Zaman: 06 Kas 2025 11:32

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 178 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2011 16:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
_opeth yazdı:
yakıtı çok önemsiyosanız sentetik yağa geçin 0,2-0,3lt düşer

sonraki yağ değişiminde kesinlikte tam sentetik koyacağım bende.10bin bakımında koymadım ama aklımda kaldı.artık seneye haziranda felan olur :)

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2011 16:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
yilmaz101 yazdı:
precious yazdı:
akerimoglu yazdı:
Precious' un virajlardaki bu top gibi sekme olayini bir defa olsun yasamayisi kafami karistirdi. Cumle alem araba top gibi sekiyor diyor. Acaba yurur aksami, yaylar, amortisor vs gibi ekipmanlarinda bir farklilik olabilir mi? Farklilik varsa aynilatini hemen benim araca uygulamak isterim. Zira bu durum beni korkutmaya basladi. Bi sekilde bu araba yolda durmaz.


ali hocam araç bozuk yolda virajda top gibi zıplıyor benzetmesi yaptığına göre bayağı bir zıplıyor anladığım kadarıyla.hani kullandığın diğer araçlara kıyasla biraz sarsıyor gibi bir ifade kullansan neyse.ben aracı denediğim kadarıyla anlatayım.öncelikle evet lancer in süspansiyonu sınıfındaki diğer araçlara göre biraz sert bi kasisten yada hemzeminden geçince daha az yaylanarak geçiyor küt küt diye.dün akşam arkadaşın dizel focusuna bindim mübarek yaylı yatak gibi.ama zaten lancer in yol tutuşununda sınıfındaki araçlardan iyi olduğunu herkes söylüyor arabam.com daki testte bile konforla yol tutuş arasındaki çizgide bir adım yol tutuş kısmında kalıyor süspansiyonları diyor.benim lastikler dunlop 34 hava basılıdır hep.arabam 1temmuz 2010 da gemiden indi.(versiyon farklılığı konusu)bizim 19 mayıs üniversitesinin yolu bayağı virajlıdır ve bozuktur.hem rampa yukaru hem aşağı özellikle siz söyledikten sonrada çok dikkat ettim hatta herzmanki hızımdan daha hızlı girdim ama öle top gibi zıplama felan görmedim.normal bozuk yol sarsıntısı...ve hiç çizgisinden çıkmadı.çıkacak kadar zorladığımdada esp topladı.hatta birkeresinde kazadan kurtardı.ilginç gelecek ama ben abs yada genel olarak fren sistemindende memnunum yine siz fren mesafesinden şikayet ettikten sonra frenleride zorladım uzun zamandır abs devreye girmemişti.ki dunlop lastikler kötü üne sahip bu konuda.aracı ilk aldığımda ıslak zemindede kuru zemindede çabuk abs ye düşüyordu.hatta test aracında da farketmiştim bunu 2008 modeldi ve sanki bi tarafa doğruda çekyo gibi gelmişti ani frende.şuanda ıslak zeminde yine memnun olduğumu söyleyemem ama kuru zeminde çabuk abs devreye girmesi olayı gitti.belki lastiklerin alışma süreci olabilir.arabam 13bin km oldu.yine dün denedim 100 km süratle giderken yaptığım iki frenleme denemesinde birinde abs girdi diğerinde girmedi ve gayet stabil ve kısa mesafede durdu.bu durumda sonuç olarak kasa,versiyon,yıl farkı,kullanılan malzeme farkı gibi sebeplerden başka bişey aklıma gelmiyor.yada ben bu test etme işini beceremiyorum :)


Yüksek lastik basıncı yakıtı arttırmayıp, aksine düşürmesi lazım, malum basınç yükseldikçe sürtünme azalıyor. Hatta en klasik hypermiling tekniğidir. Benim lastikler 40 psi dedir. Uzun yolda kullanımıma dikkat ederek 7.2 lt ye kadar düşürebiliyorum yakıtımı, 2006 otomatik lpg li lancer da.... Lastikler 32 psi olduğunda ise ancak 7.6-7.8 e düşürebiliyorum yakıtı....


buradaki konu lastiklerin hava basıncının yakıt üzerine etkisi değil.aracın tümseklerde fazla zıplamasıyla alakalı.yoksa tabiki bilinen bişey lastik hava basıncı artınca sürtünme azalıyor

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2011 02:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Nis 2011 14:17
Mesajlar: 6
İsim: ata
Araç: lancer 1.6 invite
Meslek: memur
Kan grubu: o+
Yaş: 40
lancer 1.6 invite düz vites Yakıt raporumdur 02.09.2011 :

Şehir dışı / 97 oktan benzin:4.22 tl.(Full akaryakıt istasyonu) 27.7 kr./km yada 6.3 lt/100km (hız ort 100km, sıcaklık 30c, klima 24c açık, İstanbul - Assos -İstanbul (ataköy) 53 lt benzin 840km toplam yol.) Benzin göstergesi mahmutbey gişelerde sinyal verdi.

Şehir içi bazı günler kısa mesafe, bazı günler uzun mesafe kullanımı (istanbul içi) ve değişken trafik koşulları dolayısıyla güvenilir olmamakla birlikte farklı iki ölçüm çıktı.
6.8-7.2 lt/100km

Dikkatinize sunulur.

not: 895 km ye tamamladım (ş.içi) depoda halen 2 lt kadar benzin kalmıştı.

_________________
ATA


En son lancelot tarafından 13 Eyl 2011 00:17 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2011 02:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Nis 2011 14:17
Mesajlar: 6
İsim: ata
Araç: lancer 1.6 invite
Meslek: memur
Kan grubu: o+
Yaş: 40
akerimoglu yazdı:
_opeth yazdı:
acaba 1.5'lerde farklılık mı var süspansiyonlarda :roll:

Arabası 1.5 olup da zıplamadan şikayetçi olan var. Yoksa en başta benim de aklıma gelmişti.


Evet var. Çeşitli marka ve modelde araç kullanmış olmama rağmen aynı yollarda aynı şartlardaki sürüşe rağmen 1.6 invite lancerimin arka kısmı yayık ayranı modunda çalkalıyor ve zıp zıp zıplıyor. arkada koltukta oturanlar ciddi rahatsız oluyor. konfor atlanmış sanırım güvenlik ön planda olacak derken.

_________________
ATA


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2011 11:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
lancelot yazdı:
akerimoglu yazdı:
_opeth yazdı:
acaba 1.5'lerde farklılık mı var süspansiyonlarda :roll:

Arabası 1.5 olup da zıplamadan şikayetçi olan var. Yoksa en başta benim de aklıma gelmişti.


Evet var. Çeşitli marka ve modelde araç kullanmış olmama rağmen aynı yollarda aynı şartlardaki sürüşe rağmen 1.6 invite lancerimin arka kısmı yayık ayranı modunda çalkalıyor ve zıp zıp zıplıyor. arkada koltukta oturanlar ciddi rahatsız oluyor. konfor atlanmış sanırım güvenlik ön planda olacak derken.


arabası 1.5 olupta zıplayan var mı diye sormuş.sizinkisi 1.6 1.5 olupta zıplayanı ben duymadım.1.6da böyle bir durumun kronik olma olasılığı yüksek

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2011 22:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Tem 2011 21:03
Mesajlar: 15
İsim: Albatros
Araç: Lancer sporback
Meslek: Policei
Yaş: 25
arkadaşlar benim de yakıt ışığı yanmıştı gittim shellden fulledim 219 liraya 4.33krştan şehir içi 850km yaptı şimdi tekrar ışık yandı işte aynen boyleee


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eyl 2011 13:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
@Albatros : Ş.içi için güzel bir tüketim olmuş.

En son 4.42 TL/L den 210 TL'lik benzin ile 892 km gittim. Karabük- Dörtdivan - Sultanahmet - Levent - Karabük. Cuma akşam üstü Körfez felç olmuştu. Trafik kazası da vardı.

3000 km ortalamam 6.2 LT

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eyl 2011 18:41 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Ben de bu sabah lastik havalarını kontrol ettim tekrardan.
Tüm lastiklerim 32' idi. Arka lastikleri 30' yaptım. Bu akşam eve dönerken beşik gibi sallandığım virajda durumu test edeceğim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Eyl 2011 00:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Nis 2011 14:17
Mesajlar: 6
İsim: ata
Araç: lancer 1.6 invite
Meslek: memur
Kan grubu: o+
Yaş: 40
sonuç ne oldu?

_________________
ATA


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Eyl 2011 00:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Haz 2011 11:04
Mesajlar: 528
Şehir: Konya
İsim: Uğur
Araç: 2011 Lancer Invite SportSedan MT Sunroof
Meslek: Pazarlama Müdürü
Kan grubu: B(+)
Yaş: 34
Konya-Ankara
Ankara-Konya

Toplam: KM 650
Yakılan Toplam Yakıt: 245 TL

KM Başına 0,37 TL

Gidiş: 1 saat 50 dakika
Dönüş: 1 saat 40 dakika

Bence gayet normal yakmış. Biliyorum tehlikeli bir gidiş geliş ama maalesef ki çok acelem vardı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Eyl 2011 08:52 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
lancelot yazdı:
sonuç ne oldu?

Arkalar 30', önler 32'

Şu an için virajlarda biraz daha yumuşadı. Tabi bu bizim yaptığımız duruma göre önlem almak oluyor. Kati çözüm değil.
Yine de şu anki haliyle eskisinden çok daha iyi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2011 20:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Haz 2011 11:04
Mesajlar: 528
Şehir: Konya
İsim: Uğur
Araç: 2011 Lancer Invite SportSedan MT Sunroof
Meslek: Pazarlama Müdürü
Kan grubu: B(+)
Yaş: 34
2 haftadır 4 lastik de 38 psi benim. Hiç bir şikayetim yok. Araba sekmiyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2011 23:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
38 en iyisi ama 40 a kadar basabilirsin kardeşim ama sekme başlar yakıt düşer. Sen bilirsin.

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2011 23:20 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
Yav iyice uçuk oldu. 32 psi agalar. İsterseniz servise sorun.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2011 23:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2011 03:49
Mesajlar: 323
İsim: Murat
Araç: Lancer
Meslek: TSK.
Kan grubu: A RH
Yaş: 32
Valla kardeş servis falan hak getire sorarız ama sehir içi 11 litre yakıyordu 33 psi ile. Şahin kullanıyor gibiydim. Kitapçıkta ve kapıda yazan psi oranları 205/60/R16 H ( Bu avrupadaki araçları kapsıyor. 38psi )
ikinci seçenek ise 205/60/R16 H1 ( Rusya ve iskandinavya ülkeleri için 32psi )

lancerlerin diğer modelleri için konuşamam ama 1,6 lancerlerin lastik basıncı 38 den aşağı değildir diyorum. 33 psi ile Ankara içinde 11 - 12 lt arası dolaştım 3 saate yakın. Çevre yolunda 160 dan yukarıda çıkmadı alet. Ben 33 e indirdiğimde lastik basıncı 40 psi di. Fabrika çıkışıdır sanırım. Çok sekiyordu ama yoldaki hafif boşluklarda. 38 psi ile 2 aydır geziniyorum. Sekme olayı büyük ölçüde yok oldu. 100 kmden fazla yaptıgım günler oldu cevre yollarında ancak lastikleri indirdiğimden beri ilk zamanlar gördüğüm 5 li değerleri hiç göremedim. En düşük 6,1 gördüm son 2 aydır.

_________________
2011 Shark 1,6 invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2011 23:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Haz 2011 11:04
Mesajlar: 528
Şehir: Konya
İsim: Uğur
Araç: 2011 Lancer Invite SportSedan MT Sunroof
Meslek: Pazarlama Müdürü
Kan grubu: B(+)
Yaş: 34
Servisin kullanma kilavuzunda yazan degerlerden haberi bile yok. Bir cok seyi de bilmiyorlar.

Ben kendimi bilirim. Yakitim dustu. Araba yolda daha bi rahat gidiyor. Daha rahat ivmeleniyor. Birde bozuk yollarda sanki jant yere vuruyor gibi oluyordu, o da yok oldu 38 psi den sonra.

İki haftada neredeyse 1500 km yaptim, hic bir sikayetim yok.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2011 10:51 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Ben 32' ile sekiyorum, siz 38 ile araba sekmiyor diyorsunuz. Bu ne yaman çelişkidir...

38' bence normal değil. Ben arkaları 30' yaptığımda bile lastik oldukça dinç gözüküyor. Bence de normali 32-33' dür diye düşünüyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2011 14:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Haz 2011 11:04
Mesajlar: 528
Şehir: Konya
İsim: Uğur
Araç: 2011 Lancer Invite SportSedan MT Sunroof
Meslek: Pazarlama Müdürü
Kan grubu: B(+)
Yaş: 34
akerimoglu yazdı:
Ben 32' ile sekiyorum, siz 38 ile araba sekmiyor diyorsunuz. Bu ne yaman çelişkidir...

38' bence normal değil. Ben arkaları 30' yaptığımda bile lastik oldukça dinç gözüküyor. Bence de normali 32-33' dür diye düşünüyorum.


O halde opeth in dediği gibi lastik marka ve modeli ile alakalı bir durum söz konusu.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 178 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye