Zaman: 17 Kas 2025 17:16

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 114 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2011 00:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2010 21:23
Mesajlar: 135
Şehir: KARS
İsim: ERHAN AKÇA
Araç: LANCER İNVİTE
Meslek: ASTSB.
Kan grubu: B+
Yaş: 33
mesela adapazarında ki bu işin erbabı olduğu söylenen bir firma var o firma tartarini yada brc markalı kitlerinde sorunsuz bu aracı çalıştıracağını söylüyor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2011 00:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
wertebra yazdı:
mesela adapazarında ki bu işin erbabı olduğu söylenen bir firma var o firma tartarini yada brc markalı kitlerinde sorunsuz bu aracı çalıştıracağını söylüyor


Kimmiş o firma? :roll:

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2011 00:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2010 21:23
Mesajlar: 135
Şehir: KARS
İsim: ERHAN AKÇA
Araç: LANCER İNVİTE
Meslek: ASTSB.
Kan grubu: B+
Yaş: 33
SynTheSizer yazdı:
wertebra yazdı:
mesela adapazarında ki bu işin erbabı olduğu söylenen bir firma var o firma tartarini yada brc markalı kitlerinde sorunsuz bu aracı çalıştıracağını söylüyor


Kimmiş o firma? :roll:



elbirlik


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2011 23:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
wertebra yazdı:
mesela adapazarında ki bu işin erbabı olduğu söylenen bir firma var o firma tartarini yada brc markalı kitlerinde sorunsuz bu aracı çalıştıracağını söylüyor


Herkes ayni seyi soyluyor. Senin aracinla sorun yasariz git filanca markayi taktir diyecek halleri yok.

Ben sorun yasayacaginizi ima etmiyorum fakat bu sozleri kaale almamak lazim daha once taktiranlarin tecrubelerinden faydalanmak lazim bence.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Oca 2011 15:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Haz 2010 13:21
Mesajlar: 523
İsim: ismail
Araç: 09 Lancer İnv.
Kan grubu: bRh+
Vialle yerine brc nin lpi kitini taktırmayı düşünüyorum garanti bitince, garanti ve güven konusunda daha iyi bence, hatta geçen serviste gördüm lancerın motoru açmışlar lpg firması karşılıyormuş masrafı, bunu viallede yapar ama brcnin lpg işinde daha profesyonel olduğunu düşünüyorum ki zaten lpi olayını ilk bulanda bu adamlar özellikle ww fsi motorlar için çıkarmışlardı ve bildiğim kadarıyla bu sektörde en büyük ar-ge çalışmaları yapan ve en çok kaynak ayıran bir firma, bir çok firmanın brc den lisans satın aldığını söyleyenler de var


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Oca 2011 19:51 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
İsmail aga ben brc'nin bu tip bir kiti olduğunu bilmiyorum. ve vialle sıvı enjeksiyonlu lpg sistemlerinde çok büyük bir marka. bakmayın yine temsa tarafından getirilme talihsizliğine uğradı. ben dh daki vialle başlığından biliyorum viallenin fsi motorlar için kiti yok. millet yana yakıla hala soruyor. öyle bir teknoloji olsa brc getirir takardı. sonuçta normal kiti satıyor adam fsi motordan edeceği karı düşünmez sırf pazar payı için getirirdi bence. tabi bu benim tahminim. (netten de kaynak verecektim ama dişe dokunur bir kaynak yok bu konuda. yine vialle ile brc kelimelerini beraber google edince bu tip bir bilgi gelmiyor)

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2011 00:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Arkadaslar vialle konusunda birkac kelam da ben edeyim:

Vialle cok kaliteli bir kit olabilir. (Olabilir diyorum cunku ben yasamadim ama gordum hakkaten kaliteli). Burada bunun kalitesi tartisilmaz diyemezsiniz herseyin kalitesi, fiyati tartisilir cunku burasi Turkiye agzi olan konusur. Parasi olan da gider taktirir, yasar, bu kadar basit :D

Ama konu sudur ki, vialle kiti cok pahali. O kadar pahali ki, mantikli bir secenek olmaktan cikiyor maalesef.

Kalite ise Teleflex var, Prins var, baska kitler de var.

Bir de su sivi puskurtme olayi evet farklilik ama bana kalirsa pazarlama malzemesinden baska birsey degil. Yani teknolojide bir devrimmis gibi lanse ediliyor ama pratikte pek de faydasi oldugunu ben dusunmuyorum. O kadar para verecegime arabamin orijinal sivi puskurtme sistemini, yani benzini kullanirim daha iyi :)

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2011 00:58 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
bilal kardeş wikipedia'da autogas başlığına bakarsan orada da sıvı enjeksiyonlu sistemin daha iyi olduğu
Liquid phase injection systems do not use a converter, but instead deliver the liquid fuel into a fuel rail in much the same manner as a petrol injection system. These systems are still very much in their infancy. Because the fuel vaporises in the intake, the air around it is cooled significantly. This increases the density of the intake air and can potentially lead to substantial increases in engine power output, to the extent that such systems are usually de-tuned to avoid damaging other parts of the engine. Liquid phase injection has the potential to achieve much better economy and power plus lower emission levels than are possible using mixers or vapour phase injectors
cümleleri ile belirtilmiş.
Elimden geldiğince çevirirsem:
Likit fazda enjeksiyon sistemleri dönüştürücü kullanmaz, bunun yerine sıvı yakıtı bir yakıt hattına benzin enjeksiyonu sistemlerine benzer bir şekilde gönderir. Bu sistemler halen başlangıç aşamasındadırlar. Yakıt emme kısmında buharlaştığından çevresindeki hava belirgin şekilde soğur. Bu emmedeki havanın yoğunluğunu arttırır ve motor gücünde artışı sağlayabilme kapasitesine sahipse de genellikle motorun diğer parçalarına zarar vermeyecek biçimde ayarlanır. Likit fazda enjeksiyon karıştırıcılı ve sıralı sistemlere göre daha iyi ekonomi ve güçle birlikte daha düşük emisyon sevilerine de ulaşma potansiyeline sahiptir.

çeviri gece vakti bu kadar oluyor. Dilimiz sürçtüyse kusura kalmayın.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2011 16:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
sinir kupu yazdı:
bilal kardeş wikipedia'da autogas başlığına bakarsan orada da sıvı enjeksiyonlu sistemin daha iyi olduğu
Liquid phase injection systems do not use a converter, but instead deliver the liquid fuel into a fuel rail in much the same manner as a petrol injection system. These systems are still very much in their infancy. Because the fuel vaporises in the intake, the air around it is cooled significantly. This increases the density of the intake air and can potentially lead to substantial increases in engine power output, to the extent that such systems are usually de-tuned to avoid damaging other parts of the engine. Liquid phase injection has the potential to achieve much better economy and power plus lower emission levels than are possible using mixers or vapour phase injectors
cümleleri ile belirtilmiş.
Elimden geldiğince çevirirsem:
Likit fazda enjeksiyon sistemleri dönüştürücü kullanmaz, bunun yerine sıvı yakıtı bir yakıt hattına benzin enjeksiyonu sistemlerine benzer bir şekilde gönderir. Bu sistemler halen başlangıç aşamasındadırlar. Yakıt emme kısmında buharlaştığından çevresindeki hava belirgin şekilde soğur. Bu emmedeki havanın yoğunluğunu arttırır ve motor gücünde artışı sağlayabilme kapasitesine sahipse de genellikle motorun diğer parçalarına zarar vermeyecek biçimde ayarlanır. Likit fazda enjeksiyon karıştırıcılı ve sıralı sistemlere göre daha iyi ekonomi ve güçle birlikte daha düşük emisyon sevilerine de ulaşma potansiyeline sahiptir.

çeviri gece vakti bu kadar oluyor. Dilimiz sürçtüyse kusura kalmayın.


Ne diyeyim abi, iyi o zaman.

Enjektorden puskurtulup yanma odasina girecek kadar vakitte ve emme manifoldunun mevcut sicakliginda ne kadarlik bir kismi buharlasacaksa ve bu buharlasma sonucu ne kadarlik bir sicaklik dususu olacaksa...

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2011 16:46 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
abiler,

ben de interneti biraz kurcalayınca LPG işinde sanıldığı gibi İtalyanların değil Hollandalıların daha iyi olduğu söyleniyor?

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2011 17:21 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
catalyst yazdı:
Ne diyeyim abi, iyi o zaman.

Enjektorden puskurtulup yanma odasina girecek kadar vakitte ve emme manifoldunun mevcut sicakliginda ne kadarlik bir kismi buharlasacaksa ve bu buharlasma sonucu ne kadarlik bir sicaklik dususu olacaksa...


o kadarını tam bilemem de sonuçta püskürtülen yakıt miktarı öyle aman aman bir miktar değil. 4 silindirli bir araçta 2000 devirde her bir enjektör 1000 defa püskürtme yapacak. ne kadar yakıtla ne kadar tüketim olduğunu düşünürsen her çevrimde ne kadar az püskürtme yapıldığını anlarsın.
2. olarak da
P.v=n.r.t formulü var. (ideal gaz denklemi)
Sıcaklık sabit bile olsa basınç düşünce dorudan hacim artacak. yani ne olacak buhar fazındaki gaz yayılacak. ya da tersini düşün (daha doğru) yüksek basınçlı gaz daha geniş bir hacme çıkacak o zaman da basıncı düşecek (sıvı halde tutan zaten basınç). yani gaz haline getirilmesine sebep olan aslında geniş hacme çıkmak. o sırada sıcaklıkta da değişim oluyordur mutlaka ama asıl sebep hacim değişikliği.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2011 18:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
sinir kupu yazdı:

o kadarını tam bilemem de sonuçta püskürtülen yakıt miktarı öyle aman aman bir miktar değil. 4 silindirli bir araçta 2000 devirde her bir enjektör 1000 defa püskürtme yapacak. ne kadar yakıtla ne kadar tüketim olduğunu düşünürsen her çevrimde ne kadar az püskürtme yapıldığını anlarsın.
2. olarak da
P.v=n.r.t formulü var. (ideal gaz denklemi)
Sıcaklık sabit bile olsa basınç düşünce dorudan hacim artacak. yani ne olacak buhar fazındaki gaz yayılacak. ya da tersini düşün (daha doğru) yüksek basınçlı gaz daha geniş bir hacme çıkacak o zaman da basıncı düşecek (sıvı halde tutan zaten basınç). yani gaz haline getirilmesine sebep olan aslında geniş hacme çıkmak. o sırada sıcaklıkta da değişim oluyordur mutlaka ama asıl sebep hacim değişikliği.


Zaten NSA gaz halde olan bir madde bu, fakat faz degisimi icin ortamdan belli bir isi alabilmesi lazim ayrica zaman da lazim. Ornegin icinde bir miktar gaz varken samandirasi sokulmus LPG tanki gorduysen icindeki sivi lpgnin ne kadar yavas bir sekilde buharlastigini anlarsin.

LPG'yi hizlica buharlastirmak sadece uzerindeki basinci kaldirmakla mumkun olsaydi regulatorler daha basit bir yapida olurdu. Onda bile motor isinsin falan filan diye bekliyorsun dusun yani.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2011 18:31 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
yav ben de tek olay demedim. şamadırası sökülmüş lpg tankından çıkan gazın yavaş çıkma sebebi deliğin çapı ile de orantılı. ve unutma ki karıştırıcılı lpg kitleri motor ısısına bakmaksızın doğrudan lpg ile çalışabiliyor. diğerlerininki elektornik olduğundan müdahale yok. bizim hanımın kullandığı r12 aracı hemen her zaman lpg ile çalıştırıyorduk. ısınmasını filan beklemiyorduk. r9 kullanan bir arkadaşım da hakeza öyle. araçların ayarları da tam. yani zengin karışım vs olayı yok. tamam kışın soğuk havada zor çalışmalarının sebei sıcaklıkla alakalı ama o araçların benzinle de soğukta zor çalıştığını biliyorsun. bizim araçlarda jikle olayı zaten elektronik.
neyse ne be kardeş. boşver. kimyacı değilim lpg uzmanı olmak gibi de bir niyetim yok. afaki konuşuyorum. mantık yürütüyorum.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Oca 2011 13:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Aynen burada beyin firtinasi yapmak guzel.

Ben bir de su acidan dusunuyorum: Bu sivi LPG sisteminin pratikte ne kadar mukemmel oldugu zaten dunya uzerinde bir tek bialle firmasinin yatirim yapmasindan belli degil mi? Sonucta bircok buyuk firma var ve teknolojik yenilik bunu gerektiriyorsa ve cok da pratik etkileri varsa onlar da muadil gelistirmeler yapmalari lazimdi.

Bu arada deligin capi ile alakali diyorsun ama manifoldun ici de oyle aman aman acik hava degil yani :)

Bir de karburatorlu araclarda tabiki direk LPG ile calisabiliyor ama LPG bu sefer motora vialledeki gibi sivi olarak gidiyor tam buharlasmadan. O zamanlar LPG sivi olarak gaz halindeki kadar verimli yanmaz derlerdi, vialle gibi kitler cikinca bunu soyleyenlerin salladiklari anlasildi yani en azindan ben oyle anliyorum.

Sirali sistem de motor sogukken direk gazla calistirabiliyorsunuz. Atikerde falan dugmeye basili tutup calistirinca oyle oluyordu. Ama boyle bir durumda motor resmen agliyor bunun sebebi de sirali sistemdeki gaz enjektorlerine sivi olarak gelen LPG'yi enjektorlerin dogru duzgun enjekte edememesi.

Neyse netice itibariyle ben derim ki wikipediada iyi guzel yazilmis, evet teorikte dogrudur vialle sistemi daha mantiklidir (bundan sonrasi sahsi fikrim) ama pratikte aman aman fark etmez cunku enjektor ne kadar gaz puskurtuyor, yanma odasina girecek kadar kisa zamanda o gazin ne kadari manifoldda buharlasiyor, buharlassa da ne kadarlik bir sicaklik dususu oluyor da performans yukseliyor. Olme essegim olme gibi birsey bu.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Oca 2011 14:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Bu arada vialleyi karalama kampanyasi gibi olacak ama subaplari koruma olayi da sallama cikti yani herhangi bir kit ne kadar zararliysa bu da oyle. Yani Turkiyede bunlari konusanlar (genelde pazarlama kolundan gelmis tayfa) bilmeden konusuyor. Buyrun DH'de yazdigim yazi:

Agzi olan konusuyor. Mesele kuru yakit olmasi degil. Yandiginda daha fazla isi ciktigi da henuz kimse kaynak gosteremedigi icin bir soylentiden ibaret. Peki LPG hakikaten subaplara zarar veriyor mu? Veriyorsa neden?

Bu noktada ben susuyorum ve sozu Prins'in ValveCare subap koruma sistemine birakiyorum:

Why ValveCare?

The valves and the valve seats of some engines are more sensitive to wear when driving on LPG or CNG. This issue does not occur with petrol, because an additive that is present in the fuel lubricates of the valves and the valve seats. This additive is not present in LPG or CNG. With te innovative ValveCare dosing system, it is possible to inject this additive under pressure into the engine together with the LPG or CNG, thus significantly reducing the wear of the valves and the valve seats.

(Kaynak: http://www.prinsautogas.com/en/products ... ecare.html)

Yani arkadaslar LPG yuksek isida yanar falan demiyor. Benzin islak LPG kuru yakittir da demiyor. Benzinde subaplari koruyan yaglayici katkilar varken LPG'de yok diyor. butun mesele bu.

Turkiyede LPG kuru yakit diyenler de bunu kastediyorlar sanirim. Yani LPG gaz olarak saklandigi ve enjekte edildigi icin bu tur katkilar koyulmasi anladigim kadariyla mumkun olmuyor. Bu durumda katli olmadigi icin ister sivi enjekte edilsin (buradan vialleye sevgiler) ister gaz olarak enjekte edilsin subaplarinizi asindirabilir. (LPG'ye yaglayici katki koysaniz LPG buharlasinda deponun dibinde kalir o yuzden koyamazsiniz yine gaz halde birseyler koymaniz gerekir).

Benim sahsi gorusum ise, sirali sistem zaten belli bir sure benzinde calistigi icin subaplari surekli benzinde calismasi kadar olmasa da bir miktar korur. Surekli kisa mesafe gidiyorsaniz cok bir problem olmayacaktir fakat uzun yolda onlem olarak arada bir manuel olarak benzine almak mantikli olabilir.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Oca 2011 14:30 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
yav aga zaten adamlar diğerlerinden performanslı diyor. ama ne kadar eskisi kadar diyor. bakım vs gerektirmemesi de cabası. ekonomiklik açısından her zaman iyi ayarlı bir kit kadar yakar vialle de. ama işte ayarı kaçmıyor, değişen şartlara bağlı ayar istemiyor.
bir de bu işi yapan sadece vialle değil.
http://www.transtechenergy.com/Icom-JTG-Liquid-Propane-Injection-bi-fuel-systems/
mesela bu firma bayağı aktif sanırım. araçlara fabrika çıkışlı kitler takıyorlar.

bir de veridiğin link rakip firmanın linki ne diyecekti ya.
hesaba katmadığın bi şey de bu söylenenin prins'in ürettiği sıralı sistemde olabileceği çünkü buhar sıvı yakıtı buhar yaptıktan sonra filtreleyip gönderiyorlar. ama vialle yakıtı sıvı olarak gönderiyor. bu ne demek yakıt içinde dediğin gibi bir katkı konulsa vialle sisteminde o katkı aynen bloğa da gider. sıralı sistemde gitmez.
unutma ki lpg yakıtına da katkı konuluyor. hatta bu katkı maddedi aygaz euro lpg yakıtı kullanan sıralı sistemlerde filtre tıkamasına yol açıyor. brc bu konuda garantiyi bile bozuyor yanlış yakıt kullanımı diye.
aha da bu geyikelerin dönüdğü linkler:
http://www.hyundaiclubtr.com/forum/printer_friendly_posts.asp?TID=15259
http://ekonomi.haberturk.com/yazarlar/ahmet-celik/216770-katkili-lpg-konusunda-tartisma-buyuyor
http://www.otomobilgazetesi.com/otomobil.php?id=7358
http://www.2a-lpg.com/showthread.php/4903-AYGAZ-EURO-LPG-KATKILI-OTOGAZ-HK.

hasılı yakıtta bir katkı olabiliyor. ve aygaz mesela bunu yapıyor. bu katkı sıralı sistemlerde filtrede sıkıntı yaparken vialle de filtre depoda olduğundan sıvı halde o filtreden geçip enjektörden sıkıntısız biçimde basılabiliyor.
o halde iddia doğru ise, yani lpg içinde katkı olmadığında sisteme bakmaksızın supaplara zararlıysa aygaz gibi katkılı yakıtları kullanırsak sorun olmaz. tabi sadece lpi kullanırsak olmaz gibi bir sonuç çıkıyor.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Oca 2011 15:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Simdi aygazin kullandigi katkinin mahiyetini bilmek lazim. Ben onlarin ciddi manada katki kullandigini dusunmuyorum (bircok sey gibi bu da pazarlama fasafisolari), yani yanici ve LPG ile birlikte buharlasici nitelikte bir sey olabilir. Ama amaclari kesinlikle subaplari korumak degil yani subaplari koruyup yaglayacak katki degildir o. Viallenin dediginden benim anladigim LPG'ye bu sebepten (dunyadaki kitlerin %99'u gaz halde enjekte ettigi icin) subap koruyucu katki koyamiyorlar mumkun olsa herkes koyardi biz de bu muhabbetleri etmezdik zaten.

EDIT: Ama dersen ki sen ben ValveCare'in sivisini alip dogru karisim ayarinda depoma koyarim, o zaman vialle super olur tabi. Ya da vialle boyle birsey yapabilir aslinda. Cok guzel guzel olurdu. Ey vialle duy sesimizi :)

Ayar meselesine gelince ben daha once cok yerde de yazdim. Colt'umda 2 seneye yakin Atiker kit kullandim. Bildigin gibi atiker en low cost piyasadaki kolpa kitlerden bir tanesi. Bu 2 senede yaz gecti kis gecti dere tepe gecti dag bayir surdum ege turuna ciktim binlerce km uzun yol yaptim. Ve bir sefer bile ayar yaptirmadim. Ayari kacmadi. Performans sorunum da olmadi. Filtre bakimina gittigimde de ozellikle ayar yapmamalarini istedim cunku kimse bu isi beceremiyor. Ariza lambam da (duzgun ayarlattiktan sonra) hic yanmadi. Ayar kaciyor diyenlerin nasil kaciyor bilemiyorum ama bence bu is ustada bitiyor. Tabi viallenin avantaji belki bunu ustaya birakmamasi ve hataya musaade etmemesi (ki onemli bir avantaj oldugunu kabul etmek gerek) ama demem o ki viallenin web sitesine bakarsan dunyadaki butun kitler surekli ayar gerektirir ve % bilmemkac performans kaybettirir ama biz ettirmeyiz diyor benim savundugum ise boyle birsey yok. Varsa da vialleye 2 kati para verecek kadar dramatik degil. Vialle bu acidan da bana gore ahim sahim "super" "muhtesem otesi" "teknolojinin doruk noktasi" "daha iyisi olamazdi" "kimse yapamadi biz yaptik" birsey degil yani.

NOT: Bu arada yorumlarim sahsi gorusumdur ve Vialle icin degil, butun sivi puskurtmeli sistemler icindir. Ulkemizde baska sistem henuz olmadigi icin vialle yazip duruyoruz ama firmaya da ayip oluyor aslinda.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2011 18:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2010 21:23
Mesajlar: 135
Şehir: KARS
İsim: ERHAN AKÇA
Araç: LANCER İNVİTE
Meslek: ASTSB.
Kan grubu: B+
Yaş: 33
ben 19 ocak itibari ile brc kit taktırdım şu anda herhangibir problem yaşamadım inşallah yaşamıyacağımda daha önce adapazarında elbirlik var demiştim onlara taktırdım ustalıkları gayet güzel montaj çok hoş bir şekilde yapıldı kullandıkları su hortumunu bile mitsubishi orjinal parça aldılar tam olarak değerleri alamadım daha ama 1 depo 33lt lpg alıyor ilk depo ile 350 km gittim daha ilk ayarı yapılmadı yapılınca tam verileri alıp sizlerle paylaşacağım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2011 19:30 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
hayırlı olsun. umarım sıkıntısız ve ekonomik biçimde kullanırsınız.
işte bu ayar mevzuları filan benim için can sıkıcı şeyler. ha aradaki fiyat farkına değer mi? eğer diğer kitler iddia edildiği gibi supaplara bizim araçlarda zarar veriyorsa değer. tabi bir de çok yeni araçlar içn garantiyi bozmaması bakımından değer. yine de arabayı elimde tutabileceğime emin olsam gözümü karartıp vialle taktırırım. ne ayar ne filtre değişimi ne bişi. aslında silindir depo da varmı. ondan taktıracaksın. hem bagaj yükselmeyecek. hem de silindirin geldiği yer bizde zaten alçak pek bi halta yaradığı yok.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2011 20:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
_opeth yazdı:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mitsubishi-25000-km-de-2009-model-mitsubishi-lancer1-8-instyle-143-hp-beyaz-41558720/detay

şöle bişey gördüm

Alıntı:
aracım şu anda 23690 km de olup garantisi devam etmektedir. ruhsata işlenmiş motor beygirine uygun tardelli marka lpg mevcuttur.


:roll:


O ne lan oyle bir marka mi var?

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 114 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye