Zaman: 16 Eki 2025 14:52

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2011 19:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 May 2011 18:31
Mesajlar: 244
Şehir: Erzurum
İsim: Mustafa
Araç: Ford
Meslek: Kamu
Yaş: 30
Selam dostlar, sizce coltun uzun yolda en ekonomik olduğu hız veya devir kaç? benim gözlemlerime göre 6.vites 2000 d/d 80 KM hız. Ancak uzun yolda da 80'e nekadar tahammül edilebilir bilinmez. Birde sanki cc açıkken biraz daha fazla mı yakıyor araç? Ankara Eskişehir arasında cc açık 90'a sabitleyip 5.3 ortalama ile gidip geldim, ancak felaket bi yağmur vardı, silecek bile zor yetişiyordu, yani tamamen suyun içinde gidip geldim. Yağmur olmasa değerler belki biraz daha düşebilirdi

_________________
Önüm ardım belli, toprak! mühim olan arada çamurlaşmamak


En son mustafa_atr tarafından 12 Haz 2011 19:59 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2011 19:58 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
aynen hocam, 80-90 km/sa hız aralığında devir saati 2000- 2500 devir/dakikayı gösterdiğinde CCyi sabitledim ve klima açık araçta 2 kişi iken 4.9 LT/100 km ortalama yazıyordu yol bilgisayarında

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2011 20:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 May 2011 18:31
Mesajlar: 244
Şehir: Erzurum
İsim: Mustafa
Araç: Ford
Meslek: Kamu
Yaş: 30
Hocam çok hızlısın :) Öyleyse 2500 d/d yi geçmemekte fayda var, o da sanırım 90 KM ye karşılık gelir

_________________
Önüm ardım belli, toprak! mühim olan arada çamurlaşmamak


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2011 20:12 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:20
Mesajlar: 4626
Şehir: Antalya
İsim: Cihat
Araç: Honda Civic 1.8 Ishift + Prins
Meslek: Öğretmen
Yaş: 33
:)

Hocam burada aslolan bir başka şey de şu : yolu okuyarak gitmeli, virajdır, yokuştur, takip mesafesidir, ışıktır vs...yani mümkünse araç 5. vitese hiç düşmemeli...yukarıda hemfikir olduğumuz hız ve devir aralıklarında 6. vitesten düşmeden gidilebilse 4-4,5 Lt/100 km ortalama bence işten bile değil :)

_________________
DH"da dış kapının mandalı olmak ya da MCT"de ev sahibi olmak...Seçmek için farkında olmak gerek...Evinize hoşgeldiniz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2011 10:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Nis 2011 11:46
Mesajlar: 296
Şehir: BURSA
İsim: salih
Araç: mitsubishi colt-2010-amt
Meslek: öğretmen
Kan grubu: AB+
Yaş: 35
yagmur vb şeyler yolun egimi hepsi etki ediyor tabi...bursa-eskişehir arası cc açık 85 km hızla 6. vites le gittim ve geldim yolun durumuna göre cc yi devredışı bıraktıgım durumlar oluyor örnegin tırmanışlarda 120 km hızla devam edip inişlerde de cc yi devredışı bırakıyorum..cc özellikle tırmanışlarda 80-90 a sabitlemiş sen vites küçültüp adeta uçuruyor arabayı bu da tüketimi arttırıyor....inişlerde de motr freni yaptırıyor yol güvenli ise virajlar çok keskin degilse cc yi iptal edip devam etmek 0.1 tüketim le gitmek demek...

_________________
Mitsubishi Colt-2010-Amt
Km:28.000
Navi: Next YE-G 535
Yazlık:195/50/15 goodyear
Kışlık: 185/55/15 michelen alpin a3


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2011 12:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 May 2011 21:46
Mesajlar: 257
Şehir: Bursa
İsim: GULEC
Araç: Colt
Meslek: Kalite
Kan grubu: 0+
Yaş: 27
Arac butun vitesleri gormeli 80lede gidilmeli 110lada

_________________
MITSUBISHI CoLT Cz3


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2011 13:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Nis 2011 16:37
Mesajlar: 497
Şehir: istanbul
İsim: Fırat Ilgazlı
Araç: Colt 1.3 elegance amt Hematit gri
Meslek: ÖĞRETMEN
Kan grubu: Arh-
Yaş: 31
peki yolda rampa başladığında gaz pedalı sabit mi olmalı, yani hız 90-100 seviyesinde ise gaz pedalı sabit olarak rampanın da durumuna göre hızımız 70-80 mi düşmeli, yoksa gaz vermeye devam edip 90-100 de gitmeye zorlamalımıyız tasarruf için


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2011 01:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 May 2011 21:46
Mesajlar: 257
Şehir: Bursa
İsim: GULEC
Araç: Colt
Meslek: Kalite
Kan grubu: 0+
Yaş: 27
firatilgazli yazdı:
peki yolda rampa başladığında gaz pedalı sabit mi olmalı, yani hız 90-100 seviyesinde ise gaz pedalı sabit olarak rampanın da durumuna göre hızımız 70-80 mi düşmeli, yoksa gaz vermeye devam edip 90-100 de gitmeye zorlamalımıyız tasarruf için


yol bilgisayarindan anlik tuketim ekranindan takip etmeni oneririm eger yakit artiyorsa yada azaliyorsa vitesi ona gore ayarlamak lazim

_________________
MITSUBISHI CoLT Cz3


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2011 10:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 May 2011 18:31
Mesajlar: 244
Şehir: Erzurum
İsim: Mustafa
Araç: Ford
Meslek: Kamu
Yaş: 30
kSenwS yazdı:
firatilgazli yazdı:
peki yolda rampa başladığında gaz pedalı sabit mi olmalı, yani hız 90-100 seviyesinde ise gaz pedalı sabit olarak rampanın da durumuna göre hızımız 70-80 mi düşmeli, yoksa gaz vermeye devam edip 90-100 de gitmeye zorlamalımıyız tasarruf için


yol bilgisayarindan anlik tuketim ekranindan takip etmeni oneririm eger yakit artiyorsa yada azaliyorsa vitesi ona gore ayarlamak lazim


Bence devri korumak önemli, yani hep 2500 devir de gitmek gibi, rampada da 2500 devir düz yolda da 2500 devir. söz gelimi araç 4. vitese inerse 2500 devirde dediğin gibi hız 70'e filan inmiş olur.

_________________
Önüm ardım belli, toprak! mühim olan arada çamurlaşmamak


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2011 14:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Nis 2011 11:46
Mesajlar: 296
Şehir: BURSA
İsim: salih
Araç: mitsubishi colt-2010-amt
Meslek: öğretmen
Kan grubu: AB+
Yaş: 35
ben rampa göründümmü 120 ye dogru çıkıyorum tabi dogal olarak 6 vitesde anlık tüketim 12-13 litre vs gösteriyo fakat o rampayı 3-4 vitesle çıksan daha uzun süre belki 20-22lt anlık tüketimlerle çıkacaksın onun için mümkün olan en yüksek hızla rampayı çıkmak her zaman yakıttan tasarruf ettirir...usta şöförler hep böyle yapar...

_________________
Mitsubishi Colt-2010-Amt
Km:28.000
Navi: Next YE-G 535
Yazlık:195/50/15 goodyear
Kışlık: 185/55/15 michelen alpin a3


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 10 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye