Zaman: 17 Kas 2025 11:08

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2012 08:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Eyl 2012 21:49
Mesajlar: 68
Şehir: Ankara
İsim: Denizhan
Araç: Mitsubishi Colt
Meslek: Öğrenci
Yaş: 22
Arkadaşlar 2011 model AMT Colt kullanıcısıyım. Şöyle bir sorunum var: düşük viteste yavaş yavaş ilerlerken, özellikle trafik yoğun olduğunda, sürekli ayağı gaz pedalına basıp çekmek gerekiyor tabi ve ayağımı gaz pedalından her çekişimde araçta bir sarsılma-titreme oluyor. Bahsettiğim olayın vites geçişiyle hiç alakası yok, hep 1. vites ile giderken oluyor mesela. Bir yerden sonra sinir bozucu oluyor bu durum. Siz de böyle bir şeyle karşılaşıyor musunuz yoksa bir baktırayım mı?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2012 09:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Ağu 2011 13:32
Mesajlar: 780
Şehir: Ankara
İsim: Gökhan
Araç: 2011 Colt AMT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 34
oluyor öyle 1'de. özellikle 2000 devirden sonra muhtemelen araç vites değişimine kendini hazırlıyor, ayağa gazdan hızlıca çekince sarsılıyor diye düşünüyorum. şanzumanla ilgili bir durum olmalı. yeni bir güncelleme ile 1.vites'in devir aralığı düşürülse aslında fena olmaz.
selamlar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2012 09:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Nis 2011 11:46
Mesajlar: 296
Şehir: BURSA
İsim: salih
Araç: mitsubishi colt-2010-amt
Meslek: öğretmen
Kan grubu: AB+
Yaş: 35
evet bu söylediginiz sarsıntı 1 vitesde zaman zaman oluyor ben şehir içi genelde kendim degiştiriyorum vitesi 2000 devir e gelince vites yükseltiyorum düşürme işini robota bırakıyorum genelde yogun trafik olursa 1.vitesi mümkün oldugu kdar çabuk terk ediyorum bu sarsıntı hoş degil tabi ama amt nin yapısından kaynaklanıyor.cvt şanzumanlarda hiç sarsıntı olmuyor honda ctiy deneyimim oldu cvt bu konuda daha iyi...ama ben amt nin performansından memmunum geçen bir arkadaş kullandı cvt şanzuman var sandı araçta......kafaya takma derim.

_________________
Mitsubishi Colt-2010-Amt
Km:28.000
Navi: Next YE-G 535
Yazlık:195/50/15 goodyear
Kışlık: 185/55/15 michelen alpin a3


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2012 09:32 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Gökhan Hocam o zamanda yokuş çıkarken sorun yaşanabilir ;)

Bu durum sanırım yüksek güçten kaynaklanıyor :)
Bu arada bende Salih gibi 1 ve 2 deyken manuel yükseltiyorum genelde... Böylelikle hem sanki biraz daha az yaktırıyorum.

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


En son Evo34 tarafından 28 Eyl 2012 09:34 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2012 09:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Eyl 2012 21:49
Mesajlar: 68
Şehir: Ankara
İsim: Denizhan
Araç: Mitsubishi Colt
Meslek: Öğrenci
Yaş: 22
Sağolun cevaplarınız için. O kadar önemsemiyorum aslında ama, araçta sorun olma ihtimali beni üzmüştü :) Siz de bunun normal bir durum olduğunu söyleyince rahatladım. Zaten mümkün mertebe yoğun trafiğe çıkmamaya çalışıyorum...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2012 09:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Ağu 2011 13:32
Mesajlar: 780
Şehir: Ankara
İsim: Gökhan
Araç: 2011 Colt AMT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 34
olabilir tabii erhan hocam.
dsg şanzuman arabanın durması dışında 1. vitese düşürmüyor aracı diye biliyorum. benzer birşey olabilir miydi diye düşündüm.
selamlar...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2012 11:49 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
şimdi sıkışık trafikte 1 ile giderken hafif gaza bassanız bile araba stop edicek gibi olursa robot baskı balatayı ayıırıyor siz gaza bastığını için tekrar kavratıyor. hani 1. viteste bazen manuelde yarım gazla devam etmek vardır ya tam viteste olsanız ya araba hızlı gidecek yavaş gitseniz bu sefer stop edecek gibi olur da siz de devir verip yarım debriyaj yaparsınız. araba bunu yapamıyor doğal olarak onun yerine kavra bırak kavra bırak yapıyor. eh ayak gazda olunca da bırakma anında devirlenme oluyor bu sefer de araç kavrayınca atılıyor böyle böyle silkene silkenele yolculuk ediyorsunuz. yapacak pek bir şey yok yani. bu durum 1-2 arasında kararsız kalınca da oluyordu. o zaman dediği gibi arkadaşların vitesi manuel yapın.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2012 13:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Nis 2011 11:46
Mesajlar: 296
Şehir: BURSA
İsim: salih
Araç: mitsubishi colt-2010-amt
Meslek: öğretmen
Kan grubu: AB+
Yaş: 35
evet şehir içi kısa mesafelerde manuel kullanıp fazla devir yükselmeden 2000 de vites yükselince yakıta katkısı oldugu kesin..........

_________________
Mitsubishi Colt-2010-Amt
Km:28.000
Navi: Next YE-G 535
Yazlık:195/50/15 goodyear
Kışlık: 185/55/15 michelen alpin a3


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2012 09:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Eyl 2012 21:49
Mesajlar: 68
Şehir: Ankara
İsim: Denizhan
Araç: Mitsubishi Colt
Meslek: Öğrenci
Yaş: 22
arkadaşlar burada sizin yorumları aldıktan sonra gittim manuel viteste deneme yaptım . Ben manuele de alsam 1. viteste gazdan çekince sarsıyor araç. Gidip gösterecem heralde :S


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2012 22:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 11:27
Mesajlar: 2757
Şehir: İstanbul - Bolu - Karabük
İsim: Doğan
Araç: Citröen Grand Picasso
Meslek: Teacher
Kan grubu: A rh
Yaş: 30
Geçen eşimi araba tuttu.. çok da yoğun bir trafikteydim ve arabayı sallamadan yerinden oynatmam gerekiyordu. Manuel yada A modu farketmez 1800 devire kadar hiçbir sarsıntı olmasa da 1800'den sonra ayağı gazdan birden çekince sarsıntı yapıyor..

Mesele kavrama ile ilgili.. Manuel modda olsa araç belli devire gelince birşeyler yapıyor, ani gaz kesilmesiyle de sallıyor.

Benim çözümüm:

Araç rolantide duruyoruz
Öndeki araç ilerliyor
gaza basıyoruz
Devir 1800'e gelmeyecek şekilde ilerliyoruz.
Ara mesafe çoksa 2000 devirlere çıktıysak
Durmadan önce ayağımızı pedaldan birden çekmiyoruz
1500'lü devirlere inene kadar hala çok çok hafif ayak gazda olarak yavaşlıyoruz
sonra ayak gazdan çekildiğinde dururken sallamayacaktır.

_________________
Navi: Next YE-G 525 (Primo 1.2)
Yazlık:215/55/16 93V Goodyear Efficient Grip Performance
Kışlık: 205/55/16 94T Toyo Gsi-5
Eski Colt'çu..


Son imza güncelleme 12.11.2013


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2012 23:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
daha kolay bir çözüm olarak, ayağınızı gazdan çekmeden debriyaja basabilirsiniz (çok yavaş yapılan dur-kalklarda gayet işe yarıyor).
ayrıca ek olarak da; aynı anda yapıyım bu işi derseniz de, gazdan ayağınızı çekerken oluşan sallantıya bir de debriyajın ayırmaya çalışması eklenip daha fazla sarsabiliyor.

Düzeltme :oops: : Benim kafa manuel için çalıştığından, AMT aklımın ucundan geçmedi tabi. :shock:

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2012 18:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Eyl 2012 21:49
Mesajlar: 68
Şehir: Ankara
İsim: Denizhan
Araç: Mitsubishi Colt
Meslek: Öğrenci
Yaş: 22
SynTheSizer yazdı:
Geçen eşimi araba tuttu.. çok da yoğun bir trafikteydim ve arabayı sallamadan yerinden oynatmam gerekiyordu. Manuel yada A modu farketmez 1800 devire kadar hiçbir sarsıntı olmasa da 1800'den sonra ayağı gazdan birden çekince sarsıntı yapıyor..

Mesele kavrama ile ilgili.. Manuel modda olsa araç belli devire gelince birşeyler yapıyor, ani gaz kesilmesiyle de sallıyor.

Benim çözümüm:

Araç rolantide duruyoruz
Öndeki araç ilerliyor
gaza basıyoruz
Devir 1800'e gelmeyecek şekilde ilerliyoruz.
Ara mesafe çoksa 2000 devirlere çıktıysak
Durmadan önce ayağımızı pedaldan birden çekmiyoruz
1500'lü devirlere inene kadar hala çok çok hafif ayak gazda olarak yavaşlıyoruz
sonra ayak gazdan çekildiğinde dururken sallamayacaktır.


Çok güzel açıklamışsınız. Aynı şeyi bu kadar güzel açıklayamamakla beraber ben de yapıyorum. Zaten bugün bakımda da sordum "bunlar böyle,sizin araçtan değil" dediler. Artık bu metoda devam..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Eki 2012 20:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Tem 2012 03:58
Mesajlar: 96
Şehir: istanbul
İsim: neşe
Araç: 2012 colt elegance amt
Meslek: öğretmen
Kan grubu: BRh+
Yaş: 28
bende köprü trafiğinde yaşıyorum bunu ama düz yolda olmuyo hafif inişli yolda oluyor çok sorun değil ama hoşta değil :(


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye