Zaman: 06 Kas 2025 11:32

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 178 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 30 Ağu 2011 01:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
akerimoglu yazdı:
precious yazdı:
lancer sportback ile sedan arasındaki aerodinamik farkından dolayı varsa vardır bişey.yoksa megane ile lancer kıyaslamak helede yol tutuş açısından bana pek doğru gelmiyor.

Ben Aydın Hoca' nın 1.5' ini de kullandım. Merak etmeyin.

Bahsettiğim kavram göreceli değil. nightmare115 de 2011 sports sedan aldı daha yeni. O da benimle aynı fikirde.

Birkaç sayfa geriye bakarsanız, Lancer' in virajlarda vs. en ufak engebe gördüğü zaman özellikle de arka tarafının basket topu gibi zıpladığını 2 arkadaş daha söyledi. Biz şimdi objektif değerlendirme yapalım.

170 - 180 km/h sabit hızla, şerit değiştirmeye kalktığınızda, hele ki geçmeyi planladığınız şeride geçer geçmez veya geçmeden önce yavaşlamanız gerekir e hafifcecik frene basarsanız Lancer resmen saçmalıyor. Önü mü yoksa arkası mı zırvalar kestirmek bile mümkün değil. Bu bahsettiğim olumsuz durumu Renault çok iyi halletmiş. Bahsettiğim gibi 170 - 180 Km/h sabit hızla aynı hareketi megane' de defalarca yaptım. Zerre kadar zırvalama yok. Araç kararlı bir şekilde şerit değiştirip sürücünün etkilerine ağır tepkiler veriyor.

Frenleme konusunda ise hiç yazmasam daha iyi. Megane bu konuda kendini aşmış. Lancer' le kıyas kabul etmez.

sondan başlayayım megane3 kullanmadım.ama megane2 nin frenlerini biliyorum onun gibiyse şahsen hoşuma gitmez düzgün bi frenleme yapmak için neredeyse çorap çarık çıkarıp baş parmağımla dokunacaktım.lancer da dozlama bence çok güzel kazık bi fren değil ve frene kararlı bastığınızda gayet başarılı duruyor.bugün bi uzun yol yaptım bayram trafiği kalabalık yan yoldan aniden araç yola çıktı sola kıramadım yanımda araç var frene bastığım gibi gayet güvenli yavaşladı.bi ara 160 a çıktım asfalt yol tabi.üstelik virajlı yoldu şerit değişimlerinde bi sıkıntı yaşamadım ayağım gazdaykende değiştirdim gazdan çekipte..hadi bütün bunları geçelim virajlı yolda tümsekte zıpladığını görmedim böyle bişeyi kesin farkederdim.benim direksiyonla tek eleştirim direksiyonu bi tarafa kırıp gaza yüklendiğimde sanki o tarafa takılı kalıyor.bende olan bi sorun mu bilmiyorum.bu yol tutuş ve zıplamayla ilgili aydın hocanında görüşünü almak isterim

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ağu 2011 12:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
O engebeli yolda dönüşlerde zıplama olayı sanırım lastik hava basıncından olsa gerek. Arabayı satın aldığımdan beri lastiğe hava basmadım. Ama kontrolu 300 km gibi bir yol kat ettikten sonra yapmıştım. Bugun kontrol edeceğim soğuk iken.

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ağu 2011 16:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
Bugun kontrol ettim sabah 3 km gibi bir yol yaptıktan sonra. Lastik hava basınçları 41 Psi idi. Kafam iyice karıştı. Makine hatalı dicem herkez 30-32 basıp gidiyordu. 32 psi ye indirdim lastik iyice yavsadı değildir dedim. 36 ya cıkardım. Ama şu an hala emin değilim.

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ağu 2011 17:48 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
agalar 32 basın. daha fazla basmayın. araç yüklü ise arttırabilirsiniz.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ağu 2011 17:53 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Frenleme konusunda Lancer' in (daha doğrusu şu ana kadar sahibi olduğum Carisma - 2006 Lancer - Köpekbalığı) zafiyeti, yüksek hızlardayken aracı yavaşlatamamak değil, düşük hızlarda ABS' nin çok çabuk devreye girerek durma mesafesini uzatması. Oldum olası ABS' li araçlara neden ABS' yi devreye alıp çıkarmak için bir düğme koymazlar? ESP' yi devreye alıp devreden çıkarmak için düğme yaptıkları gibi... eğer böyle olsaydı şehiriçi kullanırken ABS' yi devreden çıkartır ve fren mesafesini stabil tutabilirdik.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ağu 2011 19:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
bugun kitapçığa baktım lastik kodunu bile yazmıslar h2* ile biten kod rusya kazakistan gibi ülkelerde kullanılan lastik basıncı 32 psi. Diğerlerin kodu h*1 olan ise diğer ülkeler yani Tr de dahil ve basıncı 38 psi arkadaslar. Benim aracım 2011 1,6 invite. lastik basıncı 38 psi. siz isterseniz 32 basın. Ben 32 yaptığımda lastik yere öyle bi yavşadıki patlak gibi durdu. Lastiğim Yokohama. Kitapçıkta 8-22 de yazıyor. Dileyen lastiklerine ve karşılık gelen basınca bakabilir.

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ağu 2011 14:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Haz 2011 11:04
Mesajlar: 528
Şehir: Konya
İsim: Uğur
Araç: 2011 Lancer Invite SportSedan MT Sunroof
Meslek: Pazarlama Müdürü
Kan grubu: B(+)
Yaş: 34
akerimoglu yazdı:
Frenleme konusunda Lancer' in (daha doğrusu şu ana kadar sahibi olduğum Carisma - 2006 Lancer - Köpekbalığı) zafiyeti, yüksek hızlardayken aracı yavaşlatamamak değil, düşük hızlarda ABS' nin çok çabuk devreye girerek durma mesafesini uzatması. Oldum olası ABS' li araçlara neden ABS' yi devreye alıp çıkarmak için bir düğme koymazlar? ESP' yi devreye alıp devreden çıkarmak için düğme yaptıkları gibi... eğer böyle olsaydı şehiriçi kullanırken ABS' yi devreden çıkartır ve fren mesafesini stabil tutabilirdik.


Aynı dertten bende de var. Bu yüzden de kaza yaptım zaten. Çok fazla uzuyor durma mesafesi. İllaki kapatmak istiyorsanız ABS sigortasını sökebilirsiniz.

Ancak her ne kadar ABS nin durma mesafesinden dolayı kaza yapmış olsam da, ABS nin sağladığı kontrolden dolayı da çok kaza atlattım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ağu 2011 14:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Haz 2011 11:04
Mesajlar: 528
Şehir: Konya
İsim: Uğur
Araç: 2011 Lancer Invite SportSedan MT Sunroof
Meslek: Pazarlama Müdürü
Kan grubu: B(+)
Yaş: 34
Megane ı bilmem ancak, gece konyadan bodruma geldim. Fluence in giremediği virajlara 140 la girdim geldim. Muğla-bodrum arası da ise 120 nin altına hiç düşmedim. Bir sorun yasamadım. Sadece dağlık bozuk yerlerde virajda sekme sorununu yine yasadım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ağu 2011 17:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
Alperen lastiklerine baktınmı kaç psi ?

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ağu 2011 19:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Haz 2011 11:04
Mesajlar: 528
Şehir: Konya
İsim: Uğur
Araç: 2011 Lancer Invite SportSedan MT Sunroof
Meslek: Pazarlama Müdürü
Kan grubu: B(+)
Yaş: 34
Benim her zaman 32. İlk aldığım gün 32 bastırdım nitrolu. Bugüne kadar da hiç değişmedi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ağu 2011 22:55 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Precious' un virajlardaki bu top gibi sekme olayini bir defa olsun yasamayisi kafami karistirdi. Cumle alem araba top gibi sekiyor diyor. Acaba yurur aksami, yaylar, amortisor vs gibi ekipmanlarinda bir farklilik olabilir mi? Farklilik varsa aynilatini hemen benim araca uygulamak isterim. Zira bu durum beni korkutmaya basladi. Bi sekilde bu araba yolda durmaz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2011 01:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
Benim arabada zıplıyordu. Mesela baglantı yollarında dönerken asfalttaki boiluğa denk gelince bi zıplıyordu araba. Lastikleri indirince (38psi) 41 olan basıncı artık olmuyor.

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2011 10:37 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
_opeth yazdı:
acaba 1.5'lerde farklılık mı var süspansiyonlarda :roll:

Arabası 1.5 olup da zıplamadan şikayetçi olan var. Yoksa en başta benim de aklıma gelmişti.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2011 22:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
akerimoglu yazdı:
Precious' un virajlardaki bu top gibi sekme olayini bir defa olsun yasamayisi kafami karistirdi. Cumle alem araba top gibi sekiyor diyor. Acaba yurur aksami, yaylar, amortisor vs gibi ekipmanlarinda bir farklilik olabilir mi? Farklilik varsa aynilatini hemen benim araca uygulamak isterim. Zira bu durum beni korkutmaya basladi. Bi sekilde bu araba yolda durmaz.


ali hocam araç bozuk yolda virajda top gibi zıplıyor benzetmesi yaptığına göre bayağı bir zıplıyor anladığım kadarıyla.hani kullandığın diğer araçlara kıyasla biraz sarsıyor gibi bir ifade kullansan neyse.ben aracı denediğim kadarıyla anlatayım.öncelikle evet lancer in süspansiyonu sınıfındaki diğer araçlara göre biraz sert bi kasisten yada hemzeminden geçince daha az yaylanarak geçiyor küt küt diye.dün akşam arkadaşın dizel focusuna bindim mübarek yaylı yatak gibi.ama zaten lancer in yol tutuşununda sınıfındaki araçlardan iyi olduğunu herkes söylüyor arabam.com daki testte bile konforla yol tutuş arasındaki çizgide bir adım yol tutuş kısmında kalıyor süspansiyonları diyor.benim lastikler dunlop 34 hava basılıdır hep.arabam 1temmuz 2010 da gemiden indi.(versiyon farklılığı konusu)bizim 19 mayıs üniversitesinin yolu bayağı virajlıdır ve bozuktur.hem rampa yukaru hem aşağı özellikle siz söyledikten sonrada çok dikkat ettim hatta herzmanki hızımdan daha hızlı girdim ama öle top gibi zıplama felan görmedim.normal bozuk yol sarsıntısı...ve hiç çizgisinden çıkmadı.çıkacak kadar zorladığımdada esp topladı.hatta birkeresinde kazadan kurtardı.ilginç gelecek ama ben abs yada genel olarak fren sistemindende memnunum yine siz fren mesafesinden şikayet ettikten sonra frenleride zorladım uzun zamandır abs devreye girmemişti.ki dunlop lastikler kötü üne sahip bu konuda.aracı ilk aldığımda ıslak zemindede kuru zemindede çabuk abs ye düşüyordu.hatta test aracında da farketmiştim bunu 2008 modeldi ve sanki bi tarafa doğruda çekyo gibi gelmişti ani frende.şuanda ıslak zeminde yine memnun olduğumu söyleyemem ama kuru zeminde çabuk abs devreye girmesi olayı gitti.belki lastiklerin alışma süreci olabilir.arabam 13bin km oldu.yine dün denedim 100 km süratle giderken yaptığım iki frenleme denemesinde birinde abs girdi diğerinde girmedi ve gayet stabil ve kısa mesafede durdu.bu durumda sonuç olarak kasa,versiyon,yıl farkı,kullanılan malzeme farkı gibi sebeplerden başka bişey aklıma gelmiyor.yada ben bu test etme işini beceremiyorum :)

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2011 23:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
muhtemelen arabalara her yıl gözle görülmeyecek yerlerde iyileştirme yapılıyor. Lastik hava basıncım 38 oldugundan beri yol tutusunda iyileşme yakıtta artma oldu :) şehirler arası 6 nın altına inemedim :)

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2011 00:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Haz 2011 11:04
Mesajlar: 528
Şehir: Konya
İsim: Uğur
Araç: 2011 Lancer Invite SportSedan MT Sunroof
Meslek: Pazarlama Müdürü
Kan grubu: B(+)
Yaş: 34
Ben Konya'dan Bodrum'a gelirken virajlarda hiç bir sorun yasamadım. Aksine diğer arabalar virajlar başladığında gözden kayboldular :) sadece eğer virajda yol bozuksa o zaman savuruyor. Tekerler yoldan temasını kestiği icinde astc de bir işe yaramıyor.

Yakıt ortalaması ise Bodrum'a girdiğimde 6.0 litre idi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2011 00:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
Karayolları harıl harıl çalışıyor yollar güzelleşiyor.

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2011 00:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Haz 2011 11:04
Mesajlar: 528
Şehir: Konya
İsim: Uğur
Araç: 2011 Lancer Invite SportSedan MT Sunroof
Meslek: Pazarlama Müdürü
Kan grubu: B(+)
Yaş: 34
Ya evet harika çalışmışlar hakikaten :p


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2011 16:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Kas 2010 08:08
Mesajlar: 46
İsim: S.Y.
Araç: 2006 Lancer A/T
Kan grubu: AB+
precious yazdı:
akerimoglu yazdı:
Precious' un virajlardaki bu top gibi sekme olayini bir defa olsun yasamayisi kafami karistirdi. Cumle alem araba top gibi sekiyor diyor. Acaba yurur aksami, yaylar, amortisor vs gibi ekipmanlarinda bir farklilik olabilir mi? Farklilik varsa aynilatini hemen benim araca uygulamak isterim. Zira bu durum beni korkutmaya basladi. Bi sekilde bu araba yolda durmaz.


ali hocam araç bozuk yolda virajda top gibi zıplıyor benzetmesi yaptığına göre bayağı bir zıplıyor anladığım kadarıyla.hani kullandığın diğer araçlara kıyasla biraz sarsıyor gibi bir ifade kullansan neyse.ben aracı denediğim kadarıyla anlatayım.öncelikle evet lancer in süspansiyonu sınıfındaki diğer araçlara göre biraz sert bi kasisten yada hemzeminden geçince daha az yaylanarak geçiyor küt küt diye.dün akşam arkadaşın dizel focusuna bindim mübarek yaylı yatak gibi.ama zaten lancer in yol tutuşununda sınıfındaki araçlardan iyi olduğunu herkes söylüyor arabam.com daki testte bile konforla yol tutuş arasındaki çizgide bir adım yol tutuş kısmında kalıyor süspansiyonları diyor.benim lastikler dunlop 34 hava basılıdır hep.arabam 1temmuz 2010 da gemiden indi.(versiyon farklılığı konusu)bizim 19 mayıs üniversitesinin yolu bayağı virajlıdır ve bozuktur.hem rampa yukaru hem aşağı özellikle siz söyledikten sonrada çok dikkat ettim hatta herzmanki hızımdan daha hızlı girdim ama öle top gibi zıplama felan görmedim.normal bozuk yol sarsıntısı...ve hiç çizgisinden çıkmadı.çıkacak kadar zorladığımdada esp topladı.hatta birkeresinde kazadan kurtardı.ilginç gelecek ama ben abs yada genel olarak fren sistemindende memnunum yine siz fren mesafesinden şikayet ettikten sonra frenleride zorladım uzun zamandır abs devreye girmemişti.ki dunlop lastikler kötü üne sahip bu konuda.aracı ilk aldığımda ıslak zemindede kuru zemindede çabuk abs ye düşüyordu.hatta test aracında da farketmiştim bunu 2008 modeldi ve sanki bi tarafa doğruda çekyo gibi gelmişti ani frende.şuanda ıslak zeminde yine memnun olduğumu söyleyemem ama kuru zeminde çabuk abs devreye girmesi olayı gitti.belki lastiklerin alışma süreci olabilir.arabam 13bin km oldu.yine dün denedim 100 km süratle giderken yaptığım iki frenleme denemesinde birinde abs girdi diğerinde girmedi ve gayet stabil ve kısa mesafede durdu.bu durumda sonuç olarak kasa,versiyon,yıl farkı,kullanılan malzeme farkı gibi sebeplerden başka bişey aklıma gelmiyor.yada ben bu test etme işini beceremiyorum :)


Yüksek lastik basıncı yakıtı arttırmayıp, aksine düşürmesi lazım, malum basınç yükseldikçe sürtünme azalıyor. Hatta en klasik hypermiling tekniğidir. Benim lastikler 40 psi dedir. Uzun yolda kullanımıma dikkat ederek 7.2 lt ye kadar düşürebiliyorum yakıtımı, 2006 otomatik lpg li lancer da.... Lastikler 32 psi olduğunda ise ancak 7.6-7.8 e düşürebiliyorum yakıtı....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2011 21:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
evet 38 de benim su an. 6,5 den aşağı inemedim sehirlerarası. 41 ken 5,5 i görüyordum.

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 178 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye