Zaman: 29 Eki 2025 21:06

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 43 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2015 23:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
mavifatih yazdı:
Ben kararımı verdim, 2015 alırsam ( 77 bin tl instense ) tüp taktırıp taktırmamakta kararsızım, 5 yıl garanti güzel birşey 2013- 2014 modellere baktım en fazla 10 bin tl daha ucuz mantıklı gelmedi birde hanımı ikna etmeye çalışacağım


hayırlısı olsun fatih hocam
asx almakla pişman olacağınızı hiç sanmıyorum aksine iyi ki asx aldım diyeceksiniz.

bir de hayırlısıyla alırsanız hemen karar verip lpg taktırmayın bence 10000 km yi geçtikten sonraki duruma bakın derim.
diğer taraftan size şöyle bir kıyaslama kriteri vereyim sahibinden.com da 2015 modellerde diğer suv-crossover ların ikinci el satışlarına bakın asx de 8 ilan var ama 1 tanesi sıfır ilanı iki tanesi de öyle bir şey gibi ama biz hadi 7 ilan var diyelim .
ix35 de 70 ilan
sportage de 97 ilan
tiguanda 76 ilan
qashqai 239 ilan
hadi bu araçlar 2015 yılında asx den çok sattı diyelim ama asx in satsa satsa 5 katı fazla satsın (belki qashqai 10 katı fazla satmış olabilir hadi qq da 10 katı fazla satsın)
aynı durum 2014 modellerde 2013 modellerde dahada aratarak devam ediyor
artık anlayana ...
ben alırken en çok bu nedenle asx i tercih etmiştim .

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2015 16:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Eyl 2015 11:49
Mesajlar: 31
İsim: Seçkin
Araç: 2014 ASX Invite
Meslek: Mühendis
Bende 2006 megane'dan ASX'e geçtim. Benim arabam 1.4 benzinliydi, dolayısıyla performansı iyi değildi. Bu sebeple performans açısından dizel megane ile karşılaştırma yapamam ama konfor ve güvenlik olarak ASX'in yanında Megane son derece kötü kalıyor.

Arkadaşlar zaten ASX'in üstünlüklerini yazmışlar. Başka bir şey eklemeye çok gerek yok. Ama sizinle aynı araba geçmişini paylaştığım için gönül rahatlığıyla ASX'i tavsiye ederim. Dizel'e çok takılmayın. Ben de 1 senede 20.000km yaptım. İnanın benzinlisi de çok ekonomik. LPG taktırmayı hiç düşünmüyorum. Şehir içi 7,4lt/100km yazıyor ama 7,0'ın altında kalıyor tüketimi. Çok agresif kullanmanız lazım arabayı fazla yakması için. Benzin ve dizel fiyatlarının birbirine yaklaştığını düşünecek olursak dizele daha fazla para vermenize gerek yok.

ASX alın, başka markaya gitmeyin.Pişman olmazsınız.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2015 13:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2015 19:42
Mesajlar: 68
İsim: fatih
Araç: megane 2
Meslek: ögretmen
Yaş: 38
seckin00 yazdı:
Bende 2006 megane'dan ASX'e geçtim. Benim arabam 1.4 benzinliydi, dolayısıyla performansı iyi değildi. Bu sebeple performans açısından dizel megane ile karşılaştırma yapamam ama konfor ve güvenlik olarak ASX'in yanında Megane son derece kötü kalıyor.

Arkadaşlar zaten ASX'in üstünlüklerini yazmışlar. Başka bir şey eklemeye çok gerek yok. Ama sizinle aynı araba geçmişini paylaştığım için gönül rahatlığıyla ASX'i tavsiye ederim. Dizel'e çok takılmayın. Ben de 1 senede 20.000km yaptım. İnanın benzinlisi de çok ekonomik. LPG taktırmayı hiç düşünmüyorum. Şehir içi 7,4lt/100km yazıyor ama 7,0'ın altında kalıyor tüketimi. Çok agresif kullanmanız lazım arabayı fazla yakması için. Benzin ve dizel fiyatlarının birbirine yaklaştığını düşünecek olursak dizele daha fazla para vermenize gerek yok.

ASX alın, başka markaya gitmeyin.Pişman olmazsınız.


Teşekkürler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2015 19:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2015 19:42
Mesajlar: 68
İsim: fatih
Araç: megane 2
Meslek: ögretmen
Yaş: 38
Hanımın otomatik vites isyanı beni Subaru xv ye yöneltti, videolarını izledim ve başka sitede 1 haftadır yorumları okuyorum. Olumlu olumsuz yorumlar kafamı karıştırdı ve aklımdan geçen elimizdeki arabayı satıp üzerine para ekleyip hanıma otomatik bir araba almak ve Para bulup Asx e kavuşmak, not olarak bu aralar forumlarda araçların tüketim değerleri konusu çok moda, Asx e tüp takılması ve 20 kuruş yakması en büyük avantajı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2015 19:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2015 19:42
Mesajlar: 68
İsim: fatih
Araç: megane 2
Meslek: ögretmen
Yaş: 38
ersinnsahin yazdı:
Xv ye tüp takılmaz fakat güzel araçtır. Birebir kullanmadım ama zamanında çok araştırdım. Cvt şanzıman olduğu için çok seri bir araç değil ama otomatik Crossover derseniz o bütçeye alınabilecek nadir araçlardandır. Sınıfında yerden en yüksek araçtır. Yerden yüksekliği 22 cm olmasına rağmen awd sisteminden dolayı yol tutuşu kalitesi kendini belli eder. Bu arada cvt şanzımanda kayış değil zincir kullanılmıştır. Bu da aracı biraz daha canlı tutar.



Teşekkürler, xv nin artıları muhakkak var eksi konuları insanı soğutuyor, ASX in servis haricinde parçaları Sanayide bulunuyor mu, Sanayide parça ve fiyat sıkıntısı çekiliyormudur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2015 02:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
fatih hocam sen nasılsa ankaraya yakın sayılırsın burada uzman japon ergin usta var Allah'ın izniyle inanıyorum o sana tüm asx parçalarını hemde orjinal parçaları bulur .gerçi sarf malzemeleri haricinde asx kolay kolay parçaya ihtiyaç duymuyor sarf malzemeleri de hemen çabuk bitmiyor( tabi kullanıcı hatalarından dolayı olanlar istisna) tabi kul yapısı Allah nazarlardan korusun amaç büyük konuşmak değil ama genellersek parça konusunda mitsu çok sağlam bir marka .
gerçi subaruda iyidir sağlam 4x4 otomatik cvt ama kullanıcı yorumları hep yaşlı arabası gibi gittiğini söylüyor . ah bu otomatik vites yok mu :)

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2015 09:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Eyl 2015 11:49
Mesajlar: 31
İsim: Seçkin
Araç: 2014 ASX Invite
Meslek: Mühendis
Hocam, Subaru da çok güzel araba. Şahsen Subaru markasına özellikle Forester'a ayrı bir sempatim var.
Subaru'nun XV'yi çıkarma sebebi, maddi olarak Forester'a ulaşamayan kişilere XV ile ulaşmak. Yani ASX, i35 vb. arabalara rakip olmak.
ASX ile karşılaştırdığınızda çok fazla farkları yok, hatta ASX'in beygir gücü ve torku çok az daha yüksek. ASX yakıt olarak daha ekonomik. Subaru deyince akla booster motorun performansı geliyor. Bu sebeple "Subaru aldım ama gitmiyor" dememelisiniz.

Ben ASX'i tercih ettim. Eşim de manuel vites sürebiliyor ve ASX'in duruşunu daha çok beğeniyorum. Ama eşim manuel süremeseydi, XV'yi alırdım.

CVT şanzımanın performansını bilmiyorum ama ASX'in motoru ve şanzımanı kullanıcının isteklerine iyi cevap veriyor. ASX çok uçan kaçan bir araç değil ama doğru yerde doğru vites ve gazla arabanın performansını sonuna kadar kullanma şansınız var. Şahsen ben ASX'in performansından memnunum. XV de aynı ASX gibi hemen hemen aynı güç ve torka sahip olduğu için; bence CVT şanzımanı denemeniz gerekli mutlaka, performansını görmek için.

AWD yol tutuşuna gayet olumlu etki yapar, bu kesin. Ancak ASX'in de yol tutuşu oldukça iyidir.

Eğer eşiniz illa otomatik sürecekse test sürüşü yapıp XV alın derim. CVT size uyarsa bence pişman olmazsınız. Sonuçta Subaru.
Ama manuel vites de olabilir diyorsanız, hala ASX diyorum. Sonuçta bu da Mitsubishi :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2015 01:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2015 19:42
Mesajlar: 68
İsim: fatih
Araç: megane 2
Meslek: ögretmen
Yaş: 38
akif06eren yazdı:
fatih hocam sen nasılsa ankaraya yakın sayılırsın burada uzman japon ergin usta var Allah'ın izniyle inanıyorum o sana tüm asx parçalarını hemde orjinal parçaları bulur .gerçi sarf malzemeleri haricinde asx kolay kolay parçaya ihtiyaç duymuyor sarf malzemeleri de hemen çabuk bitmiyor( tabi kullanıcı hatalarından dolayı olanlar istisna) tabi kul yapısı Allah nazarlardan korusun amaç büyük konuşmak değil ama genellersek parça konusunda mitsu çok sağlam bir marka .
gerçi subaruda iyidir sağlam 4x4 otomatik cvt ama kullanıcı yorumları hep yaşlı arabası gibi gittiğini söylüyor . ah bu otomatik vites yok mu :)


Parça konusunda haklısınız, Asx bana uygun araç otomatik olmaması sorunlu, ama olsun Lpg gerçeği ve Lpg uyumluluğu inkar edilemez,


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2015 01:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2015 19:42
Mesajlar: 68
İsim: fatih
Araç: megane 2
Meslek: ögretmen
Yaş: 38
seckin00 yazdı:
Hocam, Subaru da çok güzel araba. Şahsen Subaru markasına özellikle Forester'a ayrı bir sempatim var.
Subaru'nun XV'yi çıkarma sebebi, maddi olarak Forester'a ulaşamayan kişilere XV ile ulaşmak. Yani ASX, i35 vb. arabalara rakip olmak.
ASX ile karşılaştırdığınızda çok fazla farkları yok, hatta ASX'in beygir gücü ve torku çok az daha yüksek. ASX yakıt olarak daha ekonomik. Subaru deyince akla booster motorun performansı geliyor. Bu sebeple "Subaru aldım ama gitmiyor" dememelisiniz.

Ben ASX'i tercih ettim. Eşim de manuel vites sürebiliyor ve ASX'in duruşunu daha çok beğeniyorum. Ama eşim manuel süremeseydi, XV'yi alırdım.

CVT şanzımanın performansını bilmiyorum ama ASX'in motoru ve şanzımanı kullanıcının isteklerine iyi cevap veriyor. ASX çok uçan kaçan bir araç değil ama doğru yerde doğru vites ve gazla arabanın performansını sonuna kadar kullanma şansınız var. Şahsen ben ASX'in performansından memnunum. XV de aynı ASX gibi hemen hemen aynı güç ve torka sahip olduğu için; bence CVT şanzımanı denemeniz gerekli mutlaka, performansını görmek için.

AWD yol tutuşuna gayet olumlu etki yapar, bu kesin. Ancak ASX'in de yol tutuşu oldukça iyidir.

Eğer eşiniz illa otomatik sürecekse test sürüşü yapıp XV alın derim. CVT size uyarsa bence pişman olmazsınız. Sonuçta Subaru.
Ama manuel vites de olabilir diyorsanız, hala ASX diyorum. Sonuçta bu da Mitsubishi :)



Xv den vazgeçme nedenlerim Lpg uyumluluğu olmaması ( gerçi takanlar olumuş ) sıfır araçta bile ufak tefek sorunlarda müşteriyi üzme
Ama yinede yarın Ankaraya bayine gidip araca bakacağım en azından gözlerimle görüp ne kaçırdığımı bileyim. ASX ile ilgili hiçbir forumda çözülemeyen kronik bir sorun görmedim,


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2015 15:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Eyl 2010 10:49
Mesajlar: 356
Şehir: Ankara
İsim: Ercan Bozbola
Araç: Carisma 1.9 DID
Meslek: Makine Mühendisi
Kan grubu: A +
Mavifatih konuya ilk defa yorum yapıyorum. 2011 yılında ilk gelen ASX'lerden birisini satın aldım 2 hafta önce 200.000 km.'de Vialle sıvı sistem LPG'li aracımı satıp 2015 model 1.6 dizel ASX satın aldım, arkadaşlar zaten yeterince bilgi vermiş ama kafanıza takılan ne varsa sorun tecrübem dahilinde size hepsini yanıtlarım

_________________
Altımda akmayan aracı ben neyleyim....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2015 01:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2015 19:42
Mesajlar: 68
İsim: fatih
Araç: megane 2
Meslek: ögretmen
Yaş: 38
zivrisinek yazdı:
Mavifatih konuya ilk defa yorum yapıyorum. 2011 yılında ilk gelen ASX'lerden birisini satın aldım 2 hafta önce 200.000 km.'de Vialle sıvı sistem LPG'li aracımı satıp 2015 model 1.6 dizel ASX satın aldım, arkadaşlar zaten yeterince bilgi vermiş ama kafanıza takılan ne varsa sorun tecrübem dahilinde size hepsini yanıtlarım



Teşekkür ederim, Araçla ilgili ufak defek şikayetler haricinde bir şikayet duymadım, Benim tek merak ettiğim servise gidildiğinde nasıl karşıladıkları, hizmet anlayışları ,( garanti dışı cümlesini kullanıyorlar mı ) güleryüzlüler mi, Başka bir forumda başka bir marka aracı götüren müşteri şunu yazmış x firma çalışanı bacak bacak üstüne atmış Gardaş bu garanti dşı şeklinde konuşmuş :))


* 200 bin km kadar kullanıp tekrar Asx aldıysanız mutlaka memnunsunuzdur, 200 bin km kadar yolda bırakacak bir arıza oldu mu ? Çekici çağırtıp götürmek zorunda kaldınız mı ?

* 2011 kasa ve 2015 kasa kıyaslandığında lastik ebatı büyüdü sizce en ideal ölçü lastik 2011 deki 16 cant mı yoksa 2015 teki 18 cant mı?

* 2015 model arabanıza lpg taktırmayı düşünüyormusunuz ? ( motor garantisi önemli mi )

sorular fazla oldu ama kusura bakmayın : )


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2015 11:27 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
mavifatih yazdı:
Hanımın otomatik vites isyanı beni Subaru xv ye yöneltti, videolarını izledim ve başka sitede 1 haftadır yorumları okuyorum. Olumlu olumsuz yorumlar kafamı karıştırdı ve aklımdan geçen elimizdeki arabayı satıp üzerine para ekleyip hanıma otomatik bir araba almak ve Para bulup Asx e kavuşmak, not olarak bu aralar forumlarda araçların tüketim değerleri konusu çok moda, Asx e tüp takılması ve 20 kuruş yakması en büyük avantajı


Fatih bey merhaba, hoşgeldiniz. ASX aşkı insanın içine girdi mi, ASX'i almadan rahat edemezsiniz. 2011 model ASX'imi alalı 21 bin km. ve 13 ay oldu. Aracımı aldıktan 1000 km sonra da BRC MY-11 lpg kiti taktırdım. Bir kaç ufak tefek eksisi dışında ASX'ten çok memnunum. Uzun yıllar binmeyi ve kısmet olursa değiştirdiğimde tekrar ASX almayı düşünüyorum. Şuan Lpgde depo ölçümüne göre uzun yolda 110-120 yi geçmediğimde 7.0-7.2 civarında lpg tüketiyor 100 km.de. Şehir içi ise lpgde 9 lt.nin üzerine çıkmadı. Bir defa 100 mt. rakımlı şehirden 1400 mt. rakımdaki yaylaya çıktım indim ve çok seri ve sert kullandım, o zaman bile ortalama 10 lt lpg yaktı. Benim tavsiyem lpg'den çekinmeyin. Yıllık 10 bin km.den fazla yapıyorsanız taktırın. Aracımın 2.18 tlden aldığım lpg ile 15-16 kuruş yaktığını duyanlar inanmak istemiyor. Bakımlarda sizi üzmez. 30 bin bakımını 250 tl'ye yaptırdım. Servislerde 330-380 tl arası bir fiyat vermişlerdi. ASX sizi yolda bırakmaz. Mevcut aracınıza bakılırsa aracınızı sakin ve bakımlarını ihmal etmeden kullanıyorsunuz. ASX'te de asla sorun yaşamazsınız. Güvenlik üst düzeyde, konfor yeterli. Sonuç olarak ben çok memnunum ve sizde kesinlikle pişman olmayacaksınız. En şikayet edilen konulardan biri olan yüksek hızlarda rüzgar ve lastik sesi sorununa da kapı fitillerine hortum montajı yaparak çare buldum. Sözün özü çok memnunum. Kesinlikle tavsiye ederim. :vauv:

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2015 19:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2015 19:42
Mesajlar: 68
İsim: fatih
Araç: megane 2
Meslek: ögretmen
Yaş: 38
ks34 yazdı:
mavifatih yazdı:
Hanımın otomatik vites isyanı beni Subaru xv ye yöneltti, videolarını izledim ve başka sitede 1 haftadır yorumları okuyorum. Olumlu olumsuz yorumlar kafamı karıştırdı ve aklımdan geçen elimizdeki arabayı satıp üzerine para ekleyip hanıma otomatik bir araba almak ve Para bulup Asx e kavuşmak, not olarak bu aralar forumlarda araçların tüketim değerleri konusu çok moda, Asx e tüp takılması ve 20 kuruş yakması en büyük avantajı


Fatih bey merhaba, hoşgeldiniz. ASX aşkı insanın içine girdi mi, ASX'i almadan rahat edemezsiniz. 2011 model ASX'imi alalı 21 bin km. ve 13 ay oldu. Aracımı aldıktan 1000 km sonra da BRC MY-11 lpg kiti taktırdım. Bir kaç ufak tefek eksisi dışında ASX'ten çok memnunum. Uzun yıllar binmeyi ve kısmet olursa değiştirdiğimde tekrar ASX almayı düşünüyorum. Şuan Lpgde depo ölçümüne göre uzun yolda 110-120 yi geçmediğimde 7.0-7.2 civarında lpg tüketiyor 100 km.de. Şehir içi ise lpgde 9 lt.nin üzerine çıkmadı. Bir defa 100 mt. rakımlı şehirden 1400 mt. rakımdaki yaylaya çıktım indim ve çok seri ve sert kullandım, o zaman bile ortalama 10 lt lpg yaktı. Benim tavsiyem lpg'den çekinmeyin. Yıllık 10 bin km.den fazla yapıyorsanız taktırın. Aracımın 2.18 tlden aldığım lpg ile 15-16 kuruş yaktığını duyanlar inanmak istemiyor. Bakımlarda sizi üzmez. 30 bin bakımını 250 tl'ye yaptırdım. Servislerde 330-380 tl arası bir fiyat vermişlerdi. ASX sizi yolda bırakmaz. Mevcut aracınıza bakılırsa aracınızı sakin ve bakımlarını ihmal etmeden kullanıyorsunuz. ASX'te de asla sorun yaşamazsınız. Güvenlik üst düzeyde, konfor yeterli. Sonuç olarak ben çok memnunum ve sizde kesinlikle pişman olmayacaksınız. En şikayet edilen konulardan biri olan yüksek hızlarda rüzgar ve lastik sesi sorununa da kapı fitillerine hortum montajı yaparak çare buldum. Sözün özü çok memnunum. Kesinlikle tavsiye ederim. :vauv:



Teşekkürler , Dizel bir araçtan Benzinliye geçmek aklımda soru işareti bırakacaktı, Asx lpg aklımdaki soruların hepsini çözdü, artık bize yakın bir zamanda asx almak düşüyor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2015 17:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ağu 2014 17:10
Mesajlar: 4
İsim: Necati
Araç: ASX INTENSE
Meslek: MAKİNA MÜH.
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 54
Bende 10 sene megan kullandıktan sonra 2014 Temmuzunda sıfır ASX INTENSE aldım. Arabada şu ana kadar bir sorun çıkmadı. Yıllık bakımını yetkili seviste yaptırdım. Servis masrafı 315 T.L. tuttu. Geçen ay köprülü kavşağın yan çıkışından ana yola çıkmadan arkan Citroen C4 frensiz olarak benim araca çarptı. Beni 1 mt. kadar ana yola savurdu. Benim aracın arka tamponuna çeki demirinin bağlandığı noktadan çarpmıştı, haliyle tampon da yırtıklar oluştu. C4 ün tamponu, ızgarası ve kaputu baya hasar gördü. Bunu sağlamlık açısından da örnek verdim. Size tavsiyem ASX ten vazgeçmeyin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2015 19:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Aracı ilk aldığım sene ilk önce bir kartal ışıklarda aracın arkasından hafif şiddette çarptı sadece tampon boyasında pirinç tanesi kadar deforme oldu bir kaç ay sonrasında yine ışıklarda dururken bu sefer şahin aracın arkasından çarptı. neredeyse şahin kaputunun yarısına kadar benim aracın altına girdi . aha simdi arka tanpon gitti dedim . benim araci öne alınca bir baktım arka tanponda sadece mercimek büyüklüğünde boya kalkmış başka taş gibi sağlam.
Artık iki kazada da kabahatliler sadece kendi araçlarına zarar verdiler . bizde nazar dedik affettik.

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2015 19:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Bazı noktalar söylenilmemiş.

Triger zincirlidir. 300-350bin km'den önce zincirle ilgili bir problem olacağını zannetmem. kafadan megane'a yaptığınız triger kayışını masraftan düşün. Baskı balata kısmı benzer olacaktır diye düşünüyorum. oradan bir fark yok. bakım aralıkları 15bin km civarında, yine bakımlardan yana bir fark olacağını zannetmem. bi nebze ucuz bakım aralıkları olabilir. Aracı bakımlı kullandığınızı söylemişsiniz, doğal olarak bakımlı bir japon hiçbir şekilde yolda bırakmaz. büyük bir kazadan çıkıp arıza ışığı bile yakmadan coltla 100km yol gittim, kazaya rağmen tık demedi, o zaman japonların ne kadar sağlam olduğunu anladım.

Ben ise motor tercihinden yana bir yorum yapacağım;

Ben olsam dizel modellere bakarım, çünkü yılda 20bin km az buz rakam değil. lpg taktırıp subaplarla uğraşmak size megane'daki gibi rahatsızlık verebilir, subap problemi olduğunda yolda kalınmıyor, birazcık çekiş düşüşü ve yakıt artışı oluyormuş, bunu fark edince yaptırırsınız ancak ben dizele verilecek farkın yerinde olduğunu düşünüyorum. 10yıl binseniz 200bin km yapar ve bu sürede belki lpg'den kaynaklı bir problem yaşayıp bunu japonlara mal edebilirsiniz, ancak unutmayın aracın orijinalinde olmayan bir yakıt sistemi bizim sanayilerimizde takılıyor doğal olarak bu tamamen sizin tercihinizle ilgili bir problem.

Dizelinde psa motoru var, yani HDI. hdi motorlar fena değildir, bakımlı ve düzgün kullandığınız için kolay kolay problem çıkarmaz. uzun vadede araca alışarak ve uygun sürüş koşullarında 5lt ortalama alınacağını düşünüyorum.

uzun vadede dizeli ile 5-5,5lt ortalama, benzinlisi ile 6-6,5lt civarında olur diye düşünüyorum. yani aralarında 10kuruş fark oluyor. lpg asx ile dizel asx kuruş bazında aynı olacaktır. bunu da belirteyim.

LPG'den doğabilecek sorunları en aza indirmek için lpg kitini de kaliteli almalısınız, ortalama veya kaliteli lpg kitleri 2-3bin TL arasında. 80bin km'de bir subap masrafları var 1500-2000tl arasında. bunları bilerek tercih etmekte fayda var.

Benim colt lpg'li, 83bin km oldu lpg'de hala bir problem gözükmüyor. coltumda lpg'den çok memnunum ancak model yükseltsem yine bir mitsubishi alırımm ama lpg'den dolayı motorunun tamir olması hoşuma gitmezdi. o yüzden ileride ya benzinli asx kullanırım ya da parayı basar dizelini alırım.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2015 20:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2015 19:42
Mesajlar: 68
İsim: fatih
Araç: megane 2
Meslek: ögretmen
Yaş: 38
Arkadaşlar eşime otomatik 30 bin tl ye kadar araba bakıyoruz, onun arabasını hallettikten sonra bana Asx zamnı geliyor, yaris, polo, araştırtım yarı otomatik yaris sanzuman sorunu yaşatıyormuş, polodada aynı sorunlar var, a3 baktık oda 200 bin km aşagı değil km önemli değil ama şanzumanda yıpranma olma olasılıgı düşündürdü, aklıma COLTve citroen C3 geldi eşime onları önereceğim, bugünden itibaren onu bir araştıracagım benim için önemli olan otomatik vites arızaları bu konuda düşünceleriniz nedir ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2015 20:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Kas 2014 21:22
Mesajlar: 552
Şehir: Sakarya&Karabuk
İsim: sabri
Araç: 2014 attrage 1.2 cvt
Meslek: öğretmen
Kan grubu: b+
Yaş: 29
Esinize 0 km spacestar cvt size dizel asx iyi gider.2 tane alınca belki filo indirimi de yaparlar.Ciddi olarak değerlendirin derim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2015 21:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2015 19:42
Mesajlar: 68
İsim: fatih
Araç: megane 2
Meslek: ögretmen
Yaş: 38
eflan yazdı:
Esinize 0 km spacestar cvt size dizel asx iyi gider.2 tane alınca belki filo indirimi de yaparlar.Ciddi olarak değerlendirin derim


teşekkürler O kadar para olsa çok güzel olur, gönlümüz okadar zengin ama cebimiz malesef okadar zengin değil,


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2015 21:08 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Colt amt triptonik olduğu için düz şanzıman kullanıyor. Sorun yaşayan olmadı bildiğim kadarıyla şanzımanda. Sadece aktivator denen bir parça var ortalama 100 bin km de bir bozuluyor. Onunda maaliyeti 1000-1200 tl civarı. Sadece yokuş kalkış desteği yok...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 43 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye