Zaman: 19 Ara 2025 18:33

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204 ... 258  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2012 20:58 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
av.ilhami yazdı:
cts günü bir arkadaşın tanıdığı diye bir lastikçiye gittim. dükkanında sıfır lastik bulundurmuyor ama çıkma tamir vs. var. arkadşın selamıyla gidince hangi lastiği arıyorsun dedi. 195X60X15 continental premıum cont2 dedim. telefon açtı. 190 fiyat aldı. ben 190 TL ye bulmuştum zaten bursa conti ANA bayi imiş dedim. (ana bayi olduğundan kimse bu fiyatı veremez demişti, ayrıca ücretsiz nitrojen demişti). neyse arkadaşın arkadaşıyla dost işi olarak 180 TL de anlaştık. lastikler geldi. ama asıl mevzu: lastik üzerindeki outside/ inside yazılarına bakmadan takmışlar!!!! değiştirdik. adam iyiniyeliydi ama işi bilmiyordu.
ayrıca sorayım: conti prm 2 nasıl lastiktir. slovak üretim kaliteyi etkiler mi? (180 TL. yokohama ve 2010 25. hafta üretim toyo tyte+A ise 160 TL. farklı yerlerden fiyat almıştım. doğru tercih mi yapmışım. contilerden 2si 2011 42. hafta 2 si de 2012 5. hafta üretim. AMACIM EN İYİ ISLAK ZEMİN; FREN PERFORMANSI)

Abi ben en son 1.8' Carismada Conti Pre Contact 3 almıştım. Lastikten müthiş memnun kaldım. Hem yumuşak, hem frenaj mesafesi çok iyiydi. Zaten tanıtım broşürlerinde filan da ıslak havada çok iyi tuttuğu yazıyor. Bence yapabileceğin en doğru tercihi yapmışsın, bu lastikten muhakkak memnun kalacaksın. Bana da bi meslektaş önermişti, üstelik bu yumuşaklığa rağmen pek aşınmıyormuş. Meslektaş 50k km kullanmış, sanki 10k kullanmışım gibi diyordu.

Kısacası, arabanda paralansın abi :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2012 12:32 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
arabada paralanacak gibi ama dün arabaya müşteri çıktı. paralandığını görürmüyüm bilmiyom. arkadaşın almakta (ekonomik) acelesi yok. benim de satmakta.
lastik araştırmalarında çok zıt şeyler yorumlar okudum. mesela arkadaşın diyor ki yumuşak ama dayanıklı lastik. bazıları da sert lastik derken bazıları da dayanıksız lastik demiş. ama bence "çok" yumuşak olmayan ama asla sert olmayan dayanıklı bir lastik. bazıları çok yumuşak olmazsa hemen kötü lastik diyor. bence tercih meselesi; çok yumuşak ve sessiz lastik arıyorsan farklı, ıslak-yol tutuş- dayanıklılık arıyorsan farklı lastik marka/model arayacaksın. iyi veya kötü demeyeceksin.
ben de açıkcası önceliği ıslak zemin performansı aradığım için conti pc2 aldım. ve sanırım arkadaşının yumuşak ama dayanıklı ve uzun ömürlü görüşü doğru gibi. özellikle virajlarda esneme/savurma yapmıyor. biraz ses/sertlik var gibi ama bin km. yaparak yorumlamak iyi olur.(ilk bin km sonra lastik gerçek değerlerini gösteriyormuş). bazıları bu lastiğin yola çıkıp 20 dk/km kullanınca ideal ısıya ulaşıp daha konforlu olduğunu yazmış. şimdilik 100 km. civarı bursa bilecik yaptım. yol/viraj tutuş güzel diyebilirim. ses ve konfor vs. için yorum erken.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2012 17:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
Bende haftasonu bir takım Kumho ve çelik jant aldım arabama.

Resim
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2012 18:18 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
kumhonun ölçüleri, modeli, fiyatı, üretim tarihi, treadwear(yıpranma ömrü: benimkiler 280) nedir? neden kumho aldınız, lastikten beklentiniz nedir?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


En son av.ilhami tarafından 10 Nis 2012 18:30 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2012 18:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
av.ilhami yazdı:
kumhonun ölçüleri, modeli, fiyatı, üretim tarihi, treadwear(yıpranma ömrü: 280 vs.) nedir? neden kumho aldınız, lastikten beklentiniz nedir?


Ölçüsü : 196/60-15
Modeli : Kumho Solus olması lazım
Fiyatı: 120 lira/adet
Ü.T : 44. hafta 2011
Yıpranma Ömrünü bilmiyorum.

Yazlık lastiklerimi taktırmaya gittiğimde eski lastikler benim ve lastikçinin gözüne iyi görünmedi (kanalları çatlamıştı ayrıca üretim yılı 2008'di) ayrıca Lastikçide alternatiflerin içinde en ucuz seçenekti, bu yüzden Kumho aldım. Açıkçası lastik alma fikrim yoktu ve benim için hesapsız extra bir kalem oldu.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2012 18:48 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
yıpranma ömrü yanakta treadwear da yazar genelde 200-300 arası olur.
LASTİK DOT KALİTE NOTLARI
Tüm lastiklerin üzerinde lastiğin kalitesini anlatan yazılar mevcuttur.Bu notların anlamlarını bilmek size lastik seçiminde fikir verecektir.
TREADWEAR : Bu değer lastiğin üzerinde genellikle 180-380 arası rakamsal verilerle gösterilir. Kısaca lastiğin aşınma değeri olarak adlandırılır. Rakam küçüldükçe kauçuk yumuşar ve tutunma kabiliyeti artar. Yüksekdikçe ise lastik ömrü artar ancak tutunması azalır. İyi bir ultra yüksek performans lastiğinin treadwear değeri genellikle 300’ün altında olur.
TRACTION : Traction, lastiğin yere teması sırasında sağladığı kavrama değeridir. Ürünün test ortamında ve olması gereken çalışma koşullarında (hava,lastik ve asfalt sıcaklığı, basınç değerleri vs.) elde edilmiştir. Üreticinin kendi ürünleri arasında belirlediği, diğer üreticiler ile karşılaştırılmayan bir değerdir. Bu değer rakamsal olarak değil, en iyiden en kötüye AA - A - B - C şeklinde harfler ile belirtilir...
TEMPERATURE : Isı değeri skalasıdır. En yüksek A en düşük C olarak adlandırılır. A değerindeki bir lastik, yüksek sıcaklıklarda çalışmaya ve yüksek sıcaklıkları tahliye etmeye uygundur. Düşük gruplu lastikler yüksek sıcaklıklara karşı dirençsiz olur ve bu lastik ömrünü kısaltır. Traction değerinin aksine bu değer uluslararası standartlara göre sınıflandırılır.
LASTİK ÜRETİM ZAMANI : Lastik yanaklarında bulunan dört haneli rakam, lastiğin üretildiği hafta ve yılı belirtir. Kimisinde DOT 4606 şeklide, kimisinde ise sadece 4606 olarak yazabilir. Bu yılın 46. haftasında ve 2006 senesinde üretildiği anlamına gelir. Üretim tarihi 5 yılı geçmiş olan lastikler, satın alınmamalıdır. Aracınızın üzerinde 5 yaşını doldurmuş lastik var ise değişim zamanları gelmiş demektir.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2012 19:11 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
av.ilhami yazdı:
arabada paralanacak gibi ama dün arabaya müşteri çıktı. paralandığını görürmüyüm bilmiyom. arkadaşın almakta (ekonomik) acelesi yok. benim de satmakta.
lastik araştırmalarında çok zıt şeyler yorumlar okudum. mesela arkadaşın diyor ki yumuşak ama dayanıklı lastik. bazıları da sert lastik derken bazıları da dayanıksız lastik demiş. ama bence "çok" yumuşak olmayan ama asla sert olmayan dayanıklı bir lastik. bazıları çok yumuşak olmazsa hemen kötü lastik diyor. bence tercih meselesi; çok yumuşak ve sessiz lastik arıyorsan farklı, ıslak-yol tutuş- dayanıklılık arıyorsan farklı lastik marka/model arayacaksın. iyi veya kötü demeyeceksin.
ben de açıkcası önceliği ıslak zemin performansı aradığım için conti pc2 aldım. ve sanırım arkadaşının yumuşak ama dayanıklı ve uzun ömürlü görüşü doğru gibi. özellikle virajlarda esneme/savurma yapmıyor. biraz ses/sertlik var gibi ama bin km. yaparak yorumlamak iyi olur.(ilk bin km sonra lastik gerçek değerlerini gösteriyormuş). bazıları bu lastiğin yola çıkıp 20 dk/km kullanınca ideal ısıya ulaşıp daha konforlu olduğunu yazmış. şimdilik 100 km. civarı bursa bilecik yaptım. yol/viraj tutuş güzel diyebilirim. ses ve konfor vs. için yorum erken.

Abi sen şimdi bu arabadan insen, yerine sıfır alayım desen minimum 55.000 TL' yi gözden çıkarman lazım. Yok 2. el devam desen, aynı ayarda 2. el almak için üzerine 10.000 TL koyman lazım ki başka markanın D segmentinden bu ayarda arabaya ulaşasın. Yani Carisma satmak, almaktan 10 kat daha zor.

Lastikler konusunda izleyen zamanda daha da memnun kalacağını düşünüyorum. Benim de ilk izlenimlerim biraz olumsuz gibiydi, birkaç yüz km yaptıktan sonra (özellikle de ıslak zeminde frenleri denedikten sonra) iyice ısındım. İlk Carisma' da Bridgestone vardı üstünde, 2 yıllık filandı ama çok sertti. Bi türlü alışamadım onlara. Sonra f/p derken Lassa İmpetus 2 almak durumunda kaldım. Onu da aldığıma pişman oldum (yol tutuş ve fren mesafesi iyiydi, ama yol sesi ve konforu kötüydü). Son olarak 1.8' de pre cont 3 aldık, onda da yukarıda yazdığım gibi çok çok memnun kaldım. Şu an lastik değişimi yapacak olsam başka marka ve model bakmam.

Carisma fiyatları da aldı yürüdü. Arabaya bi methiye düzdük, fiyatı el yakar oldu.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2012 02:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Nis 2011 22:00
Mesajlar: 28
İsim: Selçuk
Araç: 2003 Carisma 1.9 DI-D
Meslek: IT
Kan grubu: ARh+
Yaş: 31
Merhabalar,

Halen inatla Mitsubishi kullanıcısıyım :) forumu takip etmeye çalışıyorum ama iş güç derken kopukluk oluyor. Güncel bakım v.s ile ilgili notlarımı düşmek istedim;

Aracın rutin bakımları için yine servise gittim, 200TL karşılığında yağ, yağ filitresi, hava filitresi, orjinalinde kapakları dahi kapalı polen filitresi montajı ve birkaç ıvır zıvır işimi hallettim.

Servisten çıktıktan yaklaşık 100-150km sonra arabada bir kesinti ve çekiş problemleri baş gösterdi. Daha önce de benzer sorunlar yaşamıştım ancak buraya yazmamıştım. Sorun MAF Hava Akışmetresi diye düşündüm. Ertesi gün servise gittim ustam da benzer şeyle söyledi ancak Turbo ve EGR valfi etrafın da yağ vardı, beni zaetn şüphelendiriyordu o görüntü.

Sökelim temizleyelim zaten normal değil dedi işlerimin de müsait olması sebebi ile sökelim hem temizlik olur dedim işe koyulduk, hava filitresi ile manifolt bağlantısını söktüğümüz de bariz sıvı şekilde yağlanma gördüm. Manifolttan bloğu sökünce gördüğüm içinin bildiğiniz yağ katranı vardı aynı durum EGR valfi için de geçerliydi.

Komple ilaçla yıkandi bu parçalar ayrıca usta bu parçaların radyatör ile ilişkili olduğunu onu da söküp temizlememizin iyi olacağını söyledi onu da aynı işlemlerden geçirdik. Turbo temiz sayılırdı normal denecek kurum vardı sadece onu da kendimiz temizledik balata spreyi v.s. ile.

Parçaları işlemler sonrası toplayıp düzelir diye düşünürken değişenin araçtaki vibrasyonun azalması dışın da güç ve çekiş problemine bir faydası olmadığını gördük. Yine sensörlere odaklandık ve elle, gözle bide kulakla yapılan muayeneye geçtik :D Solenoid valfinin kararsız çalıştığına kanaat ettik bir çalışıp bir çalışmıyor gibiydi. Daha önce yaşadığım faiş parça fiyatları aynen geçerliydi, utopik fiyatlar havalarda yine neyse küçük bir araştırma ile VW serisi ile uyumlu olduğunu anladık makul bir fiyatta ustam temin etti takılıp denendi değişen birşey yok.

Benim en başta şüphelendiğim MAF Hava Akışmetresine odaklandım parçayı iade ettik, Laguna DCI, Megan DCI, Reno Traffic, Reno Expres, Opel 1.9 serisi muhtemelen DCI, Volvo S40 TD gibi modeller ile olan motor paylaşımını daha önceden forumdan ve çeşitli kaynaklardan öğrendiğim için hiç Japon işine girmedim ama usta sordu tabi tahmin edebileceğiniz üzere sıfırı 700 den başlayan 1000 li rakamara kadar telaffuz edilen fiyatlardı.

Sonuç olarak MAF Hava Akışmetresini Laguna üzerinden arayarak Reno parçacıların da aradım 110TL Taiwan mali adı sanı olmayan bir ürün, 180TL civarı DODUCO marka çin malı ve 250TL civarı orjinal Siemens buldum. Parçacılar alınan elektronik parçaya garanti vermiyor bu da ayrı bir tartışma konusu da neyse. Aldın çıktın parçayı artık ne yaparsan yap nikahlın senin. Hal böyleyken orjinal olsun dedim Siemens olsun kaliteli olmazsa parça satarım dedim. Parça kodları benzeşik olsa da bire bir değil ama ben araştırmamı yapmıştım özellikle Ingiltere de kataloglar detaylı burada ki gibi kodu başka resmi başka ne idiğü belirsiz satıcılar daha az bilgi yetrliydi çok faydası oldu ve netice de alıp ustanın yanın da soluğu aldım.

Parçaya bakan usta bunların kodları tutmuyor daha önce de bir iki denedik olmadı iade mi etsek dedi ama zaten iade yok adam daha verirken almam dedi bende bu olacak sen tak usta dedim ve taktık. Araç şu an normale döndü çekiş eskisinden iyi umarım tekrar etmez. Bu kadar yazıyı yazmamın asıl sebebi daha önce forumu daha iyi okusaydım aşağıda yazdığım eski masraflarımı yine yapacaktım ama bir miktarını kurtaracaktım. Belki yine yukarı da yazdığıma benzer sorunları olan biri arama yaparsa denk gelir faydalanır.

Bilgisini paylaşan vaktini ayırıp buraya mesajlarını bırakan abilerime arkadaşlara tekrar teşekkür ederim. Saygılar.

ezraiyl yazdı:
Arkadaşlar Servis Masrafım;

Araç 2003 Carisma 1.9 DI-D Comfort

LUK marka Volan + Valeo marka Baskı + LUK marka balata 1800TL
Direksiyon kutusu 250TL
Triger Kayışı 300TL
Motor Yağı 45TL
Yağ filitresi 25TL
Hava filitresi 30TL
Şanzuman Yağı 50TL
Direksiyon Hidroliği 25TL
Direksiyon Yağı gibi birşey de vardı emin olamadım şimdi 35-40TL
Rot ve viraj denge lastikleri 30TL

Daha üstüne 4 lastik mastafı var dı ama Volant beni bitirdiği için lastiği erteledim. Parça parça aracı satsam sanırım 2 Carisma çıkartırım:)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2012 08:45 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
ezraiyl yazdı:
Merhabalar,

Halen inatla Mitsubishi kullanıcısıyım :) forumu takip etmeye çalışıyorum ama iş güç derken kopukluk oluyor. Güncel bakım v.s ile ilgili notlarımı düşmek istedim;

Aracın rutin bakımları için yine servise gittim, 200TL karşılığında yağ, yağ filitresi, hava filitresi, orjinalinde kapakları dahi kapalı polen filitresi montajı ve birkaç ıvır zıvır işimi hallettim.

Servisten çıktıktan yaklaşık 100-150km sonra arabada bir kesinti ve çekiş problemleri baş gösterdi. Daha önce de benzer sorunlar yaşamıştım ancak buraya yazmamıştım. Sorun MAF Hava Akışmetresi diye düşündüm. Ertesi gün servise gittim ustam da benzer şeyle söyledi ancak Turbo ve EGR valfi etrafın da yağ vardı, beni zaetn şüphelendiriyordu o görüntü.

Sökelim temizleyelim zaten normal değil dedi işlerimin de müsait olması sebebi ile sökelim hem temizlik olur dedim işe koyulduk, hava filitresi ile manifolt bağlantısını söktüğümüz de bariz sıvı şekilde yağlanma gördüm. Manifolttan bloğu sökünce gördüğüm içinin bildiğiniz yağ katranı vardı aynı durum EGR valfi için de geçerliydi.

Komple ilaçla yıkandi bu parçalar ayrıca usta bu parçaların radyatör ile ilişkili olduğunu onu da söküp temizlememizin iyi olacağını söyledi onu da aynı işlemlerden geçirdik. Turbo temiz sayılırdı normal denecek kurum vardı sadece onu da kendimiz temizledik balata spreyi v.s. ile.

Parçaları işlemler sonrası toplayıp düzelir diye düşünürken değişenin araçtaki vibrasyonun azalması dışın da güç ve çekiş problemine bir faydası olmadığını gördük. Yine sensörlere odaklandık ve elle, gözle bide kulakla yapılan muayeneye geçtik :D Solenoid valfinin kararsız çalıştığına kanaat ettik bir çalışıp bir çalışmıyor gibiydi. Daha önce yaşadığım faiş parça fiyatları aynen geçerliydi, utopik fiyatlar havalarda yine neyse küçük bir araştırma ile VW serisi ile uyumlu olduğunu anladık makul bir fiyatta ustam temin etti takılıp denendi değişen birşey yok.

Benim en başta şüphelendiğim MAF Hava Akışmetresine odaklandım parçayı iade ettik, Laguna DCI, Megan DCI, Reno Traffic, Reno Expres, Opel 1.9 serisi muhtemelen DCI, Volvo S40 TD gibi modeller ile olan motor paylaşımını daha önceden forumdan ve çeşitli kaynaklardan öğrendiğim için hiç Japon işine girmedim ama usta sordu tabi tahmin edebileceğiniz üzere sıfırı 700 den başlayan 1000 li rakamara kadar telaffuz edilen fiyatlardı.

Sonuç olarak MAF Hava Akışmetresini Laguna üzerinden arayarak Reno parçacıların da aradım 110TL Taiwan mali adı sanı olmayan bir ürün, 180TL civarı DODUCO marka çin malı ve 250TL civarı orjinal Siemens buldum. Parçacılar alınan elektronik parçaya garanti vermiyor bu da ayrı bir tartışma konusu da neyse. Aldın çıktın parçayı artık ne yaparsan yap nikahlın senin. Hal böyleyken orjinal olsun dedim Siemens olsun kaliteli olmazsa parça satarım dedim. Parça kodları benzeşik olsa da bire bir değil ama ben araştırmamı yapmıştım özellikle Ingiltere de kataloglar detaylı burada ki gibi kodu başka resmi başka ne idiğü belirsiz satıcılar daha az bilgi yetrliydi çok faydası oldu ve netice de alıp ustanın yanın da soluğu aldım.

Parçaya bakan usta bunların kodları tutmuyor daha önce de bir iki denedik olmadı iade mi etsek dedi ama zaten iade yok adam daha verirken almam dedi bende bu olacak sen tak usta dedim ve taktık. Araç şu an normale döndü çekiş eskisinden iyi umarım tekrar etmez. Bu kadar yazıyı yazmamın asıl sebebi daha önce forumu daha iyi okusaydım aşağıda yazdığım eski masraflarımı yine yapacaktım ama bir miktarını kurtaracaktım. Belki yine yukarı da yazdığıma benzer sorunları olan biri arama yaparsa denk gelir faydalanır.

Bilgisini paylaşan vaktini ayırıp buraya mesajlarını bırakan abilerime arkadaşlara tekrar teşekkür ederim. Saygılar.

ezraiyl yazdı:
Arkadaşlar Servis Masrafım;

Araç 2003 Carisma 1.9 DI-D Comfort

LUK marka Volan + Valeo marka Baskı + LUK marka balata 1800TL
Direksiyon kutusu 250TL
Triger Kayışı 300TL
Motor Yağı 45TL
Yağ filitresi 25TL
Hava filitresi 30TL
Şanzuman Yağı 50TL
Direksiyon Hidroliği 25TL
Direksiyon Yağı gibi birşey de vardı emin olamadım şimdi 35-40TL
Rot ve viraj denge lastikleri 30TL

Daha üstüne 4 lastik mastafı var dı ama Volant beni bitirdiği için lastiği erteledim. Parça parça aracı satsam sanırım 2 Carisma çıkartırım:)

Gelmiş geçmiş olsun.
Bu masrafları gören değil Carisma almak, Carisma' sı olanla arkadaşlık bile yapmaz.
Tecrübesizliğinize denk gelmiş diyelim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2012 09:17 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
bu servis masrafları nerden baksan 2 katı!
demekki mitsu kullanmak ayrı bir sanattır: neyi (orjinal, yansanayi, çıkma, marka )nerden kaça alcan vs. bilecen.... coğrafya öğretmenim sanat tok insana göredir demişti ama bizim sanat tok olmayana :)
bazı mesleklerde meslek odasına kayıt zorunludur. bence mitsu sahibi olanları da :MCT: üyeliğini zorunlu yapmak lazım yoksa :kır:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 11 Nis 2012 10:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Nis 2011 22:00
Mesajlar: 28
İsim: Selçuk
Araç: 2003 Carisma 1.9 DI-D
Meslek: IT
Kan grubu: ARh+
Yaş: 31
ezraiyl yazdı:
Arkadaşlar Servis Masrafım;

Araç 2003 Carisma 1.9 DI-D Comfort

LUK marka Volan + Valeo marka Baskı + LUK marka balata 1800TL
Direksiyon kutusu 250TL
Triger Kayışı 300TL
Motor Yağı 45TL
Yağ filitresi 25TL
Hava filitresi 30TL
Şanzuman Yağı 50TL
Direksiyon Hidroliği 25TL
Direksiyon Yağı gibi birşey de vardı emin olamadım şimdi 35-40TL
Rot ve viraj denge lastikleri 30TL

Daha üstüne 4 lastik mastafı var dı ama Volant beni bitirdiği için lastiği erteledim. Parça parça aracı satsam sanırım 2 Carisma çıkartırım:)


Bu yukardaki işlemleri geçtiğimiz sene aracı ilk aldığım da yapmıştım. Fiyatlar Volan dişlisi dışında yine makul dü. Ancak 400-500TL ederin de Volan dişlisine bilgisizlik ve tecrübesizliğim sebebi ile malesef 1000TL üzeri bir rakam ödedim.

Sağlık olsun diyorum ama az paralar değil tabi, tecrübemi katladım :kır: av.ilhami bey'e katılıyorum özellikle eski model avrupa ve japon az tutulan araçları kullananların kesinlikle ya gözü kapalı güvenebileceği ustası yada teknik bilgi, beceri ve sabrı olacak diğer türlü birliktelik ilk yada ikinci sorun da sonlanacaktır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2012 15:35 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
cont pc2 lastiklerime baktım. treadwear:280, tracktıon:AA, temperature:A. yani teknik olrak son derece yeterli. keyfe keder tercihen daha yumuşak olması için tred değeri 280den daha düşük olabilirdi. lastikçilerin cahilliğine dün de şahit oldum. aslında cahilliğine değilde kehanetine demek lazım;
lpg istasyonunda havaları kontrol edeyim dedim. lastiği takanlar 30 bar yapmışlardı. ben 32 olsun istedim. istasyonda lastik tamircisi de vardı. evet abi 32 olmalı biz çekirdekten lastikçiyiz biliriz vs. dedi. lastikler nasıl yeni aldım dedim. berbat lastikler bu bastığım havalar yakında iner hava kaçırır dedi. basınç kontrolünü manuel bir aletle yapıp tahminen hava hortumuyla hava basıyordu. bu sabah lastiklerin hepsinin 32 bar olmayabileceği düşüncesiyle bir istasyonda otomatik dijital hava makinasında 32 bar ayarlayıp tüm siboplara bastım. her lastik34-39 bar arasında yani hem 32den fazlaydı hem de hepsi farklı basınçtaydı!!!!!!!!!! ama sonuç tüm lastiklerimin havası 32 bara kadar kaçtılar. yani çekirdekten lastikçinin dediği gibi "kısa sürede lastiklerim hava kaçırmış" oldu :D

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2012 11:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2010 23:23
Mesajlar: 230
Şehir: iskenderun
İsim: burak
Araç: carisma GLX
Kan grubu: b +
ilhami bey lastik konusunda kafama takılan bir şey var özellikle japon malı lastiklerde lastiğin üretim tarihi ile tüketicinin arabasına takması arası 1 sene oynuyor özellikle bizim gibi büyük şehirlerde oturmayanlar için avrupa marka lastik markalarında bu rakam çok fazla oynamıyor diyelimki aldık veya alacaz üretim tarihinimi esas alıcaz yoksa araca takılan tarihimi sonuçta sıfır lastik bekleme süresindede lastik özelliğini yitirmeye başlarmı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2012 12:12 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
av.ilhami yazdı:
cont pc2 lastiklerime baktım. treadwear:280, tracktıon:AA, temperature:A. yani teknik olrak son derece yeterli. keyfe keder tercihen daha yumuşak olması için tred değeri 280den daha düşük olabilirdi. lastikçilerin cahilliğine dün de şahit oldum. aslında cahilliğine değilde kehanetine demek lazım;
lpg istasyonunda havaları kontrol edeyim dedim. lastiği takanlar 30 bar yapmışlardı. ben 32 olsun istedim. istasyonda lastik tamircisi de vardı. evet abi 32 olmalı biz çekirdekten lastikçiyiz biliriz vs. dedi. lastikler nasıl yeni aldım dedim. berbat lastikler bu bastığım havalar yakında iner hava kaçırır dedi. basınç kontrolünü manuel bir aletle yapıp tahminen hava hortumuyla hava basıyordu. bu sabah lastiklerin hepsinin 32 bar olmayabileceği düşüncesiyle bir istasyonda otomatik dijital hava makinasında 32 bar ayarlayıp tüm siboplara bastım. her lastik34-39 bar arasında yani hem 32den fazlaydı hem de hepsi farklı basınçtaydı!!!!!!!!!! ama sonuç tüm lastiklerimin havası 32 bara kadar kaçtılar. yani çekirdekten lastikçinin dediği gibi "kısa sürede lastiklerim hava kaçırmış" oldu :D

Sabah demişsin abi geri ama, çok gezmeden gidip baktın havalara değil mi?

Alıntı:
ilhami bey lastik konusunda kafama takılan bir şey var özellikle japon malı lastiklerde lastiğin üretim tarihi ile tüketicinin arabasına takması arası 1 sene oynuyor özellikle bizim gibi büyük şehirlerde oturmayanlar için avrupa marka lastik markalarında bu rakam çok fazla oynamıyor diyelimki aldık veya alacaz üretim tarihinimi esas alıcaz yoksa araca takılan tarihimi sonuçta sıfır lastik bekleme süresindede lastik özelliğini yitirmeye başlarmı


Malesef üretim tarihine bakılıyor. Durduğu yerde de hamuru ömründen kaybediyormuş.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2012 15:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Ara 2011 16:02
Mesajlar: 109
Şehir: Gaziantep/İzmir
İsim: Kadir
Araç: carisma 1.8 GDİ Hb
Meslek: öğrenci
Yaş: 21
Arkadaşlar geçen lastiğe hava vururken dikkatimi çekti ön amortisörler lastiğe çok yakın duruyor montojda hata olabilir mi orjinali mi böyle? :fool: Direksiyonu çevirdiğimizde lastikle temas etme ihtimali de var gibi sanki.
http://imageshack.us/photo/my-images/98 ... 12003.jpg/

_________________
TR: Muhakkak ki Allah adaleti, iyiliği, akrabaya yardım etmeyi emreder, çirkin işleri, fenalık ve azgınlığı da yasaklar. O, düşünüp tutasınız diye size öğüt veriyor. // Nahl suresi, 90. ayet


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2012 17:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
av.ilhami yazdı:
yıpranma ömrü yanakta treadwear da yazar genelde 200-300 arası olur.
LASTİK DOT KALİTE NOTLARI
Tüm lastiklerin üzerinde lastiğin kalitesini anlatan yazılar mevcuttur.Bu notların anlamlarını bilmek size lastik seçiminde fikir verecektir.
TREADWEAR : Bu değer lastiğin üzerinde genellikle 180-380 arası rakamsal verilerle gösterilir. Kısaca lastiğin aşınma değeri olarak adlandırılır. Rakam küçüldükçe kauçuk yumuşar ve tutunma kabiliyeti artar. Yüksekdikçe ise lastik ömrü artar ancak tutunması azalır. İyi bir ultra yüksek performans lastiğinin treadwear değeri genellikle 300’ün altında olur.
TRACTION : Traction, lastiğin yere teması sırasında sağladığı kavrama değeridir. Ürünün test ortamında ve olması gereken çalışma koşullarında (hava,lastik ve asfalt sıcaklığı, basınç değerleri vs.) elde edilmiştir. Üreticinin kendi ürünleri arasında belirlediği, diğer üreticiler ile karşılaştırılmayan bir değerdir. Bu değer rakamsal olarak değil, en iyiden en kötüye AA - A - B - C şeklinde harfler ile belirtilir...
TEMPERATURE : Isı değeri skalasıdır. En yüksek A en düşük C olarak adlandırılır. A değerindeki bir lastik, yüksek sıcaklıklarda çalışmaya ve yüksek sıcaklıkları tahliye etmeye uygundur. Düşük gruplu lastikler yüksek sıcaklıklara karşı dirençsiz olur ve bu lastik ömrünü kısaltır. Traction değerinin aksine bu değer uluslararası standartlara göre sınıflandırılır.
LASTİK ÜRETİM ZAMANI : Lastik yanaklarında bulunan dört haneli rakam, lastiğin üretildiği hafta ve yılı belirtir. Kimisinde DOT 4606 şeklide, kimisinde ise sadece 4606 olarak yazabilir. Bu yılın 46. haftasında ve 2006 senesinde üretildiği anlamına gelir. Üretim tarihi 5 yılı geçmiş olan lastikler, satın alınmamalıdır. Aracınızın üzerinde 5 yaşını doldurmuş lastik var ise değişim zamanları gelmiş demektir.


Kumho'nun değerlerine bugün baktım.

Treadwear : 380
Traction : A
Temperature : B

Kısacası bence kötü bir lastikmiş.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 17 Nis 2012 13:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Nis 2012 13:34
Mesajlar: 11
İsim: carisma74
Araç: carisma
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 74
bence kötü sayılmaz: 380 dayanıklı lastiktir. satana kadar kullanırsınız


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 17 Nis 2012 14:05 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
carisma74 yazdı:
bence kötü sayılmaz: 380 dayanıklı lastiktir. satana kadar kullanırsınız

bence dayanıklı olmasının yanında lastikten ne beklediğinize/araç kullanım tarzınıza bakmak gerekir. sürat ve ani fren yapmıyorsanız. yeterli olabilir. ama türkiyede trafik=kaza. yani sakin bile kullansanız her an ANİ FREN gerekebilir.
bu arada beni (av.ilhami) bu aralar forumda pek göremeyeceksiniz. herkese dostluğu ve paylaşımları için çok teşekkür ederim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 17 Nis 2012 14:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
Bence lastik çabuk bitmeli ve iyi yol tutmalı. Neyse diyelim artık, aldık bunu bu seferlik bitene kadar kullanacağız.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 17 Nis 2012 16:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Nis 2012 13:34
Mesajlar: 11
İsim: carisma74
Araç: carisma
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 74
drift yap :D :kart: =@


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204 ... 258  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye