Zaman: 10 Kas 2025 10:33

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 94 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2010 19:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eyl 2010 21:48
Mesajlar: 31
Şehir: İstanbul
İsim: Serdar
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Şehir Plancısı
Kan grubu: 0+
alpkalp yazdı:
selam,başka konu başlığına yazmıştım ama cevabı burada aldım,bircok bayinin iddia ettigi gibi değimiş,1.8 deki cvt şanzıman yokuşta kaçırıyormuş. sanırım başka bir secenek bakacağız cünkü eşimde colt 1.3 amt var ve bu kaçırma olayı yüzünden aracıyla arası iyi değil,kaçırmayan araba diye tutturdu.. peki lancerin 1.5 otomatiği kaçırıyor mu?


Arkadaşlar, bu kaçırma olayı çok gündeme geliyor ve beni korkutuyorsunuz. Benim araçta bir arıza mı var kaçmıyor çünkü. Ya da yanlış birşey yapıyorum.

Arabayı kaldırırken ayağınızı frenden çekip bekliyor musunuz? Trafikte bunu yapmak mümkün değilki. Arkadaki araçlar kornaya basarlar hadi yürü diye iki saniye fazla bekleseniz. Aracı geriye kaçırtçak vakti size kimse vermez.

2011 Mitsubishi 1.8 CVT sahibiyim. Farklı farklı eğimlerde ve farklı farklı şartlarda aracı terst etmiş oldum. Yorumlarımı paylaşmak istiyorum.

1- Dün otoparkta yerden kazanmak için deli gibi dik yaptıkları döner-yokuşta bir araç yüzünden ters bir manevra yapmak zorunda kaldım. Tam o dik yokuşta arabanın burnu duvara değecek kadar yaklaştı. Geri vitese takıp arabayı düzeltmem gerekti. Tabi bundan önce forumdaki bu muhabbetleri okuduğumdan ve acemi olduğumdan ahanda kayacak diye de korktum. Ama ayağımı frenden çekip, gaza bastım ve araba düz yoldaymış gibi geri çıktı. Hani biraz daha tırssaydım daha çok gaza bassaydım bu sefer geri bir anda fırlayıp arkayı çarpabilirdim.

2- Daha önce Ford Focus, Volvo S40 deneme şansım oldu. Bu otomobiller düz vites olmasına rağmen uygun sürede debriyaj gaz yapınca stop etmeden kalkıyorlar. Korkulacak bir geriye kaçma yaşamıyorsunuz.

3- Bundan önceki otomobil arkadan çekişli 89 model bir Ford Taunus S'ti. Kayıyo diyenleri bizim eski arabayı denemeye davet ediyorum. :)

4- Bazı araçlarda yokuş takviyesi var. Ama bunu frenleme ile yapıyorlar. Yokuşta kalkarken hatta her eğimli ortamda bu devreye giriyor ve kalkarken otomobile fazla gaz veriyosunuz. Yokuşta kalkmaya alışınca da sinir eden bir özellik olabilir.

Lancer CVT'ler için kaçar demeleri çok normal, yokuş destek sistemi yokki. Hiçbirşeyin garantisi yoktur. Sonuçta frenden çektiğiniz anda araç geriye kaymak isteyecek ve Lancer'de bunu motorun torku kurtarıyor. Ha oldu benzinden ya da motor o an devri düştü bişi oldu normalden biraz daha fazla geriye kaçma eğiliminde oldu. Ama trafikte bunları yaşayana kadar çokdan gaza basmış oluyorsunuz.

Bir de oldu geriye kaçmaya başladı diyelim. Zaten frenden ayağınızı çekiyorsunuz. çekerken geriye kaçmaya başladığı an gaza basarsınız gene kaçmaz. Ben ayağımı frenden çektiğim anda gaza basıyorum. Tam çekmeden hiç basmadım.

Diğer kullanıcılar nasıl kalkıyorlar yokuştan? Tecrübe paylaşma anlamında da aktarılabilir. 1.8'de yokuştan kalkma, Ders: CVT101
Teşekkürler.

_________________
Serdar

Ulaşım araçlarım:
1995 Scott Timber Adventurer
2009 Scott Scale 70
2011 Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - Vialle Lpfi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2010 23:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
CVT101 ha, super oldu bu yaw hic gulecegim yoktu :)

Arkadaslar once yokusta kayma olayina aciklik getirelim: Her otomatik arac yokus destek sistemi (hillholder) yok ise (ki bu sistem frenlerden tutan sistemdir, ayaginizi frenden cektiginiz an gaza basana kadar belli bir sure freni sizin icin tutar) dik yokusta geriye kayabilir. Nedeni de daha once Aydin'in dedigi gibi cok basit: Otomatik vitesli araclarda debriyaj gorevini goren hidrolik tork konvertoru var. Bu durumda motorun rolanti devrindeki torku musaade ettigi kadar arac yokusta sizi tutar, hatta duz yolda da ilerletir. Ama dik yokusta bu tork yetmezse geriye kayma yapabilir. Bu kayma da arac bostaymis gibi ya da AMT'deki gibi olmaz cok daha hafif olur cunku motor hala arabayi tutmaya calisiyor.

Yani kisacasi otomatik her arac dik yokusta kayar, "otomarik arac yokusta asla kaymaz" demek yanlistir.

1.8 - 1.5 arac kiyaslamasina gelirsek, 1.8 motor torku elbette daha yuksek fakat aracin da daha agir oldugunu hesaba katmak gerekir. Bu durumda yokustaki kaymalari benzer olabilir.

Neyse bu mesaj cok uzadi aklimda bir konu daha var da, onu ayri mesaja yazayim.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2011 01:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 15:07
Mesajlar: 82
Şehir: İstanbul
İsim: Mustafa
Araç: Lancer 1.8 Intense
Meslek: Bilgi İşlem
Kan grubu: A+
Yaş: 41
Merhaba,

İkidir başıma gelen bir olayı paylaşmak istiyorum. Aracım 3000km'yi geçti. Geçenlerde normal süre çevirerek çalışan motor aynı süre marşa bastığım halde çalışmadı. Sonra ikinci kez basınca çalıştı. Bugün aynı olay yine tekrar etti. Marşa bastım ama bu sefer bekledim. Fakat 5 sn sürdüğünü söyleyebilirim. Hatta hani benzin biter sizde sadece marş sesi duyarsınız işte öyle bir durum oldu. Çok anlam veremedim, çünkü kontağı çevirdiğimde ikaz ışıkları ve uyarı sesi durana kadar da motoru çalıştırmıyorum.

Sizin bir fikriniz olabilir mi diye sizinle paylaşmak istedim.

Selamlar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2011 14:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
mustafaamac yazdı:
Merhaba,

İkidir başıma gelen bir olayı paylaşmak istiyorum. Aracım 3000km'yi geçti. Geçenlerde normal süre çevirerek çalışan motor aynı süre marşa bastığım halde çalışmadı. Sonra ikinci kez basınca çalıştı. Bugün aynı olay yine tekrar etti. Marşa bastım ama bu sefer bekledim. Fakat 5 sn sürdüğünü söyleyebilirim. Hatta hani benzin biter sizde sadece marş sesi duyarsınız işte öyle bir durum oldu. Çok anlam veremedim, çünkü kontağı çevirdiğimde ikaz ışıkları ve uyarı sesi durana kadar da motoru çalıştırmıyorum.

Sizin bir fikriniz olabilir mi diye sizinle paylaşmak istedim.

Selamlar.


Aynısının ara sıra bana da olduğunu söyleyebilirim. Birkaç defa tecrübe ettim. Bazen de motor tam devirlenmeden marşı bırakınca motor çalışıyor ama boğulma oluyor. Artık motor iyice hırlayana kadar kesinlikle marşı bırakmıyorum ve bu şekilde hiç problem yaşamadım. Dediğiniz gibi 5 sn sürdüğü de oluyor.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2011 02:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 15:07
Mesajlar: 82
Şehir: İstanbul
İsim: Mustafa
Araç: Lancer 1.8 Intense
Meslek: Bilgi İşlem
Kan grubu: A+
Yaş: 41
Uzun bir süreden sonra şehir dışına çıkabildim (Şehir dışı dediğim İst - Çorlu :-) ). Aracım 6000km oldu. Özellikle yakıt sarfiyatını görebilmek için gidiş ve gelişte aracı farklı hızlarda kullandım. Giderken özellikle Kınalı çıkışını geçtikten sonra biraz hızlandım. Kısa sürelerde 200'ü test ettim. İlginç bir şekilde araç içinde kimse hızın farkına varmadı ve aracın nasıl yol tuttuğuna hayran kaldım. En çok şaşırdığımda aracın içine gelen sesin hızla paralel olarak artmaması oldu. 140 - 160 - 180 ve 200 hızlarında araç içinde rüzgar sesi farkı duymadık. Bu arada aracın içinde 4 kişiydik. Hani ben psikolojik olarak hissetmedim desem diğerleri mutlaka hissederlerdi. Zaten ben hızı söyleyince herkes şaşırdı. Yüksek bir tempo ile gidişte 10.2 yaktı.

Dönüşte herkes uyudu ve bende yol boyunca 90 - 100 ile geldim. 80'in altına düşmedim ve 100'ün üstüne çıkmadım. Araç 1800d/d da 100km hızla gidiyor. Mahmutpaşa gişelerinden geçtiğimde ortalama yakıt sarfiyatı 7.0 gösteriyordu. Sanırım uzun yolda benim için 7.5 ideal olabilir. 100km'de 7.5lt desek; yaklaşık 650km yol gidebilirim gibi görünüyor. Benzinli ve 1.8 bir araç için fena bir değer değil sanırım. :thumb:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2011 20:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
_opeth yazdı:
gidiş değeri iyide dönüş değeri yüksek gibi geldi


Adam 100 basmış 100 basınca 7 rahat yakıyor araç değerler normal.

Bu arada yol tutuşu hakkında ben de iki çift kelam edeyim. Son zamanlarda heyecan olsun diye :crazy: aracı dönüşlerde zorluyorum özellikle kelebek kavşaklarda. Bana mısın demiyor çok iyi yapışıyor yola. Ancak benim şöförlüğüm çok iyi olmadığı için hızlı dönüşte viraj da baya sert ise heyecan yapıyorum direksiyonu fazla veya az çeviriyorum normalde virajın içindeyken direksiyonu çevirmek oldukça tehlikeli bu yüzden viraja girerken açıyı iyi tesbit etmek lazım. Neyse yavaş yavaş alışırız heralde :D

Virajlarda dönüş hızı kriterimi belirledim talebada ne yazıyorsa 2 katı :crazy:

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2011 17:13 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
yoo virajda da çevir çok kıyak oluyor. ama tabi boşsa :D
olm bak 1.8'in kıymetini bil. 1.5 de çok tatlı kaçıyor az yakıyor filan ama yol tutuşu 1.8'den kötü. tabi yine saolsun dunlop lastik faktörü de yok değil. düz yolda patinaj yapıyor manyak lastik.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 May 2011 21:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
sinir kupu yazdı:
yoo virajda da çevir çok kıyak oluyor. ama tabi boşsa :D
olm bak 1.8'in kıymetini bil. 1.5 de çok tatlı kaçıyor az yakıyor filan ama yol tutuşu 1.8'den kötü. tabi yine saolsun dunlop lastik faktörü de yok değil. düz yolda patinaj yapıyor manyak lastik.


Otobanın Tuzla girişinde gişeyi geçip istanbul istikametine otobana girerken sert bir viraj var. Arka arkaya 2 gün oradan geçtiğim için birinci gün 80 ile girdim bana mısın demedi viraj bayağı sert ama araba biraz yatıyor sert süspansiyonlara rağmen. İkinici gün baktım yiyor 100 ile girdim yine bana mısın demedi ama hafiften tırstım bu yüzden 80 ile çıktım. Bir daha oradan geçecek olursam ve arabada yanlız olursam en az 110 ile gireceğim :D Profesyonel sürücü olsa o virajı bu araçla 120 ile rahat döner çünkü araç hiçbir kayma belirtisi göstermiyor lastiklerden ses bile çıkmıyor.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2011 02:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
ben bu esp yi daha aldıgım ilk gun 12 nci kmde benzinlikten cıkarken muzigin sesi yüzünden devir göstergesine bakmadan fazla yuklenmem sonucu yola cıkarken devreye girmişti. Eğer o kayan arac isareti esp ise :) Hemen toparladı arabayı :)

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2011 03:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
sinir kupu yazdı:
o eco sinyali sanırım dediğim gibi sadece bilgi amaçlı. sizin dediğiniz a-b değişimi bizde o tip uyarıların sesinin açılıp kapanması çeklinde var. demek kli artık tamamen kapatılamıyor.
bizim araçlarda yokohoma advan 215/45 r18 lastik var. sizinkiler de o şekildedir.
dunlop kötü bir lastik değil ama işte bizim 1.5 araçlardaki iyi çıkmamıştı. en azından ben ve bir çok kullanıcı memnun değildi. ama bu sizin ölçülerinizdeki lastiklerin kötü olacağı anlamına gelmez.
bir şey daha ilginç şekilde 1.6 araçlarda da gelen lastikler artık yokohoma.


Evet Yokohama..

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2011 13:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
uzman79 yazdı:
ben bu esp yi daha aldıgım ilk gun 12 nci kmde benzinlikten cıkarken muzigin sesi yüzünden devir göstergesine bakmadan fazla yuklenmem sonucu yola cıkarken devreye girmişti. Eğer o kayan arac isareti esp ise :) Hemen toparladı arabayı :)


esp ve asr tek bir isimde astc olarak adlandırılıyor lancer da.as=esp tc =asr oluyor.sizin gaza fazla yüklenmenizle devreye giren büyük ihtimalle.tc yani asr.ama hangisi devreye girerse girsin ekranda o kayan araba simgesi görünür.araç patinaj yaptığında tc virajda yada ani direksiyon manevrasıyla dengesinin kaybolmasıyla da as devreye girer

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2011 22:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
_opeth yazdı:
catalyst yazdı:
sinir kupu yazdı:
yoo virajda da çevir çok kıyak oluyor. ama tabi boşsa :D
olm bak 1.8'in kıymetini bil. 1.5 de çok tatlı kaçıyor az yakıyor filan ama yol tutuşu 1.8'den kötü. tabi yine saolsun dunlop lastik faktörü de yok değil. düz yolda patinaj yapıyor manyak lastik.


Otobanın Tuzla girişinde gişeyi geçip istanbul istikametine otobana girerken sert bir viraj var. Arka arkaya 2 gün oradan geçtiğim için birinci gün 80 ile girdim bana mısın demedi viraj bayağı sert ama araba biraz yatıyor sert süspansiyonlara rağmen. İkinici gün baktım yiyor 100 ile girdim yine bana mısın demedi ama hafiften tırstım bu yüzden 80 ile çıktım. Bir daha oradan geçecek olursam ve arabada yanlız olursam en az 110 ile gireceğim :D Profesyonel sürücü olsa o virajı bu araçla 120 ile rahat döner çünkü araç hiçbir kayma belirtisi göstermiyor lastiklerden ses bile çıkmıyor.

benzin parasını vereyim bi test edeyim senin aracı :)


Artık virajlara girerken hız kesmiyorum walla :D

Temiz bir yolda arabanın limitlerini öğrenmekte fayda var ama risksiz olması lazım havaalanı liman falan mı kapatsak napsak.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2011 11:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 15:07
Mesajlar: 82
Şehir: İstanbul
İsim: Mustafa
Araç: Lancer 1.8 Intense
Meslek: Bilgi İşlem
Kan grubu: A+
Yaş: 41
Dün çok ilginç bir durum oldu aracımda. Normal yolda gidiyoruz akşam saat 19:00 gibi trafik var. Böyle bir süre gittik. Bir süre sonra ön konsoldan uyarı sesi gelmeye başladı. Dıt Dıt Dııt gibi. Öncesi pek anlamadım. Sonra aralıklı tekrarlamaya başladı. O an klima açık ve usb'den müzik dinliyoruz.

Garip olan şu ki ses ile birlikte aracın hiçbiryerinde herhangi bir uyarı ışığı yanmıyordu. Ses defalarca tekrarladı ancak hiçbir uyarı ışığı yanmadığı/uyarı bilgisi göstermediği için öylece sesi dinleyip durduk. Bu arada aracın gidişinde ve kullanımından herhangi bir sorun olmadı. Ne yağ ışığı, ne motor ısısı vs.


Kullanma kılavuzuna tekrar baktım ama ses ile ilgili bir uyarı açıklaması bulamadım. Sizin başınıza böyle bir şey hiç geldi mi? Acaba bunların tutulduğu aracın bir log mekanizması varmıdır? Çünkü servise götüreceğim, eğer arızayı tekrar oluşturun derlerse yeniden ses nasıl çıkar hiçbir fikrim yok.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2011 11:38 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
ses varsa görsel uyarı da olması lazım ekranda. öylesi mantıklı olan. sonuçta her uyarı ekranda görünüyor. acaba 4 saatten fazla kullanmış olabilir misiniz? dinlenme uyarı yapıyor o zaman.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2011 13:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
Kemer uyarısı olmasın :) Oda önce sık sık sonra aralıklı uyarıyor :)

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2011 14:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 15:07
Mesajlar: 82
Şehir: İstanbul
İsim: Mustafa
Araç: Lancer 1.8 Intense
Meslek: Bilgi İşlem
Kan grubu: A+
Yaş: 41
Çok ince ve derinden gelen bir ses. Dediğiniz gibi bizde çok şaşırdık. Ayrıca bende sizin gibi düşünüp uyarı mola uyarısı veren ekranı kontrol ettim. Ama bu ekranda mola kapalı konumdaydı. En az 5 defa ekranları kontrol ettim ancak hiçbir uyarı yoktu. Bu dediğiniz 4 saat sonra uyarması aktif edilmesine gerek olmayan bir ayar mı? Ben kılavuzda göremedim.

Emniyet kemeri sesi biraz daha kalın. Yani emniyet kemeri sesi ile giderken rahatsız oluyorsunuz ama bu ses sessiz ve biraz derinden geliyor. Bu uyarı bazen arka arkaya oluyor, örneğin 10sn bekliyor sonra bir kez oluyor gibi karışık sürelerde oluyor. Yani biraz yüksek müzik dinlerseniz sesi duyamayabilirsiniz.

Şimdi servis ile görüştüm. Önemli yada önemsiz durumuna göre elektronik bir arıza varsa mutlaka ışığı yakacağını söylediler. Onların şüphelendikleri şey cep telefonu oldu. Ama ben sanmıyorum. Daha önce defalarca aynı yere telefonumu koydum hiç bir problem olmadı. Önümüzdeki hafta tatil için yola çıkacağız inşallah bir sorun olmaz.

Teşekkür ederim ilginiz için.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2011 16:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
Geçmiş olsun umarım önemli bişey yoktur. Ayrıca yol sesi beni cok rahatsız etmeye başladı..

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2011 16:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Eki 2010 15:07
Mesajlar: 82
Şehir: İstanbul
İsim: Mustafa
Araç: Lancer 1.8 Intense
Meslek: Bilgi İşlem
Kan grubu: A+
Yaş: 41
Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için.

Geçenlerde bir tanıdığım için Lancer test sürüşü yaptık. Bende arkada oturdum. Doğrusunu söylemek gerekirse sanki banada biraz yol sesi fazla geliyor geldi. Gerçi benim aracımda hiç arka koltuğa oturmadım. Tabii bu psikolojik de olabilir ama ben mümkün olduğunca objektif yaklaşmaya çalışan birisiyim. Bana da o test sürüşünde biraz fazla gelmişti yol sesi. En azından benim aracımla kıyasladığımda öyle geldi.

Aracın altına yapılan ses izalasyosyon için konuşmuştum ilk aracı aldığımda %40'lara varan iyileşme demişlerdi ama ben parasından dolayı yaptırmadım. Baktım bozuk yol, kapatıyorum camları, açıyorum müziğin sesini. Kesin çözüm. :thumb:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2011 23:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
mustafaamac yazdı:
Dün çok ilginç bir durum oldu aracımda. Normal yolda gidiyoruz akşam saat 19:00 gibi trafik var. Böyle bir süre gittik. Bir süre sonra ön konsoldan uyarı sesi gelmeye başladı. Dıt Dıt Dııt gibi. Öncesi pek anlamadım. Sonra aralıklı tekrarlamaya başladı. O an klima açık ve usb'den müzik dinliyoruz.

Garip olan şu ki ses ile birlikte aracın hiçbiryerinde herhangi bir uyarı ışığı yanmıyordu. Ses defalarca tekrarladı ancak hiçbir uyarı ışığı yanmadığı/uyarı bilgisi göstermediği için öylece sesi dinleyip durduk. Bu arada aracın gidişinde ve kullanımından herhangi bir sorun olmadı. Ne yağ ışığı, ne motor ısısı vs.


Kullanma kılavuzuna tekrar baktım ama ses ile ilgili bir uyarı açıklaması bulamadım. Sizin başınıza böyle bir şey hiç geldi mi? Acaba bunların tutulduğu aracın bir log mekanizması varmıdır? Çünkü servise götüreceğim, eğer arızayı tekrar oluşturun derlerse yeniden ses nasıl çıkar hiçbir fikrim yok.


usb den müzik dinliyormuşsunuz o anda.sonrasında usb den müzik dinlemeden denedinizmi

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Haz 2011 10:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
araç çok yüklümüydü?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 94 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4, 5  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye