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2015 19:53 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Uzun yolda 90-100 km/s hızla 5,5 - 6 LT arası goruyorum istisnasız. Şehir içi yoğun trafik olmazsa 6.5-7 lt lpg genelde. Ben yakıttan çok memnunum. 32 LT ile şehiriçi min 390-400 km yapıyorum.

Hıza gelince sadece bir kez gebze temde lpg bitince benzinde hız denedim. Düz yolda 180 km/s gordum dahada giderdi fakat arkada oturanlar çok sallıyo deyince gaz kestim :) Yokuşlarda devirli kullanırsanız lpg de bile iyi topluyor. Sadece klima açık ise ciddi bir performans kaybı var. Bunun sebebini bilmiyorum. Benzinde olmuyor olabilir hiç denemedim. Klima açıkken araba 100 km/s üstüne çok nazlanıyo...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Colt Uzun Yol Denemem
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2015 00:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2015 12:44
Mesajlar: 46
İsim: Mustafa Küçük
Araç: Colt 1.3 makyajlı kasa
Meslek: Tasarımcı
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Yokuşta dizel, düzde benzinli iyidir. Motorlarda beygir gücü (hp) kadar tork da çok önemli. Benzin litre fiyatının uçtuğu şu günlerde düşük devirlerde sakin kullanmaya çalışıyoruz. Ama bizim colt 3000-4000 devir arası performans gösteriyor. E o zamanda fazla yakıyor. Gerçekten zaman turbolu yani dizeller gibi düşük devirlerde maksimum torku veren motorların zamanı. Aklımda colttan sonra asx vardı ama temsa sağolsun yeni asxlerde ne turbo var ne de otomatik vites. 1.6 dizeli geldi ama onda bile turbo olmalıydı. Geçenlerde 1.5 DI-D coltta bindim kendi arabamın performansından soğudum. Tamam motor biraz gürültülü ama her viteste gaza basınca seni koltuğa gömüyor. Tork farkı işte...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Colt Uzun Yol Denemem
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2015 01:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2015 12:44
Mesajlar: 46
İsim: Mustafa Küçük
Araç: Colt 1.3 makyajlı kasa
Meslek: Tasarımcı
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
mesut taşdemir yazdı:
1.6 dizel asx turbolu zaten turbosuz dizel mi olur?


Doğru söylüyorsun kardeş. Benim okuduğum bir makalede böyle anlatmıyordu. Lakin benzinli de de olsa süper olurdu. Geçen yıl sızan bilgilerde 1.2 turbo benzinli de olacak deniyordu. Sanırım olmayacak. Neyse o başka bir konu...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Colt Uzun Yol Denemem
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2015 01:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2015 12:44
Mesajlar: 46
İsim: Mustafa Küçük
Araç: Colt 1.3 makyajlı kasa
Meslek: Tasarımcı
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
mesut taşdemir yazdı:
QuakeM yazdı:
mesut taşdemir yazdı:
1.6 dizel asx turbolu zaten turbosuz dizel mi olur?


Doğru söylüyorsun kardeş. Benim okuduğum bir makalede böyle anlatmıyordu. Lakin benzinli de de olsa süper olurdu. Geçen yıl sızan bilgilerde 1.2 turbo benzinli de olacak deniyordu. Sanırım olmayacak. Neyse o başka bir konu...


Hayır olacak :) O konuda merakınız olmasın 1.2 turbo cvt olacak ayrıca pulg-in hybrid de olacak. Dizele muhtemelen otomatik gelir ekstra olarak


Eğer dediğiniz gibi olursa alıcısı çok olacak. Öncelikle ben :) Fakat aksesuar çeşitliliğinin az olması ve parçasının pahalı olması (ah ulan temsa) aklımı kurcalamıyor değil. Ocak ayında ufak bir köpeğe çarptım, ön tampon+davlumbaz+radyatör çerçevesi serviste orjinali ile değişti hesap 2500 tl. Duyan o ne hocam mercedes mi kullanıyorsun diyor. Evet öyle :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Colt Uzun Yol Denemem
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2015 03:03 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
ersinnsahin yazdı:
Uzun yolda iki kişi ile 4,5 lt tüketimim oldu. O da arabayı ilk defa kullandığım halde. İstanbul ş.içi teafiğinde bile 7lt yi anca 4 yetişkinken geçmişimdir. Hız denemesi sadece bir defa yaptım 180 i rahat gördü sonra hayvanlığa gerek yok dedim ve yavaşladım. Ş.içinde az tüketim görmek için her vites geçişinden sonra 2000 devirde gitmeye bakın.

Colttan önce babamın 2004 manuel astrasını kullanıyordum. O yaşta bir astranın coltu tokatlamasının mümkünatı yok ama astranın yol tutuşu çok iyiydi


Devir olayı çok önemli bir ayrıntı yukarıda söylemeyi unutmuşum bende :) Colt ve lancer 2000-2500 devirlerde tuttuğunuz müddet (hızdan bağımsız) çok güzel ekonomi yapıyor. Tecrübeyle sabit. Yeni mitsubishi kullanıcıları bunu pek bilmiyor. Eski şöför alışkanlıklarına yada sözlerine aldanmayın. Yüksek devirli kullan vs derler. Araba homurdanmadan vites yükseltin bak o zaman nasıl az yakıyormuş görün derim yeni mitsu sahiplerine :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Colt Uzun Yol Denemem
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2015 09:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2014 02:30
Mesajlar: 217
Şehir: Eskişehir
İsim: Mehmet
Araç: Colt 1.3 Invite MT
Meslek: Kimyager
Yaş: 29
Arkadaşlar cevaplar için teşekkürler. Zaten aracı mümkün olduğunca 2000 devir civarı kullanıyorum. Bu araba da her araba gibi haliyle bu devir civarlarında ekonomi yapıyor. Ki bu şekilde şehir içinde tam depo ile 390 km yaptım bu gayet tatmin edici. Benim merak ettiğim şey aracımız hafif ve motor gücü bu ağırlığa göre çok iyi ama bunu pratikte yollara rampalara pek dökemiyor. Araç canlı gitsin diye de 4000-5000 devirlerde barım barım gezmek de beni rahatsız ediyor. :(


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Colt Uzun Yol Denemem
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2015 17:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2015 12:44
Mesajlar: 46
İsim: Mustafa Küçük
Araç: Colt 1.3 makyajlı kasa
Meslek: Tasarımcı
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
QuakeM yazdı:
Eğer dediğiniz gibi olursa alıcısı çok olacak. Öncelikle ben :) Fakat aksesuar çeşitliliğinin az olması ve parçasının pahalı olması (ah ulan temsa) aklımı kurcalamıyor değil. Ocak ayında ufak bir köpeğe çarptım, ön tampon+davlumbaz+radyatör çerçevesi serviste orjinali ile değişti hesap 2500 tl. Duyan o ne hocam mercedes mi kullanıyorsun diyor. Evet öyle :D


_opeth yazdı:
Bmw farinin tanesi 1500 liraiken mercedes fiyati dusunmek cok anlamsiz olmus. Soyleyenler hic mercedes parcasi almamis anlasilan. Ithal japon aracinin parcasinin fiat ile ayni fiyatta olmasini mi bekliyorsunuz ben anlamiyorum.


İşin şu boyutuna dikkat çekmek isterim. Araç Japon marka, üretim NedCar Hollanda, parçaları Çek ve Alman üretimi vs vs. Yani araç safkan bir japon değil. Ben ön tampon için servisten fiyat aldığımda sene başında en düşük 750 TL idi. Aynı parça ingiltere'de 250 TL idi. Servis e neden pahalı diye sorduğunuz da tek cevabı Temsa olur. Hatta o kadar şikayetçiler ki anlatsa bir dinleseniz. El freni butonuna 40 tl verdim şaka gibi. Şimdi bmw veya mercedes kullanıyor olsak fiyatına şaşırmayız tabi...


En son QuakeM tarafından 15 Ağu 2015 17:09 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Colt Uzun Yol Denemem
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2015 17:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2014 17:03
Mesajlar: 114
İsim: Fatih
Araç: Colt
Meslek: Mühendis
Yaş: 30
Başka bir başlıkta uzun yola çıkacağımı yazmıştım ben de, oraya yazacaktım madem konusu açılmış buraya yazayım. Toplam gidiş dönüş yaklaşık 2500 km'lik yol yaptım Colt'la. Giderken 3 kişi ve bagaj full dolu, dönerken de 2 kişi ve hem bagaj hem de arka koltuklarda valizlerle geldim. Giderken ilk yol 900 km'lik bir yerdi. yolculuğun sonunda ortalama hızımı yol bilgisayarı 103 km/h olarak gösteriyordu. Şehir içleri hariç 120-150 arasında gittiğinizde doğal olarak araba uzun yol bile olsa şehir içinden daha fazla yakıyormuş gibi geliyor. Bunun sebebi de şehir içinde böyle bir ortalama hızla yol yapamayacak olmanız. Dönüşte acelem olmadığından hız sabitleyiciyi kullanarak 90 km/h hızla geldim ve yakıt tüketimim 5.1 lt/100km'yi gösteriyordu. Bence oldukça uygun ve az yakıyor. Yokuşlarda da hiç bir sıkıntı yaşamadım. Siz araba gitsin isteyip yüksek devirlerde vites değiştirirseniz istediğiniz hıza getirebilirsiniz aracı. Yani ilk 4 vitesi 2000 devirde değiştirip ondan sonra 5'te 130'a çıkmasını beklemeyin.

Ben bu yolculukta aracımdan çok memnun kaldım. Hatta Colt'umu satıp başka bir araç alırsam memnun kalamayacağım düşüncesi sardı :)

_________________
Askerlik | Teknoloji | Çaydanlık


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Colt Uzun Yol Denemem
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2015 22:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2015 12:44
Mesajlar: 46
İsim: Mustafa Küçük
Araç: Colt 1.3 makyajlı kasa
Meslek: Tasarımcı
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
_opeth yazdı:
Nedcar ve Almanya parcalari artik olmadigindan Taylanddan geliyor parcalar. Nedcar kapanali 3 sene oldu. Pahali ama mercedes denmesi sacma onu soyluyorum ben.


Dostum bir yanlışın var. En son servis maceramda takılan tampon alman, far ise çek malı. Ama pahalı olması yan sanayisi olmadığı için ve Temsa'nın çok üstünde durmadığı için diye biliyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Colt Uzun Yol Denemem
MesajGönderilme zamanı: 16 Ağu 2015 11:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Coltun 150de tıkanmasının imkanı yok, sizi çok hatırlıyorum, lpg enjektörleri bozuktu ve baskı balata bitikti. Enjektörleri yaptırdınız ama baskı balata duruyor ve ustaların değişmesi gerekiyor dediğini hatırlar gibiyim. Bakımsız, parçası eskimiş araçtan yakıt ekonomisi ve performans beklemeniz garip olmuş.

_opeth yazdı:
Aracinizi bilmediginizi veya aracin karakterine bagli olarak nasil kullanmaniz gerektigini bilmediginiz icin bu durum ortaya cikti heralde. Coltla en son uzun yola ciktigimda 8.4lt istanbul sehirici 7.2 Balikesir merkez sehirici lpg tuketimlerime nazaran 6.2lt/100km yapmistim.

Vedat abinin de dediği gibi araç kullanımında yanlışlarınız olduğunu düşünüyorum.

Öncelikle 1.3 araba ile 5. yani son viteste rampaya çıkmak çok sağlıklı bir hareket değil. Eğer rampada bayılma yaşamak istemiyorsanız 3bin devir altına inmeden sürekli vites küçültmelisiniz. Böyle kullandığınızda daha az yakacaktır. alt devirlerde bayıldığında daha fazla yakıyor.

Daha geçen memlekete gittim, denizli merkezin rakımı 350metredir, 20km boyunca rampa çıkıp 1200mt rakımlı geçitten geçip, 900mt rakımı olan ovaya iniyorum ve ovada gidiyorum. devirsiz bindim, araba sürekli bayıldı, rampada 60lara kadar indiğim oldu, gaza çok basmadım. ovada 90la gittim. memlekete vardığımda 6lt lpg ortalamam vardı. bir önceki gidişimde yukarıdaki gibi devrini güzel tutup aracı baymadan gittiğimde 7lt lpg ortalamam oluyordu.

Coltla son 3ayda sürekli uzun yola çıktım bazıları şöyle:

İzmir/urla-denizli(birçok kez gittim, yılda 5-6kere)
280km
çoğu 75-80km/h ortalama hıza sahip
5,9-6,4lt arası lpg ortalaması (çoğunda 95km/h hızla gidiyorum)

izmir/urla-ankara(110km/h hızla)
560km
6,8lt lpg ortalaması

ankara-izmir/urla(110km/h hızla)
550km
6,7lt lpg ortalaması
90km/h ortalama hız

denizli-ankara(bayram trafiği alabildiğine bastım, 5saatte gidebilmek için)
475km
7,5lt lpg ortalaması(tüketim odaklı kullanmayıp gereksiz basınca böyle yükselir)

ankara-denizli(95km/h sabit hız)
480km
72km/h ortalama hız
6lt lpg ortalaması(2yetişkin ve valiz, full klima açık)


yaklaşık 2yıl önce üniversitedeki sınavıma yetişmek için alabildiğine bastım
denizli-izmir/urla
280km
110km/h ortalama hız
9,5lt lpg ortalaması(sağnak yağmur, sürekli hızlan yavaşla, otobanda alabildiğine bastım)

aynı koşullarda dizel araba kullansa idim rahat 7lt mazot ortalaması olurdu.

şu zamana kadar aldığım en yüksek ortalama:
izmir -aydın arası otobanda

85km(130-150 arası gittim)
122km/h ortalama hız
10.4lt lpg tüketimi

aynı otobanda 134km/h ortalama hızda gittiğim oldu, aydına 37dk'da vardım ama VSR açık olduğu için otomatik benzine geçip benzinden 5lt kadar harcamıştım.

düz yolda 150km/h ile giderken anlık yakıt tüketimi lpg'de 12lt, benzinde 9lt oluyor. 25kr yakması için 12lt lpg filan yaktırmanız lazım ki imkanı yok... Aracın bujilerine baktırıp, baskı balatasını değiştirin ardından bir de öyle yakıtına bakın derim ama uzun yolda sürekli basarak gidildiğinde hiçbir arabanın az yakmacağını bilin. Çevrenizde, a ilinden b iline gittim şöyle yaktı etti diyen kahve ağzı muhabbetlere aldırmayın. basarak gittiklerinde hiçbiri az yakmıyor. internette tdi kullananlara bakarsanız 5lt'den fazla yakmıyor, arkadaşımdaki b7 passat tdi 7lt'nin altına inmiyor aracın genel ortalaması şu anda 7,6lt imiş. kaldı ki sakin kullanır kendisi, passatla 8lt ortalamayla gezdiği yerde, ford 1.5tdci 95hp ile 4lt ortalama ile geziyor. passata binmiyor o yüzden. Millete sorsanız herkes tdi ile koklatıyor...

Coltla normal kullanımda uzun yolda 6-6,5lt lpg; şehiriçinde 7,5-8,5lt lpg arasında yakarsınız.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye