Zaman: 22 Kas 2025 09:09

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 20 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2011 20:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
carismanın bujileri nasıl değişiyor kendim yapmak istiyorum.zorluğu varmı dır?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2011 16:50 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
bunun için anahtar lazım uzun saplı. motor kapağının üzerindeki buji kablolarını ve bobinleri çıkartın. 4 tane yuvarlak çukurdan 20-30 cm derinlikteki bujileri vida gibi çevirerek söktükten sonra içinde anahtar mıknatıs gibi tutuyor ve anahtarı yuvadan çıkardıktan sonra eskisini söküp yenisini yerleştirip tekrar yuvaya anahtarla çevirerek takıyorsunuz: kısaca vida/somun takıp sökmekle aynı şey ama kendine has bijon anahtarı var.almanız lazım. umarım anlatabilmişimdir. ama en iyi Umera hocam anlatır. ben pek bu işleri beceremem.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2011 17:02 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
hangi buji derseniz: orjinali NGK bujidir: fabrikada takılanı. araç lpg li ise bosch lpg bujileri var özel üretim. 4 tanesi 55 TL ben şimdi denso kullanıyorum daha önce hepsinden kullandım. çok önemli değil derseniz veya arcım lpg siz derseniz hepsi iyidir. lakin umera hocamın test verilerine göre denso marka tavsiye ediyordu. bendeki de standart denso ve gayet memnunum. bosch lpg buji olmasa da olur. (lpg kitiniz iyi ise)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2011 20:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
bujiler bugün geldi ngk bkr6e-11 araç lpgli ama arabayı yeni aldığım için bujilerin ne zaman değiştiğini bilemiyorum servis kitabına işlememişler sırf içimrahat olsun diye bujileri değiştiriyorum yakıta mıutlaka katkısı olacaktır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2011 10:03 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
aracı tanımıyorsanız veya temiz bir başlangıç yapmak istiyorsanız triger dahil tüm kayışları, yağları, bujileri, değiştirmek en iyisi derim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2011 10:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
bujileri değiştirdim 16mm buji lokması aldım.triger ve diğer kayışlar 88000 de değişmiş şuan 100000 de araba bende 98000 de almıştım.bir sonraki triger değişimi ne zamandır onu bilmiyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 24 Eki 2011 10:11 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
zaten 88binkm de değişmesi cevabı veriyor. bence 80binkm geçmesin ama ben 40binkm geçince uygun bir zamanım olunca değiştiriyorum. bende trigeri geçen ay değiştirmiştim: önceki değişimden bu yana 60binkm olmuş. 100tl yüzünden 3binTL masrafla uğraşmak istemiyorum. hem kayış orjinal değil: dayko marka olsa da. hem biraz devirli/hızlı kullanabiliyorum bazen.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 24 Eki 2011 12:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
100 tl triger set fiyatımı yoksa işçilik dahil fiyatmı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2012 12:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
Dün Bosch Platin buji taktım arabaya denemek için birkaç kilometre sanayi içinde dolandım araba tekleme yaptı, hemen bujileri eskisi işle değiştirip NGK taktım, tekeleme yine devam etti. Bu sabah anladım ki bobini yakmışsız. yeni bobin aldık sorun düzeldi fakat anlamadığım Bosch Buji bobinin yanmasını tetikler mi ? Bu arada Bosch bujiyi Renomda ve Subarumda kullandım bir sıkıntı yaşamamıştım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 05 Oca 2012 14:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
sorun başka bir yerdedir bende değiştirirken fark ettim çıkan bujiler bosch du ve servis takmıştı ama ben orj olsun dedim ngk taktım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2012 12:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Mar 2011 10:30
Mesajlar: 70
İsim: İlyas
Araç: Carizma Avance
Meslek: smmm
Kan grubu: arh+
Yaş: 28
sevgili forumdaşlarım bende bosh platin buji kullandım. arabanın güç kaybı oldu. bende orjinal ngk buji takacağım şimdi.
yorumları yazarım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2012 00:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2010 18:19
Mesajlar: 166
İsim: hilmi
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: BRh+
Yaş: 41
buji konusunda paylaşılmasında fayda gördüğüm bir konu var.araç teklemeye başlayınca önce lpg dendir diye servise gösterdim 3. silindirin düzgün çalışmadığı tespit edildi. tamirciye gittiğimde kablolarının kapağa girdiği yerdeki lastik kapaklar yağ değmesi nedeniyle özelliğini yitirip uzamış ve şişmiş. buji kablosu bir türlü yerine girmiyor. uzunca bir süredir yağ bulaşmış olarak kalmış ve özelliğini yitirdiğinden şişip uzamış özellikle kapağın içine giren kısım şiştiğinden yerine oturmuyor,yukarıda kalıyor ve buji kafasına tam temas etmediğinden düzgün ateşleme yapmıyor.yenisini temin edene kadar şişen kısmı kesip kabloyu yerine taktık problem halloldu.bu arabaları seviyorum kendin veya tamircin hata yapmazsa arabayı bozmak neredeyse imkansız..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2012 12:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
alaybeyi yazdı:
buji konusunda paylaşılmasında fayda gördüğüm bir konu var.araç teklemeye başlayınca önce lpg dendir diye servise gösterdim 3. silindirin düzgün çalışmadığı tespit edildi. tamirciye gittiğimde kablolarının kapağa girdiği yerdeki lastik kapaklar yağ değmesi nedeniyle özelliğini yitirip uzamış ve şişmiş. buji kablosu bir türlü yerine girmiyor. uzunca bir süredir yağ bulaşmış olarak kalmış ve özelliğini yitirdiğinden şişip uzamış özellikle kapağın içine giren kısım şiştiğinden yerine oturmuyor,yukarıda kalıyor ve buji kafasına tam temas etmediğinden düzgün ateşleme yapmıyor.yenisini temin edene kadar şişen kısmı kesip kabloyu yerine taktık problem halloldu.bu arabaları seviyorum kendin veya tamircin hata yapmazsa arabayı bozmak neredeyse imkansız..


:thumb: 10 numara bir bilgi daha :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 25 Haz 2012 12:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
alaybeyi yazdı:
buji konusunda paylaşılmasında fayda gördüğüm bir konu var.araç teklemeye başlayınca önce lpg dendir diye servise gösterdim 3. silindirin düzgün çalışmadığı tespit edildi. tamirciye gittiğimde kablolarının kapağa girdiği yerdeki lastik kapaklar yağ değmesi nedeniyle özelliğini yitirip uzamış ve şişmiş. buji kablosu bir türlü yerine girmiyor. uzunca bir süredir yağ bulaşmış olarak kalmış ve özelliğini yitirdiğinden şişip uzamış özellikle kapağın içine giren kısım şiştiğinden yerine oturmuyor,yukarıda kalıyor ve buji kafasına tam temas etmediğinden düzgün ateşleme yapmıyor.yenisini temin edene kadar şişen kısmı kesip kabloyu yerine taktık problem halloldu.bu arabaları seviyorum kendin veya tamircin hata yapmazsa arabayı bozmak neredeyse imkansız..


Bunu bana Ankara'da Ergin usta söylemişti, ateşlemeyi düzgün ve stabil hale getirmek için üst kapaktaki yağ contasının sağlıklı olması gerektiğini.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2012 20:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2010 18:19
Mesajlar: 166
İsim: hilmi
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: BRh+
Yaş: 41
usta teşhisi koydu yağ keçesi sizlere ömür .... ilk fırsatta( muhtemelen yarın) gidip değiştireceğiz keçeleri. buji değiştirmek için numarayı almak üzere bir buji sökelim dedim 1. buji de etrafı yağlı çıktı...masrafı ve sonucu tekrar yazarım.


En son alaybeyi tarafından 12 Tem 2012 19:51 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2012 00:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2010 18:19
Mesajlar: 166
İsim: hilmi
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: BRh+
Yaş: 41
buji yağ keçelerini, bujileri ve sübap kapak contasını değiştirdik.kapak contası: 15 tl,orijinal bujiler:20 tl yağ keçeleri tanesi 10 tl işçilik dost işi 20 tl olmak üzere 95 tl ye sorunu çözdük ama buji kablolarının da değişmesi gerekiyor servis tanesine 160 tl istedi.parça aldığım yer pazartesi buji kablosu getirecek çifti 60 tl .servis bekleyedursun belki bir daha uğrarım .
..ARACI 10 YAŞ ÜZERİNDE OLAN ARKADAŞLARA ÖZELLİKLE TAVSİYEMDİR.sübap kapak contasını ve buji yağ keçelerini yağ kaçırmaya başlamadan başka yerlere zarar vermeden değiştirsinler.benim aracın 2000 model ve çıkan conta ve keçeler resmen taşlaşmış zerre kadar esnemiyor kırılıyor.parçalarını önceden temin edip bir tamirciye giderlerse sorun ortaya çıkmadan önünü almış olurlar.yedek parçacının orijinal diye verdiği keçeler biraz iç çap olarak küçük geldi başkasını denedik tam oldu sonradan iyice temizleyip bakınca buji kablosunun takıldığı yere üstten bakıldığında keçe numarasının olduğunu gördüm.o numaraya göre keçe aranabilir. elinizde parçayla giderseniz zaman kaybı olmadan sökülen parçanın temin edilememesi gibi bir durum yaşamadan işinizi halledebilirsiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2012 18:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Mar 2011 10:30
Mesajlar: 70
İsim: İlyas
Araç: Carizma Avance
Meslek: smmm
Kan grubu: arh+
Yaş: 28
Platin bujileri söküp orjinal ngk bujileri taktım. Benzinde gibi canlanan araba ne yazıkki bir hafta sonra (yaklaşık 400km) yine eskisi gibi teklemeye başladı.
Devir 2000 altında olunca sadece gaza basınca araç arışı tekliyor. Bilgilerinize, şimdi niyetim yeni çıkan ngk lpg bujisi kullanmak.
Bakalım nasip artık.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2012 18:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
Düşük devirde tekleme bobin arızasına işaret.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2012 19:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
ilyaswolf yazdı:
Platin bujileri söküp orjinal ngk bujileri taktım. Benzinde gibi canlanan araba ne yazıkki bir hafta sonra (yaklaşık 400km) yine eskisi gibi teklemeye başladı.
Devir 2000 altında olunca sadece gaza basınca araç arışı tekliyor. Bilgilerinize, şimdi niyetim yeni çıkan ngk lpg bujisi kullanmak.
Bakalım nasip artık.

orjinali ngk 9 aydır kullanıyorum sorun yok


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: carisma buji değişimi
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2012 09:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
alaybeyi yazdı:
buji yağ keçelerini, bujileri ve sübap kapak contasını değiştirdik.kapak contası: 15 tl,orijinal bujiler:20 tl yağ keçeleri tanesi 10 tl işçilik dost işi 20 tl olmak üzere 95 tl ye sorunu çözdük ama buji kablolarının da değişmesi gerekiyor servis tanesine 160 tl istedi.parça aldığım yer pazartesi buji kablosu getirecek çifti 60 tl .servis bekleyedursun belki bir daha uğrarım .
..ARACI 10 YAŞ ÜZERİNDE OLAN ARKADAŞLARA ÖZELLİKLE TAVSİYEMDİR.sübap kapak contasını ve buji yağ keçelerini yağ kaçırmaya başlamadan başka yerlere zarar vermeden değiştirsinler.benim aracın 2000 model ve çıkan conta ve keçeler resmen taşlaşmış zerre kadar esnemiyor kırılıyor.parçalarını önceden temin edip bir tamirciye giderlerse sorun ortaya çıkmadan önünü almış olurlar.yedek parçacının orijinal diye verdiği keçeler biraz iç çap olarak küçük geldi başkasını denedik tam oldu sonradan iyice temizleyip bakınca buji kablosunun takıldığı yere üstten bakıldığında keçe numarasının olduğunu gördüm.o numaraya göre keçe aranabilir. elinizde parçayla giderseniz zaman kaybı olmadan sökülen parçanın temin edilememesi gibi bir durum yaşamadan işinizi halledebilirsiniz.


Dün Aksaray'da işim vardı uğradım bende birkaç birşey aldım. Kapak contası 10 lira yağ keçeleri tanesi 10 lira. Bende yarın değiştirim herhalde.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 20 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Majestic-12 [Bot] ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye