Zaman: 19 Ara 2025 16:56

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 258  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2012 16:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010 21:07
Mesajlar: 29
@znc,
Direksiyonunuzdaki sorun nedir bilmem ama servisin neden bahsettiğini biliyorum. Anlatayım da siz de bilgilenin:

Direksiyon çubuğunun arabanın göğüsüyle birleştiği yerde, çubuğu göğüse sabitleyen bir metal plaka var. Bu plaka sol ve sağ yanlarındaki (4x2) 8 plastik perçin ile alttan geçirme suretiyle göğüse tutturulmuş vaziyette. Sanırım bir kaza anında plastik perçinlerin kırılması ve direksiyonu tutan plakanın aşağı kayması suretiyle direksiyonun aşağı doğru düşmesi (katlanması), böylelikle şöförün yaralanma riskinin azaltılması amaçlanmış. Yoksa plastik perçin kullanmazlardı. Zaman içinde bu plastik perçinler teker teker kırılabiliyor ve direksiyon yerinden çıkabiliyor. Sizin direksiyonunuz hafiçede olsa ileri geri, aşağı yukarı ve sağa sola oynuyorsa (dönüyorsa değil elbette!!! :)) servisin teşhisi doğru olabilir. Sorununuz başka birşeyse servisin teşhisi yanlış.

Bu vesileyle şunu not edeyim. Plastik pinlerin sökülmesi suretiyle direksiyonun yerinden çıkması sorunu benim başıma gelmişti. Bence o parçayı yerine metal yapıştırıcısı ile yapıştırmak doğru bir davranış olmaz. Zira, bir kaza halinde bu kez de direksiyon katlanmaz. Yapılması gereken direksiyon altındaki plastik muhafazının sökülmesi suretiyle metal plakanın olastik perçinlerinin sağlam olup olmadığının kontrol edilmesi; kırılanları varsa yerlerine çivi vb. perçin işlevi görecek birşey takılması. Belki az bir miktar siyah silikon ile de takılan yeni perçin alternatiflerinin desteklenmesi.

Yapılacak işin hafif işçilik dışında hiçbir maliyeti yok. Arabanızın yatmasına da gerek yok. 30 dakikalık bir iş...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2012 17:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
Forumdaki herkese teşekkür ederim. Benim bobinler sağlammış. Yerlerini değiştirince anladık. Mesaj gönderen ve ilgilenen arkadaşlara teşekkürler.
Yalnız ; bobin ve piposu sağlam olmasına rağmen bir türlü 1. ateşlemeyi sağlayamadık yani bujiyi değiştirdik ama fark yok yine çalışmadı. Birinci ateşlemeden kastım üstüne bobinin bindiği birinci delik.acaba kablosu veya soketi mi arızalanmış?bu arada hava akışmetrem gelmiş . İnşaallah yarın takacağım kısmetse. Sonucu yazarım takınca inşaallah.

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2012 22:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
Arkadaşlar gdi carismalarda buji kablosu var mı?
Ben göremedim de :)
Bobine gelen kablo mu yoksa. Eğer oysa herhalde bizimkinde sorun var.

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2012 23:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2010 20:28
Mesajlar: 187
Şehir: Kütahya
İsim: Nedim
Araç: Lancer 2004
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 44
burcinhan yazdı:
vural2005 yazdı:
(bu arada elinde gdi'ler için bobin olan varsa satın alabilirim. diamond fk0138 yazıyor üzerinde).

/quote]

Benim Erbil'den aldığım bobinler (ikinci el)1.8 Carisma içinmiş. Benim araba için kaval kısımları kısa geldi. Lazımsa gönderebilirim.

Parça numarası; DENSO 099700-048 olmalı.

bunlar lancer'ın bobin numaraları değil mi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2012 00:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2010 20:28
Mesajlar: 187
Şehir: Kütahya
İsim: Nedim
Araç: Lancer 2004
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 44
umera yazdı:
Bence bu iş olmaz.
Şimdiye kadar buradan gelen olmadı.
Saha araştırması yapmadan girmeyin bu işe.
Mitsularda sorun yaşayan olmuyor:)

hocam ben almaya niyetleniyorum da daha tam kavrayamadığım yerler var. rolantide kalibrasyonu yapmak kolay daha sonra yol testinden sonra yapılacak olan o ince ayarları tam kavrayamadım. Burada 20 TL alıyorlar kalibrasyon için, hiç biri de kardeşim senin aracın ecu'sunda ki emisyon parametreleri de bozulmuştur bunları akü kutup başlarını sökerek resetleyelim ya da belli bir km.yi benzinle yap gel demiyorlar. Olduğu gibi bu parametreleri lpg ecu'suna kopyalayıp geçiyorlar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2012 02:23 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Bobinden kaval vasıtasıyla bujiye aktarım yapılır kablo mevcut değil.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2012 08:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
umera yazdı:
Bobinden kaval vasıtasıyla bujiye aktarım yapılır kablo mevcut değil.


Teşekkürler hocam. Bobine gelen bir kablo var acaba o kabloda sorun olabilir mi. benim araçta motora karşıdan baktığınızda sağdan 1. Ve 3. Bobinin soketlerini çıkardığımda arabada hiçbir değişiklik olmuyor. fakat 2. Ve 4. Soketleri çektiğimde araba sersemliyor tekrar takıyorum. Çalışan bobini kavalıyla birlikte 1. Ye yerleştiriyorum fakat çalışmıyor. Acaba sorun kabloda mı yoksa 1. enjektörden yakıt gelmiyor da soketini çekince değişiklik olmuyor.
Bu arada akışmetre geldi taktımbiraz değişiklik oldu araç yine tekliyordu. Bobin kaval buji hepsini söktüm. Yeni buji taktım. Bobinleri temizledim. Araç şimdi çalışıyor fakat 1. Ve 3. Bobinler çalışmıyor. Çalışanlarla değiştirip bir bakacağım inşaallah. Bir de bahattin hocam demişti. Boschcar da enjektörleri tmizlet diye. İnşallah bunları yapacağım.

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


En son vural2005 tarafından 28 Şub 2012 15:07 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2012 10:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
Bu sabah farkettim araba 1. Bobini yakıyor. 1. Bobin çok ısınıyor ve duman çıkıyor. Nedn anlamadım.
Bir de geçen gün gaziantep mitsubishi servise telefonla hava akışmetre ve yüksek basınç pompası fiyatını sordum.
Akışmetreye 2500 tl pompaya 5300 tl istediler.

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2012 13:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
ankara75 yazdı:
@znc,
Direksiyonunuzdaki sorun nedir bilmem ama servisin neden bahsettiğini biliyorum. Anlatayım da siz de bilgilenin:

Direksiyon çubuğunun arabanın göğüsüyle birleştiği yerde, çubuğu göğüse sabitleyen bir metal plaka var. Bu plaka sol ve sağ yanlarındaki (4x2) 8 plastik perçin ile alttan geçirme suretiyle göğüse tutturulmuş vaziyette. Sanırım bir kaza anında plastik perçinlerin kırılması ve direksiyonu tutan plakanın aşağı kayması suretiyle direksiyonun aşağı doğru düşmesi (katlanması), böylelikle şöförün yaralanma riskinin azaltılması amaçlanmış. Yoksa plastik perçin kullanmazlardı. Zaman içinde bu plastik perçinler teker teker kırılabiliyor ve direksiyon yerinden çıkabiliyor. Sizin direksiyonunuz hafiçede olsa ileri geri, aşağı yukarı ve sağa sola oynuyorsa (dönüyorsa değil elbette!!! :)) servisin teşhisi doğru olabilir. Sorununuz başka birşeyse servisin teşhisi yanlış.

Bu vesileyle şunu not edeyim. Plastik pinlerin sökülmesi suretiyle direksiyonun yerinden çıkması sorunu benim başıma gelmişti. Bence o parçayı yerine metal yapıştırıcısı ile yapıştırmak doğru bir davranış olmaz. Zira, bir kaza halinde bu kez de direksiyon katlanmaz. Yapılması gereken direksiyon altındaki plastik muhafazının sökülmesi suretiyle metal plakanın olastik perçinlerinin sağlam olup olmadığının kontrol edilmesi; kırılanları varsa yerlerine çivi vb. perçin işlevi görecek birşey takılması. Belki az bir miktar siyah silikon ile de takılan yeni perçin alternatiflerinin desteklenmesi.

Yapılacak işin hafif işçilik dışında hiçbir maliyeti yok. Arabanızın yatmasına da gerek yok. 30 dakikalık bir iş...



ankara 75 arkadasım servisteki elemanın dediğide aynı seninkine benzer şeyler bu direksiyon kaza anonda katlanıyor falan dedi. Benim anladığım şuydu direksiyonda hafif bi boşluk var tam neresi göremedim ama zamanla aşınan yerlerin(bu aşınan yerde direksiyon milinin aracın sacından çıktığı yerde pedalların arkasında) arasını o yapıştırıcı gibi şeyle dolduracak onun içinde direksiyonun dönmemesi gerekli dedi bi gece öyle kalacak dokunmucaz falan dedi perçin lafı geçmedi.kaynak falan bişey bahsetti ama direksiyon katlama özelliğini kaybeder dedi. Bilgilendirmen için çok teşekkür ediyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2012 13:45 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
vural2005 yazdı:
Bu sabah farkettim araba 1. Bobini yakıyor. 1. Bobin çok ısınıyor ve duman çıkıyor. Nedn anlamadım.
Bir de geçen gün gaziantep mitsubishi servise telefonla hava akışmetre ve yüksek basınç pompası fiyatını sordum.
Akışmetreye 2500 tl pompaya 5300 tl istediler.



Bobinde kaçak vardır.
Bujiye ulaşmadan motora atlatma yaparsa bobin ısınır ve dediğiniz gibi yanar.

Bobini yerine takmadan kavaın ucuna bujiyi takın ve bujini vidalı kısmına şaseden kablo çekerek marşa basın.
Ateşleme yapıyormu,yapmıyormu diye bakın.
Ateşleme varsa enjektör arızası olabilir.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2012 14:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
vural2005 yazdı:
Bu sabah farkettim araba 1. Bobini yakıyor. 1. Bobin çok ısınıyor ve duman çıkıyor. Nedn anlamadım.
Bir de geçen gün gaziantep mitsubishi servise telefonla hava akışmetre ve yüksek basınç pompası fiyatını sordum.
Akışmetreye 2500 tl pompaya 5300 tl istediler.



bu ne ya 2 parca nerdeyse araçın fiyatı kadar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2012 19:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Şub 2012 13:18
Mesajlar: 22
Şehir: İstanbul
İsim: Murat
Araç: Carisma 2003 1.6 avance
Meslek: Bankacı
Yaş: 30
herkese Merhabalar bende yeni
2003 model 1.6 avance A/T modeli carisma aldım kafama tek takılan depoda 1 dişlik benzin var 150 km yol yapabilişrsiniz diyor yol bilgisayarı acaba doğrumu diyor.
ve sayfaya çok güzel hazırlanmış herkese kazasız sürüşler dilerim.

_________________
CARİSMA 1.6 AVANCE 2003


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2012 15:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
umera yazdı:
vural2005 yazdı:
Bu sabah farkettim araba 1. Bobini yakıyor. 1. Bobin çok ısınıyor ve duman çıkıyor. Nedn anlamadım.
Bir de geçen gün gaziantep mitsubishi servise telefonla hava akışmetre ve yüksek basınç pompası fiyatını sordum.
Akışmetreye 2500 tl pompaya 5300 tl istediler.



Bobinde kaçak vardır.
Bujiye ulaşmadan motora atlatma yaparsa bobin ısınır ve dediğiniz gibi yanar.

Bobini yerine takmadan kavaın ucuna bujiyi takın ve bujini vidalı kısmına şaseden kablo çekerek marşa basın.
Ateşleme yapıyormu,yapmıyormu diye bakın.
Ateşleme varsa enjektör arızası olabilir.


teşekkürler bahattin hocam inşaallah deneyeceğim...
peki hocam o bobin yani duman çıkan bobin yanmış mıdır? yani yeni mi almam gerekiyor?

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2012 15:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
znc yazdı:
vural2005 yazdı:
Bu sabah farkettim araba 1. Bobini yakıyor. 1. Bobin çok ısınıyor ve duman çıkıyor. Nedn anlamadım.
Bir de geçen gün gaziantep mitsubishi servise telefonla hava akışmetre ve yüksek basınç pompası fiyatını sordum.
Akışmetreye 2500 tl pompaya 5300 tl istediler.



bu ne ya 2 parca nerdeyse araçın fiyatı kadar


zaten ben de onlara öyle dedim. ne yapalım dediler fiyatla böyleymiş.
acaba başka hangi markanın akışmetresi 2500 tl?
bildiğim kadarıyla diğer markalarda servisler akışmetrelere en fazla 500-600 tl istiyorlar.
bizimki 5 katı :shock:

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2012 15:59 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Duman eğer sargıdan çıktıysa kısa devre olup aracınızada zarar verebılır.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2012 16:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
vural2005 yazdı:
znc yazdı:
vural2005 yazdı:
Bu sabah farkettim araba 1. Bobini yakıyor. 1. Bobin çok ısınıyor ve duman çıkıyor. Nedn anlamadım.
Bir de geçen gün gaziantep mitsubishi servise telefonla hava akışmetre ve yüksek basınç pompası fiyatını sordum.
Akışmetreye 2500 tl pompaya 5300 tl istediler.



bu ne ya 2 parca nerdeyse araçın fiyatı kadar


zaten ben de onlara öyle dedim. ne yapalım dediler fiyatla böyleymiş.
acaba başka hangi markanın akışmetresi 2500 tl?
bildiğim kadarıyla diğer markalarda servisler akışmetrelere en fazla 500-600 tl istiyorlar.
bizimki 5 katı :shock:



aracı satarsam eğer bi daha mitsubishi yanaşmam doğrusu :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2012 17:33 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
znc yazdı:
aracı satarsam eğer bi daha mitsubishi yanaşmam doğrusu :)

Bence bu cümlenizi,

"Eğer aracı satarsam bi daha düzgün olmayan bir araca yanaşmam doğrusu" şeklinde kursanız daha isabetli olur.
Dünyada her marka araç sık sık arıza yapabilir. Bu o aracın kötü olduğu manasına gelmez. İlk kullanıldığı günden bu yana nasıl kullanıldığını araştırmak gerekir. Otomobili otomobil gibi değil de, arazi taşıtı gibi kullandıktan sonra, ne beklenir?

Bahsettiğiniz araç sınıfının en sorunsuz araç sıralamalarında listenin başını çeken bir araç. Google' da en sorunsuz araçlar diye aratma yaparsanız onlarca sonuca ulaşabilirsiniz.

Düzgün bir Carisma' ya sahip olan bir kullanıcı, bu araçtan sonra kolay kolay araç beğenmez. Bunu 1 yıl öncesine kadar Carisma kullanıcısı olarak söylüyorum. Şu an bindiğim araç güncel fiyatı ile 45.000 TL civarı, fakat 12-13 yaşındaki düzgün bir Carisma' nın eline su bile dökemez...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2012 18:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Mar 2011 10:30
Mesajlar: 70
İsim: İlyas
Araç: Carizma Avance
Meslek: smmm
Kan grubu: arh+
Yaş: 28
Arkadaşlar benim carismada aşırı hor kullanılmış. Arabada sanırım iki at üç köpek ve 2 eşşek sürekli seyehat etmişler gibi araba berbattı. Toparlamaya çalışıyorum ama biraz zor olacak gibi. Anlamadığım nokta 2000 model bir araba nasıl bu kadar yıpratılır.

Asıl söylemek istediğim şu ki yine bu arabayı kuş gurubu yada clio yada benzeri araçlarla asla değişmem. Araba her ne kadar hor kullanılsada 180-190 tüp ile bastığım zaman bile güven veriyor. Yanlız burda genelde araç sahipleri var. Aracınızı satarken kimseyi kandırmayın. Huyu suyu neyse onu söyleyin. Ben alırken sıradan bir yere baktırdım, hava yastıklarının patlak olduğunu bile anlamadılar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2012 19:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
umera yazdı:
Duman eğer sargıdan çıktıysa kısa devre olup aracınızada zarar verebılır.


hocam bobini kavalını ve bujiyi çıkarttım . birbirine taktım. bujinin vidalı ucunu da şaseye bağladım .
aracı çalıştırdım. homurdanmaya başlayınca korktum kapattım. :D

neyse dedim . sonra bobinleri kontrol edeyim dedim. elimde 4 tane sağlam bobin var.
değiştire değiştire şu sonuca vardım. pipolardan biri ölü . nasıl oluyorsa .
ama ne yaptıysam 3. silindire giden bobini çalıştıramadım. ona da tamam dedim. fakat bir ara çalışmayan 1. silindir çalışmaya başladı.
ben de o haliyle bıraktım. yani 1. 2. ve 4. bobin çalışıyor, 3. çalışmıyor.
arabayı epey kurcaladığım için programlama yapayım dedim.
aracı 15 dk çalıştırdım rölantide. aracı stop etmeye gittim baktım ki bir koku var. kaputu açtım bir de baktım ki 1. bobin adeta çatlamış , tam ortasından yarılmış .
acaba neden böyle oluyor?
ne yapmalıyım?

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2012 19:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
bu arada benim araç 2 bobinde çalışıyor. 2'si bozuk. yani yarım kuvvette çalışıyor herhalde. benzinin de yarısını yakıp yarısını yakmıyor bu da cabası.
+ sarsıntılı çalışıyor.
+ yokuş çıkarken, araçta çok kişi varken vb. güç gerektiren durumlarda araba sersemliyor, bayılıyor.
tüm bunlar bildiğim kadarıyla bobinlerin arızalı olmasından kaynaklanıyor herhalde?

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 258  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye