Zaman: 13 Kas 2025 19:48

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2011 11:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Haz 2010 12:57
Mesajlar: 394
Şehir: 34-26
İsim: evren
Araç: colt czt
Meslek: öğretmen
Yaş: 27
amt kullananlara şöyle bi şorum olacak

şanzımanın şorun çıkarttığını duydunuz mu hiç?

bir de yakıt olarak ne yakıyor?

_________________
Zorlaştırmayınız kolaylaştırınız, nefret ettirmeyiniz, sevdiriniz...(Hadis)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2011 11:20 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
vtecmaniaa yazdı:
amt kullananlara şöyle bi şorum olacak

şanzımanın şorun çıkarttığını duydunuz mu hiç?

bir de yakıt olarak ne yakıyor?


baskı balatanın bitiyor olduğuna bir işaret ya da kullanıcınoın frene yeterince basamaması kaynaklı geri vitese bazen tek tıkla geçemiyor olması dışında bir arıza duymadım okumadım...

AMT, manuel Colta göre 100 kmde 1 LT daha tasarruflu...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2011 12:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Synth'in basina gelen disinda problem duymadim.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2011 13:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2010 16:42
Mesajlar: 1393
Şehir: Atakent-Halkalı
İsim: yasin
Araç: İETT Otobüsleri :)
Meslek: Grafik Tasarımcı
Kan grubu: 0+
Yaş: 31
o da synthinin lpg sıkıntısından kaynaklanmıştır diye düşünüyorum. yoksa benzinle giden coltta ne sıkıntı olacak AMT şanzımanında.

_________________
"Uzun kış gecelerine katık ettiğim hayallerim, gençlik heyecanıma sıkılan kurşunlarla öldü."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2011 14:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Arkadaşlar benim yaşadığım olay AMT ile ilgili değil pek. O konuda baya bir grafik paylaşmıştım. Bu yaşanan sorun debriyaj aktivitörün sıkışmasıydı. AMT ve debriyaj aktivitörü çok farklı parçalar.

AMT iyi tasarlanmasaydı benim yaşadığım sorunda vites kutusu zarar görebilirdi oysa sistem tamamen herşeyi kitlediği için ne debriyaj aktivitörü ne AMT sistemi ne de baskı-balata zarar görmedi.

Normal şartlarda AMT arıza verdiğinde sistem kesinlikle çalışmaz. AMT'nin mekanik kısmı yekpare ve ömürlüktür. Yağ değişimi bile yapılmıyor. O stop etme sorunundan sonra 3 kere trafikte stop etme yaşadım. 3'ünde de LPG'ye geçme anında frene basarak durduğum için araba stop etti ve o geceki gibi sıkışma durumu olmadı. Ben artık LPG'ye elimle geçiriyorum. yada LPG geçene kadar bekliyorum. En garanti yöntem :)

Merak ediyorum 60km hızla giderken frene basıp yavaşlarken araç LPG'ye geçse, durduğunuzda stop eder mi? Eğer etmiyorsa Atiker yerine Landi Renzo yada BRC gibi elektronik enjektör sistemli LPG kitleri alınmalıdır. Debriyaj aktivitörünün sağlığı için.

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2011 17:52 
Çevrimdışı

Kayıt: 05 Eki 2010 13:30
Mesajlar: 1531
İsim: 1
Araç: 1
Meslek: 1
Kan grubu: 1
Yaş: 1
Benim de başıma bazen geri vitese, belirtildiği gibi frene iyi basmamamdan kaynaklanan bazı durumlarda, geçmemekten başka bir aksilik gelmedi. Bunklardan başka arıza denebilcek olaylar dışında ufak tefek handikapları olduğunu gördüm AMT'nin. Yokuşlarda durup kalkarken kayma yapıyor. Otomatik viteslerde olduğu gibi kendiliğinden kavrama olsa iyi olurdu. Yine AMT'ye yokuş çıkışlarında gazı ayarlayamazsanız vites geçişi oluyor. Yokuşlarda özellikle de dik yokuşlarda mecburen manuel moda dönmek icap ediyor. Durduktan sonra hareket edip hızlanırken bazen düşük viteste gereğinden fazla kalıyor. Devir baya bir yükseliyor. Ben o durumlarda ayağımı gazdan hafif çekip tekrar gaz veriyorum vites doğrudan yükseliyor. Yakıt konusunda fabrika ortalama değerlerini tutturabiliyorum. Yakıt tüketiminin arttığı tüm durumlar ya benim agresif sürüş tarzımla yada lastik hava basıncının düşük olması, klimanın fazla açık kalması gibi AMTyle ilgisi olmayan olaylardan kaynaklanıyor. Benim deneyimlerim de özetle böyle.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2011 23:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Haz 2010 12:57
Mesajlar: 394
Şehir: 34-26
İsim: evren
Araç: colt czt
Meslek: öğretmen
Yaş: 27
şu yakıtı kuruş cinsinden söylerseniz sevinirim (son zamlardan sonra)

yakın bi arkadaşıma önericem hangisini önereyim benim pek bilgim yok bilgi sahibi olmaya çalışıyorum ama modeline göre de değişiyo heralde

anlayamadım gitti :)

2006 model 1.3 mü iyi yoksa 1.5 mi

_________________
Zorlaştırmayınız kolaylaştırınız, nefret ettirmeyiniz, sevdiriniz...(Hadis)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2011 23:52 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
Antalyada şu günlerde 100 kmde 7 litre yani 7 x 4.20 / 100 yani yaklaşık 30 kuruş...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2011 00:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
_opeth yazdı:
gaza basmadığım sürece lpgye geçmiyor sende frene basınca geçiyor nasıl bi sistemse :D


Ya sorma kışın bu atiker beni bezdirdi resmen. Arabadan soğuyorum.. Devirdaimde su ısısı kaça ayarlandıysa direk o anda LPG'ye geçiyor.. Yani Mayıs'dan beri 20bin km boyunca da hep böyleydi ama stop ettiği olmadı.. hiç korkmadan tırsmadan kullandım. Şimdi nedense 42 dereceye de çıkartsam o an direk lpg'ye geçyor ve araç durursa stop ediyor. Korkouyorum yine bir gün aktivitör sıkışırsa diye..

Usta aynı usta diye L. renzo taktırmadık.. başımıza iş aldık..

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2011 01:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
AMT şanzımanda kul yapısı olduğu için hiç arıza yapmayacak diye bir kural yok.
Eninde sonunda birilerinin şanzımanında sorun çıkacak (İnşAllah yaşanmaz)
AMT nin espirisi sorunsuz değilde rakiplerine oranla en sorunsuz oluşu.
Yanlışmıyım arkadaşlar?..

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2011 09:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2010 13:52
Mesajlar: 399
Şehir: GARAMAN :)
İsim: FATİH
Araç: COLT 1.5 AMT brcli
Meslek: muallim
Kan grubu: B +
Yaş: 29
üstadım 1. vites devirinin yüksek olmasından başka sorun yasamadım benimki lpgli ve sakin kullanım sehiriçi 20-22 kuruş performanlı kullanırsam 24-25 kuruş yakıyor,benzindeyken 7,4 ortalamm vardı

_________________
2005 COLT 1.5 İNSTYLE AMT YAKUT KIRMIZI brc kitli


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2011 01:40 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
bugün 2 kez geri vitese geçememe sorunu yaşadım...sorunu A moduna aldıktan sonra geri vitese takarak aştım...motor soğukken yaşadım 2 olayı da...ilk defa yaşadım diyebilirim...bu durumun takipçisi olacağım...gelişmeleri bildirirrim...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2011 23:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2010 01:34
Mesajlar: 290
İsim: cihan
Araç: Mitsubishi COLT 1.5 Instyle
Kan grubu: BRh
SynTheSizer yazdı:
Arkadaşlar benim yaşadığım olay AMT ile ilgili değil pek. O konuda baya bir grafik paylaşmıştım. Bu yaşanan sorun debriyaj aktivitörün sıkışmasıydı. AMT ve debriyaj aktivitörü çok farklı parçalar.

AMT iyi tasarlanmasaydı benim yaşadığım sorunda vites kutusu zarar görebilirdi oysa sistem tamamen herşeyi kitlediği için ne debriyaj aktivitörü ne AMT sistemi ne de baskı-balata zarar görmedi.

Normal şartlarda AMT arıza verdiğinde sistem kesinlikle çalışmaz. AMT'nin mekanik kısmı yekpare ve ömürlüktür. Yağ değişimi bile yapılmıyor. O stop etme sorunundan sonra 3 kere trafikte stop etme yaşadım. 3'ünde de LPG'ye geçme anında frene basarak durduğum için araba stop etti ve o geceki gibi sıkışma durumu olmadı. Ben artık LPG'ye elimle geçiriyorum. yada LPG geçene kadar bekliyorum. En garanti yöntem :)

Merak ediyorum 60km hızla giderken frene basıp yavaşlarken araç LPG'ye geçse, durduğunuzda stop eder mi? Eğer etmiyorsa Atiker yerine Landi Renzo yada BRC gibi elektronik enjektör sistemli LPG kitleri alınmalıdır. Debriyaj aktivitörünün sağlığı için.


doğan kardeş ben artık kendimden emin olduktan sonra lpg ye kendim geçiyorum yani kısa mesafede yaklaşık 500m- 1km arası lpg ye geçip durmam gerekirse benzine alıp öyle duruyorum çünkü motor tam ısınmadığına kanaat getiriyorum artık. en iyisi bu gaza geçiş ısısınıda 45 yaptırıcam .gazdan tasarruf edelim diye 35 dereceye ayarlamışlar .45 derece yaptırırsam pek o sorunla karşılaşacağımı sanmıyorum artık.ama yine sen kısa mesafelerde lpg ye geçip durman gerekirse benzine al öyle dur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 01 Nis 2011 00:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eki 2010 23:23
Mesajlar: 46
İsim: Selahattin Ernas
Araç: Mitsubishi Colt invite 1.3 Allshift
Meslek: Makina Mühendisi
Kan grubu: AB+
benim aracım 2010 model, şehir içi az önce baktığım ortalamam 6.8lt idi, uzun yolda ise 5.5lt civarına indirebildim en düşük, kullanıma göre artırmak azaltmak mümkün tüketimi

_________________
Selahattin Ernas - izmir
www.sudolumu.com


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 01 Nis 2011 00:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eki 2010 23:23
Mesajlar: 46
İsim: Selahattin Ernas
Araç: Mitsubishi Colt invite 1.3 Allshift
Meslek: Makina Mühendisi
Kan grubu: AB+
AMT ile ilgili herhangi bir sıkıntım da olmadı henüz, aracı alırken araştırmıştım şanzıman marka olarak sorun çıkaracak gibi görünmüyor oldukça kaliteli

_________________
Selahattin Ernas - izmir
www.sudolumu.com


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 10 Şub 2012 17:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ara 2011 21:40
Mesajlar: 446
İsim: Kadir
Araç: Colt 2011 Amt Elegance
Meslek: Bilgisayar Mühendisi
Kan grubu: A+
Yaş: 30
Ustalar bişe aklıma takıldı ve ögrenmek için soruyorum

Amt şanzımanın üstündeki robotun yağı nerden gidiyor?
şanzıman yagı ayrı o baskı balatanın ordan oluyor.
Benim merak ettim robotun yagı nerden alıyor.?
Kitacıkta Debriyaj yagı ve fren yagı ortak diyor ordanmı yoksa başka yerdenmi koyuluyor kaputu kaldırdım ama göremedim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2012 09:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ara 2011 21:40
Mesajlar: 446
İsim: Kadir
Araç: Colt 2011 Amt Elegance
Meslek: Bilgisayar Mühendisi
Kan grubu: A+
Yaş: 30
Tui yazdı:
Ustalar bişe aklıma takıldı ve ögrenmek için soruyorum

Amt şanzımanın üstündeki robotun yağı nerden gidiyor?
şanzıman yagı ayrı o baskı balatanın ordan oluyor.
Benim merak ettim robotun yagı nerden alıyor.?
Kitacıkta Debriyaj yagı ve fren yagı ortak diyor ordanmı yoksa başka yerdenmi koyuluyor kaputu kaldırdım ama göremedim.



bilen yok sanırsam. :aa:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2012 10:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
şanzıman üzerindeki robot bir elektrik motoru benim bildiği öyle ekstra yağ değişimi filan istememesi lazım. şazıman derseniz zaten manuel ile aynı. herhalde şazıman üzerindedir.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: AMT sorusu
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2012 10:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ara 2011 21:40
Mesajlar: 446
İsim: Kadir
Araç: Colt 2011 Amt Elegance
Meslek: Bilgisayar Mühendisi
Kan grubu: A+
Yaş: 30
sinir kupu yazdı:
şanzıman üzerindeki robot bir elektrik motoru benim bildiği öyle ekstra yağ değişimi filan istememesi lazım. şazıman derseniz zaten manuel ile aynı. herhalde şazıman üzerindedir.



var diye duydum onun için araştırıyorum şahsen..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye