Zaman: 06 Kas 2025 11:32

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 178 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2011 12:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Haz 2011 11:04
Mesajlar: 528
Şehir: Konya
İsim: Uğur
Araç: 2011 Lancer Invite SportSedan MT Sunroof
Meslek: Pazarlama Müdürü
Kan grubu: B(+)
Yaş: 34
uzman79 yazdı:
Araç güvenilir diye 120 ile viraja girmeyin aman diyim. Malum yasak oldugundan film cektirmedim arabama. Güneşten piştiğim bir aydın öğleni viraja hızlı girmişim farkında olmadan. Dönerken yolda hafif bir çukur vardı. Lastik cukura denk gelince şöyle bir süzüldüm havada hissettim direksiyondan. Bayağı bir tırsmıştım. Japonlar kendi yollarına göre yapmışlar aleti :)

Neye göre yapmışlar bilmem ama yaşadığım tecrübe sonrası güvenin tamamen kayboldu arabaya karşı.

uzman79 yazdı:
Lastik havalarına gelecek olursak bende en fazla 32 dir dedim. Abimle beraber klavuzdan baktık 36 psi yazıyordu. 32 dir en fazla dedim. 32 yazdım makinaya bastım lastiğe baktım 36 dan iniyor. Tekrar 36 yazdım tamamladım.

Ben lastiklere nitro bastırdım. Lastikçi kendisi bastı ve 32 yeter dedi. Benimkiler 32 doğru mu yanlış mı bilmem. Ama dışarıdan bakınca lastikler hep inik gibi geliyor bana. Götürüp kontrol ettiriyorum 32 hala. Acaba gerçekten 36 mı olmalı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2011 13:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Sofor tarafinda da 38 yaziyor on ve arka icin stepne 60.

@AlperenYigit hocam 36 olsa bi nebze ama kitapcik ve kapi ici tam 38 gosteriyor. 1300 kg bir arac icin cok bence de.

Carisma normal hava ile eksik gibi dururdu. Bir keresinde lastik patlayinca fazla hava bastigimda lancer gibi sekerek gittigimi hissetmistim.

Trafik isigindan kalkista kayan arac uyarisini gordum o kadar diyorum size, hos ben aracin onunun gezindigi bir durumda hic uyari vermedigi de oldu. Ozellikle bu lastik havasi ile 120 ile girdigim bir virajda iki teker yerden kesilmis temas eden iki lastiginde kanak kismina yakin yuzeyi uzerinde gider gibi hissediyorum resmen yaylana yaylana gidiyor biraz fazla yaylansa 4 lastik yerden kesilip savrulacak hissine kapiliyorum.

Aydin hocam egerki lastiklerin asiri basincindan tuketim dustuyse pek de az yakmadi. 5.3 s. Disi normal havali lastikle 5.5 yakar seklinde 0,2 lt ekleme yaparsam zaten carisma ile elde ettigim yakit tuketimi. S.disi 5,0 s.ici 7.5-8.0 arasi tuketmeye basladiginda az yakmaya basladi diyecegim. Biraz daha zamani var, normal surmeye basladigimda olcum yapacagim.

Gidip lastikleri indireyim bakalim yol tutus, ziplama ve konfor nasil olacak.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2011 14:18 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
bir de emin kardeş her kayan araba esp demek değil. çekiş kontroldevreye girince (patinaja düşünce) de o ışık yanar. yav biriniz bir servisi arayın sorun derim ben. yani 1.5 ile 1.6 arasında o kadar fark mı olur. ben 31 ile sürüyordum 1.5'i.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2011 14:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
Benim su anda 36 psi 4 lastikte.

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2011 15:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
1.6 fabrika verilerinin neden dusuk oldugu dizelleri nasil kiskandirdigi ortaya cikti 38 psi nedir ya :shock:

Aydin senin 1.5'e 38 bassaydin avcilara bedava gidip gelirdin heralde :D

Bu arada ziplama konusuna hic dikkat etmemistim benim 1.8'de hic farkina varmadim 1.5 ile 1.8 arasinda cok mu fark var acaba aydin ne dersin?

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2011 16:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Haz 2011 11:04
Mesajlar: 528
Şehir: Konya
İsim: Uğur
Araç: 2011 Lancer Invite SportSedan MT Sunroof
Meslek: Pazarlama Müdürü
Kan grubu: B(+)
Yaş: 34
catalyst yazdı:

Bu arada ziplama konusuna hic dikkat etmemistim benim 1.8'de hic farkina varmadim 1.5 ile 1.8 arasinda cok mu fark var acaba aydin ne dersin?


bence fark yoktur. sadece öyle bir yol denk gelmemiştir size


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2011 17:08 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
1.8'lerde yoktu. nereden biliyorum 2 tane 1.5, 2 tane 1.8 aracım oldu bu güne değin :D
şaka bir yana hem jant hem de arka süspansiyon grubu yüzünden sanırım böyle olmuyordu. benim bildiğim 1.8'lerin arka yürüründe farklılık var. servis o tarz bir şeyler söylemişti.
sonuçta aynı yolları gidip geldim hem 1.5 hem de 1.8 ile. kesinlikle 1.8'lerde böyle bir şey yoktu. ha arkayı kontrollü salma vardı ama zıplama yoktu.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2011 19:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
sinir kupu yazdı:
1.8'lerde yoktu. nereden biliyorum 2 tane 1.5, 2 tane 1.8 aracım oldu bu güne değin :D
şaka bir yana hem jant hem de arka süspansiyon grubu yüzünden sanırım böyle olmuyordu. benim bildiğim 1.8'lerin arka yürüründe farklılık var. servis o tarz bir şeyler söylemişti.
sonuçta aynı yolları gidip geldim hem 1.5 hem de 1.8 ile. kesinlikle 1.8'lerde böyle bir şey yoktu. ha arkayı kontrollü salma vardı ama zıplama yoktu.

Aynen jant yanaksiz lastik agirlik ve arka grup farki var.

Bu arada araci zorladigimda arkadan degil onden kaymisti arkayi saldigi hic olmadi hatta esp hic devreye girmedi aldigimdan beri.

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2011 21:05 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
olm ben 4 çekerde soktum esp devreye ne diyorsun. demek ki sende bir problem var. Arabanın hakkını veremiyorsun.
Derhal geri getir aracı :D

O değil de önden nasıl kaydırdın yav? direksiyon kırık fazla mı gazladın desem yine arkayı salar. bilemedim.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2011 22:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
virajlarda bozuk yolda olsa bende zıplamaya felan şahit olmadım.süspansiyon sistemi konforla yol tutuş çizgisinde bir adım yol tutuş tarafında kalıyor.buda hoşuma gidiyor.bozuk yollarda focus,linea fluence gibi yaylanmadığı kesin ama yol tutuşu kesinlikle onlardan çok iyi.hem bozuk hemde virajlı yolda sürekli kullanıyorum aracımı.hatta zorlayıp esp yi bile devreye sokmuştum.ama zıplama yol tutmama yada bi tarafını kaydırmasına hiç şahit olmadım

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2011 22:41 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
hocam aracın sınırlarını az zorla esp'yi sokarsın devreye. en güzeli direksiyon kırarken (kırık haldeyken değil kırmaya devam ederken) gaza yüklenmek oluyor.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ağu 2011 00:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Haz 2011 11:04
Mesajlar: 528
Şehir: Konya
İsim: Uğur
Araç: 2011 Lancer Invite SportSedan MT Sunroof
Meslek: Pazarlama Müdürü
Kan grubu: B(+)
Yaş: 34
_opeth yazdı:
önden çekişli araç önden kayar zaten. bu arada lastik basıncına gezip gezip bakmayın. lastik basıncına lastik soğukken bakılır ona göre doldurulur. ben 31 basıyorum, balıkesirdeki lastikçim 30 basıyordu ama yol yapıpda basınca baktığımda ısınan hava genleşmeden dolayı basınç 34-36 arasına geliyordu. yani fazla yol yapmadan lastik soğukken havaları basın. kitapçıkta da öyle yazar.


Bunun çözümü çok basit. 10 TL veriyorsunuz Nitro basıyorlar lastiğe. Sıcakken de soğukken de ne olursa olsun 700 km de yapsanız basınç asla değişmiyor. Bizzat test ettim...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ağu 2011 02:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
sinir kupu yazdı:
hocam aracın sınırlarını az zorla esp'yi sokarsın devreye. en güzeli direksiyon kırarken (kırık haldeyken değil kırmaya devam ederken) gaza yüklenmek oluyor.


durduk yere devree sokmak değil kastettiğin normal yol koşullarında özellikle virajlı yollarda, ki çok severim virajlı yollarda kullanmayı,çok denedim kolay kolay esp devreye girmedi iyi bir yol tutuşu var.ama tabiki dahada zorlayıp devreye soktuğum oldu.hatta bikeresinde öyle tehlikeli bir iş ettimki dedim aha fena kaza yapacam ama nasıl topladı yoluma soktu beni anlamadım hayret ettim.ve helal olsun sana verdiğim para dedim

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ağu 2011 04:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Bugun benzinlige gittim hava saatine yaklastim sibop kapaklarini sokuyordum ki alet bozukmus. Benzinlikteki lastikci gel ayarlayalim dedi. Bakti ki 36 hava var cok dedi daha ben demeden. Ee 38 yazmis adamlar dedim. Abi lastik otoban lastigi desen ve yapi olarak, normal yola ozellikle bizim yollarimiza gore degil dedi. 32 ayarladi ve yumusamayi hissettim acikcasi, daha esnek ve yol hatalarini daha bir absorbe eder oldu.

Lastikci vakti zamaninda kazali evo almis 10.100 TL ye ve 40-50 000 TL masrafi goze almis fakat 100 000 masraf cikinca hic girismemis ve elden cikarmis. Kaporta basit fakat motoru cok pahali, normal motor koymaya bile niyetlendim kulakciklar uymuyor seklinde kisa bir muhabbet gecti aramizda.

Borcum ne kadar dedim siftah parasi at yeter dedi. 5 lira cikardim abi cok kalsin dedi. Ugrarim yanina cay ismarlarsin dedim. O sekilde kabul etti, uzerine de sana kislik lastik bakalim fazla bulunan bir ebat degil kisa dogru bulunmaz demesi uzerine fiyat sordum. Sen ugra bakariz dedi bakalim uygun bir fiyat verirse simdiden almak mantikli geldi.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ağu 2011 12:10 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Arkadaslar su an megane 3 1.5 dci dynamique jullaniyorum. Arac isyerindeki diger yonetici abimizin araci. Dizel oldugu icin bayramda memlekete gidip gelmek icin benimkinini ona birakip onun arabasini aldim. Dondugumde detayli olarak kiyaslama yazisi yazacagim. Su an icin konuyla alakali oldugundan dolayi viraj ve yol tutus hakkinda yorumlarimi soyleyeyim. Aracta esp yok fakat gerek de yok. Harika bir yol tutusu var. Yol istediginiz kadar engebeli olsun ziplama ve merkezden kacis yok. Hele hele hizlanmada aracin bir direksiyonu var, 170 km sabit hizla diledigin gibi makasa gir arac mukemmel yola yapisiyor. Diger detaylari karsilastiema yazimda yazacagim.

Keske almadan once gidip bi test surusu yapsaymisim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ağu 2011 13:02 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
Ali yav sana da komşunun tavuğu her zaman kaz. Burulma kirişli yarı bağımsız süspansiyonlu aracın yol tutuşunu övdün ya ne diyeyim.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ağu 2011 13:05 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
sinir kupu yazdı:
Ali yav sana da komşunun tavuğu her zaman kaz. Burulma kirişli yarı bağımsız süspansiyonlu aracın yol tutuşunu övdün ya ne diyeyim.

İstanbul' a gelince arabayı sana kullandırayım. Gör bakayım burulma kirişli çok noktadan bağımsız süspansiyonu olmayan aracın yol tutuşunu.

Yav arbada bir direksiyon var (sanırım şu elektrik kontrollü ve hıza duyarlı denilenlerden, bizim Lancer' da bu yok), 170 KM Cruise Control sabit atari oynar gibi kullanıyorsun aracı. O derece rahat... Başka birşey demiyorum.

Diğer baskın özelliklerini detaylı karşılaştırma yazımda yazacağım...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ağu 2011 20:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
lancer sportback ile sedan arasındaki aerodinamik farkından dolayı varsa vardır bişey.yoksa megane ile lancer kıyaslamak helede yol tutuş açısından bana pek doğru gelmiyor.

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ağu 2011 21:43 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
precious yazdı:
lancer sportback ile sedan arasındaki aerodinamik farkından dolayı varsa vardır bişey.yoksa megane ile lancer kıyaslamak helede yol tutuş açısından bana pek doğru gelmiyor.

Ben Aydın Hoca' nın 1.5' ini de kullandım. Merak etmeyin.

Bahsettiğim kavram göreceli değil. nightmare115 de 2011 sports sedan aldı daha yeni. O da benimle aynı fikirde.

Birkaç sayfa geriye bakarsanız, Lancer' in virajlarda vs. en ufak engebe gördüğü zaman özellikle de arka tarafının basket topu gibi zıpladığını 2 arkadaş daha söyledi. Biz şimdi objektif değerlendirme yapalım.

170 - 180 km/h sabit hızla, şerit değiştirmeye kalktığınızda, hele ki geçmeyi planladığınız şeride geçer geçmez veya geçmeden önce yavaşlamanız gerekir e hafifcecik frene basarsanız Lancer resmen saçmalıyor. Önü mü yoksa arkası mı zırvalar kestirmek bile mümkün değil. Bu bahsettiğim olumsuz durumu Renault çok iyi halletmiş. Bahsettiğim gibi 170 - 180 Km/h sabit hızla aynı hareketi megane' de defalarca yaptım. Zerre kadar zırvalama yok. Araç kararlı bir şekilde şerit değiştirip sürücünün etkilerine ağır tepkiler veriyor.

Frenleme konusunda ise hiç yazmasam daha iyi. Megane bu konuda kendini aşmış. Lancer' le kıyas kabul etmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ağu 2011 00:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
@_opeth buralarda kis aylarinda don olayi genelde olur ve 20 cm kadar kar yagdigi da oluyor. Carisma' nin sadece onlere takarak idare ettim ama 2 kez tehlike atlattim. Bir dortyola sag yola tam girdim ve 180 derece dondum yol bostu sansima. Digerinde de arac icindeyim el frenini cektim hafif hafif kaydigini farketmesem onde park halindeki araca girecektim. Vitese takmayi da unutup inmis olsam aracin arkasindan bakardim artik.

Biraz maddiyati duzeltip yay olayina girme fikri belirdi bende. Kaci kac kurus ki bu zamazingonun???

Ben farkli araclar kullanmadim sadece carisma ile kiyas yapiyorum, virajlarda o daha bi guven veriyordu. Ayni virajda lancer yaylana yaylana gidiyor. Viraja 120 ile girip devam edersem arac adeta yaninin uzerinde gibi gidiyor, gazi azaltinca hemen merkezin icine yoneliyor sanki arac. Virajda frenleme yapinca bi an bocaladi ikaz yandi ki bana gore boyle tepki gostermemeliydi. Tam net konusmak icin erken firsat buldukca denemeler yapacagim savrulma konusunda.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 178 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye