Zaman: 29 Eyl 2025 20:33

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2012 13:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
motordan çok anlamam, hangi parça nedir çok bilmem, yeni yeni öğreniyorum, ama yanılmıyorsam karter de sorun var. yinede resimleri ile sizlere sormak isterim.

bir hafta önce 1 km kadar taşlı bir yolda 10km hızla çok sarsıntılı bir yol gittim, orada hasar almış olma ihtimalim var ama öyle araca darbe vuran bir olay ile karşılaşmadım, öncesinden bir kere tümseği fark etmediğim için sert giriş yaptım.

dün fark ettim ki araç altında damla damla yağ akıyormuş, az önce resimlerini çektim...

Resim

aksam iş çıkışı aracın başına gittim. kontağı çevirdim. tık tık tık diye ses geldi, kontagı kademeli çevirdiğimde göstergede ki ışıklar yanıyor, ağrıza ışığı yanmıyor ama araçta çalışmıyor.

Aküdeki doluluk ışığı yeşilde, yani doluda. ama araç ateşleme yapmıyor...
geçenlerde konjektör değiştirtmiştim. orada kaynaklanıyor olamaz. sabah tek kontakta çalıştı hiç problemsiz işe gittim, ama akşama kontak almadı... ağlamak istiyorum....

_________________
benim bir CARİSMAM var...


En son rizeli tarafından 27 Haz 2012 20:19 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2012 13:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
Resim

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2012 13:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
Resim

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2012 13:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Epey kaçak var gibi. Sanayiye hareket etmeden yağ seviyesini kontrol etmeden marşa basmayın, motor yağsız kalıp sıkıntı yaşatmasın. Umarım kolayca çözülür. O kadar anlamam fakat tahminim görünen kasnağın orada yağ pompası vs varsa ondan kaçak yapmış da olabilir ne bileyim keçesi falan iş görmez olmuşsa. Umarım ucuz yollu çözersiniz. Geçmiş olsun.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2012 13:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
eyvallah, bu akşam yakalaya bilirsem benim ustaya uğrayacam, umarım dediğin gibi fazla maliyet çıkartmadan çözerim. de maliyet beni korkutur oldu, yeterince bütçeyi aştım zaten...

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2012 20:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
Ilk mesaj altına ekleme yaptım. bana akıl verin lütfen :(

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2012 22:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
Aracı vurdurarak çalıştırdım, sonrasında istop edip tekrar kontağı çevirdim çalıştı, sabah aksilik olmaz ise ustanın yanında olurum. yanlız aracın marş basmaması şarz dinamosundan mı? marş dinamosundan mı? anlayamadım...

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2012 23:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Aracın yağına bakmadan marş yapmayın.. Baya sızdırmış çünkü...

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2012 23:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
Yağ çubuguna baktım normal görünüyor, yağ filitresin den kaçırma ihtimali varmıdır, çün ki sarz dinamosunu söküp takarken filitreyi zorlamiş olabilirler. ben araca darbe aldırtdığımı düşünmüyorum.

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2012 23:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Tem 2011 10:29
Mesajlar: 758
Şehir: Ankara
İsim: Ercan
Araç: 2015 Attrage CVT Plus
Meslek: Yazılım
Yaş: 30
peki yağ çubuğunda normal görünüyorsa şanzıman yağı olabilir mi bu? onu kontrol ettiniz mi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2012 01:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
Şanzuman yağına bakmadım, aklımın ucundan dahi geçmedi, nereden ve nasıl kontrol edebilirim ?

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2012 10:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
Kartede ki keçe ömrünü bitirmiş. oradan kaçırıyormuş

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2012 16:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Oca 2011 18:35
Mesajlar: 403
Şehir: Kocaeli
İsim: Oktay
Araç: Colt Elegance AMT
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 40
Benim eski colt'umda krank keçesi değişmişti servis fiyatı 140liraydı galiba. Kartel kapağının üzerinde şanzumana doğru uzanan kısıma yağ akıp tahliye deliği gibi bir yerden damla damla akıyordu yağ.
Geçmiş olsun fazla masraflı olacağını düşünmüyorum.

Diğer probleminiz bazen marş basmayıp tıklaması.
Şarj dinamosu kalmadı, alternatör artık onun adı. ;) (Edison ve Tesla dan bahsetmek istemiyorum)
Marş dinamosu yanlış, marş motoru olacak.
Daha önce tamir gören alternatörün bu arızayla ilgisi olduğunu sanmıyorum.
Marş motoru , marş otomatiği ile devreye girmezse ses duyarsınız ama motor dönmez. (tık tık yada şık şık gibi) :)
Marş motoru sökülüp bakımı yapılırsa düzelebilir, en kötü otomatiğin çıkması bulunur.
Yazmıyacaktım ama marş otomatiği dediğim şey, marş taş ağı diye bilinir. İki işi birlikte yapar: Elektrik motorunun hareketini motora (volana) iletmeyi veye ayırmayı sağlar. Elektrik motoru için gerekli çok yüksek akıma dayanabilen elektrik kontağını hareket ettirir.
Sanırım sizin araçta bu kontaklar geçirmiyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2012 20:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
Keceleri hallettim 200 tl tuttu... fazla tuttu...
Mars motorunda supeleniyorum ama araci bosa aldigimda devir200-300 e kadar dusuyor.

farkli bir elektirikcete ugradim. Aku zayiflamis, ve motoro yeterince guc veremedigi ixin ghır ghır diye mars basiyor. ve usta diyor ki araci servise gotur, bilgisayarsan hata kodlarini silsinler stop etme sorunu da ortadan kalkar... beyin aku zayıflıgından sürekli hata topluyormuş... kendini durduruyor olabilir diyor...
Akü değiştirdim. 120tl ye inci akü taktırdım. kutupbaslarıda bu fiyata dahil... acaba servise gitmeden programlama yapsam sıkıntım geçmez mi

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Tem 2012 00:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 May 2012 17:25
Mesajlar: 105
İsim: fatih
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: muhasebe
Kan grubu: A+
Yaş: 32
Bugün aracı özel serviste bilgisayara bağlattım, görünen tek hata alyernatör olarak göründü, oda uydurma yapıldığı için hatalı görünüyor. Hata kodunu silemedik. Sonrasında araç rolanti sorunu istop sorunu düzeldi... Ama konjektörün orjinalini bulmam lazım...

_________________
benim bir CARİSMAM var...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye