Zaman: 26 Ara 2025 21:22

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 258  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 16:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2009 22:58
Mesajlar: 258
arabamda yağ yakma veya eksiltme diye bi sorun yok... motor soğukken hafiften bi çık çık sesi var.. motor ısınınca gayet sessiz çalışıyor ..10 40 yağ bu hafif sesin sebebi olabilirmi.. ...birde dikkatimi şu çekti..motor soğukken arabanın çekişi hissedilir derecede daha yüksek...1 vitesten ikiye takıp gaza yüklendiğimde araba ileri doğru zıplıyor sanki......yağın ısınmasıyla arabanın çekişi arasında bi etkimi var acaba..
rastladığım bi yorum şöyle...

Ben, Ankara’da, arabama kışları 5w-40 tam sentetik (Castrol Edge 5w-40), yazları ise 10w-40 sentetik motor yağı koymayı tercih ettim (Shell Helix HX7). Her iki yağdan da memnun kaldım.

Ancak, biraz araştırdıktan sonra İngiltere’de, GDI motor taşıyan Mitsubishi ve Volvo’lar için özel olarak üretilmiş olan Shell Helix Plus AH 10w-30 yağın kullanıldığını öğrendim. Bu yağ belli ki Türkiye’de satılmıyor. Muhtemelen artık üretilmiyor da. Bir sonraki yağ değişiminde (kışa girerken, havalar soğuyunca!!) motora 5w-30 tam sentetik yağ koyacağım. (Shell Helix Ultra Extra 5w-30 veya Mobil 1 ESP 5w-30). Bu yağın GDI, FSI, TSI gibi doğrudan enjeksiyonlu motolardaki EGR ve PCV valflerinin neden olduğu karbon (kurum) oluşumunu asgari düzeyde tutacağını düşünüyorum. Zira Shell bu yağın “emisyon sistemini koruyan düşük SAP (Sülfatlı Kül, fosfor, Kükürt) oranlı yağ” olduğunu beyan ediyor. Anladığım kadarıyla GDI motorların temel problemi de bu zaten. Hemen not edeyim, 5w-30 yağ hava sıcaklığının 10 dereceyi geçtiği yerlerde motora ince gelebilir; motora zarar verebilir. Bu durumda 0w-40 ya da 10w-30 daha doğru bir tercih olabilir. (Bkz. yukarıdaki şema.)

Ek: Üretici web sitelerinde 1.8 GDI Carisma için şu yağlar öneriliyor:

Shell Helix HX5 15w-40 veya Shell Helix HX7 AF 5w-30

Castol Edge 0w-30 veya Castrol Magnatec 10w-40


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 16:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eyl 2010 16:05
Mesajlar: 156
Şehir: Ankara
Araç: 2001 Carisma GDI Avance
Benim de yagdan yana sikintim var. Yag degisiminde 5-30 yari sentetik (Fordlar icin uretilmis) yag koymustu usta. Hava filtresi ve yag filtresini de degistirmisti. Hemen ardindan, araba isininca arabanin yag lambasi rolantide pir pir etmeye, yanip sonmeye basladi. Bu kez, yag satan yerin tavsiyesiyle kalin olsun diye 15-50 yag koydum, shellin hx5 yagi. Hic birsey degismedi. Dun Sasmazda yetkili servis Seref otoda Seref ustaya sordum pir pir isini. Ne yag var motorda deyince 15-50 dedim. O yanlis, illaki de sentetik yag koyacaksin GDI'ye dedi. Yahu 5-30 vardi, onunla basladi pir pir meselesi deyince bu sefer yag filtren sikintilidir dedi. Servisten yeni yag filtresi alip degistirdim. Netice sifir....

Uzun lafin kisasi elimde iki sise yag, bosa harcanmis bi ton para. Ben arabaya bir sure boyle binerim. Bir sonraki yag degisiminde (artik seneye) 0-40 yagdan baskasini koymam...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 17:19 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
karahan yazdı:
ali bey
tavsiyeler için teşekkürler parçaların bulunabilmesi iyi de ikitelli biraz uzak olacak samandıra da oturuyorum o yüzden ilk etapta kartal sanayisinde çıkmacı ve parçacılara bakayım diyorum. birde tüm forumu okuyunca alpay usta nın bu arabalar için doktor olduğunu doğal olarak anladım tabi ama yıldızlar otoda bayağı bir uzak kalıyor. sizden istediğim tavsiye şu; forumun önceki sayfalarında kartal sanayi de ilknur oto dan bahsediliyor. orayı deneyim mi ya da ataşehir de bir servis varmış ulugöl sanırım oraya gideyimmi. en azından buralar hakkında artı eksi bir yorum duydunuz mu.bahattin hocamın tavsiyesi ve tahmini ile ilk önce benzin pompasından başlamak istiyorum da. yoksa garanti olsun hiç kimseye elletmeden bir gün ayırıp yıldızlara mı geleyim.
birde orta havalandırmayı direk kanırtıp mı çıkarıyorum? ortasında saat falan var birşey sökmem gerekirmi?
görüşürüz


Bir gününü ayırıp Yıldızda kesin sonuç almanı tavsiye ederim.
Alpay usta müşteriye yürüyen para gözüyle bakmadığından sorununu kesin halledecektir.
Tanımadığım halde Murat beyin selamıyla 1 saat bana telefonda yapacağım işlemi anlattı.
Bir dezavantajınız olacaktır: parça gerekir ise servisten uygun alamayacaksınız.Sorununuz ota samana yayılmadan hallolursa eger ona da değer dıyerek sineye çekeceksiniz:)Mitsu servislerinin sevilmeyen yönüde bu zaten.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 17:33 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
turgay yazdı:
arabamda yağ yakma veya eksiltme diye bi sorun yok... motor soğukken hafiften bi çık çık sesi var.. motor ısınınca gayet sessiz çalışıyor ..10 40 yağ bu hafif sesin sebebi olabilirmi.. ...birde dikkatimi şu çekti..motor soğukken arabanın çekişi hissedilir derecede daha yüksek...1 vitesten ikiye takıp gaza yüklendiğimde araba ileri doğru zıplıyor sanki......yağın ısınmasıyla arabanın çekişi arasında bi etkimi var acaba..
rastladığım bi yorum şöyle...

Ben, Ankara’da, arabama kışları 5w-40 tam sentetik (Castrol Edge 5w-40), yazları ise 10w-40 sentetik motor yağı koymayı tercih ettim (Shell Helix HX7). Her iki yağdan da memnun kaldım.

Ancak, biraz araştırdıktan sonra İngiltere’de, GDI motor taşıyan Mitsubishi ve Volvo’lar için özel olarak üretilmiş olan Shell Helix Plus AH 10w-30 yağın kullanıldığını öğrendim. Bu yağ belli ki Türkiye’de satılmıyor. Muhtemelen artık üretilmiyor da. Bir sonraki yağ değişiminde (kışa girerken, havalar soğuyunca!!) motora 5w-30 tam sentetik yağ koyacağım. (Shell Helix Ultra Extra 5w-30 veya Mobil 1 ESP 5w-30). Bu yağın GDI, FSI, TSI gibi doğrudan enjeksiyonlu motolardaki EGR ve PCV valflerinin neden olduğu karbon (kurum) oluşumunu asgari düzeyde tutacağını düşünüyorum. Zira Shell bu yağın “emisyon sistemini koruyan düşük SAP (Sülfatlı Kül, fosfor, Kükürt) oranlı yağ” olduğunu beyan ediyor. Anladığım kadarıyla GDI motorların temel problemi de bu zaten. Hemen not edeyim, 5w-30 yağ hava sıcaklığının 10 dereceyi geçtiği yerlerde motora ince gelebilir; motora zarar verebilir. Bu durumda 0w-40 ya da 10w-30 daha doğru bir tercih olabilir. (Bkz. yukarıdaki şema.)

Ek: Üretici web sitelerinde 1.8 GDI Carisma için şu yağlar öneriliyor:

Shell Helix HX5 15w-40 veya Shell Helix HX7 AF 5w-30

Castol Edge 0w-30 veya Castrol Magnatec 10w-40


Gdi kullanan arkadaşlara tekrar söyluyorum yağ konusuna azami derecede dikkat edin. Telafisi mumkun olmayan sonuçları olabilir.Örneğin: 16 adet subab iticisi 16x100=1600 lira.

Soğukken performansın fazla olmasını ise ben motor soğuk oldugunda aracın yakıt karışımını daha zengin olarak ayarlamasına bağlıyorum.Yağın etkisi hissedilemez. Yağ ancak bitik motorlarda etkili olabilir.Nasıl olur segmanları aşınmış,yanma odasından basıncı kaçıran bir motorda kalın yağ kaçağı azaltır. Motorda sorun yok ise dediğim gibi kayda değer bir katkısı olmaz.
Kalitelisinden 10/40 bence ideal. 0/30 bizim turkiye şartlarında özellikle yazın sorun çıkarabilir.
yağın önemi aslında yuksek devirlerde ortaya çıkar. Setetik yağlar yuksek devirlerde daha sağlıklı yağlama yaparlar.Ömürleri uzundur.Az yaksın diye 3000 devirden yuksek basmıyor isek sentetik yağa gerek yok:)

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 17:40 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
gdi yazdı:
Benim de yagdan yana sikintim var. Yag degisiminde 5-30 yari sentetik (Fordlar icin uretilmis) yag koymustu usta. Hava filtresi ve yag filtresini de degistirmisti. Hemen ardindan, araba isininca arabanin yag lambasi rolantide pir pir etmeye, yanip sonmeye basladi. Bu kez, yag satan yerin tavsiyesiyle kalin olsun diye 15-50 yag koydum, shellin hx5 yagi. Hic birsey degismedi. Dun Sasmazda yetkili servis Seref otoda Seref ustaya sordum pir pir isini. Ne yag var motorda deyince 15-50 dedim. O yanlis, illaki de sentetik yag koyacaksin GDI'ye dedi. Yahu 5-30 vardi, onunla basladi pir pir meselesi deyince bu sefer yag filtren sikintilidir dedi. Servisten yeni yag filtresi alip degistirdim. Netice sifir....

Uzun lafin kisasi elimde iki sise yag, bosa harcanmis bi ton para. Ben arabaya bir sure boyle binerim. Bir sonraki yag degisiminde (artik seneye) 0-40 yagdan baskasini koymam...


Gdi ye sentetik yağ şartı usta yalanı.
Düne kadar sentetik yağ mı vardı.
10/40 ideal bence. Pır pır olayı ince yağ ile oluşan basınç kaybından kaynaklanıyor.Bir sakıncası var mı? yok.
Çubuktan yağ takibi ara sıra yapılarak bu şekilde de kullanılabilir.
Pm atmıştım dönmediniz.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 19:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eyl 2010 16:05
Mesajlar: 156
Şehir: Ankara
Araç: 2001 Carisma GDI Avance
Umera ustam,

Ben size mesaj attiktan sonra yanit var mi diye bakmak aklima gelmedi. Simdi bakip cevap yaziyorum...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 19:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eyl 2010 16:05
Mesajlar: 156
Şehir: Ankara
Araç: 2001 Carisma GDI Avance
akerimoglu,

Dediginizi yaptim. Neticeyi surada yazdim. viewtopic.php?f=9&t=1017&p=15652#p15652 Tekrar olmasin diye yine yazmiyorum. Yardimlarinizi bekliyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 20:40 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
karahan yazdı:
ali bey
tavsiyeler için teşekkürler parçaların bulunabilmesi iyi de ikitelli biraz uzak olacak samandıra da oturuyorum o yüzden ilk etapta kartal sanayisinde çıkmacı ve parçacılara bakayım diyorum. birde tüm forumu okuyunca alpay usta nın bu arabalar için doktor olduğunu doğal olarak anladım tabi ama yıldızlar otoda bayağı bir uzak kalıyor. sizden istediğim tavsiye şu; forumun önceki sayfalarında kartal sanayi de ilknur oto dan bahsediliyor. orayı deneyim mi ya da ataşehir de bir servis varmış ulugöl sanırım oraya gideyimmi. en azından buralar hakkında artı eksi bir yorum duydunuz mu.bahattin hocamın tavsiyesi ve tahmini ile ilk önce benzin pompasından başlamak istiyorum da. yoksa garanti olsun hiç kimseye elletmeden bir gün ayırıp yıldızlara mı geleyim.
birde orta havalandırmayı direk kanırtıp mı çıkarıyorum? ortasında saat falan var birşey sökmem gerekirmi?
görüşürüz

Bence bir gün ayırıp Yıldızlar Otomotiv' e uğrayınız.
Zaten Bahattin Hocam da size aynı tavsiyeyi yapmış. Fakat gitmeden önce muhakkak müsait günü sorunuz. Bazı zamanlar selam veriyoruz, alacak fırsat bulamıyorlar.

@GDI' cılar,
Ben bir kez yap konusunu Alpay Usta' ya sormuş, doğru tavsiyeyi almış, aldığım tavsiyeyi de foruma yazmıştım. Fakat konuyu arayıp bir türlü bulamadım. Bulursam link vereceğim. Fakat 10/40 olmadığını hatırlıyor gibiyim. Zira, 10/40' ı ben Carisma' da kullanıyordum (1.6 Avance).

@Sn GDI,
Hocam illa ki yetkili servise gidip arıza tespiti yaptırmanız gerekiyor. Daha öncesinde size yakın olan servisi arayıp bir randevu ve fiyat sorabilirsiniz. Böylelikle sürprizle karşılaşmamış olursunuz. Benim bildiğim kadarıyla hiçbir yetkili Mitsubishi servisi arıza tespit için ücret almıyor. Fakat şu var, araç GDI olduğu için arıza tespitinde nokta atışı yapmak oldukça güç oluyor. Buna hazırlıklı gitmenizi tavsiye ederim. Sorununuz bariz şekilde ateşleme sisteminden kaynaklandığı için, araç bildiğimiz teknolojiden olsa çok basit bir yöntem olan ters buji ile aracı öksürtme metodunu yapabilirdik. Fakat GDI olduğundan dolayı bunu dahi yapmayalım, ters sonuçlar verebilir...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 21:41 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
@akerimoğlu

@GDI' cılar,
Ben bir kez yap konusunu Alpay Usta' ya sormuş, doğru tavsiyeyi almış, aldığım tavsiyeyi de foruma yazmıştım. Fakat konuyu arayıp bir türlü bulamadım. Bulursam link vereceğim. Fakat 10/40 olmadığını hatırlıyor gibiyim. Zira, 10/40' ı ben Carisma' da kullanıyordum (1.6 Avance).

Ali bey sentetik yağ modası aldı başını gidiyor. Millet nerdeyse şahine,torosa sentetik yağ koyacak.
Bu konuda aşırıya gitmemek gerekiyor. Araçların yağ pompalarına göre fabrika tavsiyeleri yapılıyor. İnce yağ koyulduğunda düşük basınctan dolayı yeterli yağlama yapılamayabilir.

Gdi ile 1.6 diğer bir tabirle 4g93Gdi ile 4g92 arasında ki tek fark yapı olarak silindir kapakları.Birisi hidrolik iticili, diğeri cam milli. Teknoloji farkı bu noktada değil. Fark emme manifoldu,enjeksiyon kısmında ki bu noktanın yağ ile uzak yakın alakası mevcut değil.

Bu noktadan hareketle ve arkadaşların aldığı yağ lambasının pır pır etmesı sonucuna bakarak ben arkadaşların ince yağ kullanmamalarını öneriyorum. Kaliteli 10/40 yağ hem Tr. şartlarına hemde araca daha uygundur kanaatimce.
Zaten çok yaktığı içinde arkadaşlar düşük devirde kullanıyorlar:)

Yeni motorlar için aynı şeyleri söyleyemeyiz.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 22:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2010 23:23
Mesajlar: 230
Şehir: iskenderun
İsim: burak
Araç: carisma GLX
Kan grubu: b +
arabayı ilk aldığımda 10 -40 yağ koydum şimdiye kadar hiç bir problem yaşamadım araç glx 7000 k.m. de yol gittim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 22:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2010 23:23
Mesajlar: 230
Şehir: iskenderun
İsim: burak
Araç: carisma GLX
Kan grubu: b +
bahattin hocam siz çözdünüzmü otomatik açma işini


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 22:47 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
brkyildiz yazdı:
arabayı ilk aldığımda 10 -40 yağ koydum şimdiye kadar hiç bir problem yaşamadım araç glx 7000 k.m. de yol gittim


Yarı sentetik yağlar konusunda da değişim zamanına azami dikkat gerekiyor.
Yağ miadını doldurunca değiştirilmez ise çok zarar veriyor motora. Madeni yağ gibi kararıp yağlamaya devam etmiyor.
10000 km menzilli yarı sentetik yağın ideal değişim süresi 7000 km civarıdır.10000km yi beklememekte yarar var.
km dolmaz ise 1 yıldır.

@brkyildiz
Burak kardeş yok çözemedim. Hiç bir şey yapamadım daha.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 22:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 May 2010 14:01
Mesajlar: 760
Şehir: Tekirdağ
İsim: Seyhan
Araç: Colt 1.5 instyle AMT
Meslek: Elektronik Teknikeri
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 33
bahattin hocam merhaba. forumda carismanın kapı gergi kollarını tamir ettiğini izlemiştim. böyle yararlı bilgiler verdiğin için teşekkürler.. benim lancerinde şöför tarafı kapı durmuyor hiç çok sıkıcı bi olay kaç kere kaldırıma sürttüm o yüzden kapıyı. benim lancerinde carisma gibimidir acaba gergi sistemi. uygun bir zamanda açıp bakıcam o olaya....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 23:09 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
seyo yazdı:
bahattin hocam merhaba. forumda carismanın kapı gergi kollarını tamir ettiğini izlemiştim. böyle yararlı bilgiler verdiğin için teşekkürler.. benim lancerinde şöför tarafı kapı durmuyor hiç çok sıkıcı bi olay kaç kere kaldırıma sürttüm o yüzden kapıyı. benim lancerinde carisma gibimidir acaba gergi sistemi. uygun bir zamanda açıp bakıcam o olaya....


@Seyo Merhaba
Şahsi merakımı bu noktada hizmete çevirerek faydalı olmaya çalışıyorum.Ben tşk. ediyorum.
Evet aynıdır.
Mitsu ve Protonların hepsi aynı.
Hemen bir öneri. Şöför tarafı arka kapının gergi kolu sağlam ise söküp öne alarak hızlı bir çözüm getirebilirsiniz.
Sökme ve takma videosu imzamda ki sitede mevcut.

(Bir noktada yeni üye olan arkadaşlara hatırlatma yapayım.
Motor ustası falan değilim. Tamamen şahsi merakım,araştırmalarım sonucu elde ettiğim tecrübe ve bilgilerdir paylaşımlarım.
Bir kez kendi aracımın motorunu indirip topladım.
Mesleğim ile bu işlerin alakası yok.)

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 23:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 May 2010 14:01
Mesajlar: 760
Şehir: Tekirdağ
İsim: Seyhan
Araç: Colt 1.5 instyle AMT
Meslek: Elektronik Teknikeri
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 33
ok bahattin abi saolasın valla 4 kapınında gergileri tam tutmuyor. şöför kapısını söküp tornada numuneye göre 4 takım yaptırmayı düşünüyorum. sağ sol kapı gergi parçalarının yönleri aynıdır herhalde. biliyorum abi hobi amaçlı ve elinden geldiği için bu işlerle uğraştığını. bizdede zamanında 95 corolla vardı onunda söküp takmadığım yeri kallmamıştı. tabi mekanik motor değil. bu uzakdoğu araçları birbirine çok benziyor genelde. saolasın....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 23:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2010 23:23
Mesajlar: 230
Şehir: iskenderun
İsim: burak
Araç: carisma GLX
Kan grubu: b +
bahattin hocam benimde şöför kapısında kapı açılıp kapandığında gıcırtı var yağlamadığım yer kalmadı gıcırtı gitmedi başına gelen bir arkadaş illa kapı yüzünün sökülmesi gerektiğini söylemişti ben de döşemeyi kapı yüzlerini değişeceğim için bıraktım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 23:36 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
@karahan
Önce ki mesajımda bahsettiğim yüksek basınc pompasının görselini ekliyorum.
Anladığım kadarıyla bu tertibatta düşük basınc sensörüde var.
Arıza kaydında çıkmıyorsa buradan kaynaklı olmayabilir.
Resim


@seyo
4'ü de aynı ise tornacı paklar.
sağ sol aynı değil uymuyor yönleri.
Uzak doğulular çok işlevsel. Bütün parçalar onarılabilir,kolay sökülür takılır.
En çok sevdiğim yönü bu.

@brkyildiz
Gıcırtı olayına denk gelmedim. Açıp kapatırken mi seyahat esnasında mı ses var?

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 23:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2010 23:23
Mesajlar: 230
Şehir: iskenderun
İsim: burak
Araç: carisma GLX
Kan grubu: b +
sorun kapatıp açarken kapıyı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2010 00:35 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
brkyildiz yazdı:
sorun kapatıp açarken kapıyı


İç tarafta videoda seyrettiysen o açtığımız plastiklerin oldugu yer var. o mekanizmanın içerisinde gıcırtı yapacak bir şey yok.İçeriye doğru ilerleyen demir sadece plastiklere sürtüyor. Eğer kapı hiç tutmuyor,plastikler tamamen bitmiş ise belki o zaman ses yapar ama bunun dışında ses çıkarak unsur görmedim.Gerginin yanında ki iki somunu sökünce eline alıyorsun içerden gergiyi.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2010 14:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Şub 2010 12:34
Mesajlar: 69
Alibaba, Hayırlı olsun.Lancer e geçiş gerçekleşmiş:)
Biraz geriden takip ediyorum.Geç oldu, özür beyan ediyorum.
Carisma'cılardan da ayrılmamışsın gördüğüm kadarıyla.
Selam ve muhabetle

_________________
Carisma Avance 1.6 HB


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 258  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye