Zaman: 01 Eki 2025 17:10

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 30 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2012 17:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ağu 2012 16:55
Mesajlar: 9
Şehir: ankara
İsim: aytek
Araç: lancer 2009
Meslek: serbest
Yaş: 30
Arkadaşlar iyi günler, 5-6 aydır motordaki problem canımdan bezdirdi. sizlerle problemleri paylaşmak istedim.

Araç.Bilgileri: 2009 1.5 inivte Otomatik vites BRC LPG li. 120.000 de. (LPG 35.000'de 2010 Şubat'ta) taktırılmıştı.
Bujiler yeni, bakım yapıldı, boğaz kelebeği temizlendi, LPG ayarları yapıldı ve LPG de sorun olmadığı söylendi.
Yetkili serviste sübaplar sorun olabilir dendi, ama sübaplardan ses hiç gelmediği için sonradan sübaptan değil sanırız problem ateşlemede veya yakıt sisteminde denildi!!! :kır:

Problemler Şunlar:
1- marş zor alıyor.

2- Motor çalıştığında sürekli tekleme oluyor. Benzinde bu tekleme nispeten daha fazla, LPG de ise tekleme daha az ama yine de oldukça hissediliyor. ilk 10 km motor ısınana kadar tekleme azalmıyor. sonrasında nispeten daha az hissediliyor.

3- motor çekişi çok düştü, azıcık hızlanmak istesem bile bazen 1 bazen 2 vites geri düşürmem gerekiyor. yokuşlarda bu problem çok bariz hissediliyor. örneğin yokuşta 3 viteste attığı an, arabanın hızı düşmeye başlıyor. 2 vitese düşüypr yeniden hızlanıyor, sonra 3 vitese çıktığında yine yavaşlıyor. uzun bir yokuş varsa, araba ya 2.viteste bağırarak ya da 3.viteste yavaşlayarak gidiyor habire vites aşağı vites yukarı 10 saniyede bir vites değiştiriyor.

4- ilk 5-10 km de ani fren yapınca motor stop ediyor.

5- dik yokuşa geldiysem araba tam sapıtıyor, 2 viteste çıkıyorum yokuşu, yavaşlıyor yavaşlıyor sonra 1 vitese atmıyor boğuluyor ve stop ediyor.

YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2012 17:43 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Daha önce sübab erimesi yaşayan birkaç arkadaş vardı. Benzer problemleri vardı.
Başkaca parçaları kurcalatmadan sübabların açılıp bakılmasında fayda var.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2012 19:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
Şayet sübaplardan değilse büyük ihtimalle buji kablolarındandır.Yani ateşleme ile sıkıntınız olduğu aşikar.Yokuşlarda vites düşmeniz aracın boğulması teklemesi ateşleme sorununa işarettir.Belkide dört silindirin 3'ü çalışıyordur.Yoksa 3. viteste araç boğulmaz.Yani ateşleme sorununuz var öncelikle buji ve buji kabloları değişmeli.

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2012 21:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ağu 2012 16:55
Mesajlar: 9
Şehir: ankara
İsim: aytek
Araç: lancer 2009
Meslek: serbest
Yaş: 30
en ucuz başlangıç sanırım buji kabloları olacak.
Sübaplara bakılması bile benim için çok pahalı birşey şuan.
yetkili servisteki usta ve tanıdık2-3 tamircinin söyledikleri şu:
problem sübaplar olsaydı ses yapardı, ve arabayı çalıştıramazdın diyorlar. servisteki usta problemli parça distribitör olabilir dedi.
teşekkür ederim herkese


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ağu 2012 08:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2011 13:37
Mesajlar: 568
Şehir: İzmir / Manisa
İsim: Alperen
Araç: Giulietta
Meslek: Mimar
Kan grubu: ARh+
Yaş: 33
Problem benzin pompasından da olabilir gibi geldi bana...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ağu 2012 13:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
ben olsam kablo yerine önce bujileri değiştirirsim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Ağu 2012 23:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2011 18:13
Mesajlar: 89
İsim: rıza
Araç: sundurlu
Meslek: Fotoğrafçı
Yaş: 31
Merhaba,
Öncelikle geçmiş olsun.
Buna benzer bir sorunu arkadaşımın Toyota corolla sında yaşamıştık. Hava akış debimetresi (Map sensörü) kirlenmiş. Gazın sonuna basınca araç bayılıyordu ve benzer sorunlar yaşıyordu. Map sensörünü elektronikçilerin kullandığı yağsız kontak spreyi ile temizler yada temizletirseniz belki sorununuz çözülebilir. Map sensörü hassas birşey ve pahalı bir parça yağsız kontak spreyi dışında birşeyle temizlenirse zarar görebilir. Zaten yağsız kontak spreyi 10-15tl civarında... Umarım sorununuz çözülür...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ağu 2012 08:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
yba_05 yazdı:
Şayet sübaplardan değilse büyük ihtimalle buji kablolarındandır.Yani ateşleme ile sıkıntınız olduğu aşikar.Yokuşlarda vites düşmeniz aracın boğulması teklemesi ateşleme sorununa işarettir.Belkide dört silindirin 3'ü çalışıyordur.Yoksa 3. viteste araç boğulmaz.Yani ateşleme sorununuz var öncelikle buji ve buji kabloları değişmeli.


bujileri zaten yeniymiş arkadaşın.sen lpg ye laf attırmıyosun heleki brc :) 85binde lpg den muzdarip bir lancer vakası

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ağu 2012 22:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Oca 2011 01:43
Mesajlar: 1290
Şehir: Denizli
İsim: Yusuf
Araç: 2010 Honda CR-V Excutive
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: A +
Yaş: 35
precious yazdı:
yba_05 yazdı:
Şayet sübaplardan değilse büyük ihtimalle buji kablolarındandır.Yani ateşleme ile sıkıntınız olduğu aşikar.Yokuşlarda vites düşmeniz aracın boğulması teklemesi ateşleme sorununa işarettir.Belkide dört silindirin 3'ü çalışıyordur.Yoksa 3. viteste araç boğulmaz.Yani ateşleme sorununuz var öncelikle buji ve buji kabloları değişmeli.


bujileri zaten yeniymiş arkadaşın.sen lpg ye laf attırmıyosun heleki brc :) 85binde lpg den muzdarip bir lancer vakası


Selim kardeşim arkadaş LPG de sorun olmadığı söylemiş zaten.Ayrıcada sübap sorunu da değil anlattıkları.Bariz ateşleme ile ilgili sorunlar.Buji yeniyse o zaman buji kablolarını yenileyecek.Bu tarz sorunlara birkaç kez daha denk geldim hepside öncelikle buji kablosu ve buji bogaz kelebeği gibi sorunlardı.Yani sorun ateşlemede.Bunun lpg ile ilgisi olsa brc olsa ne olur landi olsa ne olur prins olsa ne olur!!! Sonuçta lpg den zarar gören araç lpg kiti ile değil euro 5 motor olduğu için zarar görmekte.Lpg kiti sorunlarından bahsetmiyoruz.İşte burda marka konuşabiliriz.İkisini birbirinden ayırmak gerekir.

_________________
Resim
:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::

Bir muammadır "AŞK" Kiminin vicdanına atılan taş, kiminin fakir gönlüne katılan aş, kiminin de gözünden akıtılan yaştır, "AŞK".


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Ağu 2012 23:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
yav ben sana takıldım.o kadar açıklama yapmana gerek yoktu :)

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ağu 2012 16:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Değiştirmeden ölçülme imkanı yok mu ateşleme kablo vs. Normal ateşleme yapıyorsa kablo vb degisince çözüm yine olmayacak.

Umarım büyük bir sorun yoktur ve kolaylıkla cozumlenebilir

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2012 00:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eyl 2011 20:36
Mesajlar: 975
İsim: Ahmet Emin
Araç: 2014 Astra 1.6 Cdti Sport
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: Arh+
Yaş: 0
Eyvah eyvah umarım LPG'nin yarattığı bir sorun değildir en kısa şekilde hal olur.

_________________
Kalbinizin Sahibine Emanet Olun...


Ye yağlıyı iç suyu, donarsa donsun
Ye tatlıyı içme suyu, yakarsa yaksın
Al arabayı doldur depoyu, yakarsa yaksın..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2012 02:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ağu 2012 16:55
Mesajlar: 9
Şehir: ankara
İsim: aytek
Araç: lancer 2009
Meslek: serbest
Yaş: 30
çok teşekkür ederim yanıtlarınız için. internete giremiyordum 2 gündür cevap atamadım sizlere.

çok anlamasamda, sanırım burada kilit nokta şu ki: motor ısınınca araç biraz olsun toparlıyor kendini. soğukken çekiş çok düşük, ısındıkça nispeten daha iyi oluyor.
şayet buji kabloları, sübaplar, benzin pompası ya da map sensörü gibi fikir yürüttüğünüz bu olası problemlerin, aracın ısınmasıyla alakası var mıdır?? ısındıkça bu parçalar motor üzerinde daha mı iyi performans vermeye başlarlar?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eyl 2012 17:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
5gün olmuş hala halletmemişsiniz.bence en kısa sürede gidip kontrolleri yaptırın

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2012 20:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
siboplara baktırmak için silindir kapağı açtırmanıza gerek yok.Silindirlerden basınç saati ile ölçebilirsiniz.Geçtiğimiz ay buna benzer bir tekleme problemi yaşadım siboplar yanmış olabilir dediler ustama gidip böyle birşey olabilirmi diye sordum ve kendisi buji yuvalarına basınç saati bağlayıp motorun silindirlerdeki gücünü ölçtü 5 dk içinde siboplar sağlam dedi daha sonra sorunun bobinlere elektriği veren bir parçada olduğunu buldu ve değiştirince herhangi bir sorun kalmadı.Carisma bölümünde TEKLEME PROBLEMİ diye başlıkta inceleyebilirsiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2012 10:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ağu 2012 16:55
Mesajlar: 9
Şehir: ankara
İsim: aytek
Araç: lancer 2009
Meslek: serbest
Yaş: 30
blackberry06 yazdı:
siboplara baktırmak için silindir kapağı açtırmanıza gerek yok.Silindirlerden basınç saati ile ölçebilirsiniz.Geçtiğimiz ay buna benzer bir tekleme problemi yaşadım siboplar yanmış olabilir dediler ustama gidip böyle birşey olabilirmi diye sordum ve kendisi buji yuvalarına basınç saati bağlayıp motorun silindirlerdeki gücünü ölçtü 5 dk içinde siboplar sağlam dedi daha sonra sorunun bobinlere elektriği veren bir parçada olduğunu buldu ve değiştirince herhangi bir sorun kalmadı.Carisma bölümünde TEKLEME PROBLEMİ diye başlıkta inceleyebilirsiniz.


hocam bunu benim özel servis yapmadı, motoru direk açmamız lazım ancak öyle bakılır demişti. ve sadece açmaya 1500TL istemişlerdi. bu haber için çok teşekkürler. ölçüm yapan başka bir yer buldum. bugun vaktim olursa götürüp baktıracağım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eyl 2012 08:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ağu 2012 16:55
Mesajlar: 9
Şehir: ankara
İsim: aytek
Araç: lancer 2009
Meslek: serbest
Yaş: 30
Arkadaşlar subaplar ölçüldü, akabinde de değişime girdi. LPG ile 90.000 km yapmıştım. sonuçta basınç oranları neredeyse yarıya inmiş. 1300 gibi bir masrafla ankarada özel servis te yaptırıyorum. sonuçları size bildiririm. yardımlarınız için teşekkür ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2012 14:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Hadi ya geçmiş olsun bir sonraki aracım lancer olacağı için üzülsem mi sevinsem mi bilemedim şimdi.90.000 km sibopları yakmış demek ki... Euro 5 motorların en büyük sıkıntısı bu sanırsam çok yüksek ısılara dayanamıyor siboplar.Fazla sıkıştırmamak lazım aracı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2012 17:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ağu 2012 16:55
Mesajlar: 9
Şehir: ankara
İsim: aytek
Araç: lancer 2009
Meslek: serbest
Yaş: 30
aslnda üzülecek birşey yok. 90.000km lpg ile kullanmamdan 15.000TL yakıt tasarrrufu yaptım zaten. şimdi sübaplar çelik sübaplarla değişecek, lpg ye dayanıklı sübaplar bunlar. daha Allah kısmet ederse bir okadar daha binerim. arabadan çok memnunum.
çıkan masraf şöyle arkadaşlar:
orjinal sübaplar: 1600
çelik sübaplar ise 800 :)
yuvalar çelik olacak, conta değişecek ayarı vs 1200TL
toplam 2000. işçilik dahil fiyat hemde kredi kartına 6 taksit.
herkese iyi günler.
arabayı alınca performansındaki değişiklikleri yazarım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2012 20:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Mar 2010 12:52
Mesajlar: 351
Şehir: Zonguldak
İsim: Hakan
Araç: Lancer 2010 - Fluence 2014 Edc
Meslek: Mimar
Yaş: 32
gecmiş olsun yaptirdiginiz yerin isim ve iletişim bilgilerini yazarsaniz guzel olur

_________________
2010 Mitsubishi LANCER >2014 Renault FLUENCE EDC


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 30 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye