Zaman: 27 Eki 2025 13:18

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 15 Oca 2016 12:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Tem 2015 20:00
Mesajlar: 9
İsim: Yd
Araç: Mitsubishi Lancer 2009 Invite A/T
Meslek: Memur
Yaş: 32
Arkadaşlar merhabalar,

2009 lancer a/t aracımda az da olsa özellikle gaza geçtikten hemen sonra araba düşük devirde kaldığında bazen stop ediyor. Sadece gazda olduğundan emin değilim. Eski sahibi tarafından bakımı aksatıldığından bujilerden olduğunu düşünmüştüm. Geçen haftalarda ağır bir bakım yaptırdım. Bu bakımda bujileri de değiştirdim. Ancak dün yine park yerinden çıkarken araç düşük devirde yine stop etti. Sebebi hakkında fikriniz var mıdır? Acaba gaz ayarı nedeniyle mi oluyor böyle?

Diğer bir sorun frenlerimle ilgili. Abs devreye girmediği zamanlarda çok sorun yaşamıyordum açıkçası. Ancak abs devreye girdiğinde özellikle eğimli yolda araba kızaklıyor, durmuyordu. Bildiğim kadarıyla zaten erken devreye giriyor abs lancerlarda. Bu nedenle arabanın ön balatlarını değiştirme kararı aldım. Yukarıda bahse konu ettiğim ağır bakımda, ön balatalar yarı seviyede olmasına rağmen balataları ferodo balata ile değiştirdim. Sökülen balataların arabanın 6 yaşına ve 70bine dayanmasına rağmen orjinal balata olması arabanın bakımının aksatıldığını tek başına ortaya koyuyur herhalde.

Ferodo balatalar sonrası frenleme mesafesinde iyileşme söz konusu oldu fakat geçen gün abs devreye girdiğinde araba yine kızakladı ve durmadı. Abs devreye girmediğinde fren performansı çok daha iyi. Ancak absnin devreye girdiği son olayda frenin boşalır gibi olduğunu pedalın yumuşadığını hissettim. Araba abs devreye girdiğinde kavrayıp bırakan bir seyir izliyor ki 3 5 abs hırıltısından sonra duruyor.

Sormak istediğim siz böyle bir sorunla karşılaştınız mı? fren pedalının bazen sertleşmesi, absnin devreye girpi yine kızakladığı son olaydaki gibi aniden yumuşaması nedeniyle acaba sorun fren hidroliği mi?

Son sorunum şanzımanla ilgili. Son bakımda şanzıman yağını da castrol atf multivehicle ile değiştirdim. Geçişler baya bir rahataldı. Özellikle bakım öncesi soğuk havalarda bazen sarsılma oluyordu. Eski kasa lancerim vardı bundan önce. Ondaki şanzıman çok daha kemiksiz geçiş sağlıyordu. bu nedenle onunla kıyasladığımda baze geçişlerin sarsıntılı olduğunu düşünüyorum. Hatta bazı zamanlar kararsızlı sezinliyorum. Bu normal mi? Yağ değişimi sonrası da hala devam ediyor bu düşüncem.

Şimdiden teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Oca 2016 12:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Nis 2015 13:44
Mesajlar: 82
Şehir: Kocaeli - Denizli
İsim: Kemal
Araç: 2005 Colt 1.3 Amt
Meslek: öğrenci
Yaş: 22
Gaz sistemi yeterli yakıtı zamanında gönderemiyor olabilir. Filtrede sorun olabilir. Arabanın periyodik bakımları yaptırılmadıysa gaz bakımı hiç yaptırılmamıştır. Hemen işin ehli bir lpg ustasına gitmelisiniz. Gaz işi şakaya gelmez.
Abs zaten fren mesafesini uzatır. Eğer lastiklerin fren performansı kötü ise abs erken devreye girer. Benim coltta conti var mesela ben istemedikten sonra devreye girmez. Lastiklerin markası nedir ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Oca 2016 13:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Eyl 2015 18:12
Mesajlar: 90
Şehir: İZMİR
İsim: Osman
Araç: Üçelmas 2010 Lancer 1.8
Meslek: Denetim
Yaş: 35
Merhaba,
Ben de frenleme mesafesinden hiç memnun değilim ama kronik galiba. Başka Lancerlarla da test ettim, bu frenleme durumu hemen hemen aynı fakat sizinki bir miktar daha kötü sanırım. Fren hidroliğini değiştirttiniz mi? Zamanla kaynama noktasi duseceğinden sistemde isinma meydana gelip,frenleme performansini etkileyecektir. Ayrica hidrolik atmosferdeki nemden etkilenip zamanla fren sisteminde korozyon,paslanma ve viskozite degisimine ugrayabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Oca 2016 13:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Abs ani dursun diye değil zaten arka frenleri de ihmal etmeyin

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Oca 2016 15:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Tem 2015 20:00
Mesajlar: 9
İsim: Yd
Araç: Mitsubishi Lancer 2009 Invite A/T
Meslek: Memur
Yaş: 32
kirmizicolt yazdı:
Gaz sistemi yeterli yakıtı zamanında gönderemiyor olabilir. Filtrede sorun olabilir. Arabanın periyodik bakımları yaptırılmadıysa gaz bakımı hiç yaptırılmamıştır. Hemen işin ehli bir lpg ustasına gitmelisiniz. Gaz işi şakaya gelmez.
Abs zaten fren mesafesini uzatır. Eğer lastiklerin fren performansı kötü ise abs erken devreye girer. Benim coltta conti var mesela ben istemedikten sonra devreye girmez. Lastiklerin markası nedir ?


Tüpü ben taktırdım. İlk 10bin bakımı gelmedi henüz. Manifold yanlış delinmişti takılırken. Sabahki ilk kontaktan sonra geç marş alma sorunu vardı ilk başlarda az da olsa devam ediyor. Yazın taktırmıştım acaba kış için ayar sorun mu veriyor diye sordum.

Yaz lastiklerim goodyear efficent. 1 yıllık olmasına rağmen hiç memnun değildim. Kış lastiğini nokian aldım. Lastiklerimin performansından baya memnunum. Fren performans seviyesi A.


muratyayla yazdı:
Abs ani dursun diye değil zaten arka frenleri de ihmal etmeyin


ABS'nin ani durmayla alakalı olmadığını, frenleme esnasında manevra imkanı tanıdığını biliyorum. Sorun normal fren mesafeinden olması gerekenden fazla uzatması. Normalde gerekmeyen yerlerde bile devreye girip durma mesafesini gereğinden fazla uzatması. Ben mi pimpirikleniyorum diye bir iki arkadaşa gösterdim öncesinde söylemeden. Tepkileri araba durmuyor şeklinde oldu.

Tavsiyenize uyarak arka balataları da deiştireceğim. Muhtemelen o da orjinal balata ve özelliğini kaybetmiş durumda geçen sürenin uzunluğu nedeniyle.

ocinoglu yazdı:
Merhaba,
Ben de frenleme mesafesinden hiç memnun değilim ama kronik galiba. Başka Lancerlarla da test ettim, bu frenleme durumu hemen hemen aynı fakat sizinki bir miktar daha kötü sanırım. Fren hidroliğini değiştirttiniz mi? Zamanla kaynama noktasi duseceğinden sistemde isinma meydana gelip,frenleme performansini etkileyecektir. Ayrica hidrolik atmosferdeki nemden etkilenip zamanla fren sisteminde korozyon,paslanma ve viskozite degisimine ugrayabilir.


Açıkçası lancerlarda, özellikle yeni kasanın ilk hallerinde bu sorun var gibi geliyor bana da. Eski kasa lancerim çok kötü lastiklerle çok daha iyi performans veriyordu.
Hidroliği değiştirmek istedim ama ustam ısrarla gereksiz olduğunu söyledi. Son dönemde pedalda sertleşme de var aslında. Değiştirmeyi düşünüyorum.

Yalnız absnin lancerlarda erken devreye girdiğini, bu sorunun yazılımla düzeltildiğini duydum. Ne kadar doğru bilemiyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye