Zaman: 01 Kas 2025 01:40

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2016 20:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Şub 2016 10:30
Mesajlar: 22
İsim: Yusuf
Araç: Mitsubishi ASX 2011 INVITE
Meslek: Akademisyen
Yaş: 37
Merhaba Arkadaşlar,

Bugün ikinci el aldığım 2011 invite aracıma bakım yaptırdım. Motoryağı (Castrol Edge 5W30), şanzuman yağı (Castrol Syntrans V FE 75W-80), ön arka fren balataları (TRW), fren hidroliği (BP DOT4), hava, polen ve yakıt filtesi (Bosch) ve motor soğutma suyunu (Castrol Radicool SF) değiştirdim.

İlk fark ettiğim vites geçişlerinin çok sert olması. İkinci olarak da kullandığım güzergahda ortalama 6.3 olan yakıt tüketiminin 7.4 civarına çıkması.

Acaba neden olmuştur? Hatalı bir parça veya yağ mı kullandım?

Yardımcı olabilecek varsa sevinirim.

_________________
Rızkımı veren Hüda dır kula minnet eylemem


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2016 20:56 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
Yusuf Bey, hoşgeldiniz. Öncelikle keyifli forumlar dilerim. Genelde her araçta bakım sonrası yakıt tüketimi bir miktar artar daha sonra normale döner. Mantığını bilmiyorum ama her aracımda böyle oluyor ve çevremden ve forumlardan da böyle olduğunu duymuştum. Benim ASX'imin vites geçişleri çok sert değil ama sizin önceki aracınıza göre belki size sert geliyordur. Zamanla alışırsınız sanırım. Kullandığınız parçalar ve yağlar normal ve iyi markalar, aracınızda bakım sonrası herhangi bir sorun oluştuğunu sanmıyorum. Zamanla tüketim normal değerine dönecektir.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2016 22:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Şub 2016 10:30
Mesajlar: 22
İsim: Yusuf
Araç: Mitsubishi ASX 2011 INVITE
Meslek: Akademisyen
Yaş: 37
Cevap için teşekkür ederim. Ayrıca nazik karşılama için.

Ben ASX'i bir hafta önce aldım. Aldığımda vites geçişleri daha yumuşaktı. Bakımdan sonra sertleşti. Umarım kötü bir şey olmaz ve dediğiniz gibi düzelir.

_________________
Rızkımı veren Hüda dır kula minnet eylemem


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2016 22:40 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
yusufhan yazdı:
Cevap için teşekkür ederim. Ayrıca nazik karşılama için.

Ben ASX'i bir hafta önce aldım. Aldığımda vites geçişleri daha yumuşaktı. Bakımdan sonra sertleşti. Umarım kötü bir şey olmaz ve dediğiniz gibi düzelir.

Zamanla düzelir derken yakıt tüketimini kastetmiştim. Şanzıman yağını değiştirmeye neden gerek duydunuz? Düz vitesli şanzımanlar genelde pek sorun çıkarmazlar. Bakım yaptırdığınız yere bir sorun isterseniz şanzıman konusunu.

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2016 14:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 07:14
Mesajlar: 59
İsim: Zeki EYÜBOĞLU
Araç: 2013 ASX
Meslek: Memur
Kan grubu: B+
Yaş: 50
yağ biraz incelsin düzelir benimde başıma gelmişti asx de değil tabii başka eski bir aracımda


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2016 14:44 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
fikir yürütmek gerekirse; filtrelerin değişimi ile hava-yakıt oranı değişmiş araç ecusu yeniden yakıt map'ini ayarlıyor olabilir 100 km. içinde ideal değerlere ulaşması lazım.
vites anladığım kadarı ile manuel. manuellerde pek yağ değişimi olmaz. bu nedenle zamanla tabakalar oluşur. yağ değişiminde bu kalıntılarda değişeceğinden vites geçişlerinde bir anormallik olabilir. bu nedenle ustalar gerekmedikçe vites yağı değişimine yanaşmaz. belli bir süre sonra vites geçişinde zorluk değişmezse bilindik markaların şanzıman yağ katkısını kullanabilirsiniz. böylece titreşimsiz daha rahat vites geçişi sağlar bir daha yağ değişimi yapmak zorunda kalmazsınız.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2016 15:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Yakıt tüketim durumu hava filtresi değiştiğinden dolayı normal ancak kısa bir surede düzelmesi hatta daha iyi olması gerekir.
Vites konusu içinBenim bildiğim kadarıyla orijinal yağ olmayınca böyle sorunlar olabiliyor bence orijinal yağ bulup degistirmelisiniz
Sizin kullandığınız yağ vw menşeli alman arabaları için öneriliyor
Diğer taraftan sınıfı gl-4 yazıyor tabi bu gl sinifi ne kadar önemlidir bilemiyorum ancak kullanılan yağın mitsubishi onaylı olması gereklidir
2011 model aracınız şanzıman yağı 2 lt
DIA QUEEN NEW MULTI GEAR OIL API sınıfı
GL-3, SAE 75W-80 yağ olmalı
Ben bu yağın gl-3 değilde Gl4 olanının bilgilerini buldum asagidaki sitede NEW MULTI GEAR OIL ECO 75W-80 (1L) olan

http://www.mitsubishi-motors.co.th/en/e ... icals.html

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2016 15:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Bu arada asx bakım cetvelinde 90 bin km de bir vites kutusu yağ değişimi yazıyor
Bakım cetvelini linkte gorebilirsiniz
https://www.google.com.tr/url?sa=t&sour ... 3nKTKkXwJg

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2016 20:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Şub 2016 10:30
Mesajlar: 22
İsim: Yusuf
Araç: Mitsubishi ASX 2011 INVITE
Meslek: Akademisyen
Yaş: 37
Tavsiyeler için çok teşekkür ederim. Eğer vites geçişleri bir ay içinde düzelmez ise yağını değiştirecem. O zaman foruma bilgi veriririm. Bu arada yağ değiştirmeden önce würth motor iç temizleyici kullandım. Sonra motorun içini yarım litre yağ ile yıkadım. Tam olarak belirtilen değerde yağ aldı. Yani 4 litre motor için, 200 gr ( bir su bardağı) da yağ filtresi için. Motorun sesi çok değişti ve aracımın içine giren motor sesinde ciddi oranda azalma var. Bakım yaptıracaklara bilgi olsun.

_________________
Rızkımı veren Hüda dır kula minnet eylemem


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2016 21:31 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
akif06eren yazdı:
Bu arada asx bakım cetvelinde 90 bin km de bir vites kutusu yağ değişimi yazıyor
Bakım cetvelini linkte gorebilirsiniz
https://www.google.com.tr/url?sa=t&sour ... 3nKTKkXwJg

Her ASX sahibinin periyodik bakımlar öncesi gözden geçirmesi gereken bir tablo. :good:

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye