Zaman: 20 Ara 2025 05:10

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 48  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 19 Mar 2011 13:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
Yok iki ay 2500 km oldu bakım yaptıralı..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Mar 2011 13:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
Ustalar bana shell ve totalde al mutlaka dediler, katkısızmış ve katkısız daha problemsiz dediler :S


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Mar 2011 13:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
Araştırmak lazım aslında, Benzinle alakalı başlıklar var "hangi LPG" adı altında bi başlık açsakta bilgi paylaşımımı yapsak acaba, çünkü kulaktan kulağa duyumla daha yağlı LPG ler varmış ve iyi geliyormuş motora, tabi iyi araştırmak ve uzun vadede değerlendirmek gerek.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Mar 2011 23:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Mar 2010 13:03
Mesajlar: 37
mesuttgur yazdı:
kemo yazdı:
Arkadaşlar,
Landirenzo LPG kiti taktıralı sekiz ay olmuş ve çok memnunum. Hem hiçbir zaman arıza lambası yakmadı, hem de performansı benzinle aynı. "LPG takarsan şu olur bu olur" diyenlerin hepsi şu anda benzin zamlarıyla ağlamaya devam ediyorlar, saçma sapan amorti hesaplarından bahsediyorlar. Arabası benzinli olan adam arabasına binemediği için kendi kısır km hesaplarıyla "bilmem şu kadar senede ancak amorti edersin" deyip kendilerini kandırıyorlar. Benim arabam LPG'li olduğu için rahatça geziyorum, amortisini de çoktan tamamladı. Tereddütte olanlar, yaz tatili planları başlamadan önce taktırsınlar LPG'lerini.


Ben Landiyi taktıralı bir hafta oldu, herhangi bir arıza belirtisi ışığı yok, performansta iyi fakat araç dizel gibi çalışmaya başladı, enjektörün sesinden bahsetmiyorum, araç sanki kirli benzin yakıyomuş gibi gaza basarken veya kalkarken o ayak gıdıklayıcı hissi hissediyorum. Sanırım bu LPG kullanmanın vazgeçilmez bir sıkıntısı :)


İlk gaz ayarina gittiginizde bu sikayetinizi soyleyin ayari ona gore yaparlar. Ekonomik seyahat icin gazi iyice kismislardir. Ayar yaparken klimayi, farlari, sisleri ve cam isiticilari acarak ayar yaparsaniz tum titresimleri kesebilirsiniz. Ama o zaman da kilometrede 10-15 kurus fazla yakabilirsiniz. Gaz filtresi degismeye gittigimde gecen ay gaz ayarini bu sekilde yaptilar. Daha ekonomik olmasi icin gidip tekrar ayarlatip gazi kistirabilirim ama araba o kadar atak oldu ki kiyamiyorum. Kirmizi isiklarda aynada arabalari kucultmek cok tatli geliyor.

Ote yandan bu hafta arabanin yagini degistirdim. Hep Castrol Magnatech 10w/40 yag kullanirdim. Bu sefer Mobil1 kullandim. Ustelik 10/40 yerine 0w/40 new life kullandim. Yagi aldigim yer memnuniyet garantisi verdi, begenmezsem ve farki hissetmezsem Magnatech'i bedava verecek. Yetkili serviste bu yagi kullanarak degisiklik yaptirdim. Simdi motor pamuk gibi calisiyor. Soguk calistirdigim zaman bile araba isinmis gibi gidiyor. Ustelik 0/40 yagin kullanim omru 55000km. Elbette 15000 km sonra degistirecegim ama su an arabanin cekisi daha da artti. Ucuncu viteste ciktigim yokusu dorduncu viteste cikiyorum.

Ayni zamanda yetkili servis otomatik (amt) sanziman icin guncel yazilim geldigini soyledi. Yazilimi yenilediler. Sikisik trafik icin degisiklikler yapilmis. Onu da deniyorum. Arabanin gaz pedalina tepki suresi kisaldi. Alismaya calisiyorum ve daha guzel olmus.

Herkese kazasiz belasiz iyi surusler.

_________________
Kemal, İstanbul
2005, 1.3 AMT Colt, 03 Temmuz 2010'dan itibaren hem benzinli, hem Landirenzo LPG'li


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2011 06:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Mar 2010 13:03
Mesajlar: 37
Gaz ayarini Olgun Lpg Kucukyali'da yaptirdim. Yag degisikligi ve sanziman yazilim guncellemeyi Mitsubishi Askale Haramidere'de yaptirdim. Yag degisiminde kendi getirdigim yagi koymak icin benden ozel imza aldilar. Forum sayfamizda vtecmaniaa kullanicisinin Pm'den yaptigi yorum ve tavsiyeler,  gozumu karartip 0/40 denememde etkili oldu. Bu arada opeth, pm yorumunuzu gordugumde yagi coktan almistim, yine de tesekkurler. Vitecmaniaa'nin affina siginarak mesajini asagiya kopyaliyorum ve kendisine tesekkur ediyorum:

"ben herşeyi ServiSte yaptırıyorum Sonuçta ordaki adamlar boş beleş adamlar değillerdir...onlar şiddetle önerdi...iyi dedim hadi koyun  

Sonra bi baktım hakkaten araba SeSSiz çalışıyor...10-40 yağ varken motor gürültülü çalışıyomuş...ben memnun kaldım açıkçaSı...bundan Sonrada hep 0-40 koydururum...

Sen yine danış bir bilene  ben de çok iyi anlamıyorum...ama değişimi hiSSedeceğine eminim...Sonuçta daha kaliteli yağ...

yalnız şöyle bi Söylenti var...bazı arkadaşlar fazla km yapmış bi arabada belki Sakınca yaratabilir demişler...yağ kaçırabilir falan filan diye...buna da ben pek inanmıyorum çünkü arkadaşımda honda vardı 200binde...o da 0-40 a geçti bi Sıkıntı yaşamadı"

_________________
Kemal, İstanbul
2005, 1.3 AMT Colt, 03 Temmuz 2010'dan itibaren hem benzinli, hem Landirenzo LPG'li


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2011 15:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Milletin alfa romeosu 4000 km'de 1 lt yag eksiltiyormus. Ve buna normal diyorlar. Daha fazla olursa anormal demekmis. DH'de okudum da gozlerime inanamadim :D

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2011 21:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Mar 2010 13:03
Mesajlar: 37
Makul bir deneme suresini doldurmadigim icin, su anda kimseye yagini degistirip 0/40 numara kullanmasini tavsiye etmiyorum. Kimsenin kotulugune vesile olmak istemem. Dun Istanbul'dan Edirne'ye gidip bugun geri geldim. Performansla ilgili tespitlerim hala gecerli ama yagin eksilmesiyle ilgili bir tespit en az bir ay alacaktir. Colt'un kullanim kilavuzunda yag secimi ile ilgili bolumde 0'dan 50'ye kadar yaglara isaret ediliyor, yani 0/40 yag arabamiz icin kabul edilebilir nitelikte ama yine de burada yazdiklarimizdan hareketle su asamada yaginizi degistirmeyin. Iddia edildigi gibi eksilme sikintisi olursa onumuzdeki aylarda tekrar 10/40 kullanabilirim. Ote yandan, konuyu bilmeyen kisilerin yorumlarini da ciddiye almamak gerekir, ona bakarsaniz hicbir servis, LPG kullanmayi onermiyor. Ama ben iyi ki servisi dinlemeyip LPG taktirmisim.

_________________
Kemal, İstanbul
2005, 1.3 AMT Colt, 03 Temmuz 2010'dan itibaren hem benzinli, hem Landirenzo LPG'li


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2011 10:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
Bu sabah arabayı çalıştırıp 10 mt ilerledimki arıza ışığı yandı :(
evime yaklaşık 4 km uzaklıktaki Yeşil Otoya gittim. LPG yi burda taktırmıştım 10 gün önce.
arızayı bağladıklarında "rastgele birden fazla ateşleme hatası" yazıyodu.
Bujilerden denildi. Bana NGK nın LPG bujileri var normalden 3-4 kat daha fazla ama 100.000 km garanti veriyor dedi.
Ayrıca Landirenzo Blue kiti takarken aynı kitin siyah enjektörlerinin araca büyük geldiğini eline yeşil geldiğinde değiştireceklerini söylediler. Valla koyun gibi dediklerini yaptırıyorum sonuçta onlar biliyorlar. Bahsettiği yeşil enjektörlerde gelmiş.

Ne yapsam acaba, bugün gidip önce enjektörü sonrada bu NGK bujileri taktırsammı ? yoksa boshtan şaşmasammı? forumda araştırdım Colt için Bilalin yazdığı şu bilgilere ulaştım.

"BU YAZDIKLARIM COLT ICIN:

Orijinal bujiler
Bosch FR7SE (siparis no 0 242 235 747)

Platin bujiler:
Bosch FR7NPP33 (siparis no 0 242 235 756)

Bunlara bosch e catalog sitesinden buldum. Colt kullanma klavuzunda sayfa 9-14 te de yaziyor parca nolar.

Bu arada yeni buji de cikmis LPG/CNG icin. Ben aldigimda yoktu:
Buji, Platin-Ir CNG/LPG gazı(FR 6 NI 332 S) 0 242 240 655"


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2011 11:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Bujilerinin kac bin km'dir degismiyor? Arac silkeleme falan yapiyor mu? Atesleme hatasi pek normal degil. LPG'den kaynakli karisim ayari problemi olsa neyse. Insallah bujiler degistiginde duzelir.

Her ne kadar LPG bujisi meselesinin tamamen pazarlama stratejisi oldugunu dusunsem de (urun ayni etiket farkli misali) boschun platin bujilerini veya lpg bujilerini oneririm. Onun disinda bosch da ngk da bu sektorde buyuk markalar arada ciddi fiyat farki varsa ucuz olanini tercih edebilirsin ama pek sanmiyorum fiyat farki olacagini da. Bu durumda hangisine kolay ulasiyoran onu tercih edebilirsin.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2011 12:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
Araç yaklaşık 8.000 km dir bende. En son ne zaman değişti bilmiyorum. Herhangi bir silkeleme yok zaten arıza ışığı yanınca çok kullanmadım. Muhtemelen LPG den kaynaklandığını düşünüyorum korkutma beni normal değil diye :)
Bende bosch duble platin bujisi taktırayım diyorum çok fark olmayacaksa Bosch 13,17 TL, ngk iridyum 41 TL (her ikiside LPG uyumlu internet fiyatı)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2011 12:12 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
ben olsam ultrasonic ya da iridyum bujileri de bir araştırırdım...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2011 12:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
NGK nın LPG uyumlu 41 TL yazdığım iridyum zaten. Ultrasonic'i yeni duydum. O napıyo uçuruyomu :D
Birde bu bujilerin 4ü değişiyo değimi yani 41*4=164 tl vericem NGK yı tercih edersem :(


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2011 12:19 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
mesuttgur yazdı:
NGK nın LPG uyumlu 41 TL yazdığım iridyum zaten. Ultrasonic'i yeni duydum. O napıyo uçuruyomu :D
Birde bu bujilerin 4ü değişiyo değimi yani 41*4=164 tl vericem NGK yı tercih edersem :(


e tabi bir de o var...

http://forum.donanimhaber.com/m_3899891 ... uji/tm.htm

üşenmezsen oku...konunun sahibi O.B.K bu konularda yetkindir...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2011 12:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2010 09:46
Mesajlar: 1251
Şehir: Kayaşehir-İstanbul
İsim: Mesut
Araç: Landili Colt 1.3 İnvite
Meslek: Mali Müşavir
Kan grubu: aRH+
Yaş: 27
Bakalım bujileri değiştirelim muhtemel ömrünü doldurmuş olarak görüyorum. Bosch Duble Platin buji yeterli olur diye düşünüyorum. Duruma göre indirim yaparsa iridyum taktırırım.
DH kapalı bizim şirkette :) göremiyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2011 22:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
mesuttgur yazdı:
Bakalım bujileri değiştirelim muhtemel ömrünü doldurmuş olarak görüyorum. Bosch Duble Platin buji yeterli olur diye düşünüyorum. Duruma göre indirim yaparsa iridyum taktırırım.
DH kapalı bizim şirkette :) göremiyorum.


Fazla girme o zaman MCT'yi de kapatmasinlar :gul:

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Mar 2011 00:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Eveeeet
colt aracımda LPG takamadım ama civicime dün bostancı oto sanayide Atiker eski sistem LPG taktım.
400 lira 10 taksit :D
Bugün sabah çıktım yola 3-4 km sonra araba gaz kesti yolda uğraşmadım benzine alıp devam ettim.
iş çıkışında tekrar lpg denedim fakat 3-4 km sonra yine aynı sorun tekrar benzine alıp eve geldim. :D
Neden yapar anlamadım kaçak falanmı var aceba gaz kendini kapatıyor olabilirmi?
Yarın bi aricam bakalım.
Size tavsiyem gaz taktıracaklar 3-5 kuruş fazla olsun ama evinize en yakın bayiden taktırın belki küçük bi sıkıntısı var ama taa bostancıya gitmek zorunda kalıcam sanırım.:(

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 May 2011 23:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 01:30
Mesajlar: 408
İsim: Mehmet
Araç: 2004 Accord+2016 Space Star CVT
Meslek: Kötü Adam
Kan grubu: A Rh
1.3 colt um var. 67.000 de zavolli LPG taktırdım.motorda tık yok.şu an 95.000. bu buji olayını yeni farkettim acaba bakımda nasıl bir buji terci etmeliyim?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2011 00:24 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
mhmt_trn yazdı:
1.3 colt um var. 67.000 de zavolli LPG taktırdım.motorda tık yok.şu an 95.000. bu buji olayını yeni farkettim acaba bakımda nasıl bir buji terci etmeliyim?


Mehmet Bey hoşgeldin,

buji konusunda bir başka forumda detaylı açıklama var ancak buradaki herkes normal bosch ya da ngk bujileri ile yola devam ediyor...

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2011 00:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 01:30
Mesajlar: 408
İsim: Mehmet
Araç: 2004 Accord+2016 Space Star CVT
Meslek: Kötü Adam
Kan grubu: A Rh
cihat bey bilgi için tşkler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2011 10:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Ağu 2010 01:34
Mesajlar: 290
İsim: cihan
Araç: Mitsubishi COLT 1.5 Instyle
Kan grubu: BRh
lazer ngk taktırdım 140 tl


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 48  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye