Zaman: 13 Kas 2025 21:39

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2012 10:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eki 2011 15:16
Mesajlar: 20
İsim: hakan
Araç: mitsubishi colt
Meslek: esnaf
Kan grubu: BRH+
Yaş: 29
Arkadaşlar Fenerbahçe Galatasaray maçından sonra kutlama yapmak için coltumla konvoya çıktım.Maçın verdiği sitres ve şampiyonluk coşkusuyla aracımı biraz hor kullandım.. konvoyda sürekli dur kalk vites değişikliği oluyordu haliyle çokta yoğun bir trafik vardı.Birden aracımın viteste olmasına rağmen hareket etmediğini fark ettim.digital vites göstergesinde bomboş bir ekran yanıyordu.Aracı istop ettim sorun aynı birde viteste olduğunu algıladığı için marş basmıyordu.Neyse arkadaşların yardımıyla aracı iterek kenara çektik...Kutlamaları yürüyerek yapmak zorunda kaldım.Tahminen 30 dakika sonra aracımı tekrar çalıştırmak istedim.Bu sefer vites ekranı çalışıyordu ve vitesi n konumuna gtirip çalıştırdım.Şükür allaha değip geri vitese attım.Aracımın hareket etmesi gerekirken devir saati 3000 devire geldikten sonra lastik çektirerek vurdurarak hareket ediyordu.Ben baskı balatanın sıyırdığını düşünmeye başladımn.Tekrar istop etmek zorunda kaldım.Aracımı ordan almak için trafiğin dağılmasını beklemeye karar verdim.İKİ saat sonra aracı tekrar çalıştırdım.hiç bir sıkıntı yok.GAYET normal bir şekilde hareket ediyordu.2 günden beri kullanıyorum anormal hiçbirşey yok...
.GALİBA ARACIM FENERLİ...:-)Arkadaşlar daha önce başına böyle birşey gelen varmı.Sorun neden kaynaklanmıştır sizce.tavsiyelerinizi bekliyorum...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2012 12:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 May 2012 17:32
Mesajlar: 137
Şehir: İstanbul
İsim: koray
Araç: mitsubishi colt 1.3 invite
Meslek: Pegasus Yer işletme uzm
Kan grubu: o rh
Yaş: 32
Merhaba Hakan Bey debriyaj aktivatörünüzün yalıtımında sorun olabilir. Aynı sorunu bende aracı yıkadıktan sonra yaşadım, o parcayı serviste 3m ürünü kullanarak izole ettiler çok şükür şimdi bir problem yok

_________________
mitsubishi colt 1.3 invite amt 2008 model 105.000 Km de


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2012 14:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eki 2011 15:16
Mesajlar: 20
İsim: hakan
Araç: mitsubishi colt
Meslek: esnaf
Kan grubu: BRH+
Yaş: 29
Forumlarda debriyaj aktivatörü olarak arama yaptım anladığım kadarı ile sorun bu parçadan kaynaklanıyor.Islanmadan kaynakladığını sanmıyorum çünkü 1 haftadır aracıma su değmemişti.Parçanın değişmesi gerekirse anladığım kadarı ile maliyet baya yüksek.Servise göstereceğim umarım değişmesi gerektiğini söylemezler...Böyle kullanırsam acaba nerde beni bırakır diye kuşkularım var.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2012 23:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Aracın km nedir?


sent from Xperia Neo V

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2012 09:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eki 2011 15:16
Mesajlar: 20
İsim: hakan
Araç: mitsubishi colt
Meslek: esnaf
Kan grubu: BRH+
Yaş: 29
Aracın km si 148.000...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2012 09:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Sorun baskı balata.. Balata inceldiginde aktivitor tam yerinde kavrayamiyor.


sent from Xperia Neo V

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2012 10:09 
Çevrimdışı

Kayıt: 20 Nis 2012 12:48
Mesajlar: 179
İsim: serkan
Araç: mitsubishi colt
Meslek: İnşaat müh.
Kan grubu: A+
Yaş: 30
Colt kullanıcılarının yaptığı en büyük hatalardan biri sorunsuz araca alışıp 100 bin km yi geçen araçta baskı balatanın değişmesi gerektiğini unutmaları... :)
servise gitmenizde fayda olacaktır.

_________________
2011 Colt Elegance 1.3 AMT satıldı :(

Yerine 2008 AMT Invite alındı :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2012 10:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eki 2011 15:16
Mesajlar: 20
İsim: hakan
Araç: mitsubishi colt
Meslek: esnaf
Kan grubu: BRH+
Yaş: 29
Aracı aldığımda kmsi 130,000deydi.Aracı Vedat (opeth) arkadaşımızdan aldım.Vedat aracın tüm ağır bakımlarını yaptırmıştı.Baskı balata değişimi de dahil.30.000 40.000kmde baskı balata bitermi bilemiyorum.Bugün servise götüreceğim Düzce servisi genelde kamyon sınıfına hitap ediyor bakalım nekadar anlıyacaklar.Yalnız fireni bıraktığımda araç hareket etmeye başlıyordu. şuan hareket etmesi için gaza dokunmak gerekiyor....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2012 12:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Ara 2010 16:42
Mesajlar: 1151
İsim: koray
Araç: colt amt 2009 yeni kasa
Meslek: turizmci
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 35
yoğun dur kalktan dolayı şanzıman ısınmış ve korumaya geçmiş olabilir. bildiğim kadarıyla dizel otomatik fiestaların ve otomatik toyota aurislerin çok sık başına gelen birşey...

_________________
hiçbir uçak havada kalmaz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2012 13:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
hakan81 yazdı:
Aracı aldığımda kmsi 130,000deydi.Aracı Vedat (opeth) arkadaşımızdan aldım.Vedat aracın tüm ağır bakımlarını yaptırmıştı.Baskı balata değişimi de dahil.30.000 40.000kmde baskı balata bitermi bilemiyorum.Bugün servise götüreceğim Düzce servisi genelde kamyon sınıfına hitap ediyor bakalım nekadar anlıyacaklar.Yalnız fireni bıraktığımda araç hareket etmeye başlıyordu. şuan hareket etmesi için gaza dokunmak gerekiyor....


Baskı-balata o sürede bitmez. Sorun aktivitörde gibi görünüyor ama bişi merak ettim. Vedat baskıyı değiştirdikten sonra serviste kalibrasyon yaptırmış mı?

Mut-3 ile kalibrasyon yapılması çok işe yarıyor. Yardımı dokunabilir. Ayrıca aracın rolantideki davranışı yüklenen ayarların resetlendiğini de gösteriyor. Bence mut3 ile son sürüm AMT yazılımı yüklemesi ve TAM kalibrasyon yapılmalı.

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2012 09:06 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
_opeth yazdı:
kalibrasyon yapılmadı

ayıp la. yaptırsaydın ya. ayıplı mal satmışsın

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2012 11:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eki 2011 15:16
Mesajlar: 20
İsim: hakan
Araç: mitsubishi colt
Meslek: esnaf
Kan grubu: BRH+
Yaş: 29
Servise gittim.Bilgiyara bağladılar.Uzun süreden beri aracı bilgisayara bağlatmamıştım.36 tane arıza kaydı bulundu.
Bunların içinde debriyaj aktivatörüde vardı.Tek tek tüm arıza kodlarını yazdılar ve sonra arıza kodlarını sildiler.Daha sonra aracı teste çıktık.Teste çıktığımız arkadaş colt kullanıcısı bir arkadaş.Herhangibir anormallik olmadığını söyledi.Uzun süreden beri sildirmediğim arıza kayıtlarının belki aracın beynini yorduğunu ve karıştırdığını ondan böylebirşey yapmış olabileceğini söyledi.(bana pek inandırıcı gelmedi) Neyse şuan için herhangibir sıkıntı yok herşey normal.kalibrasyon nasıl birşey ve nerde yaptırabilirim....


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2012 18:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Sakarya bayraktarda yeni yazılım yükledikten sonra mut3 te bir menü açtılar,defalarca yazılım birşey soruyor,onlarda gaz yada frene sonuna kadar basıyorlar. O sırada bilgisayar sonraki teste geçiyor. Sanki diagnosis gibi,bu işlem yarimsaat bi saat sürdü. Benim aktivitor sıkışmıştı ve duzelttikten sonra bunu yaptılar. Bu işlemden önce lpg sebebiyle stop ederse araç n ye geçmeyebiliyordu bundan sonra öyle yapmadı.


sent from Xperia Neo V

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2012 20:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eki 2011 15:16
Mesajlar: 20
İsim: hakan
Araç: mitsubishi colt
Meslek: esnaf
Kan grubu: BRH+
Yaş: 29
teşekkür ederim doğan...Önümüzdeki hafta adapazarına gidicem.Bayraktara uğrayıp bahsettiğin işlemi yaptıracağım.Vedatçım Sorma ya senin eski arabanın başına gelmeyen kalmadı..artık sağ arka kapı ve kapı arkası kelebek camın altıda boyalı.:-)2 hafta önce araç park halindeyken sarhoşların tekmelerine marus kaldı.Çok canım yandı ama yapçak birşey yok.Kaskodan yaptırdım....Şu resim yüklemeyi becerebilsem yükleyeceğim birkaç resim...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2012 23:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Mar 2012 13:29
Mesajlar: 35
İsim: yavuz
Araç: carizma
Meslek: otomotiv
Kan grubu: arh+
Yaş: 32
bu sorun 2005 2007 model coltlarda oluyor bildigim kadariyla aşiri tirafikte isinmadan dolayi debriyaj motoru korumaya geciyor bununla ilgili beyin yazilimi olmasi gerekli tam emin olmasamda yetkili servisten bi sorunuz


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Haz 2012 13:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Haz 2012 10:00
Mesajlar: 9
İsim: Abdullah özgür
Araç: mitsubishi colt czt 2006
Meslek: otomotiv
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
hakan81 yazdı:
Arkadaşlar Fenerbahçe Galatasaray maçından sonra kutlama yapmak için coltumla konvoya çıktım.Maçın verdiği sitres ve şampiyonluk coşkusuyla aracımı biraz hor kullandım.. konvoyda sürekli dur kalk vites değişikliği oluyordu haliyle çokta yoğun bir trafik vardı.Birden aracımın viteste olmasına rağmen hareket etmediğini fark ettim.digital vites göstergesinde bomboş bir ekran yanıyordu.Aracı istop ettim sorun aynı birde viteste olduğunu algıladığı için marş basmıyordu.Neyse arkadaşların yardımıyla aracı iterek kenara çektik...Kutlamaları yürüyerek yapmak zorunda kaldım.Tahminen 30 dakika sonra aracımı tekrar çalıştırmak istedim.Bu sefer vites ekranı çalışıyordu ve vitesi n konumuna gtirip çalıştırdım.Şükür allaha değip geri vitese attım.Aracımın hareket etmesi gerekirken devir saati 3000 devire geldikten sonra lastik çektirerek vurdurarak hareket ediyordu.Ben baskı balatanın sıyırdığını düşünmeye başladımn.Tekrar istop etmek zorunda kaldım.Aracımı ordan almak için trafiğin dağılmasını beklemeye karar verdim.İKİ saat sonra aracı tekrar çalıştırdım.hiç bir sıkıntı yok.GAYET normal bir şekilde hareket ediyordu.2 günden beri kullanıyorum anormal hiçbirşey yok...
.GALİBA ARACIM FENERLİ...:-)Arkadaşlar daha önce başına böyle birşey gelen varmı.Sorun neden kaynaklanmıştır sizce.tavsiyelerinizi bekliyorum...


Sorununuz tamamem debriyaj aktüatörünün kalibre edilmemesinden kaynaklanıyor. Çünkü bu tip yoğun trafikte aracın apışıp kalmaması için MUT-III diagnoz cihazıyla debriyajın son konumunun araç beynine bildirilmesi ve debriyaj koruma verilerinin sıfırlanması gerekiyor. Son olarakta aracınıza son sürüm yazılımı yükletmeniz gerekiyor. Tabi bu saydığım mevzuat debriyaj seti değiştiyse yapılması gereken işlemlerdir. Saygılar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2012 13:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 May 2012 17:32
Mesajlar: 137
Şehir: İstanbul
İsim: koray
Araç: mitsubishi colt 1.3 invite
Meslek: Pegasus Yer işletme uzm
Kan grubu: o rh
Yaş: 32
çarşamba akşam aracın camları çok kirlenmişti temizliyim diye silecek suyuna abandım ama su fışkırtmadı 20-30 kere bastım sonra bır anda araba vıtes gostergesı yok oldu motor arıza ışığı yandı ve araç stop etti bende aracı yenıden çalıştırdım ama araç hoplaya zıplaya gitmeye başladı bende 1. vitese taktım ve aracı kartal ılknur otoya teslım ettım az önce aradılar silecek suyu olduğu gıbı motora boşalmış ancak kurutabılmışler ama sorun debrıyaj motorundaymış ve 1600 tl ye değişmesi gerekiyormuş şu an şoktayım

_________________
mitsubishi colt 1.3 invite amt 2008 model 105.000 Km de


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2012 15:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 May 2012 17:32
Mesajlar: 137
Şehir: İstanbul
İsim: koray
Araç: mitsubishi colt 1.3 invite
Meslek: Pegasus Yer işletme uzm
Kan grubu: o rh
Yaş: 32
az önce İlknur oto dan Servis sorumlusu Arslan Bey aradı aracın debriyaj motorundaki soketler ıslandığından kafayı yemiş?(öyle dedi tam anlamadım) onları değiştirip güzelce yalıtım yapmışlar ve araç şu anda hazırmış Nasreddin hoca gibi hissetim kendimi eşşeğimi kaybedip sonra yeniden buldum:)

_________________
mitsubishi colt 1.3 invite amt 2008 model 105.000 Km de


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2012 16:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Geçmiş olsun.

sent by Xperia Neo V

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2012 11:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eki 2011 15:16
Mesajlar: 20
İsim: hakan
Araç: mitsubishi colt
Meslek: esnaf
Kan grubu: BRH+
Yaş: 29
Sonunda olan oldu.yaklaşık 2 aydır kullanıyordum 1 defa daha aynı sorunu yapmış ve kendi kendine yine düzelmişti.Ama dün kırmızı ışıkta durdum birdaha kalkış yapamadım.Çok bekledim acaba kendi kendine düzelir diye ama yemedi.Servise çektik debriyaj motorunun dişli sıyırdığını söylediler.Komple bütün parçaymış 1240 tl.Çaresiz siparişi verdim.Bugün takılıyor.Acaba vites geçişleri fark edermi ederse sizinle paylaşıcam...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye