Zaman: 19 Ara 2025 23:11

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211 ... 258  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2012 17:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
Eyvallah, led ile uğraşmam, aynısından bakıp takarım, da dediğiniz gibi panel kısmına hiç bakmadım, orayı bir kontrol edeyim.

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2012 17:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
peki, kullanma klavuzunu bulabileceğim bir site varmı? veya PC ortamında elinde olan?

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2012 18:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
rizeli yazdı:
peki, kullanma klavuzunu bulabileceğim bir site varmı? veya PC ortamında elinde olan?



elimde bu var bak bakalım işine yararmı
http://s2.dosya.tc/server16/u3I1q1/Cari ... l.pdf.html


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2012 18:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
TEŞEKKÜRLER

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Haz 2012 02:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2011 17:36
Mesajlar: 63
İsim: Ergün İlker
Araç: 1.8 GDI
Meslek: Memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
eturkoglu yazdı:
vural2005 yazdı:
Ali bey verdiğiniz bilgiler ve link için teşekkürler. inceledim ve inşaallah yaparım.
bunları yaptıktan sonra sizi bilgilendiririm inşaallah.
kusura bakmayın çok soru soruyorum ama birşey daha sormak istiyorum:
acaba daha önce bahsettiğim sorun (şu 3. bobin veya enjektör) yine kurumlanmadan mı kaynaklanıyor? yoksa enjektör mü tıkalı?
yakıt değerleri şehiriçinde 18 lt/100 km gösteriyor ve bu çok yüksek bir rakam. egzozdan yanmamış benzin kokusu geliyor. Ayrıca araç pek de atik davranmıyor. tüm bunların sebebi ne olabilir. şimdiden Allah razı olsun.



Daha önceki sayfalarda aynı sıkıntılardan (yanmamış benzin kokusu ki eksoz muayenesinde benzinin yanmadan atıldığıda söylendi ,gerektiği kadar atak olmama,rolanti sorunu) muzdarip olduğumu yazmıştım ancak tam bir cevap alamadım şimdi ilk etapta bujiler ile işe başlayacağım çünkü aracın üzerindeki bujilerin orjinal değil muadil olduklarını tespit ettik inşallah sorunu enazından benzin kokusunu ve aşırı benzin sarfiyatını çözeriz ,ayrıca ben birde şanzuman yağ filtresini değiştirmek istiyorum unutmadan araç otomatik hangi filtreler uygundur bulunduğum yerde temin etmem zor olduğu için internet üzerinden alacağım yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum



Aracın bujilerini orjinalleri ile değiştirdim ,geçen hafta 300 km. yol gidip aracı yetkili serviste bilgisayara bağlattım hiçbir sorun çıkmadı ,ancak aracımın fazla yakması,eksozdan gelen çiğ benzin kokusu gibi sorunlar ,şanzıman yağ filtresini bulamamış olmam gibi sıkıntılar halen devam etmekte ne yapacağımı şaşırmış vaziyetteyim açıkçası


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Haz 2012 09:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
benim araçta da çiğ yakma var, uzun süre bekleyip aracı çalıştırınca bariz bir benzin kokusu oluşuyor,

çiğ neden yakar, ve bunu nasıl çözüme kavuştururuz...

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Haz 2012 11:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
eturkoglu yazdı:
Aracın bujilerini orjinalleri ile değiştirdim ,geçen hafta 300 km. yol gidip aracı yetkili serviste bilgisayara bağlattım hiçbir sorun çıkmadı ,ancak aracımın fazla yakması,eksozdan gelen çiğ benzin kokusu gibi sorunlar ,şanzıman yağ filtresini bulamamış olmam gibi sıkıntılar halen devam etmekte ne yapacağımı şaşırmış vaziyetteyim açıkçası


rizeli yazdı:
benim araçta da çiğ yakma var, uzun süre bekleyip aracı çalıştırınca bariz bir benzin kokusu oluşuyor,

çiğ neden yakar, ve bunu nasıl çözüme kavuştururuz...



araç ilk çalıstırıldığında otomatik rolantinin zengin karışım oluşturmasıyla benzin kokusu oluşması normaldir. Ancak motor ısındıktan sonra halen benzin kokusu geliyor ,araç cok yakıyor,performansta düşüklük yaşanıyor vs gibi şikayetler oksijen sönsörü ile alakalı bi durum.


Oksijen Sensörünün Görevi Nedir?

Oksijen Sensörleri, motor egzoz manifolduna monte edilmiş olup, egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar ve ECU tarafından okunabilen bir voltaj üreterek hava-yakıt karışımının çok fakir veya zengin olduğunu gösterir. Bu sayede, aracın her sürüş şartında hava-yakıt karışımı sürekli olarak kontrol altında tutularak optimum performans ve yakıt ekonomisi sağlanır.

Oksijen Sensör Arızalarının Tanımı

Aracın performansı ile bu kadar yakından ilgili olan bir parçanın arıza tanımı nispeten kolaydır. Birçok araçta oksijen sensörü arıza lambası mevcuttur. Aynı zamanda, sürücü fazla yakıt sarfiyatından şikayet eder. Arızalı Oksijen Sensörü yakıt sarfiyatının %30 değerine kadar artmasına neden olur. Sürüş konforunun azalması ve yanma kayıpları klasik Oksijen Sensör arıza belirtileridir ki, bu arızaların hepsi araca uygun bir Oksijen Sensörü takılmak suretiyle giderilebilir.

Sensör Arızası İle İlgili Problemler
* Araç performansının düşmesi
* Aşırı yakıt sarfiyatı
* Katalitik kövertörün aşırı ısınarak arıza yapması

Bakım ve Servis

Yeni çıkan çevre koruma yasaları araçlarda katalitik konvertör kullanılmasını ve yılda bir kez emisyon testinden geçmelerini zorunlu hale getirmiştir. Başarısız bir motor ve egzoz emisyon testinin en başta gelen sebeplerinden biri arızalı Oksijen Sensörüdür. Bu nedenle Oksijen Sensörleri her 30.000 km. de bir kez kontrol edilmelidir. Aracınızda yukarıda söz edilen arızalardan birini yaşadığınız zaman Oksijen Sensörü değiştirmekten asla kaçınmayın.

Oksijen Sensörüyle Yakıt Tüketiminde Tasarruf

Egzoz gazındaki oksijen miktarını ölçen ve çalışma sıcaklıdında (300 °C’nin üstünde) egzoz gazındaki oksijen miktarına bağlı olarak 50-900 mV arası voltaj üreterek elektronik beyne durum ile ilgili bilgi ileten oksijen sensörü, yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlamaktadır.

1976 yılında ilk kez Bosch tarafından kullanıma sunulan oksijen sensörü, günümüze kadar 350 milyon adetten fazla üretildi.

Oksijen Sensörü Nasıl Calışıyor?

Kumanda cihazı, oksijen (lambda) sensörünün voltaj çıkışından karışımın oranını tespit ediyor (fakir veya zengin). İdeal karışım oranını sağlamak için, püskürtülen yakıt miktarı ayarlanıyor. Eğer karışım çok zenginse püskürtülen yakıt miktarı düşüyor. Benzer şekilde karışım çok fakirse püskürtülen yakıt miktarı beyin tarafından enjektörlere iletilen komut ile artırılıyor. Oksijen sensörü egzoz gazındaki oksijen miktarıyla ilgili bilgiyi beyne iletiyor ve yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlıyor.

Oksijen sensörü olmazsa...
Benzin motorlarında ideal yakıt hava karıtım oranının oluşturulması için yanma sonu motoru terk eden egzoz gazlarının içerdiği oksijen miktarı da önem taşır. Dolayısıyla atmosfere atılmak üzere motoru terk eden yanmıt gazların içerdiği oksijen miktarının tespiti için oksijen sensörüne ihtiyaç duyulur. Bu ihtiyacı kartılamak için üretilen oksijen sensörleri araçtan cıkarıldığında ise, kontrol ünitesi oksijen sensör sinyalini sıfır olarak algılar. Bu, fakir karışım anlamına geldiğinden enjeksiyonların açık kalma süresini artırarak karışımı zenginleştirmeye çalışır, böylelikle motorun yakıt sarfiyatı artış gösterir.

Birden fazla olursa...
Bazı araçlarda ise birden fazla oksijen sensörü bulunur. Çünkü bu araçlarda katalizatör öncesi ve katalizatör sonrası birer lambda bulunur. Katalizatör öncesi lambda, yanma sonucu çıkan egzoz gazlarının içinde bulunan oksijen miktarını tespit edip optimum bir püskürtme miktarının tespiti için kontrol ünitesini uyarır. Katalizatör sonrası lambda ise katalizatörün kötü etkiden arındırdığı egzoz gazlarının ölçümünü yaparak katalizatörün arıtma peformansı bilgilerini kontrol ünitesine iletir.

Oksijen sensörünün avantajları
Lambda sensörü bir taşıtın benzin enjeksiyon sisteminin anahtar parçasıdır ve yakıt tasarrufunda büyük bir faktördür. Eğer sensör istenen düzeyde çalışırsa, motor tam performans kapasitesinde çalışabilir ve yasa gereği istenen emisyon limitlerini karşılayabilir. Lambda sensörlerinin düzenli olarak kontrolü ve değiştirilmesi aracınız için önemli ve gerekli bir işlemdir. Lambda sensörü emisyon limitlerini sağlamak için ve yakıt tüketimini azaltmak için uygun bir şekilde çalışmalıdır. Bu, lambda sensörünün her 30,000 km'de bir kontrol edilmesi ve tavsiye edilen değiştirme aralığına eriştiğinde de değişiminin yapılması demektir.

ALINTIDIR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 19 Haz 2012 11:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
sakin kullanmama rağman fazla yaktığını düşünüyorum, üstüne birde ilk çalışmada gelen benzin kokusu dediğiniz gibi sensör sorunu olarak görünüyor, ne kadarlık bir maliyeti vardır? illaki servistemi yaptırmam gerekiyor,

galiba oksijen sensörü ile ilgii bir konu vardı, orayı bir inceleyeyim.

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2012 15:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2011 17:36
Mesajlar: 63
İsim: Ergün İlker
Araç: 1.8 GDI
Meslek: Memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
znc yazdı:
eturkoglu yazdı:
Aracın bujilerini orjinalleri ile değiştirdim ,geçen hafta 300 km. yol gidip aracı yetkili serviste bilgisayara bağlattım hiçbir sorun çıkmadı ,ancak aracımın fazla yakması,eksozdan gelen çiğ benzin kokusu gibi sorunlar ,şanzıman yağ filtresini bulamamış olmam gibi sıkıntılar halen devam etmekte ne yapacağımı şaşırmış vaziyetteyim açıkçası


rizeli yazdı:
benim araçta da çiğ yakma var, uzun süre bekleyip aracı çalıştırınca bariz bir benzin kokusu oluşuyor,

çiğ neden yakar, ve bunu nasıl çözüme kavuştururuz...



araç ilk çalıstırıldığında otomatik rolantinin zengin karışım oluşturmasıyla benzin kokusu oluşması normaldir. Ancak motor ısındıktan sonra halen benzin kokusu geliyor ,araç cok yakıyor,performansta düşüklük yaşanıyor vs gibi şikayetler oksijen sönsörü ile alakalı bi durum.


Oksijen Sensörünün Görevi Nedir?

Oksijen Sensörleri, motor egzoz manifolduna monte edilmiş olup, egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar ve ECU tarafından okunabilen bir voltaj üreterek hava-yakıt karışımının çok fakir veya zengin olduğunu gösterir. Bu sayede, aracın her sürüş şartında hava-yakıt karışımı sürekli olarak kontrol altında tutularak optimum performans ve yakıt ekonomisi sağlanır.

Oksijen Sensör Arızalarının Tanımı

Aracın performansı ile bu kadar yakından ilgili olan bir parçanın arıza tanımı nispeten kolaydır. Birçok araçta oksijen sensörü arıza lambası mevcuttur. Aynı zamanda, sürücü fazla yakıt sarfiyatından şikayet eder. Arızalı Oksijen Sensörü yakıt sarfiyatının %30 değerine kadar artmasına neden olur. Sürüş konforunun azalması ve yanma kayıpları klasik Oksijen Sensör arıza belirtileridir ki, bu arızaların hepsi araca uygun bir Oksijen Sensörü takılmak suretiyle giderilebilir.

Sensör Arızası İle İlgili Problemler
* Araç performansının düşmesi
* Aşırı yakıt sarfiyatı
* Katalitik kövertörün aşırı ısınarak arıza yapması

Bakım ve Servis

Yeni çıkan çevre koruma yasaları araçlarda katalitik konvertör kullanılmasını ve yılda bir kez emisyon testinden geçmelerini zorunlu hale getirmiştir. Başarısız bir motor ve egzoz emisyon testinin en başta gelen sebeplerinden biri arızalı Oksijen Sensörüdür. Bu nedenle Oksijen Sensörleri her 30.000 km. de bir kez kontrol edilmelidir. Aracınızda yukarıda söz edilen arızalardan birini yaşadığınız zaman Oksijen Sensörü değiştirmekten asla kaçınmayın.

Oksijen Sensörüyle Yakıt Tüketiminde Tasarruf

Egzoz gazındaki oksijen miktarını ölçen ve çalışma sıcaklıdında (300 °C’nin üstünde) egzoz gazındaki oksijen miktarına bağlı olarak 50-900 mV arası voltaj üreterek elektronik beyne durum ile ilgili bilgi ileten oksijen sensörü, yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlamaktadır.

1976 yılında ilk kez Bosch tarafından kullanıma sunulan oksijen sensörü, günümüze kadar 350 milyon adetten fazla üretildi.

Oksijen Sensörü Nasıl Calışıyor?

Kumanda cihazı, oksijen (lambda) sensörünün voltaj çıkışından karışımın oranını tespit ediyor (fakir veya zengin). İdeal karışım oranını sağlamak için, püskürtülen yakıt miktarı ayarlanıyor. Eğer karışım çok zenginse püskürtülen yakıt miktarı düşüyor. Benzer şekilde karışım çok fakirse püskürtülen yakıt miktarı beyin tarafından enjektörlere iletilen komut ile artırılıyor. Oksijen sensörü egzoz gazındaki oksijen miktarıyla ilgili bilgiyi beyne iletiyor ve yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlıyor.

Oksijen sensörü olmazsa...
Benzin motorlarında ideal yakıt hava karıtım oranının oluşturulması için yanma sonu motoru terk eden egzoz gazlarının içerdiği oksijen miktarı da önem taşır. Dolayısıyla atmosfere atılmak üzere motoru terk eden yanmıt gazların içerdiği oksijen miktarının tespiti için oksijen sensörüne ihtiyaç duyulur. Bu ihtiyacı kartılamak için üretilen oksijen sensörleri araçtan cıkarıldığında ise, kontrol ünitesi oksijen sensör sinyalini sıfır olarak algılar. Bu, fakir karışım anlamına geldiğinden enjeksiyonların açık kalma süresini artırarak karışımı zenginleştirmeye çalışır, böylelikle motorun yakıt sarfiyatı artış gösterir.

Birden fazla olursa...
Bazı araçlarda ise birden fazla oksijen sensörü bulunur. Çünkü bu araçlarda katalizatör öncesi ve katalizatör sonrası birer lambda bulunur. Katalizatör öncesi lambda, yanma sonucu çıkan egzoz gazlarının içinde bulunan oksijen miktarını tespit edip optimum bir püskürtme miktarının tespiti için kontrol ünitesini uyarır. Katalizatör sonrası lambda ise katalizatörün kötü etkiden arındırdığı egzoz gazlarının ölçümünü yaparak katalizatörün arıtma peformansı bilgilerini kontrol ünitesine iletir.

Oksijen sensörünün avantajları
Lambda sensörü bir taşıtın benzin enjeksiyon sisteminin anahtar parçasıdır ve yakıt tasarrufunda büyük bir faktördür. Eğer sensör istenen düzeyde çalışırsa, motor tam performans kapasitesinde çalışabilir ve yasa gereği istenen emisyon limitlerini karşılayabilir. Lambda sensörlerinin düzenli olarak kontrolü ve değiştirilmesi aracınız için önemli ve gerekli bir işlemdir. Lambda sensörü emisyon limitlerini sağlamak için ve yakıt tüketimini azaltmak için uygun bir şekilde çalışmalıdır. Bu, lambda sensörünün her 30,000 km'de bir kontrol edilmesi ve tavsiye edilen değiştirme aralığına eriştiğinde de değişiminin yapılması demektir.

ALINTIDIR



Verdiğiniz bilgiler için minettarım,benim aracım 99 model 1.8 GDI elegance otomatik önceki forum sayfalarını araştırdığım kadarı ile bazı araçlarda 2 adet lambda var acaba benim aracımda kaç tane ve nerededir ?Birde piyasada (internet piyasasında daha doğrusu) farklı marka ve aynı markanın farklı sensörleri mevcut hangisi daha uygundur ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2012 16:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
Arkadaşlar, benim arabanın benzin filtresini değiştirmek istedim. Ama bulamdım. Bildiğim kadarıyla sigorta kutusunun hemen altında canister denilen parça var. Onu temizledim. Normalde canisterin altında veya yanlarında biryerde olacak ama bulamadım. Ya da gdi lerde benzin filtresi yok.
Acaba yardımcı olabilecek var mı?

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2012 17:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
eturkoglu yazdı:
Verdiğiniz bilgiler için minettarım,benim aracım 99 model 1.8 GDI elegance otomatik önceki forum sayfalarını araştırdığım kadarı ile bazı araçlarda 2 adet lambda var acaba benim aracımda kaç tane ve nerededir ?Birde piyasada (internet piyasasında daha doğrusu) farklı marka ve aynı markanın farklı sensörleri mevcut hangisi daha uygundur ?


arkadaşım bu benim şahsi kanaatim belki sorun başka yerdedir sizi yanlış yönlendirmek istemem.

ben eski kasalarda 1 yeni kasalarda 2 tane var diye biliyorum.

carisma orjinal sensörü denso olup 700-800 tl arasında bi fiyatı varmış. Bosh universal oksijen sensörünü koblalarının bağlantılarını değiştirerek kulananlarda olmuş.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2012 17:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
oksijen sensörü bozuk olunca ışık yanıyor ve arıza kaydında görülüyor hangisinin bozuk olduğu. En azından yeni kasada böyleydi. Geçiş kasasında da akerimoğlu'nun 2001 carisma da tek sensör vardı. Biri egsoz manifoldunun üzerinde hemen göz önünde , diğeri aracın altında katalitik konvertörün altında. aracın altına iyice eğilince sürücü kapısı hizasında yer alıyor.

Bosch marka universal ile kendim değiştirmiştim. arıza kaydını sildirince bir daha yanmadı.

Fakat benim aracımda devirde dalgalanma, titreme silkeleme yakıt artışı vs gibi belirtiler göstermedi. Bir yıl kadar bu şekilde kullandım. ş. dışı 5.5. lt yakıyordu. Yakıtta da değişim olmamıştı. Oksijen sensörünün bozuk olmasından dolayı bariz belli olacak farklılık yaratmayacağını düşünüyorum.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2012 21:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2011 17:36
Mesajlar: 63
İsim: Ergün İlker
Araç: 1.8 GDI
Meslek: Memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
nightmare115 yazdı:
oksijen sensörü bozuk olunca ışık yanıyor ve arıza kaydında görülüyor hangisinin bozuk olduğu. En azından yeni kasada böyleydi. Geçiş kasasında da akerimoğlu'nun 2001 carisma da tek sensör vardı. Biri egsoz manifoldunun üzerinde hemen göz önünde , diğeri aracın altında katalitik konvertörün altında. aracın altına iyice eğilince sürücü kapısı hizasında yer alıyor.

Bosch marka universal ile kendim değiştirmiştim. arıza kaydını sildirince bir daha yanmadı.

Fakat benim aracımda devirde dalgalanma, titreme silkeleme yakıt artışı vs gibi belirtiler göstermedi. Bir yıl kadar bu şekilde kullandım. ş. dışı 5.5. lt yakıyordu. Yakıtta da değişim olmamıştı. Oksijen sensörünün bozuk olmasından dolayı bariz belli olacak farklılık yaratmayacağını düşünüyorum.



Yaklaşık bir hafta kadar önce 300 km. yol yapıp Samsun da yetkili servise gittim ve aracı bilgisayara bağlattım hiçbir sorun çıkmadı ,ama benim araç halen çiğ benzin atıyor ve normalden fazla yakıyor ,ne yapmam gerektiği konusunda tereddütte kaldım ,bujileri orjinal NGK buji ile değiştirdim sorun enjektörlerde olabilir diye düşündüm ama serviste sorun olsa çıkardı dediler ,açıkçası ne yapacağımı şaşırdım :(


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2012 21:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2011 17:36
Mesajlar: 63
İsim: Ergün İlker
Araç: 1.8 GDI
Meslek: Memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
znc yazdı:
eturkoglu yazdı:
Verdiğiniz bilgiler için minettarım,benim aracım 99 model 1.8 GDI elegance otomatik önceki forum sayfalarını araştırdığım kadarı ile bazı araçlarda 2 adet lambda var acaba benim aracımda kaç tane ve nerededir ?Birde piyasada (internet piyasasında daha doğrusu) farklı marka ve aynı markanın farklı sensörleri mevcut hangisi daha uygundur ?


arkadaşım bu benim şahsi kanaatim belki sorun başka yerdedir sizi yanlış yönlendirmek istemem.

ben eski kasalarda 1 yeni kasalarda 2 tane var diye biliyorum.

carisma orjinal sensörü denso olup 700-800 tl arasında bi fiyatı varmış. Bosh universal oksijen sensörünü koblalarının bağlantılarını değiştirerek kulananlarda olmuş.


Üstadım sizin iyi niyetinizden kesinlikle şüphem olamaz ,bu platformda birbirimize yardımcı olmaya çalışıyoruz,sizlerin sayesinde aracım hakkında birçok bilgi edindim tekrar teşekkür ederim sizlere


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2012 00:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Bir konuya değinmeyi unuttum benzin filtresi benzin pompası üzerinde o da dalgıç olarak benzin deposunun içinde diye aklımda kalmış forumda okuduğum paylaşımlardan.

İlk çalıştırmada benzin kokusu aldık diye çiğ yakıyoır diye düşünmemek lazım bence. Şu an kullandığım 13 000 km deki lancer bile kapı açık ise benzin kokusunu alıyorum. İçiniz rahat olacaksa işi bilen birine gösteriniz. Emisyon ölçümü ile anlaşılır mı pek fikrim yok.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2012 02:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ara 2011 17:36
Mesajlar: 63
İsim: Ergün İlker
Araç: 1.8 GDI
Meslek: Memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
nightmare115 yazdı:
Bir konuya değinmeyi unuttum benzin filtresi benzin pompası üzerinde o da dalgıç olarak benzin deposunun içinde diye aklımda kalmış forumda okuduğum paylaşımlardan.

İlk çalıştırmada benzin kokusu aldık diye çiğ yakıyoır diye düşünmemek lazım bence. Şu an kullandığım 13 000 km deki lancer bile kapı açık ise benzin kokusunu alıyorum. İçiniz rahat olacaksa işi bilen birine gösteriniz. Emisyon ölçümü ile anlaşılır mı pek fikrim yok.



İlk çalıştırmada olsa razıyım üstadım sürekli benzin kokuyor eksozda,sadece buda değil normalinden fazla yakıt tüketiyor bunlara birde eksoz muayenesinde atılan benzin değerleri yüksek çıkınca sorun var diye düşünüyorum,bulunduğum yerde(Sinop) maalesef bu araçlardan anlayan usta yok çünkü bu araçtan yok şu an şanzıman yağ filtresi değiştireceğim hangi filtreyi takacağımı bile öğrenemedim (ama ben yinede memnunum aracımdan) :) şu sorunları bir çözersem çok daha iyi olacak,


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2012 11:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Ara 2011 13:13
Mesajlar: 131
İsim: ayberk
Araç: mitsubishi carizma
Meslek: diğer
Yaş: 30
orta tavan lambası bayağı dökülmüştü. servise sorayım dedim 150 ytl gibi bir fiyat verdi oda türkiyedeki stoklarda bulunmadığını isteyeceklerini söylediler. bende fiyatıdan dolayı almadım ebayda gezinirken mitsubishi montero jepe ait tavan lambası gözüme çarptı bizim carisma ile bire bir aynı 16 dolar +8 dolar kargo toplamda 24 dolara kargo dahil amerikalı satıcıdan aldım daha öncede mitsubishi galant ile bazı parçaların uyumlu olduğunu duymuş idim.neyseki kargo bugün geldi çokta temiz malzeme yaklaşık 10 gün içinde geldi.
yani demem o ki ebayda bazı carisma parçalarını arar iken mitsubishi nin diğer modellerinede bakmakta fayda var.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2012 13:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
eturkoglu yazdı:
İlk çalıştırmada olsa razıyım üstadım sürekli benzin kokuyor eksozda,sadece buda değil normalinden fazla yakıt tüketiyor bunlara birde eksoz muayenesinde atılan benzin değerleri yüksek çıkınca sorun var diye düşünüyorum,bulunduğum yerde(Sinop) maalesef bu araçlardan anlayan usta yok çünkü bu araçtan yok şu an şanzıman yağ filtresi değiştireceğim hangi filtreyi takacağımı bile öğrenemedim (ama ben yinede memnunum aracımdan) :) şu sorunları bir çözersem çok daha iyi olacak,



sen bu filtre için servisi aramadın mı şasi numaranı ver onlar sana filtreyi gönderirödemeyi havale yaparsın Bide hava filtresini değiştirmediysen orjinal hava filtresini iste aracın hava filtresi tıkalı ise benzin tam yanmaz çiğ atar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 Haz 2012 23:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Eki 2010 21:41
Mesajlar: 65
Araç: Carisma
eturkoglu yazdı:
İlk çalıştırmada olsa razıyım üstadım sürekli benzin kokuyor eksozda,sadece buda değil normalinden fazla yakıt tüketiyor bunlara birde eksoz muayenesinde atılan benzin değerleri yüksek çıkınca sorun var diye düşünüyorum,bulunduğum yerde(Sinop) maalesef bu araçlardan anlayan usta yok çünkü bu araçtan yok şu an şanzıman yağ filtresi değiştireceğim hangi filtreyi takacağımı bile öğrenemedim (ama ben yinede memnunum aracımdan) :) şu sorunları bir çözersem çok daha iyi olacak,


Ateşleme bobinlerine baktınız mı ?

_________________
Carpe Diem !!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2012 00:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Ara 2011 13:13
Mesajlar: 131
İsim: ayberk
Araç: mitsubishi carizma
Meslek: diğer
Yaş: 30
birçok insanın merak ettiği saklı yakıt filtresi birde polen filtresine ait olan resimli anlatım bulabilsem.

http://forum.mitsubishi-klubben.no/view ... 67&t=12723


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211 ... 258  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye