Zaman: 22 Kas 2025 12:32

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 20 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 Haz 2012 10:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
aracı ustaya teslim ederken benzin göstergesi çizgisinin durumunu iyi hatırlıyorum, alırken ki arasında 5 diş fark vardı, yaklaşık da bi 35-40km yol yapılmış ki bana aracı denemek için kullanıp zorladığını söyledi... ama sonrasında yakıt ibresi hızlı bir şekilde inmeye devam ediyor.

ustaya uğrayıp durumu izah ettim, "yakıta tesir edecek bir işlem yapılmadığını söyledi" ben aracı seri kullanmam, gaza yüklenmem. aldığımdan bu yana yol bilgisayarında gördüğüm en yüksek rakam 12.0 oldu oda 300mt kadar yokuş yukarı dur kalk yaptığımdan kaynaklandı.

şimdi ise normal kullanımda bile 10.0 altına düşmüyorum. dün otobanda sıfırlayıp denedim, 4.0-7.5 arası gezindi, bu normale döndü diyorum ama ne hikmetse ibre hızla inmeye devam ediyor... dün arkadaş iş yerinde kontağı geçirdi, benzin kokusunu gelince "bu araç çiğ yakıyor" dedi, o ne demek dedim, "araç yakmadan benzini atıyor" dedi, elimi eksoz un altına tutmamı istedi, kendisi de gaza yüklendi, avucumda benzin veya nem yoktu, sadece biraz kurum oluştu,

ne yapmam gerektiği hakkında fikri olan var mı? depoyu fulledikten sonra üzerinden 400km geçti ve çeyrek depoya iki diş kaldı, bunun normal olduğunu düşünmüyorum, depom mu delik benzin mi kaçırıyor...

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Haz 2012 11:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2011 13:37
Mesajlar: 568
Şehir: İzmir / Manisa
İsim: Alperen
Araç: Giulietta
Meslek: Mimar
Kan grubu: ARh+
Yaş: 33
Depoda değil de sanki hava filtresinde sorun var gibi... Acaba uyumsuz bir model mi taktı? Araç sanki nefes alamıyor da zengin karışım yapıyormuş gibi duruyor... Rölantide zorlanma veya çekiş düşüklüğü var mı araçta?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Haz 2012 12:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
Hava filitresini degismedik, ama arac bazen cok ufakta olsa gaz almiyormus gibi devirden dusuyor... hava filitresini de degiseyim, bakalim nasil olacak

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Haz 2012 13:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2011 13:37
Mesajlar: 568
Şehir: İzmir / Manisa
İsim: Alperen
Araç: Giulietta
Meslek: Mimar
Kan grubu: ARh+
Yaş: 33
Valla bilmiyorum ama tüketim arttıysa hava girişi düzgün değil gibi geldi aracınızın... O konuda bi yoğunlaşın bence...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Haz 2012 13:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
hava filitresi fiyatı ne kadardır? bilgisi olan var mı?

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Haz 2012 16:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2011 09:19
Mesajlar: 68
Şehir: malatya
İsim: yasin
Araç: carisma 1.6 avance hb.
Meslek: elektronik teknikeri
Yaş: 41
otostart.com da 10.45 +4.50 kargo =15 tl diğer internet sitelerinde 15 ila 25 tl arası değişiyor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2012 09:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
bu sabah ilk defa seri kalkış yaptım araçla gittiğim mesafe 100mt yi geçmemiştir, 1. ve 2. viteste deviri 6000'e çektim diyebilirim, resmen benzin ibresinde 3 diş birden aşağıya iniş oldu,
serviste usta da aracı kontrol etmek için zorladığını söylemişti, demek ki ibre o yüzden 30km lik kullanımda 5 diş birden iniş yapmış...

bunun normal bir durum olmadığını düşünüyorum, gaza yüklenince bir ibre bu kadar da oynamamalı,

sadece filitreden olacak bir durum olduğunu düşünmüyorum,

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2012 09:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2011 13:37
Mesajlar: 568
Şehir: İzmir / Manisa
İsim: Alperen
Araç: Giulietta
Meslek: Mimar
Kan grubu: ARh+
Yaş: 33
Ustayı değiştirecen o zaman :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2012 09:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
ben aracı yeni aldım, daha öncesinde bu sorun varmıydı? bilmiyorum, usta ile alakalı bir durum olduğunu düşünmüyorum, sonuçta benzine etki edecek bir müdahalesi olmadı...

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2012 10:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2011 13:37
Mesajlar: 568
Şehir: İzmir / Manisa
İsim: Alperen
Araç: Giulietta
Meslek: Mimar
Kan grubu: ARh+
Yaş: 33
Öncesinden bir şey var mı bilinmez tabi, mesajınızda sanki önceden normalmiş de bakımdan sonra yakıt artmış gibi algılanıyor...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2012 11:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
sabahtan beri bakmadığım forum kalmadı, resmen iş yapamaz oldum :D, tamam 3500 devir üzerinde araç performans verdiği için fazla yakıyor ama bu kadar da olmamalı...

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2012 12:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
benzin göstergesine bakarak ölçüm yapmayın. depoyu fulleyin 100 yada 200 km kullanın sonra tekrar doldurarak ölçün. eğim vs gibi sebeplerle şamandıra konumu nedeniyle bu tür gösterge farklılıklarını bizzat gözlemlemiştim carisma varken.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2012 12:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
bir depo ile normal kullanımda 800km yi görmeyi planlıyordum ama depoyu fulledikten sonra 430km yol yapmışım ve şuan depo çeyreğin iki diş altında, zorlasam 200km daha yaparmı bilmiyorum ki bu rakam bana normal gelmiyor

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2012 12:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Güzergaha bağlı olarak 800 bulunabilir ama zor bence. 7 Lt ortalama tutturmak lazım ki şu an kullandığım Lancer'in aldığımdan beri sıfırlamadığım ortalam 8 Lt. ki şehiriçi 600 görüyor-görmüyor ikaz veriyor. Carisma ile 8.8 civarı ortalamam vardı aynı güzergahta. O yüzden 600 km normal gibi geldi bana.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2012 13:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
günlük 25km yolum var, bunun 15 km si mecidiyeköy-altunizade arası, köprü trafiğinde geçiyor, çok fazla durkalkım olmuyor açıkcası,

normal kullanımda ben 800km yol yapacağımı düşünüyorum, ama bu ani artış canımı sıktı...

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Haz 2012 14:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2012 09:47
Mesajlar: 34
Şehir: İstanbul
İsim: Sinan ADALI
Araç: Colt
Meslek: Teknisyen
Yaş: 25
rizeli yazdı:
aracı ustaya teslim ederken benzin göstergesi çizgisinin durumunu iyi hatırlıyorum, alırken ki arasında 5 diş fark vardı, yaklaşık da bi 35-40km yol yapılmış ki bana aracı denemek için kullanıp zorladığını söyledi... ama sonrasında yakıt ibresi hızlı bir şekilde inmeye devam ediyor.

ustaya uğrayıp durumu izah ettim, "yakıta tesir edecek bir işlem yapılmadığını söyledi" ben aracı seri kullanmam, gaza yüklenmem. aldığımdan bu yana yol bilgisayarında gördüğüm en yüksek rakam 12.0 oldu oda 300mt kadar yokuş yukarı dur kalk yaptığımdan kaynaklandı.

şimdi ise normal kullanımda bile 10.0 altına düşmüyorum. dün otobanda sıfırlayıp denedim, 4.0-7.5 arası gezindi, bu normale döndü diyorum ama ne hikmetse ibre hızla inmeye devam ediyor... dün arkadaş iş yerinde kontağı geçirdi, benzin kokusunu gelince "bu araç çiğ yakıyor" dedi, o ne demek dedim, "araç yakmadan benzini atıyor" dedi, elimi eksoz un altına tutmamı istedi, kendisi de gaza yüklendi, avucumda benzin veya nem yoktu, sadece biraz kurum oluştu,

ne yapmam gerektiği hakkında fikri olan var mı? depoyu fulledikten sonra üzerinden 400km geçti ve çeyrek depoya iki diş kaldı, bunun normal olduğunu düşünmüyorum, depom mu delik benzin mi kaçırıyor...


Foruma yeni katıldım ama bu denli bi olay bi önceki aracımda başıma geldiği için soruyorum. Araç bakıma girmeden önce bu denli bi şikayetiniz varmıydı ? ikincisi özel servismi yoksa yetkili servismi kullanıyorsunuz ? Bakımda değişen eski parçaları size gösterdilermi yada teslim ettilermi ?. Size önerim bakımda değişen parçaları kesinlikle isteyin yada bakım yapılırken aracınızı izleyin sonuçta alın terinizin hakkı var o arabada canınızı emanet ediyorsunuz. Her ne olursa olsun orjinal parça kullanımına dikkat edin 3-5 fazla olsun ama orjinal olsun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Haz 2012 14:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
olayın değişen parçalar ile bir alakası yokmuş, bu tamamen aracı devirli kullanmaktan kaynaklanıyor, bunu deneyerek öğrendim. iki gündür, aracı düzgün kullanıyorum, hiç bir problem yok, benzin ibresi 80km yol yaptım, oynamadı bile... ama gaza yüklendiğim de benzin ibresi de iniyor.

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Haz 2012 15:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
köfteyi severim de, bu kadar acılısını da beklemiyordum :)

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Haz 2012 17:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2012 09:47
Mesajlar: 34
Şehir: İstanbul
İsim: Sinan ADALI
Araç: Colt
Meslek: Teknisyen
Yaş: 25
Boyle olmasina cok daha sevindim inanin :) en azindan bastimmi gider gittimide yer diyebilirsiniz :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Haz 2012 17:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
bugün eski sahibiyle konuştum, yağ ve hava filtresi, buji ve motor yağını 5/40 aracı satmadan bir hafta önce değişmiş... depoyu fulledikten sonra normal kullanımda 200-250km yapıp tekrar fulleyip yakıtı kontrol edeceğim. umarım beni üzecek bir sonuç vermez.

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 20 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye