Zaman: 19 Ara 2025 13:47

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ... 258  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2012 21:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
Şimdi aracı benzinde kullanıyorum. Ama sabahları soğukken araba çalışıyor. Devir 1500 civarında sabit.programlamama rağmen böyle. çalıştıktan sonra bir dakka falan bekliyorum ısınsın diye. Gaza dokunmamla stop etmesi bir oluyor. Defalarcca böyle olyor. Beş dakika kadar bekleyip gaz pedalına abanıyorum da öyle kalkabiliyorum. Motor ısınınca kısmen düzeliyor. Yine de seyir halindeyken gaz pedalına arabanın cevabı çok değişik. Bazen abansam da gitmiyor bazen de normal. Sanki arabayı tutan birşeyler var. Tabi bu durumlar debimetrenin soketini çıkarmışken oluyor.mecbur çıkardım soketi, çünkü soket takılıyken araba saçmalıyor. beşik gibi sallanıyor. nerden aklıma geldi bilmiyorum ama soketi çıkardım araba sarsılmıyor en azından ama yukarda bahsettiğim sorunlar var.
daha önce benzin yüksek basınç pompasından şüpheleniyordum çünkü benzinde araç yüksek şiddette sarsılarak ilerliyordu, 3000 devri geçmiyordu ve 80-90 km den daha hızlı gitmiyordu. hava akışmetrenin (debimetre) soketini çıkarttım . öyle denedim. sarsıntılar neredeyse tamamen düzeldi araç 120 lere çıkmaya başladı. bu seferde araç sabahları çalıştığında gaza basar basmaz stop etmeye başladı yukarıda anlattığım gibi.

peki arkadaşlar sizce pompa mı bozuk yoksa debimetre mi? ya da her ikisi mi?

not: araç lpg(atiker) li ve sabahları tek marşta çalışıyor. düşük devirlerde teklemesi hariç bir sorun yok. gdi motora lpg taktırmanın enjektörleri bitirdiğini öğrendim. o yüzden benzinde kullanmak istiyorum. bu arada gdi enjektörleri pahalı mı?

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 22 Oca 2012 21:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
vural2005 yazdı:
Şimdi aracı benzinde kullanıyorum. Ama sabahları soğukken araba çalışıyor. Devir 1500 civarında sabit.programlamama rağmen böyle. çalıştıktan sonra bir dakka falan bekliyorum ısınsın diye. Gaza dokunmamla stop etmesi bir oluyor. Defalarcca böyle olyor. Beş dakika kadar bekleyip gaz pedalına abanıyorum da öyle kalkabiliyorum. Motor ısınınca kısmen düzeliyor. Yine de seyir halindeyken gaz pedalına arabanın cevabı çok değişik. Bazen abansam da gitmiyor bazen de normal. Sanki arabayı tutan birşeyler var. Tabi bu durumlar debimetrenin soketini çıkarmışken oluyor.mecbur çıkardım soketi, çünkü soket takılıyken araba saçmalıyor. beşik gibi sallanıyor. nerden aklıma geldi bilmiyorum ama soketi çıkardım araba sarsılmıyor en azından ama yukarda bahsettiğim sorunlar var.
daha önce benzin yüksek basınç pompasından şüpheleniyordum çünkü benzinde araç yüksek şiddette sarsılarak ilerliyordu, 3000 devri geçmiyordu ve 80-90 km den daha hızlı gitmiyordu. hava akışmetrenin (debimetre) soketini çıkarttım . öyle denedim. sarsıntılar neredeyse tamamen düzeldi araç 120 lere çıkmaya başladı. bu seferde araç sabahları çalıştığında gaza basar basmaz stop etmeye başladı yukarıda anlattığım gibi.

peki arkadaşlar sizce pompa mı bozuk yoksa debimetre mi? ya da her ikisi mi?

not: araç lpg(atiker) li ve sabahları tek marşta çalışıyor. düşük devirlerde teklemesi hariç bir sorun yok. gdi motora lpg taktırmanın enjektörleri bitirdiğini öğrendim. o yüzden benzinde kullanmak istiyorum. bu arada gdi enjektörleri pahalı mı?


iyi akşamlar arkadaşlar
2-3 gündür bekliyorum fakat cevap veren olmadı.
muhtemelen gdi kullanan pek arkadaş yok ya da gdi kullananlar var ama yanlış yönlendirmemek için kimse cevap yazmıyor.
ilgilenen ilgilenmeyen herkese teşekür ederim. iyi akşamlar.
NOT: bu soruları sormadan önce forumun carisma bülümünün neredeyse hepsini okudum . carisma sahipleri burayaaa başlıklı forumu tamamen bitirip sorunları yazdım. dönüş yapan olmayınca tekrar kontrol ettim forumu. nihayetinde şu karara vardım: gaz kelebeği ve ona bağlı olan parçaları temizleyeceğim. hava akışmetrede de bazı sensörler varmış. onları da kontrol edip temizleyeceğim. Arada da hava filtresi aldım onu değiştireceğim. eğer düzelmezse bujileri, yine düzelmezse buji kablolarını, yine düzelmezse bobinleri değiştiririm herhalde. yine de Düzelmezse Allah Kerim'dir. bu söyledilklerimin her birini yaptığımda buraya yazarım inşaallah. VESSELAM

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 22 Oca 2012 22:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2010 20:28
Mesajlar: 187
Şehir: Kütahya
İsim: Nedim
Araç: Lancer 2004
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 44
gdi sistemli araca lpg uygunluğunu bilmiyorum ama bi ara forum donanımhaber'de okuyup aklımda kalanlar da birinci nesil lpg sistemlerinin (sıralı olmayan) bizim enjeksiyonlu sistemler için uygun olmadığını (hava giriş kutusunda patlama vs.) yazmışlardı. O sitede konuyla ilgili bi arama yaparsanız.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2012 01:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
zeybek yazdı:
gdi sistemli araca lpg uygunluğunu bilmiyorum ama bi ara forum donanımhaber'de okuyup aklımda kalanlar da birinci nesil lpg sistemlerinin (sıralı olmayan) bizim enjeksiyonlu sistemler için uygun olmadığını (hava giriş kutusunda patlama vs.) yazmışlardı. O sitede konuyla ilgili bi arama yaparsanız.


Cevabınız için teşekkürler. İnşaallah araştırıım. Gerçi biraz bakmıştım . Patlama olduğunda zararı en aza indirmek için hava filtresi kutusuna fazla hava geldiğinde açılan bir kapak konuluyor. ondan yaptırdım ama yine de kutu dağılıyor patlama olduğunda....
Bir bakalım hele biraz daha araştırayım da...

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2012 12:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
Bu hafta aracı aldığımdan beri ilk uzun yolumu yaptım. Ankara'dan Çanakkale İstanbul Ankara yaptım. Toplamda sanırım 1500 km civarında. Ankara'dan yola çıktığımda sıcaklık -19 dereceydi malasef o soğukta LPG randımanlı çalışmadı ve Bursa'ya kadar benzinle gitmek zorunda kaldım. Bu arada sistem Atiker. Konfor ve kullanım olarak arabayı çok beğendim, tek sıkıntım yüksek süratlerdeki inanılmaz rüzgar ve yol sesi. İlk fırsatta kapıları ayarlatmayı düşünüyorum fakat o seslerin kesileceği konusunda ciddi şüphelerim var. Ayrıca bagajdan ve plastik aksamdan gelen tıkırtılarda zaman zaman can sıkıcı olabiliyor. Fakat yol tutuş ve yakıt konusunda Carisma beni çok memnun etti, diğer eksileri şu an için çok öncelikli değil.

Carisma tercih ettiği için mutluyum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 24 Oca 2012 14:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
vural2005 yazdı:
vural2005 yazdı:
Şimdi aracı benzinde kullanıyorum. Ama sabahları soğukken araba çalışıyor. Devir 1500 civarında sabit.programlamama rağmen böyle. çalıştıktan sonra bir dakka falan bekliyorum ısınsın diye. Gaza dokunmamla stop etmesi bir oluyor. Defalarcca böyle olyor. Beş dakika kadar bekleyip gaz pedalına abanıyorum da öyle kalkabiliyorum. Motor ısınınca kısmen düzeliyor. Yine de seyir halindeyken gaz pedalına arabanın cevabı çok değişik. Bazen abansam da gitmiyor bazen de normal. Sanki arabayı tutan birşeyler var. Tabi bu durumlar debimetrenin soketini çıkarmışken oluyor.mecbur çıkardım soketi, çünkü soket takılıyken araba saçmalıyor. beşik gibi sallanıyor. nerden aklıma geldi bilmiyorum ama soketi çıkardım araba sarsılmıyor en azından ama yukarda bahsettiğim sorunlar var.
daha önce benzin yüksek basınç pompasından şüpheleniyordum çünkü benzinde araç yüksek şiddette sarsılarak ilerliyordu, 3000 devri geçmiyordu ve 80-90 km den daha hızlı gitmiyordu. hava akışmetrenin (debimetre) soketini çıkarttım . öyle denedim. sarsıntılar neredeyse tamamen düzeldi araç 120 lere çıkmaya başladı. bu seferde araç sabahları çalıştığında gaza basar basmaz stop etmeye başladı yukarıda anlattığım gibi.

peki arkadaşlar sizce pompa mı bozuk yoksa debimetre mi? ya da her ikisi mi?

not: araç lpg(atiker) li ve sabahları tek marşta çalışıyor. düşük devirlerde teklemesi hariç bir sorun yok. gdi motora lpg taktırmanın enjektörleri bitirdiğini öğrendim. o yüzden benzinde kullanmak istiyorum. bu arada gdi enjektörleri pahalı mı?


iyi akşamlar arkadaşlar
2-3 gündür bekliyorum fakat cevap veren olmadı.
muhtemelen gdi kullanan pek arkadaş yok ya da gdi kullananlar var ama yanlış yönlendirmemek için kimse cevap yazmıyor.
ilgilenen ilgilenmeyen herkese teşekür ederim. iyi akşamlar.
NOT: bu soruları sormadan önce forumun carisma bülümünün neredeyse hepsini okudum . carisma sahipleri burayaaa başlıklı forumu tamamen bitirip sorunları yazdım. dönüş yapan olmayınca tekrar kontrol ettim forumu. nihayetinde şu karara vardım: gaz kelebeği ve ona bağlı olan parçaları temizleyeceğim. hava akışmetrede de bazı sensörler varmış. onları da kontrol edip temizleyeceğim. Arada da hava filtresi aldım onu değiştireceğim. eğer düzelmezse bujileri, yine düzelmezse buji kablolarını, yine düzelmezse bobinleri değiştiririm herhalde. yine de Düzelmezse Allah Kerim'dir. bu söyledilklerimin her birini yaptığımda buraya yazarım inşaallah. VESSELAM




Arkadaşım kolay gelsin bi kaç gündür benimde fırsatım olmadı giremedim foruma. Yazdıklarını okudum ama bunlara cevap verecek kadar carisma kullanmadım daha tecrübeli arkdaslar cevap verecektir umarım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 24 Oca 2012 23:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
İlgine teşekkürler znc. İnşaallah çözmeye çalışırım ve buraya yazarım sonucu. İyi geceler

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 25 Oca 2012 16:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2012 17:09
Mesajlar: 93
Şehir: istanbul
İsim: mustafa
Araç: 2001 carisma 1.8 gdi hb elegance at
Meslek: Denizci
Yaş: 36
Selamun aleyküm arkadaşlar ,
Ben de uzun araştırmalar neticesinde 2001 model carisma 1.8 gdi hb otomatik alarak aranıza katıldım , araç 225000 km de , yaklaşık 2 haftadır ağır bir bakım tutum işine girdim , aracıma güvenle ve içim rahat olarak binmek adına her tarafını tekrar elden geçiriyorum , alınca hemen yağ - yağ filtresi - hava filtresi değişimini yaptım , kullandığım yağ 10-40 dı , edindiğim bilgilere istinaden hemen 0-40 ile değiştirdim tabi yağ filtresinide , egzos komple değiştirdim , ön takım yaptırdım , 4 disk 4 fren balatası değişti , bujiler iridium ile değişti , benim araçda da rolanti düşüklüğü sorunu vardı , yetkili servise gittim 60 tl ye ekspertiz ve yeniden programlama yaptırdım , sorun kalmadı şuan 900 de sabit , çok şükür kelebekte sorun yok ( merak edip sordum 4900 tl ) , benim aracımda da cam düğmeleri sorunlu servis komple olarak 1700 tl fiyat çekti yaptırmadım tabiki araştırıyorum , akü yü yeniledim , şarz dinamosunda sorun vardı ara ara akü lambası göz kırpıyordu sorun ilerlemeden elden geçirttim , bütün kayış - hortum vs kontrol edildi iyi durumda , motora motorsilk bor power katkısı ekledim , ayrıca eko 66 da taktırdım ( babamın aracından tecrübeliyim suzuki vitara 1.6 jlx otomatik ) , önceki aracım 2008 1.6 vectra c idi ve bu araç onu aratmıyor diyebilirim. Keyifli sürüşler dilerim.
ALLAH a emanet olun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2012 16:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 May 2011 09:46
Mesajlar: 107
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Rıza
Araç: 2001 Carisma 1.8 GDI Elegance
Meslek: Finans
Yaş: 36
Ve aleyküm selam Mustafa Bey,
Hayırlı olsun.
Ben de yaklaşık 1 ay önce ilk arabamı satın aldım. 2001 model 1.8 gdi hb A/T.
Daha çok fazla kullanma imkânım olmadı. İlk fırsatta uzun bir yolculuk yapmak için can atıyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2012 19:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2012 17:09
Mesajlar: 93
Şehir: istanbul
İsim: mustafa
Araç: 2001 carisma 1.8 gdi hb elegance at
Meslek: Denizci
Yaş: 36
Bugün 4 lü cam düğmesini 145 tl ye bostancı sanayi sitesi doğanbey cd öztürkler oto dan aldım , tekli düğme yokmuş bir ay sonra gelecekmiş ( fiyat 40 tl civarı imiş ) , sağ ön ile sağ arkadan da bir adet sağlam duruma getirdik , şu an bir tek sağ arka sorunlu , diğerleri tamam.
Selamlar ,


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2012 19:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
mtekne yazdı:
Bugün 4 lü cam düğmesini 145 tl ye bostancı sanayi sitesi doğanbey cd öztürkler oto dan aldım , tekli düğme yokmuş bir ay sonra gelecekmiş ( fiyat 40 tl civarı imiş ) , sağ ön ile sağ arkadan da bir adet sağlam duruma getirdik , şu an bir tek sağ arka sorunlu , diğerleri tamam.
Selamlar ,



100 tl 4 lü 20 tl tekliler nette satılıyor 40 tl fazla


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2012 22:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Eki 2011 04:36
Mesajlar: 18
Şehir: bursa
İsim: jake
Araç: carisma 1999 gl
Meslek: sanatcı
Kan grubu: brh-
Yaş: 40
tekli cam anahtarları iki çeşit. 20-25 tl gibi satılanları 5 pinli. birde 8 pinli olanları var bursa sevtaşta bu hafta sordum 350 tl gibi absürt bir rakam verdiki ağzım açık kaldı. yedek parçacılarda ve çıkmacılarda zaten hiç yok 8 pinlisi.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2012 02:48 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
@mtekne,

Aracınız hayırlı olsun. Oldukça iyi para harcamışsınız. Umarım baş ağrıtacak bir noktayla karşılaşmazsınız. Açıkçası düzgün bir GDI aldıysanız kolay kolay sorun çıkaracağını sanmıyorum. Ben bir yıla yakın kullandım, keşke satmasaydım diyorum. Bakımlarınıza ilave olarak EGR valfini muhakkak temizletin, performansa ve yakıt tüketimine çok büyük etkisi olacaktır. GDI teknolojisinin getirdiği fazla kurumlanma nedeniyle EGR valfi çabuk doluyor, fasılalı olarak temizliğinin yapılması gerekiyor.

Cam düğmelerine ise yukarıda znc' nin dediği gibi fazla para ödemişsiniz, internette 100 TL' ye 4' lü olanı satılıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2012 16:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2012 17:09
Mesajlar: 93
Şehir: istanbul
İsim: mustafa
Araç: 2001 carisma 1.8 gdi hb elegance at
Meslek: Denizci
Yaş: 36
Sağlık olsun ,
Tavsiyeleriniz , uyarılarınız ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Egr ve tekli cam ( bendeki kaç pinli bilmiyorum ) düğmesine de bakıcam ilk fırsatta.
Saygılar ,


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2012 18:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Eki 2011 04:36
Mesajlar: 18
Şehir: bursa
İsim: jake
Araç: carisma 1999 gl
Meslek: sanatcı
Kan grubu: brh-
Yaş: 40
mtekne yazdı:
Sağlık olsun ,
Tavsiyeleriniz , uyarılarınız ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Egr ve tekli cam ( bendeki kaç pinli bilmiyorum ) düğmesine de bakıcam ilk fırsatta.
Saygılar ,

çıkartığında soketin girdiği yuvalara bak oradan anlayacaksın. ama 8 lisi ise arama bile yok çünkü. işin kötüsü tekli anahtar takılı değilse dörtlü den de diğer camları açıp kapatamıyorsun


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2012 16:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010 21:07
Mesajlar: 29
Son dönemde foruma yeni katılan arkadaşlar GDI'lerle ilgili bazı sorular sormuşlar. Bir GDI sahibi olarak:

1- GDI'lere tüp takılmıyor. (Keşketakılabilse ama bu mümkün değil.) Bundan 1 yıl kadar önce ortalıkta bir tüplü GDI dolaşıyordu. Eğer foruma yeni üye olan arkadaş tüplü GDI aldıysa yanlış yapmış. Arabsına tüp takdırdıysa daha da yanlış yapmış. Keşke önceden forumları iyice araştırsaydı. GDI motor diğer motorlara benzemez. Sorun çıkarmaz ama çıkardı mı çok sağlam uğraştırır. Neyse... Herhangi bir polemiğe girmek için yazmıyorum ama tüplü GDI'si olan arkadaş pek muhtemelen ciddi motor sorunlarıyla başbaşa kalacak.

2- Bir başka arkadaş GDI için buji sormuş. GDI'nin doğru bujisi NGK IZFR6B iridium bujidir. Başka buji takanlar da var. (Ben de bir ara ucuz buji kullanmıştım.) Bkz: viewtopic.php?f=9&t=585

3- Bir arkadaş GDI'sinin rölantisini serviste 900'e ayarlatmış. Bunu tekleme nedeniyle yaptırmış. (Rölantide tekleme sorunu GDI'lerde ve diğer doğrudan enjeksiyonlu motorlarda yaygındır. Bunun çoğu zaman esas sebebi (kötü yakıt, yanlış yağ seçimi EGR ve PCV valflerinden vs. kaynaklanan) kurum sorunudur. Bu sorunla ben de çok uğraşmıştım) GDI motor rölantideyken 500 devir civarında dönmeli. Devir göstergesinde en altta ince bir çizgi vardır. Rölantı hizası odur. Servis teklemesorunun gerçek sorununu tespit edip çözmek yerine rölantiyi yükselterek sorunu idareten çözmüş. Bu durum yakıt tüketiminizi artıracaktır. Rölanti sorunu da pek muhtemelen bir süre sonra geri dönecektir.

4- Bir arkadaş GDI enjektörleri pahallı mı diye sormuş. Evet pahallı.

5- GDI motorda ustalara asla elletmemeniz gereken bir parça varsa o da boğaz kelebeği üzerindeki rölanti sensörüdür Bir kere kurcalandı mı bir daha ayar tutması neredeyse imkansızdır. Boğaz kelebeğinin yenisi çok pahallıdır ve ikinci elde de rölanti sensörüyle oynanmamış boğaz kelebeği bulamazsınız. Yani paranız boşagider.

6- GDI (sürüldüğü yola ve süren şöförün tarzına bağlı olarak) şehir içi 8-9, şehir dışı 6 lt. civarı yakar. (Bu değerlerin biraz altına inmek mümkündür. Üstüne çıkmak çok kolaydır. Gaza basın yeter...)

7- 4'lü kapı kolu düğmesi bulmak kolaydır. Zaten arkadaşlar yazmışlar, zamanında ben de bir iki kez yazmıştım, eski kasaların dörtlü düğmelerinin içi bütün olarak yeni kasanın dörtlü düğmelerin plastik vuyasına uyar. Yalnız arkadan soketli değil, alttan soketli olanları.

8- GDI'de benzin ışığı yok mu diye soran arkadaş var. GDI'lerde benzin uyarı ışı var. Yol bilgisayarına güvenip yolda kalmayın. Benim yol bilgisayarı 50 kmlik benzin gösterirken gittiğim, 70kmlik benzin gösterirken yakıt bitip yolda kaldığım oldu. Benzin uyarı lambası depoda yaklaşık 100 kmlik benzin varken yanmaya başlar.

9- Carizma (GDI veya değil) 10 yaş civarındaysa mutlak fren hidrolik hortumlarını kontrol ettirmeniz hatta değiştirmeniz gerekir. Ziraözellikleön tekerlekteki hortumlarda yırtılmaolabiliyor. (Başıma geldi.) Maliyetki bir iş değildir ama canızı kurtarır.

10- Bir arkadaş ön koltukların altındaki kabloları sormuş. Bu kablolar koltuğunda hava yastığı olmayan arabalarda açıktadır. Elegance (en üst) model arabalarda dört hava yastığı vardır ve bu kablolar yan hava yastıklarına bağlıdır.

11- GDI'lere "asla ve asla" 10-40 yağ konmaz. Tam sentetik 0-40 ya da 10-30 konur.

Benim arabam 2001 GDI Avance'dır. Benim bilgim bu araba ile sınırlıdır. Bu forumda GDI'leri ve diğer Carisma modellerini çok iyi bilen arkadaşlarımız vardır. Şayet forumda yazılanları iyice araştırısanız pek çok sorunuzun yanıtını bulursunuz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 02 Şub 2012 19:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Ara 2011 16:02
Mesajlar: 109
Şehir: Gaziantep/İzmir
İsim: Kadir
Araç: carisma 1.8 GDİ Hb
Meslek: öğrenci
Yaş: 21
Yeni bi problemle karşılaştım teyple ilgili aracı calıstırıp 1km kadar yol gittikten sonra dit dit diye sesler geliyor teypten sonra yayın kesiliyor. 1-2 radyo kanalı değiştikten sonra tekrar geliyor yayın kesiliyor neden oluyor sizce daha önce böyle bi sorunla karşılaşan varmı? Teşekkürler.

_________________
TR: Muhakkak ki Allah adaleti, iyiliği, akrabaya yardım etmeyi emreder, çirkin işleri, fenalık ve azgınlığı da yasaklar. O, düşünüp tutasınız diye size öğüt veriyor. // Nahl suresi, 90. ayet


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 02 Şub 2012 21:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Şub 2012 19:56
Mesajlar: 2
Şehir: eskişehir
İsim: asaf
Araç: carizma 2001
Meslek: emekli
Kan grubu: b
Yaş: 47
selamun aleyküm arkadaşlar
bende 2001 model carizma avans aldım bi süre önce.bilmediğim pek çok konu vardı ama bu formu görüp okuyunca baya bişey öğrendim.benim arabanın sinyal kolu otamatik olarak geri atmıyo .sitelerde sinyal kolu satan bi yeri bulamadım.bu sitede de incelediğim kadarıyla kimsede bu sorunu bulamadım.
ikinciside kültablası bozuk .galiba çakmağı orjinali bozulunca başka bi aracın çakmağını takmışlar onun için yerine girip çıkmada zorlanıyo ve çakmakta yerine oturmuyo.gördüğüm kadarıyla kültablası sorunuda kimsede yok.
bu sorunlar için fikri olan arkadaş varmı acaba .
şimdiden teşekkür ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 02 Şub 2012 22:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010 21:07
Mesajlar: 29
@kadirg27, hava sıcaklığı 3 derecenin altındayken buzlanmaya karşı bir uyarı sesi (bipleme) çıkarır araba. Sizdeki ses bu olmasın?

@marhan, benim sinyal kolu da kendiliğinden toplamıyor. Elle düzeltmeye alıştım, sizin mesajınız olmasa bunun sorun olduğunu hatırlamayacaktım bile. Yeni kol için servise ya da çıkmacılara sorun derim. Almanya Ebay'inde de satıyorlar. (www.ebay.de) Almanya'da tanıdıklarınız varsa, oradan da sorabilirsiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Şub 2012 00:36 
Çevrimdışı

Kayıt: 20 Kas 2011 00:31
Mesajlar: 21
İsim: Pruva
Araç: Carisma
Meslek: Tekn.
ankara75 yazdı:
Son dönemde foruma yeni katılan arkadaşlar GDI'lerle ilgili bazı sorular sormuşlar. Bir GDI sahibi olarak:

1- GDI'lere tüp takılmıyor. (Keşketakılabilse ama bu mümkün değil.) Bundan 1 yıl kadar önce ortalıkta bir tüplü GDI dolaşıyordu. Eğer foruma yeni üye olan arkadaş tüplü GDI aldıysa yanlış yapmış. Arabsına tüp takdırdıysa daha da yanlış yapmış. Keşke önceden forumları iyice araştırsaydı. GDI motor diğer motorlara benzemez. Sorun çıkarmaz ama çıkardı mı çok sağlam uğraştırır. Neyse... Herhangi bir polemiğe girmek için yazmıyorum ama tüplü GDI'si olan arkadaş pek muhtemelen ciddi motor sorunlarıyla başbaşa kalacak.


LPG kitleri araştırırken denk geldim. "MITSUBISHI GDI LPG MONTAJLARIMIZ BAŞLAMIŞTIR" derler...

http://www.floryaotogaz.com/


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ... 258  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye